AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #21 Skrevet 12. juni 2022 Men hva gjør en overbevist ateist som setter sin glede i å nyte livet når motgangen og lidelsen en dag kommer, noe som er sikkert som banken etter hvert som årene går og kroppen forfaller? Er løsningen da å ta livet sitt, slik mange eldre gjør ...? Anonymkode: 82030...de3
proghodet Skrevet 12. juni 2022 #22 Skrevet 12. juni 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva gjør en overbevist ateist som setter sin glede i å nyte livet når motgangen og lidelsen en dag kommer, noe som er sikkert som banken etter hvert som årene går og kroppen forfaller? Er løsningen da å ta livet sitt, slik mange eldre gjør ...? Anonymkode: 82030...de3 Da skal jeg endelig begynne å spille World of Warcraft. 5
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #23 Skrevet 12. juni 2022 On 6/11/2022 at 10:12 AM, Sommer2464 said: For dere ateister som ikke tror på liv etter døden hva er meningen med livet? Å leve lykkelig uten bekymringer, og å gjøre godt for andre mennesker. Alle mennesker. Ikke kun de som tror på det samme som meg. Anonymkode: ef30f...d93 2
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #24 Skrevet 12. juni 2022 I grunn et merkelig spørsmål. For meningen med livet er jo å gjøre det beste ut av det som uavhengig av tro. Hvorfor skal et liv etter døden gi mer mening med livet? Det gir vel heller mindre mening. Jeg lever her og nå, og går ikke å venter på et liv etter døden. Jeg har ikke lyst å eksistere etter jeg dør. Anonymkode: f533d...0a2 3 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #25 Skrevet 12. juni 2022 Er ateist, og tidligere kristen. Da jeg ble ateist så gikk jeg inn i en skikkelig eksistensiell krise i omlag 2 år, fikk mye angst. Ble fortrolig over tid over at jeg ikke kan vite hva meningen med livet er. Jeg personlig tror ikke det er noe vi mennesker kan finne et klart svar på. Det samme med etter døden. Når en finner aksept ved at det ikke er alt en kan vite så får man en trygghet. Aldri tvilt siden. Anonymkode: c1ac5...2aa 1 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #26 Skrevet 12. juni 2022 Ateist eller ikke. Alle ber til høyere makter før de skal dø. Anonymkode: b736f...d11 1
K.B. Skrevet 12. juni 2022 #27 Skrevet 12. juni 2022 Sommer2464 skrev (På 11.6.2022 den 10.12): For dere ateister som ikke tror på liv etter døden hva er meningen med livet? Du svarer deg selv. Meningen med livet er nettopp å leve det, da det beviselig er det ene livet vi faktisk har. At religiøse følger en hel haug av idiotiske regler fordi de tror at livet bare er en slags forrett er ikke bare idiotisk, men det får negative konsekvenser i den virkelige verden. 2
K.B. Skrevet 12. juni 2022 #28 Skrevet 12. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ateist eller ikke. Alle ber til høyere makter før de skal dø. Anonymkode: b736f...d11 Helt feil og en påstand du ikke har dekning for. 9
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #29 Skrevet 12. juni 2022 Det er ikke noen mening. Det er mye gøy og spennende man kan oppleve fra man blir født til man dør. Hvis man fokuserer på det gode kan man få et godt liv. Anonymkode: 22302...679 4
Heydayotheinterweb Skrevet 12. juni 2022 #30 Skrevet 12. juni 2022 23 hours ago, proghodet said: Darwins teori om naturlig utvalg forsøker å forklare den genetiske variasjonen som finnes i dyreliv på kloden. Intet mer, intet mindre. Var det feil i teoriene hans? Absolutt. Har teoriene blitt utbedredt siden den gang? Ja, selvsagt, fordi vi har tilegnet oss mer kunnskap siden 1800-tallet og bygget videre på det. Det samme gjelder Einsteins teorier og det meste annet. I vitenskap er en teori kun en modell som på nåværende tidspunkt best beskriver et emne i verden rundt oss. En vitenskapsmann er ikke en autoritet, og deres teorier kan bestrides, dersom noen finner en bedre modell for å beskrive et emne. Den eneste grunnen til at noen bryr seg fela om alt dette, og da spesifikt evolusjon er fordi det kræsjer med religiøse tekster sine skapelseshistorier - og dem er det mange av, hvordan kan vi faktasjekke hvilken som stemmer? Alle sammen kan jo ikke stemme. Med alt det sagt, så kan man fint være ateist uten å bry seg om hverken biologi, Darwin eller evolusjon. Helt ærlig skjønner jeg ikke helt hva du mener om å "leve etter Darwins doktrine". Hvordan gjør man det? Det å ikke være overbevist om at en eller flere guder eksisterer har ingen medfølgende doktrine, det er absurd. Hvis vi først snakker om religion og kontroll - for å ikke si underkastelse, er det vel fort vekk de abrahamittiske religonene som tar førstepremien. Men vi lar den ligge til en annen gang. Hva faen drar du religion inn i dette for? Jeg har ikke nevnt religion.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #31 Skrevet 12. juni 2022 Å leve nå, tar ansvar for livet som er nå, istedenfor å tenke at man gjør opp for seg eller har tid til gode etter man er dau Jeg tar ikke ting i morgen. Jeg tar ting i dag. Anonymkode: a0ec9...134 1
