Gå til innhold

Foretrekker folk faktisk øl/vin av alkohol?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller handler det om at det er mer sosialt akseptert enn sprit blandet med saft/juice, rusbrus og at det for menn kan virke for femi med fargerike drinker, strawberry daiquiri osv? 

Jeg drikker nesten bare øl ute på byen, fordi det er "billig" og sosialt akseptert, og øl/vin i middagsselskaper, men det er jo ikke det som smaker best. 

Anonymkode: 0c2cc...e1d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker øl best. Merker at jeg kanskje "burde" drikke vin for eksempel, men det smaker forferdelig! Vin er mer femenint fremfor øl for kvinner, da liksom 😄 Skjønner hva du mener. Er noen forventninger til hva (eller at) man skal drikke noen ganger. Jeg tåler ikke så mye alkohol og liker ikke drinker. Man burde ikke drikke om man ikke vil. Både når det kommer til hva eller om man skal drikke. 

 

Anonymkode: f5f33...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker helt klart vin. 

Rusbrus og cider er for søtt  og dessuten syns jeg det meste av cider bare smaker gamle epler. Drinker kan funke, men ikke en hel kveld. Det er imidlertid lite som slår en god GT.

Da samboeren min jobbet som bartender mente han forøvrig at standard for menn over 50 var vodka og Red Bull 👍

Endret av 17.11
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på settingen hva jeg foretrekker. Jeg drikker: vin, vodka+brus, gin+tonic, Baileys, rom+cola, cider 

Anonymkode: b9a32...e2e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker vin, særlig rødvin. Jeg kan sette pris på en lys og iskald øl i sola. Drinker kan være godt, men takler det ikke om det blir søtt. Liker ikke brunt. 

Sprit og saft eller brus... eller brus i det hele tatt... da velger jeg heller vann. 

Anonymkode: 47597...fa5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker best rødvin. Noen type cider (ikke kjip grevens) og GODE drinker. Gode drinker lages ikke av funsaft. Drinker bestiller jeg gjerne på coctailbarer. Men alkohol ute er dyrt, da føler jeg ofte at jeg får mest for pengene ved å velge en vin jeg kjenner til fra før. Kan ikke feile så mye med det.

Anonymkode: 4a5cd...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spurte du nettopp "hvorfor liker ikke alle det samme som meg"? Alle synes ikke de samme tingene er godt, vet du... Jeg liker best vin og syrlige drinker, søte drinker går i begrenset mengde, øl er ikke supergodt men av og til ok, og brunt brennevin smaker høgg, samme med bart, blank sprit. 

Jeg kjenner også folk som kun liker vin og brekker seg av smaken av alle drikker med sprit i. 

Så kjenner jeg andre som hater vin og kun drikker cider. 

Folk liker forskjellige ting, bare. 

Anonymkode: 3a625...b28

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden så drakk jeg mest kark, øl var nesten bare for å skylle ned med. Nå drikker jeg mest øl og nesten aldri sprit, har fått sansen for diverse likører. Kan til nød drikke vin men det er ikke godt før etter et par glass.

Anonymkode: e8662...050

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh... ja, noen foretrekker øl eller vin fremfor cider eller drinker. 

Personlig synes jeg cider blir for søtt og er ikke noe særlig glad i det. Øl liker jeg heller ikke.

Jeg foretrekker vin siden jeg liker smaken av det :-).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller handler det om at det er mer sosialt akseptert enn sprit blandet med saft/juice, rusbrus og at det for menn kan virke for femi med fargerike drinker, strawberry daiquiri osv? 

Jeg drikker nesten bare øl ute på byen, fordi det er "billig" og sosialt akseptert, og øl/vin i middagsselskaper, men det er jo ikke det som smaker best. 

Anonymkode: 0c2cc...e1d

Jeg synes øl smaker best, helt klart. Tar gjerne en G&T eller to, men øl smaker bedre synes jeg. 

