Gå til innhold

Mange gjester, men be gjestene ta med alkohol.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville nok heller valgt færre gjester, eller alkoholfritt bryllup. Tanken på at gjestene skal komme bærende på egne drikkevarer virker jo helt fjern! Klirrende polposer har ikke noe i et bryllup å gjøre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal folk møte opp til vielsen med poser fra Kiwi og Polet? Drasse rundt på sixpacks? Er det organisert avkjølingsmuligheter for det medbrakte eller skal posene stå i hjørnet i lokalet?

Anonymkode: 98e64...f22

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Synes slike mennesker som deg er fascinerende. Hvorfor er det så viktig for deg å få alkohol servert, og hvorfor blir du irritert når andre velger noe annet enn deg? 

Ts. 

Anonymkode: 19856...6e9

Vennligst definer "mennesker som deg". Vi satte gjestene først og sørget for god bevartning både i form av selskap, mat og drikke slik at de slapp å bruke en eneste krone på alkohol eller medbrakt. Så hva slags menneske mener du da at jeg er? Og hvem har sagt jeg er irritert? 

Anonymkode: 27e91...105

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vennligst definer "mennesker som deg". Vi satte gjestene først og sørget for god bevartning både i form av selskap, mat og drikke slik at de slapp å bruke en eneste krone på alkohol eller medbrakt. Så hva slags menneske mener du da at jeg er? Og hvem har sagt jeg er irritert? 

Mennesker som deg, som dømmer andre sine valg. Virker som du tror du sitter på fasiten for hvordan et bryllup skal holdes.

Ts.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mennesker som deg, som dømmer andre sine valg. Virker som du tror du sitter på fasiten for hvordan et bryllup skal holdes.

Ts.

Det var jo du som startet dette her, og spurte...

Anonymkode: 31dc1...3d6

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det var jo du som startet dette her, og spurte...

Ja, og det har virkelig skapt diskusjon 😁

Men utsagn som "Hvem gjør sånt mot en gjest?" blir for dumt. Da er man rimelig tett i topplokket. 

Ts. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men utsagn som "Hvem gjør sånt mot en gjest?" blir for dumt. Da er man rimelig tett i topplokket. 

Ts. 

Du må tåle at noen av gjestene dine faktisk kan tenke slik om du gjennomfører  dette bring med drikke opplegget.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal stå for mat og alkohol til maten. Vi skal ha et veldig casual bryllup på en skihytte i skogen, og det blir egentlig en bryllupsfest fordi vi gifter oss juridisk 2 dager i forveien. 

grunnen til at vi vil be gjestene om å ha med egen alkohol til den påfølgende festen er litt pga det økonomiske, men mest av alt fordi det blir veldig mye greier å skulle handle inn til ulike preferanser, og i vårt bryllup ville det blitt helt malplasert med en bartender. Så vi står for øl og vin til maten, og noen likører til kaffen ☺️ Veldig fornøyd med den løsningen. 

Anonymkode: a3f05...bc4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du må tåle at noen av gjestene dine faktisk kan tenke slik om du gjennomfører  dette bring med drikke opplegget.

Mitt bryllup var for ganske mange år siden. 😉 Vi hadde et storslagent bryllup til nærmere 300 000,- Men det var et valg vi tok, jeg mener ikke at alle andre mennesker bør gjøre det samme. 

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 10.58):

Er enig med O.G gjennom hele tråden her. Å si at det er normalt å invitere til bryllup hvor det er alkofritt eller folk må ta med eller betale egen alkohol, er ikke sant. Bare se på bryllup i utlandet eller tradisjonelt sett hvordan det har vært i Norge, på landet brygga man øl hele året til å invitere til sommerbryllup og FEST 3 DAGER TIL ENDE, liksom, dette med å ditche alkohol og kalle det normalt er simpelt og det mener jeg.

Det koster å gifte seg, men jeg vil heller spare og bruke lenger tid på det, og arrangere en ordentlig fest for venner og familie, enn å sitte og se på at folk drikker solo eller farris til de dritdyre hjortebiffene jeg har punga ut for, det er som å ta på joggesko til bunad for faen! 

Anonymkode: 98362...bab

Nå er det ingen her som snakker om å drikke brus til hjortefilet. Trenger ikke fri bar for å servere alkohol til maten. 

Anonymkode: c9d4e...9bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ts.

Du er den som ikke respekterer at folk har annet syn på saken enn deg selv,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts.

