Gå til innhold

Hvorfor er jeg fortsatt singel?

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg syns det er mannen sin jobb å ta initiativ faktisk :) selvom vi er i 2022!

Anonymkode: 9695c...070

Men vente i 2 år? Det går jo ikke.

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Hippokrates
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor? Er det fordi du selv egentlig er passiv og feig? Det er isåfall bedre grunner enn at du mener at det er mannens jobb i 2022. Hvis du fortsatt mener sistnevnte, og kun det, så er du mye din egen skyld i din egen singelhet. Og det kan du lett gjøre noe med. Det høres for øvrig ut som om at du har og har hatt mange muligheter siste årene... så MYE ligger på DEG. 

Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så lysten på partner er mindre enn lysten til å ta initiativ? 

Anonymkode: 9e3d0...16d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da får man jo bare ta til takke med en overfladisk sjarmerende fyr, da. Menn er sjenerte i like stor grad som kvinner, og det naturlige er at den minst sjenerte tar første skritt. Jeg har langt høyere terskel for å ta kontakt med veldig utadvendte mennesker, men tar mer initiativ om jeg merker at jeg er den som er mest komfortabel i situasjonen.

Anonymkode: 26d51...73a

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Typisk meg da, og skal henge meg opp i sånn type. 

Han har ikke hatt dame på flere år, og virker ekstremt passiv. Grunnen til at jeg har falt for han i utgangspunktet er at jeg har følt en viss kjemi, i måten han ser på meg. Har liksom håpet at han skulle tatt det første skrittet, fordi jeg er 90 % sikker på at han er tiltrukket av meg, men det har ikke skjedd. 

Føler meg så lite kvinnelig dersom jeg må ta Initiativ til dette. 

Jeg kan ta feil, men kanskje du jobber sammen med denne mannen, og at det gjør konsekvenene av at du sier til ham hva du føler større?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Da får man jo bare ta til takke med en overfladisk sjarmerende fyr, da. Menn er sjenerte i like stor grad som kvinner, og det naturlige er at den minst sjenerte tar første skritt. Jeg har langt høyere terskel for å ta kontakt med veldig utadvendte mennesker, men tar mer initiativ om jeg merker at jeg er den som er mest komfortabel i situasjonen.

Anonymkode: 26d51...73a

Du har jo rett :) jeg er også ganske sjenert av meg, men er nok hakket mer utadvendt enn denne fyren som jeg har hengt meg opp i 🙈

Har forsovet slitt med dårlig lav selvtillit i flere år, opplevd bland annet å bli utestengt av andre jenter på skolen. 

AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (3 minutter siden):

Jeg kan ta feil, men kanskje du jobber sammen med denne mannen, og at det gjør konsekvenene av at du sier til ham hva du føler større?

Vi jobber ikke i samme bedrift nei, men han jobber ved siden av der jeg jobber. Vi pleier å møtes på butikken når jeg skal handle lunsj 😊

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi jobber ikke i samme bedrift nei, men han jobber ved siden av der jeg jobber. Vi pleier å møtes på butikken når jeg skal handle lunsj 😊

Klassisk meet cute. Spør om dere skal finne på noe sammen. Sier han nei, vet du og kan gå videre, sier han ja, får dere en sjanse. Alternativet er å la han gå videre. Det behøver ikke være så seriøst – bare: har du lyst til å ta en øl eller finne på noe på "en spesifik dag"?

Endret av Helene1982
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan jo tenkes at han ser på deg som uoppnåelig, og at han derfor ikke tar initiativ.

Du bør spørre deg selv hva du EGENTLIG ønsker, og hva du er villig til å gjøre for å oppnå det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Billy Bong skrev (1 minutt siden):

Det kan jo tenkes at han ser på deg som uoppnåelig, og at han derfor ikke tar initiativ.

Du bør spørre deg selv hva du EGENTLIG ønsker, og hva du er villig til å gjøre for å oppnå det.