Rucula Skrevet 12. juni 2022 #32 Skrevet 12. juni 2022 Det finnes ingen mer mening med mitt liv enn livet til en maur... Jeg blir født, lever, reproduserer, dør.... 3
Gjest Keikolina Skrevet 12. juni 2022 #33 Skrevet 12. juni 2022 (endret) Sommer2464 skrev (På 11.6.2022 den 10.12): For dere ateister som ikke tror på liv etter døden hva er meningen med livet? Sex, drugs and rock n roll Eller helst dance trance, hip hop og house Endret 12. juni 2022 av Keikolina
Coronas Skrevet 12. juni 2022 #34 Skrevet 12. juni 2022 Sommer2464 skrev (På 11.6.2022 den 10.12): For dere ateister som ikke tror på liv etter døden hva er meningen med livet? For dere som tror på et liv etter døden, hvorfor dø i det hele tatt?
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #35 Skrevet 12. juni 2022 Vi blir bare gjødsel vi også, som andre dyr og planter, det er ingen mening med livet. Anonymkode: a7122...3db 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2022 #36 Skrevet 12. juni 2022 Å gjøre det beste ut av det livet man vet man har, det syntes jeg personlig er det lureste. Man kan tro så mye man vil, men ingen vet om det er noe etter døden eller ikke, eller om det finnes måter at bevisstheten kan anta andre former etter døden. Kunnskap om det har ikke menneskeheten ennå, så man bør gjøre det beste ut av livet man i det minste vet man har nå. Ingen vet om det kommer noe etterpå eller ikke. Anonymkode: 35852...cd9 1
proghodet Skrevet 12. juni 2022 #37 Skrevet 12. juni 2022 (endret) 8 hours ago, Heydayotheinterweb said: Hva faen drar du religion inn i dette for? Jeg har ikke nevnt religion. Du skal ha for forsøket, men tråden omhandler ateisme og ligger i underforumet for religion, så helt ut av det blå var det vel ikke. Hvis du klarer å legge det til side er jeg oppriktig interessert i å høre hva du mener med å "leve etter Darwins doktrine". Endret 13. juni 2022 av proghodet 3
Sommer2464 Skrevet 13. juni 2022 Forfatter #38 Skrevet 13. juni 2022 (endret) Hvorfor ikke dersom det er evig liv i himmelen som venter himmelen er bedre jorden (inntil dommens dag. På dommens dag skal de som Gud ser på som gode på jorden få evig liv på jorden som paradis det skal også de gode kristne som er i himmelen. Dette er Ihvertfall det jeg tror. Endret 13. juni 2022 av Sommer2464
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #39 Skrevet 13. juni 2022 On 6/12/2022 at 12:21 PM, AnonymBruker said: Men hva gjør en overbevist ateist som setter sin glede i å nyte livet når motgangen og lidelsen en dag kommer, noe som er sikkert som banken etter hvert som årene går og kroppen forfaller? Er løsningen da å ta livet sitt, slik mange eldre gjør ...? Anonymkode: 82030...de3 Jeg endrer det jeg kan endre for å få det bedre, og aksepterer og forsøker å finne best mulig måter å leve med det jeg ikke kan endre. Anonymkode: c0191...65f 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2022 #40 Skrevet 13. juni 2022 AnonymBruker skrev (På 12.6.2022 den 12.21): Men hva gjør en overbevist ateist som setter sin glede i å nyte livet når motgangen og lidelsen en dag kommer, noe som er sikkert som banken etter hvert som årene går og kroppen forfaller? Er løsningen da å ta livet sitt, slik mange eldre gjør ...? Anonymkode: 82030...de3 Hvilken motgang og lidelse er det du tenker på? Dersom man er heldig og får være seg frisk både mentalt og fysisk, og har gjort gode valg tidligere i livet slik at man er sikret økonomisk, så kan man ha en fin alderdom. Man har selvsagt ingen garanti, men jeg har nå aldri hørt om at gudstro beskytter mot verken motgang, lidelser eller kroppslig forfall, heller. Men det er klart - om man tror, så kan man sikkert skylde på Gud for alt som går galt. Anonymkode: 50499...d35 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå