Gå til innhold

Tatovering

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Kor vondt er det å få tatovering? Eg har i fleire år tenkt å få tatovert ei lita rune på utsida av ankelen min, og har endeleg bestemt meg for å gjere det. Må berre finne den rette runa først.. (nokon som veit kor eg kan finne fine rune-bilder?) Er det veeeldig vondt å bli tatovert på ankelen? Kor mykje kostar ein liten enkel tatovering, sånn ca.? Er det vondt lenge etter sjølve behandlinga er over også? Eg er litt spent og smånervøs, men veit at den tatoveringen kjem til å glede meg i årevis.. Så det er nok verdt det.. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kor vondt er det å få tatovering? Eg har i fleire år tenkt å få tatovert ei lita rune på utsida av ankelen min, og har endeleg bestemt meg for å gjere det. Må berre finne den rette runa først.. (nokon som veit kor eg kan finne fine rune-bilder?) Er det veeeldig vondt å bli tatovert på ankelen? Kor mykje kostar ein liten enkel tatovering, sånn ca.? Er det vondt lenge etter sjølve behandlinga er over også? Eg er litt spent og smånervøs, men veit at den tatoveringen kjem til å glede meg i årevis.. Så det er nok verdt det.. Hehe..

Jeg har bak på "skinka". Var overlevelig å ta den. Angrer riktignok som en hund nå, men får se om jeg kanske fjerner den hvis jeg kan loves et akseptabelt reultat.

En liten og enkel en koster vel fra 500 og oppover. En rune skal vel ikkke være så svær, ihvertfall ikke på ankelen?

Har hørt at det er bedre å ta på de mer kjøttfulle stedene, men andre sier det er bedre på steder som nettopp ankelen, så det varierer nok fra person til person.

Er ikke vond etterpå mener jeg og huske; kanskje litt ømt? :klø:

Da jeg tok min fikk jeg høre at omrisset var verst, men jeg synes motsatt; at det "inni" var verre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cuba_*

Jeg tok på korsryggen, men syns ikke det var SÅ vondt.. var jo ikke akkurat deilig heller, men..

Jeg angrer egentlig ikke, men hadde kanskje tatt et annet sted nå..

Gjorde ikke noe vondt etterpå tror jeg, bare litt ømt som Frysepulver sa!

Har lyst til å ta en til jeg; på innsiden av håndleddet! Nesten alle sier jeg kommer til å angre osv., men den sjangsen får jeg bare ta! Kan jo dekke over med noe kult svettebånd eller noe etterhvert.. ;)

Noen sa til meg at man ikke tar tatovering på håndleddet i Norge.. det er feil det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det er en "regel" på ikke føtter, hender og over hodet... Men har sett flere som har tatovering over disse "magiske" grensene; altså

En hadde vel pulsåren på siden av halsen. En nær venn av meg har på hånden, altså oppå hånden.

Men begge er litt sånn "typen til det" om du skjønner... ;)

Mulig man bruker litt skjønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt det er en "regel" på ikke føtter, hender og over hodet... Men har sett flere som har tatovering over disse "magiske" grensene; altså

Jeg lurer på sånn tatovering "over hodet" - blir det som en eller annen form for glorie, eller bærer man tatoveringen på et lite kort som er festet på en pinne bak i nakken?

Til trådstarter: Ja, jeg har tatovering. Nei, jeg syns ikke det gjorde spesielt vondt å ta den. Jeg har ikke angret en dag og nå har den fulgt meg i nesten 20 år...

Endret av Brunhilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på sånn tatovering "over hodet" - blir det som en eller annen form for glorie, eller bærer man tatoveringen på et lite kort som er festet på en pinne bak i nakken?

:ler:

Mente fra nakken og opp... :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en firkløver foran på hoften (like under trusestrikken). Det gjorde sinnsykt vondt, men så er jo huden veldig tynn der, også, da ... Min kostet ikke mer en 300, men jeg tror kanskje jeg fikk rabatt. Tok den for 10 år siden, og har ikke angret! Og nå vil jeg ha en til - også på anklen - men får ikke 'mannet meg opp' helt ...

