Gå til innhold

Foretrekker folk faktisk øl/vin av alkohol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis jeg f.eks skulle drukket bare en type alkohol en hel kveld, så foretrekker jeg enten lys øl eller en søt hvitvin/musserende. Liker ikke vin hvis det blir for surt. God cider funker og.

Anonymkode: 17369...a05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker aldri noe annet en øl og vin. Rusbrus, drinker og sprit synes jeg som regler smaker dritt. Vil påstå at det ikke handler om at det andre ikke er akseptert. Rusbrus er alkoholens aya napa men feks gin og endel drinker er jo vel ansett.

Anonymkode: 2696f...e36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eeeelskeer smaken av øl🤩

Anonymkode: 20891...530

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke søtt og ikke bobler, og foretrekker så absolutt tørre hvitviner og roséviner, rødvin om det passer best til maten. Er ikke så glad i sprudlende vin eller øl pga boblene, men drikker det om vertskapet serverer det. Liker irsk whisky, men er ikke så begeistret for drinker, med unntak av Dry Manhattan. 

K55

Anonymkode: c79d9...bbd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Eller handler det om at det er mer sosialt akseptert enn sprit blandet med saft/juice, rusbrus og at det for menn kan virke for femi med fargerike drinker, strawberry daiquiri osv? 

Jeg drikker nesten bare øl ute på byen, fordi det er "billig" og sosialt akseptert, og øl/vin i middagsselskaper, men det er jo ikke det som smaker best. 

Anonymkode: 0c2cc...e1d

Det spørs hva man skal? 

Anonymkode: edea3...5b9

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker kun vin.

Ville ikke tatt i «sprit og saft» eller «sprit og brus» med en ildtang. Liker ikke søte drinker generelt sett. 

Anonymkode: 6e50c...481

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er lenge siden brennevinssalget gikk ned til fordel for vin på polet. Men på 60-tallet var det vanlig med brennevin på lørdagskvelden.

Anonymkode: 02dc4...fba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ELSKER øl, spesielt IPA. Jeg drikker gjerne vin som et alternativ. Drinker blir det kanskje 1-2 ganger i året på en sommerfest eller lignende. Ikke glad i drinker. 

Jeg er en kvinne på 35 år. 

Anonymkode: c8068...a5b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min smak ang. alkohol er mye det samme som for mat, og verierer mellom: friskt, fyldig, ikke masse søtt eller surt, men gjerne litt bittert i blant. Så det blir øl, enkelte viner, en og annen drink(f.eks. Bloody Mary), whisky/whiskey, og sake.

Anonymkode: 858b1...2d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Spurte du nettopp "hvorfor liker ikke alle det samme som meg"? Alle synes ikke de samme tingene er godt, vet du... Jeg liker best vin og syrlige drinker, søte drinker går i begrenset mengde, øl er ikke supergodt men av og til ok, og brunt brennevin smaker høgg, samme med bart, blank sprit. 

Jeg kjenner også folk som kun liker vin og brekker seg av smaken av alle drikker med sprit i. 

Så kjenner jeg andre som hater vin og kun drikker cider. 

Folk liker forskjellige ting, bare. 

Anonymkode: 3a625...b28

Nei, det gjorde jeg ikke. Du misforstod tråden, som er godt gjort. 

Anonymkode: 0c2cc...e1d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg liker øl best. Merker at jeg kanskje "burde" drikke vin for eksempel, men det smaker forferdelig! Vin er mer femenint fremfor øl for kvinner, da liksom 😄 Skjønner hva du mener. Er noen forventninger til hva (eller at) man skal drikke noen ganger. Jeg tåler ikke så mye alkohol og liker ikke drinker. Man burde ikke drikke om man ikke vil. Både når det kommer til hva eller om man skal drikke. 

 

Anonymkode: f5f33...4e6

Ganske utrolig at det faktisk er «kjønnsroller» til og med når det gjelder hva slags alkohol man skal like 😂

Når vi er ute så bestiller jeg øl, og min mann rødvin, men ølen settes til mannen og vinen til meg😂, så ler vi og bytter😀

Anonymkode: 6e842...949

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får være motvekten da, jeg liker ikke egentlig hverken øl eller vin 😛 Det finnes noen typer øl som er ok, men det holder med et lite glass.  Derimot er jeg veldig glad i rusbrus, cider, og fargerike drinker! De kan gjerne ha paraply og 😎

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg drikker vin av god kvalitet som passer til den middagen jeg lager den dagen. Drinker av sprit og brus kunne det ikke falt meg inn å drikke under noen omstendighet, like lite som jeg kunnet finne på å spise feks smågodt. Jeg er voksen og hverken spiser eller drikker søtt tull.

Anonymkode: 66536...09e

Hvorfor spiser du ikke smågodt? Holder du deg unna melkesjokolade også? Drikker du aldri brus uten alkohol heller? Hva med sukkerfri brus?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Jeg foretrekker vin, men drikker sjeldent for å bli full sånn som da jeg var yngre.

Jeg forbinder sprit og brus, sprit og saft og sprit og juice med fjortissfylla. Ikke er det godt og så blir det gjerne sånn at de første "drinkene" blir passe, men etter det blir de bare sterkere og sterkere. Gjerne skal andre også blande og så boom så er du drita. Ikke akkurat det jeg setter meg ned med for å kose meg med på en onsdag akkurat.

Drinker kan være godt, men jeg liker de friske og litt syrlige. Sjeldent jeg lager det hjemme, men kan av og til kjøpe det på byen.

Øl drakk jeg mye av da jeg var yngre og det kan være godt enda, men stort sett kjøper jeg vin nå.

Av og til kjøper jeg også cider eller rusbrus, men de er ofte så sinnsykt søte så klarer bare en av dem om gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker vin, men får fort hodepine og blir veldig rød og varm i trynet av rødvin. Ellers liker jeg vodka og brus veldig godt. Øl har jeg aldri likt. Det jeg kjøper oftest er eplecider uten tilsatt sukker,

Pleide ikke drikke meg full som tenåring, så jeg har ingen alkoholyper som jeg har avsmak for slik som mange jeg kjenner. Jeg er riktignok ikke like glad i søte likører og slikt som jeg var da. Det hender likevel jeg får skikkelig lyst på Vargtass...

Anonymkode: 965b1...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker ingenting jeg så jeg drikker brus 

Anonymkode: ab4b9...697

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best øl ☺️ Men liker og hvitvin. Drikker ikke vin på fest, mer for kos om det er hjemme eller en drink meg ei venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir raskt kvalm av ting som er for søtt, og koser meg ikke med det.

Synes vin smaker godt. Jeg koser meg med det i helgen på samme måte som med en kopp kaffe.

Anonymkode: 41e3d...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet i populær brennevinsbar. Får ikke inntrykk av at færre menn enn kvinner foretrakk drinker. Var bare litt forskjell på hva type drink. Menn bestilte ofte Whiskey og Cola for å være litt barske. Og kvinner Strawberry Margarita. GT, Long Island ice tea, vodka batteri/red bull, Cuba Libre o.l var drinker som gikk igjen hos begge kjønn.

En undervurdert drink er «Tinto». Mild rød vin og rød Fanta. Nam!!

Anonymkode: b47be...ebf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...