Ønsker meg en normal mann og familie :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Forstår ikke hvor ting har gått galt for meg eller hvorfor jeg ikke finner meg en kjæreste.

Har nå blitt 35 år (dame), har hatt tidligere forhold. Vært i samboerforhold som tok slutt, også har jeg i mange år holdt på med en fyr som det ikke har blitt noe med. De siste to årene har jeg gått å vært betatt av en fyr, som jeg ikke klarer å finne ut av om det kan bli noe med.

Jeg er pen, langt lyst hår, snill, bra kropp, glad i dyr, liker å holde meg i form, selvstendig, glad i å jobbe. 

Likevel singel, hvorfor? :( 

Som andre sier er det umulig for andre å si sikkert, men du nevner jo at du over tid ‘holder på’ med menn som ikke velger å gjøre relasjonen mer seriøs. Det høres ut som en viktig grunn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Umulig å si. 

Mangel på Insj? Dater du? Tar du kontakt med menn som skriver/snakker til deg? Er du vennlig og hyggelig å omgås? 

Anonymkode: 39390...623

Hva er "Insj"?

Anonymkode: be819...56a

AnonymBruker
Skrevet

Høye krav

Anonymkode: 8fca8...c9e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Høye krav

Anonymkode: 8fca8...c9e

Vil ikke si at jeg har unormalt høye krav, men jeg må jo like fyren.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vil ikke si at jeg har unormalt høye krav, men jeg må jo like fyren.

Selvsagt har du ikke for høye krav. Da ville du forvenentet at han skulle fått ut fingeren for 2 år siden, selv om dette er det eneste du sier du har å utsette på ham. Jeg har selvsagt lyst til at du får nærbutikken til å sette på en romantisk sang og at det ender med at dere kliner mellom frysedisken og melkeskapet, men det holder for meg om du spør om han er keen på å finne på noe på en KONKRET dag. Svaret kan være nei, det passer ikke, man da finner han en ny dag. Eller så må du gå videre. Da er det nok

AnonymBruker
Skrevet
Hippokrates skrev (1 time siden):

Høres ut som om at du brenner av mye tid på menn som du ikke får det til å fungere med. 

Tror du må bli raskere til å innse at du må gå videre. 

Det handler også om selvtillit og hvordan man fremstår. Hvor åpen og tilgjengelig er du, egentlig, selv om du har "full pakke" ? Og det at du vet at du har "full pakke", holder det deg igjen og/eller gjør at du forventer mer enn du kan få tilbake? 

Umulig å si hvorfor du ikke får det til, men den enkle forklaringen kan også være at datinglivet har blitt et levende mareritt for de aller fleste, og kun fåtallet lykkes, uansett utgangspunkt. 

Hun er jo ikke alene her i landet om å ikke finne seg kjæreste. Det blir vanskeligere og vanskeligere så er ikke forundret at hun ikke får det til. Mange finner seg kjæreste lett men hvor lenge varer det da som regel? Noen tar lett på ting og blir fort kjærester og så funker det ikke alikevel. De som er langtidssingle tror jeg vet mer hva de ser etter og derfor er det langt i mellom aktuelle kandidater. En vet i hvertfall hva en ikke vil ha. 

Men skulle være enklere for dere som er 10 ere da som du beskriver deg selv i hvertfall enn oss 4 ere.. men nei en må ha flax for å treffe på rett person. 

Så kanskje så møter en  1 da som man liker det beste og så er det 1 dealbreaker... så hva gjør man? Skal man kaste noe på båten pga den dealbreakeren eller kan man faktisk tenke seg å klare å senke kravet litt slik at vedkommende slipper igjennom nåløyet hvis det i lengden kan gi ett bedre forhold? Er så mye vanskelige problemstillinger man skal ta stilling til så det er jaggu ikke lett dette med å finne kjæreste. 

Sex partnere derimot.. ikke noe problem what so ever hvis du er dame i alle aldre eller spiller ingen rolle hvordan du ser ut heller har jeg skjønt så får du lett en sex partner men det er jo ikke det man vil ha ..en vil jo ha full pakke. 