Jeg kjenner mange med tatoveringer på ankelen, og har også ei venninne som har tatovering på håndleddet, så tror ikke det er ulovlig, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på overarmen, angret ganske kort tid etterpå selv om den er kjempefin. Gjorde ikke vondt, bare en litt irriterende følelse og gikk helt fint etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en rose på ankelen og et kinesisk tegn på skulderen. Ankelen var noe vondere enn skulderen, men ikke verre enn at jeg tok en til. (tok ankelen først) Jeg betalt vel 750,- for rosen og 350,- for det kinesiske tegnet. Har ikke angret enda. Er i dag 30, og tok dem når jeg var 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anerikke

Jeg har et gresk tegn på utsia av ankelen. JA, det er vondt å ta der!!!! Blir liksom rett inn på beinet... Kosta meg 300, nå i sommer. Den er ca 5 cm høy, og 2-3 cm brei. Godt fornøyd, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *Snart medlem*

Det er mer smertefullt å tatovere seg der huden er tynn, så ankelen vil være mer smertefullt enn andre steder.

Jeg har selv en tatovering på skulderen/overarmen, og den gjorde ikke noe vondt. Man kjenner det, men det er ikke direkte vondt. Min tatovering strekker seg litt over på baksiden av armen der det er tynnere hud, og der kjente jeg det mer enn på oversiden - men det kjentes stadig ikke direkte vondt ut. Det var mer som en ising i huden. Uansett blir huden nummen etterhvert, så etter et par minutter kjenner man stort sett ingenting.

Å tatovere seg koster fra 500 kr og oppover. Hos mange tatovører opererer de med regelen 500 kr pr halvtime - litt avhengig av motiv og størrelse og fargebruk. Vil ikke tro at din tatovering kommer til å koste noe særlig mer enn minsteprisen.

Endret av *Snart medlem*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en på underarmen. Selv om huden er tynn her synes jeg ikke det gjorde nevneverdig vondt. Gjorde f.eks mye vondere da jeg piercet begge brystvortene her for noen dager siden..

Det jeg har hørt er at det er vondest rundt håndleddet. Ankelkulen skal visstnok også være noe ubehagelig, men alt dette kommer til syvende og sist helt ann på din egen smerteterskel.

Det er ikke ulovlig å tattovere seg på håndledd, nakke eller hode, innsiden av leppa, øyelokkene, bak øret, på øret, panna, penis eller vagina, ankler eller nesa. Med andre ord du kan tattovere deg hvor enn du vil.

Enkelte tatovører vil gjerne ha personlige meninger når det gjelder plassering. Kommer du, som 18-åring og skal ha din første tatovering, og vil ha den på halsen, vil gjerne en del tatovører nekte. Grunnen er ofte at samfunnet vil oppfatte deg annerledes (negativt sådan) med synlige tatoveringer, og at man, som 18-åring, ikke er klar for å ta slike avgjørelser.

Men, man har også tatovører som gladelig tatoverer 16-åringer på synlige steder så lenge de får pengene sine.

En ting til: Styr unna alt som heter "midlertidig tattovering". Dersom noen tilbyr deg dette sørg for å få skriftlig garanti på at den forsvinner etter antall lovet år slik at du kan få dekket fjerningen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for fine svar alle sammen!!! :)

Veslo - tar du helt av nå? Dreads og tatoveringer - har du gifteangst? :)

Hehe, du kjenner inok kkje meg... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tatovering (korsryggen), og ja, det var vondt.

Men, jeg har ikke angret et sekund.

Jeg syns det hjalp da jeg fikket tips om å fokusere på at nåla ikke konstant sitter i huden din, den er bare nedpå i 10-12 sekund i gangen før han løfter den.

Da jeg fokuserte mer på at smerten ikke varte så lenge av gangen før det var en liten pause, kombinert med at jeg hadde noen å prate med mens jeg lå der, så gikk alt så meget bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. tattoo på korsryggen. Har du blitt advart av tattovøren at det kan medføre at du ikke får epidural ved fødsel dersom det skulle være ønskelig?

Jeg sier kan fordi noen leger sier det er helt ok, mens andre mener "better safe than sorry". Problemet er visstnok at blekk fra nålen kan gå inn i ryggraden og ha negativ effekt.

Et tips kan være å gå til fødeavdelingen der du bor, få dem til å markere hvor i ryggraden de setter epiduralsprøyta før du tattoverer deg slik at tattovøren kan unngå disse punktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...