Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Sommer2464 skrev (På 11.6.2022 den 10.12):

For dere ateister som ikke tror på liv etter døden hva er meningen med livet?

Det dummeste spørsmål som noen gang er stilt... 

Anonymkode: f6950...941

• Liker 2
Skrevet
16 minutter siden, Sommer2464 said:

Hvorfor ikke dersom det er evig liv i himmelen som venter himmelen er bedre enn jorden( ihvertfall fram til dommens dag.

Så hvorfor leve, da? Er det ikke bedre å dø så fort som mulig? Den holdningen der gjør jo livet mindre verdt, ikke mer, siden det bare en litt kjip midlertidig greie mens man venter på at den virkelige tilværelsen skal begynne.

Logisk sett så betyr det jo egentlig at et drap enten er en bagatell eller noe positivt, siden den drepte umiddelbart får det bedre.

• Nyttig 3
Skrevet
Sommer2464 skrev (2 timer siden):

Hvorfor ikke dersom det er evig liv i himmelen som venter himmelen er bedre enn jorden( ihvertfall fram til dommens dag.

Hvorfor skape jorden hvis himmelen er bedre?

• Liker 1
Gjest fransine
Skrevet

Å nyte livet optimalt så lenge man har det.

Må være skikkelig nedtur å ha levd hele livet etter strenge religiøse regler bare for å oppdage at all oppofrelsen var grunnløs. 😅👍

AnonymBruker
Skrevet
Coronas skrev (15 minutter siden):

Jorden er helvete

Anonymkode: b736f...d11

AnonymBruker
Skrevet

Leve til jeg dør, med alt det innebærer. Barn, jobb, venner, prøve å gjøre verden til et bedre sted. Ta vare på moder jord, så godt jeg kan. En dag da dør jeg, og blir til aske håper jeg. 

Man trenger ikke forøvrig å være troende å ha en tro på livet etter døden. Selv om jeg ikke tror noe annet enn at det blir mørkt, også helt borte. 

Anonymkode: 9fed9...549

• Liker 1
Skrevet (endret)
Coronas skrev (1 time siden):

Fordi jorden skal bli bedre etter dommens dag da skal alle i himmelen ned til jorden å ha et godt liv mens Gud og englene blir i himmelen. Ps dette er muligens ikke sannheten i kristendommen det er bare det jeg tror det kan godt være at himmelen fortsatt er bedre og de som er der blir der.

Endret av Sommer2464
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jorden er helvete

Anonymkode: b736f...d11

Ja det stemmer. Men hvorfor har han skapt dette stedet for oss å bo og leve på, når himmelen er et bedre sted? 

Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. 

- Matas, mod. 

Skrevet
mordi9 skrev (På 11.6.2022 den 23.06):

Livet er bare en opplevelse. Det har ingen mening. Men for at menneskeheten skal overleve, må vi reprodusere oss selv. 

Hvorfor skal menneskeheten overleve? 🤔 Det er jo poengløst.

Skrevet
Coronas skrev (22 timer siden):

Ja det stemmer. Men hvorfor har han skapt dette stedet for oss å bo og leve på, når himmelen er et bedre sted? 

Det står beskrevet i bibelen.

Skrevet
fransine skrev (På 13.6.2022 den 16.52):

Å nyte livet optimalt så lenge man har det.

Må være skikkelig nedtur å ha levd hele livet etter strenge religiøse regler bare for å oppdage at all oppofrelsen var grunnløs. 😅👍

Må være jævlig å leve livet her som en egoistisk horebukk også og kanskje få helvete som permanent oppholdssted i etterkant. 😉

Skrevet
6 minutter siden, Thanos said:

Må være jævlig å leve livet her som en egoistisk horebukk også og kanskje få helvete som permanent oppholdssted i etterkant. 😉

Siden jeg ikke er oppvokst i den troen blir jeg ikke spesielt skremt av "oouu, helvete, flammer, demoner og evig smerte".

Men det er absolutt en av grunnene til at jeg anser det som barnemishandling å innprente sånt hos barn.

Hvis det eneste som hindrer noen fra å gjøre faenskap er lovnaden om et helvete i andre enden, så er man vel ikke et spesielt moralsk menneske i utgangspunktet.

• Liker 3
Skrevet

Forplante oss, bringe arten videre, og så dø. Det er samme oppdraget alle andre levende vesener på jorda har. Vokse opp, få avkom, passe på dem og gjøre vårt beste så de overlever og vokser opp, og så dør vi.

Det gjelder for planter og dyr og fugler og reptiler. Alle gjør sitt for å sikre mest mulig av avkommet å overleve, vokse opp og bringe arten videre på jorden.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Gudstro er så absurd at å benekte det er meningsløst i mitt hode. Dermed er jeg heller ikke ateist. Jeg tenker aldri på disse sakene. Det finnes heller ingen mening med hver enkelts liv. Allikevel har kristendommen menge fine og samfunnsbyggende sider. 

Endret av Anonym11223344
Skrevet
Just now, Anonym11223344 said:

Dermed er jeg heller ikke ateist.

Teist: overbevist om at en eller flere guder finnes

Ateist: ikke overbevist om at en eller flere guder finnes

Joda, du er ateist, selvom du ikke kaller deg det :)

• Liker 1
Skrevet
proghodet skrev (Akkurat nå):

Teist: overbevist om at en eller flere guder finnes

Ateist: ikke overbevist om at en eller flere guder finnes

Joda, du er ateist, selvom du ikke kaller deg det :)

Men jeg vil ikke være noe av dette våset, fins det ingen måte å slippe🤔

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Anonym11223344 said:

Men jeg vil ikke være noe av dette våset, fins det ingen måte å slippe🤔

Haha, dessverre :) de fleste ikke-troende havner i "agnostisk ateist"-leieren.

Men jeg skjønner hva du mener. Det blir like skrullete som å ha et eget ord for "ikke overbevist om at nøkken eksisterer".

Endret av proghodet
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sommer2464 skrev (På 13.6.2022 den 18.02):

Fordi jorden skal bli bedre etter dommens dag da skal alle i himmelen ned til jorden å ha et godt liv mens Gud og englene blir i himmelen. Ps dette er muligens ikke sannheten i kristendommen det er bare det jeg tror det kan godt være at himmelen fortsatt er bedre og de som er der blir der.

Hva er liksom vitsen med det? Hvorfor gå igjennom så mye styr og drit for å en dag gjøre det bedre å bo på jorden? Hvorfor ikke bare gjøre det greit her fra starten? 

Anonymkode: f533d...0a2

• Liker 2
Skrevet

Hva er verst? Å ha et begredelig liv når du lever og håpe på et strålende liv etter døden hvor du MÅ leve etter en guddommelig plan (som Bibelen sier) - eller å gjøre det beste ut av den tiden du faktisk vet at du har? ❤️ 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...