Du ts er vel i den fasen i livet at du begynner å stresse med å få barn eller har du barn? Det er jo ett evig sosialt press når man passerer 30 som kvinne fra familie og slekt om hvor blir det av barnebarn osv osv..jeg syns det der var utrolig slitsomt. Og det førte til at jeg rotet meg borti ett forhold jeg aldri skulle ha gått inn i..men barnebarn fikk de i hvertfall selv om alt gikk til helvete etterpå. Så barn betyr ikke alt .. just saying. 

Anonymkode: d860d...5e6

AnonymBruker
Skrevet

Hun er jo ikke alene her i landet om å ikke finne seg kjæreste. Det blir vanskeligere og vanskeligere så er ikke forundret at hun ikke får det til. Mange finner seg kjæreste lett men hvor lenge varer det da som regel? Noen tar lett på ting og blir fort kjærester og så funker det ikke alikevel. De som er langtidssingle tror jeg vet mer hva de ser etter og derfor er det langt i mellom aktuelle kandidater. En vet i hvertfall hva en ikke vil ha. 

Men skulle være enklere for dere som er 10 ere da som du beskriver deg selv i hvertfall enn oss 4 ere.. men nei en må ha flax for å treffe på rett person. 

Så kanskje så møter en  1 da som man liker det beste og så er det 1 dealbreaker... så hva gjør man? Skal man kaste noe på båten pga den dealbreakeren eller kan man faktisk tenke seg å klare å senke kravet litt slik at vedkommende slipper igjennom nåløyet hvis det i lengden kan gi ett bedre forhold? Er så mye vanskelige problemstillinger man skal ta stilling til så det er jaggu ikke lett dette med å finne kjæreste. 

Sex partnere derimot.. ikke noe problem what so ever hvis du er dame i alle aldre eller spiller ingen rolle hvordan du ser ut heller har jeg skjønt så får du lett en sex partner men det er jo ikke det man vil ha ..en vil jo ha full pakke. 

Du ts er vel i den fasen i livet at du begynner å stresse med å få barn eller har du barn? Det er jo ett evig sosialt press når man passerer 30 som kvinne fra familie og slekt om hvor blir det av barnebarn osv osv..jeg syns det der var utrolig slitsomt. Og det førte til at jeg rotet meg borti ett forhold jeg aldri skulle ha gått inn i..men barnebarn fikk de i hvertfall selv om alt gikk til helvete etterpå. Så barn betyr ikke alt .. just saying. 

Anonymkode: d860d...5e6

Vil ikke si at jeg er 10er altså 😅 men jeg vil jo beskrive meg som en normalt oppegående person. Ja, tydeligvis så er datinglivet hardt, mye spesielt der ute som selvsagt kun er ute etter en ting. 
Har veldig lyst på barn så klart, men vet jo at det ikke nødvendigvis betyr alt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Hva er "Insj"?

Anonymkode: be819...56a

Initiativ. 

Anonymkode: 39390...623

Skrevet

Vil ikke si at jeg er 10er altså 😅 men jeg vil jo beskrive meg som en normalt oppegående person. Ja, tydeligvis så er datinglivet hardt, mye spesielt der ute som selvsagt kun er ute etter en ting. 
Har veldig lyst på barn så klart, men vet jo at det ikke nødvendigvis betyr alt.

Jeg vet ikke hva slags terningast du er, men hvis uvissheten om butikkmannen liker deg stoppper deg i å gå videre, må du kvinne deg opp og spørre. Så lett og så vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Har liksom håpet at han skulle tatt det første skrittet, fordi jeg er 90 % sikker på at han er tiltrukket av meg, men det har ikke skjedd. 

Føler meg så lite kvinnelig dersom jeg må ta Initiativ til dette. 

Jeg håper seriøst dette er trolling!

Du må jo ta initiativ selvfølgelig 

Anonymkode: 982c1...3e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...