Gå til innhold

Når forventer du at en privatfest avsluttes om kvelden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi hadde fest nylig (helt vanlig fest, ingen spesiell anledning) og da bad vi folk om å gå 01:30. Vi var stuptrøtte begge to og de fleste hadde vært der siden 19. 6,5 time var da mer enn nok for oss!

Anonymkode: 3f077...7b3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 15.6.2022 den 7.13):

Jeg og samboeren min skal arrangere 40-årsdag for han nå på fredag. Det kommer ca 20 gjester, og vi skal være hjemme i eneboligen vår (boligfelt).

Vi serverer grillmat, og gjestene har selv med seg evt egen alkohol.

1. Når forventer du som drikkende gjest at festen skal avsluttes?

2. Når ville du forventet som nabo at festen skal avsluttes?

Vi har svært sjelden fest, så jeg er litt rusten!

Jeg er også veldig a-menneske, og skal for øvrig ikke drikke heller, og vil egentlig gjerne at festen skal avsluttes kl 01. Samboeren min mener at det er altfor tidlig. Hva mener du?

Anonymkode: bb9d9...e9a

01 hørtes ganske tidlig ut. Hadde ikke hatt noen forventninger, men innimellom er det hyggelig å bli sittende til ut i tre-fire tiden hvis selskapet er ekstra hyggelig. Som nabo er det irrelevant for meg om dere avslutter ved midnatt eller utpå morgenen, så lenge dere ikke hoier og skriker og spiller høy musikk som rister i veggene. 

Nabovarsel er alltid en god ide!

 

 

 

Anonymkode: 7c43c...048

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Privatfester pleier å vare til sistemann går. Dør liksom ut av seg selv. Som oftest rundt 4-6 tiden på morgenen. 

Anonymkode: 520b8...1fc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nabo hadde jeg ikke brydd meg om det var litt lyd etter 23  og de fortsatt sitter ute og skravler, forutsett at volumet på musikken dempes og at det selvfølgelig ikke er ofte fest. 

Som naboer bør man gi hverandre litt slækk, det er sommer og vi kan endelig sees uten masse restriksjoner og surr.. 

Hadde naboen vært ei bråkebøtte ofte ville jeg forventet stillhet fra 23.. 

Anonymkode: 4c9ba...b94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Tja, rundt 2-3, til nød 4 hvis stemningen er god? Men helt greit at du legger deg ja :) 

2. Blokk/rekkehus eller andre slike bygninger, kl. 23, dvs ved ordensreglene. Enebolig derimot, som jeg ser dere har, gjør som dere vil! Er da derfor man velger enebolig. Ikke mye lyd som går ut om vinduer og dører er lukket, bare å kjøre på med musikk og alt :) 

Anonymkode: fec07...66c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tussi84 skrev (På 17.6.2022 den 17.15):

Det varierer jo etter tankesett og hva man er vant med. I vår omgangskrets er festen over når den siste slokner eller den siste går hjem. Det kan være alt fra kl 00 til tidlig på morgenen. 

Ovenfor naboene så varsler vi, og skrur ned musikken til et lavt nivå kl 23. 

Er uansett sjeldent vi har fest eller er på fest.

Ufint å avslutte en fest før 02

Anonymkode: d37e9...d88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.6.2022 den 17.50):

1. Fra 03 - 08

2. Så tidlig som mulig haha

Jeg hadde syntes det hadde vært veldig tidlig og rart og avsluttet så tidlig som 01

Anonymkode: d18f5...a56

Jepp.

En hjemmefest tilsier jo at en ikke drar på byen. Der er det åpent vesentlig lenger enn 01.

Anonymkode: ad35d...c57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

1. Tja, rundt 2-3, til nød 4 hvis stemningen er god? Men helt greit at du legger deg ja :) 

2. Blokk/rekkehus eller andre slike bygninger, kl. 23, dvs ved ordensreglene. Enebolig derimot, som jeg ser dere har, gjør som dere vil! Er da derfor man velger enebolig. Ikke mye lyd som går ut om vinduer og dører er lukket, bare å kjøre på med musikk og alt :) 

Anonymkode: fec07...66c

Reglene er klokken 23 uansett hvor en bor. Etter klokken 23 skal det være stille ute.

Anonymkode: 5067e...229

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/15/2022 at 7:19 AM, AnonymBruker said:

23, med mindre høy musikk etter 21. Men dere kan jo så klart nabovarsle altså, så kan dere holde på utover 😊 Ville trukket festen inn senest 23  og lukke dørene -  ikke spill høy musikk i hagen hele natta!

Anonymkode: f5635...b9f

Nabovarsel er bare for vennskapelighet. Støy skal være over 23 okke som

Anonymkode: f50a2...68e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i et boligfelt. Flere ganger i uken i hele sommerhalvåret er det noen som har musikk på full guffe og med voksne folk som drikker seg så fulle av de står og hoier og hyler. Det er grusomt å høre på. Jeg bruker ørepropper men hører musikk, hyling, skråling, glass som knuses og annet bråk som lages likevel. Barna får ikke sove og de nekter å bruke ørepropper.

Slik hensynsløs oppførsel ødelegger så mye for naboene. Når loven sier at det skal være nattero klokken 23, så synes jeg man bør respektere det. Om noen ønsker å ha gjester senere enn det synes jeg man skal sitte innendørs, med lukkede vinduer og snakke med normal innestemme. Dessverre er det få som klarer å høre at de bruker utestemme etter at de har fått seg litt å drikke. Skal man holde på med slik grøftefyll så synes jeg man bør leie seg en hytte langt inne i skogen, milevis unna folk. 

Anonymkode: 61822...9e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.6.2022 den 7.13):

vil egentlig gjerne at festen skal avsluttes kl 01. Samboeren min mener at det er altfor tidlig.

Enig med kl. 01. Tenker du bare bestiller noen taxier til kl. 01, så forsvinner gjestene til ønsket tid. 

Anonymkode: c3396...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...