Gå til innhold

Dere som har hatt covid, hvor lenge var dere syke? Jeg er fortsatt dårlig etter 2 uker :(


Ariannah

Anbefalte innlegg

Er så lei, jeg hoster så jeg nesten kaster opp og nesa renner i ett sett. Jeg har astma så sliter også med pusten. Vurderer å ringe legen og høre om jeg kan få Cosylan i morgen, denne hostinga er fæl! Er det flere som har vært såpass dårlige? Formen eller er ok, og smak/luktesans er på vei tilbake. Men er det virkelig normalt å være dårlig så lenge som jeg er nå? Jeg testet positivt på tirsdag denne uken, men har hatt symptomer i 2 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ariannah skrev (På 19.6.2022 den 21.27):

Er så lei, jeg hoster så jeg nesten kaster opp og nesa renner i ett sett. Jeg har astma så sliter også med pusten. Vurderer å ringe legen og høre om jeg kan få Cosylan i morgen, denne hostinga er fæl! Er det flere som har vært såpass dårlige? Formen eller er ok, og smak/luktesans er på vei tilbake. Men er det virkelig normalt å være dårlig så lenge som jeg er nå? Jeg testet positivt på tirsdag denne uken, men har hatt symptomer i 2 uker. 

Jeg har hatt perioder hvor jeg har hostet i flere måneder etter diverse virus, tror det er ganske vanlig. Men har hørt nylig om en som var skikkelig dårlig i fire uker med covid. Helt fin nå da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justlooking skrev (6 timer siden):

Jeg har hatt perioder hvor jeg har hostet i flere måneder etter diverse virus, tror det er ganske vanlig. Men har hørt nylig om en som var skikkelig dårlig i fire uker med covid. Helt fin nå da.

Flere måneder?! Høres grusomt ut. Jeg har ikke sovet i natt pga jeg har hostet så fælt. Er så lei, og det er ikke Cosylan å få tak i pga så mange er syke nå. Til og med vanlig hostesaft var de nesten helt utsolgt for her jeg bor. De som bare har fått Covid som en lett forkjølelse er heldige, jeg får knapt puste. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hatt det to ganger. Delta og Omikron. Med Delta var jeg småsyk to dager. Med Omikron var jeg helt asymptomatisk og det er helt tilfeldig at jeg testa meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaktusogsol skrev (På 21.6.2022 den 7.21):

Litt feber 1 dag. Ellers merket jeg ingenting. Men du er sikkert vaksinert...

Jeg er trippelvaksinert men ble veldig dårlig likevel. Kanskje fordi jeg har astma, så mulig det er grunnen til at jeg ble så dårlig. Er hosten/pusten som er verst. Fikk endelig tak i Solvopect hostesaft i dag, så håper den hjelper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, lite sympati å spore hos folk. Ikke mye «god bedring, hvordan er formen?», heller «væææææ, har du smitta meg også, kanskje?», eller «føkk covid». 🙄

Endret av parmanoia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (16 minutter siden):

Wow, lite sympati å spore hos folk. Ikke mye «god bedring, hvordan er formen?», heller «væææææ, har du smitta meg også, kanskje?», eller «føkk covid». 🙄

Spørsmålet er jo meningsløst i utgangspunktet, ettersom covid rammer så utrolig forskjellig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imsdalen skrev (2 minutter siden):

Spørsmålet er jo meningsløst i utgangspunktet, ettersom covid rammer så utrolig forskjellig.

Det er jo ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter du med pusten så ta kontakt med legen. Jeg var tett i noen uker etter covid, men ikke lenger enn jeg pleier når jeg har vært forkjøla. Største forskjellen for meg var at jeg ikke hadde vondt i halsen ved covid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

zemer skrev (9 timer siden):

Sliter du med pusten så ta kontakt med legen. Jeg var tett i noen uker etter covid, men ikke lenger enn jeg pleier når jeg har vært forkjøla. Største forskjellen for meg var at jeg ikke hadde vondt i halsen ved covid. 

Hvor mye skal man slite med pusten? Er andpusten og har astma, men får fortsatt puste liksom. Ellers skikkelig dårlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk 5 uker med meg.

sønnen min har hostet i 6 måneder🙈 får ikke hjelp av lege annet enn astmamedisin og Cosylan, hjelper minimalt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Testet positivt for 12 dager siden. Hadde feber i tre dager og dårlig allmenntilstand. Var slapp et par dager ekstra.

Hoster fortsatt, og er tett i pusten. Har vondt i øvre del av ryggen fordi jeg anstrenger meg. Har astma, men ikke tung astma til vanlig. Har fått prednisolon av legen, har kjøpt slimløsende i dag og tar hyppig ventoline. Allmenntilstanden er fin nå, men pust og hoste er veldig plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 dager siden jeg testet positivt. Fortsatt veldig slimhoste og tett i bihulene. Veldig hes fortsatt.  Lurer også på hvor lenge jeg skal gå sånn. Grei allmenntilstand, men sliten. Litt småfeber som kommer og går. Vet ikke om man bør gå til legen for kontroll eller om det er normalt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det som lett forkjølelse et par dager. Min datter fikk det som en influensa, men var kraftløs i flere måneder etterpå. Min mann havnet på sykehuset og holdt på å stryke med (i 40 årene, og veltrent). Gutten ble ikke engang smittet. 

Så vi fire i en og samme familie opplevde det helt ulikt da vi fikk corona i huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ariannah skrev (På 19.6.2022 den 21.27):

Er så lei, jeg hoster så jeg nesten kaster opp og nesa renner i ett sett. Jeg har astma så sliter også med pusten. Vurderer å ringe legen og høre om jeg kan få Cosylan i morgen, denne hostinga er fæl! Er det flere som har vært såpass dårlige? Formen eller er ok, og smak/luktesans er på vei tilbake. Men er det virkelig normalt å være dårlig så lenge som jeg er nå? Jeg testet positivt på tirsdag denne uken, men har hatt symptomer i 2 uker. 

Nettopp slik hadde jeg det i nesten tre uker. Helt grusomt! Slet med å puste, og hadde konstante hosteanfall som jeg nesten kastet opp av. Verst om natten.. Ufattelig tykk snørr også, og hes og uten stemme i mange dager... Testet meg ikke fordi jeg hadde hatt covid et par måneder før, men nå tenker jeg at det sikkert var det jeg hadde en gang til. Etter ca. tre uker er jeg fin igjen, med muligens noe rar smaksans.. God bedring! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...