Gå til innhold

Når forventer du at en privatfest avsluttes om kvelden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboeren min skal arrangere 40-årsdag for han nå på fredag. Det kommer ca 20 gjester, og vi skal være hjemme i eneboligen vår (boligfelt).

Vi serverer grillmat, og gjestene har selv med seg evt egen alkohol.

1. Når forventer du som drikkende gjest at festen skal avsluttes?

2. Når ville du forventet som nabo at festen skal avsluttes?

Vi har svært sjelden fest, så jeg er litt rusten!

Jeg er også veldig a-menneske, og skal for øvrig ikke drikke heller, og vil egentlig gjerne at festen skal avsluttes kl 01. Samboeren min mener at det er altfor tidlig. Hva mener du?

Anonymkode: bb9d9...e9a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville sendt ut nabovarsel. Kan trekke inn fra 23.00 og fortsette til siste mann går.

Her kan festene vare til 04.00 ca. Da går jeg bare å legger meg hvis jeg føler meg ferdig. Mannen tar seg av resten av besøket.

Anonymkode: a4378...30a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23, med mindre høy musikk etter 21. Men dere kan jo så klart nabovarsle altså, så kan dere holde på utover 😊 Ville trukket festen inn senest 23  og lukke dørene -  ikke spill høy musikk i hagen hele natta!

Anonymkode: f5635...b9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige ordensregler gjelder. Jeg forventer at folk skrur av musikk, og holder kjeft innen 23. Syns egentlig det er sent også, siden rolige kvelder er det beste som finnes. Går ikke an å slappe av i sitt eget hjem, når andre støyer. Jeg hadde ringt politiet om jeg var naboen deres.

Anonymkode: ba1fa...680

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen her. Det er meldt dårlig vær, så vi kommer dessverre til å måtte sitte innendørs hele kvelden.

Men er det ok at vertinnen går og legger seg etter hvert, altså? Da gjør jeg gjerne det 😂

Anonymkode: bb9d9...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden dere skal være inne pga været ville jeg som nabo ikke hatt noen forventninger til når festen avsluttes. Hadde det vært meldt fint vær ville det kommet litt an på hvor tett på naboene dere bor og hvor høylydte gjestene er, men etter midnatt ville det vært greit å slippe å høre høy latter og skrål inn på soverommet. 

Som gjest ville jeg synes det var litt tidlig å bli sendt hjem kl 01. Jeg er vant til at privatfester varer til de dør ut av seg selv, og at det skjer en eller annen gang mellom 02 og 04.

Hvis vertinnen gikk og la seg ville jeg tatt det som et hint om at jeg har overskredet gjestfriheten med ekstremt god margin. Så hvis du ikke vil sende slike signaler til gjestene vil jeg anbefale at du går og legger deg helt diskret uten å si noe til noen andre enn mannen din.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nabovarsel så kan jeg tolerere skravling og lav musikk frem til 03 kanskje. Uten nabovarsel får det være relativt stille og folk får trekke inn kl. 23.

Meget slækk når noen sender ut nabovarsel, uten det så syns jeg det er kjipt å bråke langt ut på natten.

Anonymkode: c0560...674

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utendørs støy skal avsluttes klokka 23.

Men egentlig så bryr jeg meg lite. Jeg plugger bare igjen ørene og går og legger meg.

Anonymkode: dc667...70b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiolinfiken

Kommer an på når gjestene kommer, men vil si 02. Hvis du ikke ønsker å ha de der lenger uten å si på forhånd klokkeslett så hadde jeg begynt å rydde inn ting osv og regnet med at de tok hintet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.6.2022 den 7.22):

Vanlige ordensregler gjelder. Jeg forventer at folk skrur av musikk, og holder kjeft innen 23. Syns egentlig det er sent også, siden rolige kvelder er det beste som finnes. Går ikke an å slappe av i sitt eget hjem, når andre støyer. Jeg hadde ringt politiet om jeg var naboen deres.

Anonymkode: ba1fa...680

Får ikke naboene deres ha fest en gang i blant, uten å bli meldt til politiet?!? Glad jeg ikke er din nabo! 

Anonymkode: d7fca...c91

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.6.2022 den 7.22):

Vanlige ordensregler gjelder. Jeg forventer at folk skrur av musikk, og holder kjeft innen 23. Syns egentlig det er sent også, siden rolige kvelder er det beste som finnes. Går ikke an å slappe av i sitt eget hjem, når andre støyer. Jeg hadde ringt politiet om jeg var naboen deres.

Anonymkode: ba1fa...680

Hadde hatt fest hver helg om jeg var naboen din ♥ 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man bor tett på andre er det jo vanlig å ta festen til byen når det nærmer seg midnatt. Eventuelt får man leie et sted. 

Anonymkode: 14453...a48

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 15.6.2022 den 7.13):

Jeg og samboeren min skal arrangere 40-årsdag for han nå på fredag. Det kommer ca 20 gjester, og vi skal være hjemme i eneboligen vår (boligfelt).

Vi serverer grillmat, og gjestene har selv med seg evt egen alkohol.

1. Når forventer du som drikkende gjest at festen skal avsluttes?

2. Når ville du forventet som nabo at festen skal avsluttes?

Vi har svært sjelden fest, så jeg er litt rusten!

Jeg er også veldig a-menneske, og skal for øvrig ikke drikke heller, og vil egentlig gjerne at festen skal avsluttes kl 01. Samboeren min mener at det er altfor tidlig. Hva mener du?

Anonymkode: bb9d9...e9a

Hvis jeg får beskjed (nabovarsel) tåler jeg til 01. Kanskje 02 hvis det bare er snakking og ikke rølp.  
Uten nabovarsel, 23:00 blank. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SinEater skrev (20 minutter siden):

Hadde hatt fest hver helg om jeg var naboen din ♥ 

Hadde fått politiet på døra hver helg også da, pinlig. 

Anonymkode: c09c6...62e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hadde fått politiet på døra hver helg også da, pinlig. 

Anonymkode: c09c6...62e

Neh, helt ok det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kl 01 var tidlig, men nå sier du ikke når dere skal starte. Det varierer med når vi avslutter, men som oftest rundt kl 02-03. Men vi sitter ikke utendørs hele tiden.

 

Anonymkode: 800a3...81e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Musikk skal slås av/skrus ned i henhold med husreglene. Som regel kl. 23.00 
Så skal det være stille nok til at det er mulig for naboene å sove etter det. Ta hensyn. Ikke stå utenfor bygget og bable, flire og bråke. Ikke sitte ute å bråke. Er det lytt inne så må dere dempe dere. 
Grilling skal så klart avsluttes til 23.00 

Tenk på at de rundt skal ha ro nok til å sove. Høylytt fliring og oying er ekstremt slitsomt å høre på. 

Anonymkode: bd9d0...6c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idet klokken slår 3 går jeg til naboen og sier at nå kan de dempe seg drastisk. Sålenge det ikke er hver helg men en sjelden gang i blant må folk få lov til å kose seg i egen heim uten å få feststemningen ødelagt av sure naboer. Plutselig er det jeg som har besøk som varer litt ut i natten. 
 

(og ja, jeg har naboer som har skikkelig fyllefest engang i blant) 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer jo etter tankesett og hva man er vant med. I vår omgangskrets er festen over når den siste slokner eller den siste går hjem. Det kan være alt fra kl 00 til tidlig på morgenen. 

Ovenfor naboene så varsler vi, og skrur ned musikken til et lavt nivå kl 23. 

Er uansett sjeldent vi har fest eller er på fest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...