Anonymkode: 25cb1...c81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God rødvin smaker himmelsk. En øl er også veldig godt i varmen. Setter også pris på en god drink her og der, gjerne med frukt, urter og krydder, men orker ikke så mange av de da. Grisedyrt er det og.

Anonymkode: e7314...4e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er spesielt glad i øl og noen typer vin og kjøper det ofte på grunn av smaken. Noen ganger kjøper jeg meg én eller to breezers fordi det smaker godt men å drikke fler enn én eller to forskjellige blir alt for søtt. Øl, vin og pet nat er lettdrikkelig og man kan kose seg med det samme i mange timer.

Det jeg ikke kan forstå er hvordan noen kan drikke drinker med sprit i fordi sprit smaker så vondt. Vodka smaker som neglelakkfjerner for meg og whiskey brenner i halsen og legger seg som et ekkelt og bittert lag på tunga. Nei fysj.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker hvitvin med isbiter som standard, men liker også rødvin, IPA og akevitt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker øl best av all alkohol. Men liker også musserende vin, hvitvin og enkelte drinker (som f.eks G&T).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker mest øl. Liker best ale, bitter, lager og IPA.

Drinker kan være bra, foretrekker shortdrinks der du kjenner at det du drikker er sterkt. Dry Martini f.eks.

Liker whisky og akevitt og gin men er litt forsiktig med sprit om dagen.

Av vin foretrekker jeg rosè.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øl og vin smaker evig mye bedre enn sprit "blandet med saft" og rusbrus, ja.

Sprit og saft høres helt jævlig ut, og rusbrus er alt for søtt.

 

På byen drikker jeg Stouts eller IPAs. Eller kanskje en Whiskey Sour.

Anonymkode: 49f63...129

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller handler det om at det er mer sosialt akseptert enn sprit blandet med saft/juice, rusbrus og at det for menn kan virke for femi med fargerike drinker, strawberry daiquiri osv? 

Jeg drikker nesten bare øl ute på byen, fordi det er "billig" og sosialt akseptert, og øl/vin i middagsselskaper, men det er jo ikke det som smaker best. 

Anonymkode: 0c2cc...e1d

Jeg liker øl og rødvin, i varmen kan kald rosé eller hvitvin funke. Jeg har etterhvert begynt å like cider også. Ellers kan jeg like en cognac eller akevitt.

Rusbrus og drinker er ikke noe for meg, brus er rett og slett bedre uten sprit. Det er bare et par drinker jeg har smakt jeg ville bestilt mer enn en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker rødvin aller best. Rosévin er også godt, som sommervin. Jeg drikker helst ikke verken hvitvin eller bobler, kun hvis jeg må for å ikke være uhøflig.

Sprit er jeg ikke så veldig glad i, men en GT kan smake om sommeren, og en Irish coffee kan være en god vinterdessert. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det helt klart handler om smak og behag.

De fleste voksne foretrekker en god vin eller øl over fargerike drinker, fordi det smaker bedre.

Selv foretrekker jeg kaldt vann til mat.

Anonymkode: 22b32...1cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker vin av god kvalitet som passer til den middagen jeg lager den dagen. Drinker av sprit og brus kunne det ikke falt meg inn å drikke under noen omstendighet, like lite som jeg kunnet finne på å spise feks smågodt. Jeg er voksen og hverken spiser eller drikker søtt tull.

Jeg velger vin av alle slag fordi jeg er opptatt av god mat og vin i kombinasjon. Og slett ikke fordi det er det mest sosialt aksepterte - jeg drikker bare alene sammen med mannen min uansett, så ingen andre hverken ser eller vet noe om det i det hele tatt (i min strengt kristne avholdsfamilie er ingen typer alkohol sosialt akseptert uansett, så det ville faktisk ikke gjort noen forskjell for dem - like komplett uakseptabelt :ler: ).

Anonymkode: 66536...09e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...