Wow, hvor får du fra at jeg dømmer noen? Du starter en tråd, folk svarer. Du liker ikke svaret og går til angrep. Den som dømmer her og har stygg ordbruk her er ingen andre enn deg.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som vert, synes jeg at minstekrav burde være at dere står for drikke til magen. Å be gjestene ta med eget alkoholholdig drikke til mat, synes jeg blir gnient. Du kan gjøre en avtale med polet om å returnere uåpnete vinflasker, så får du heller be de som serverer om å alltid tømme ei flaske før de åpner en ny. Halvere gjestelisten er også en mulighet. 

Så kan heller alle gjester ta med seg eget drikke til festen etterpå, evt ha betalt bar. 

Anonymkode: 97d8d...490

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 14.25):

Unnskyld meg. Ang alkohol og bryllup så er det bruse paret som bestemmer. Er du klar over at et budsjett raskt dobler seg med alkohol. Så hos oss måtte de handle i baren der vi var. Men de fikk en konjakk til kakerog vin til maten. Utover det måtte de betale selv. Ellers så hadde det ikke blitt noe bryllup. 

Anonymkode: 442b5...1e3

Så dere overførte utgiftene for deler av festen på gjestene deres med andre ord. 

Anonymkode: 9bd7b...733

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes folk skal få feire dagen sin som de vil, så fremt det ikke krever at gjestene må ut med mange tusen bare for å delta.. frekkeste jeg har vært med på; storslagent bryllup i Italia (flott for all del), midt i fellesferien (dyrt å reise og bo), hvor brudeparet i tillegg hadde ønskeliste som inkluderte mange dyre gaver.. DET er frekt synes jeg. Low key-bryllup med medbrakt, en god fest og mette mager høres mye mer innbydende ut spør du meg!

Anonymkode: df847...d4f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Mitt bryllup var for ganske mange år siden. 😉 Vi hadde et storslagent bryllup til nærmere 300 000,- Men det var et valg vi tok, jeg mener ikke at alle andre mennesker bør gjøre det samme. 

Ts

Synes det er fint med mennesker som bruker mye på et bryllup, men som skjønner godt at andre ikke ønsker det eller har samme mulighet 😊

Jeg og samboer har ringt rundt og pratet med en del av gjestene våres og de kan ikke skjønne at det er noe problem å ta med alkohol til selve festen. Det var visst helt vanlig. Ble faktisk litt usikker pga denne tråden. Men hva folk svarer her inne er nok ikke representativt for befolkningen, jeg tror folk som enten har hatt bryllup eller forstår hvordan det er eller vært i mange bryllup har et litt annet syn på det. 

Til maten synes jeg i utgangspunktet at man skal servere alkohol med mindre man skal ha alkoholfritt bryllup. Eventuelt spleis, men i stede for gave. 

Anonymkode: a69c8...add

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Synes det er fint med mennesker som bruker mye på et bryllup, men som skjønner godt at andre ikke ønsker det eller har samme mulighet 😊

Jeg og samboer har ringt rundt og pratet med en del av gjestene våres og de kan ikke skjønne at det er noe problem å ta med alkohol til selve festen. Det var visst helt vanlig. Ble faktisk litt usikker pga denne tråden. Men hva folk svarer her inne er nok ikke representativt for befolkningen, jeg tror folk som enten har hatt bryllup eller forstår hvordan det er eller vært i mange bryllup har et litt annet syn på det. 

Til maten synes jeg i utgangspunktet at man skal servere alkohol med mindre man skal ha alkoholfritt bryllup. Eventuelt spleis, men i stede for gave. 

Jeg tror det er til maten det reageres mest på. Ikke festen. 

Enheter til bryllupet og betalbar etterpå er jo helt normalt. 

Å be folk ta med egen alkohol til maten istedenfor å kjøre alkoholfritt, har jeg aldri hørt om. 

Å liksom oppfordre folk til å komme med klirrende poser uten noe kontroll, under en formell middag... Rare greier. 

Anonymkode: 41fdf...fee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.6.2022 den 15.17):

Man blir invitert til et bryllup. 

Og det er helt frivillig å komme. Synes man den 100 lappen på øl eller vin er for mye kan man la vær å ta med eller la vær å komme. Hvis man ser på det som en byrde som tar både tid og penger, kan man være hjemme. Brudeparet bruker enormt med penger og tid på et bryllup. 

Slipper jo å bruke "enormt mye penger" når man har alkoholfritt. At det serveres vin/øl til maten under middagen på brudeparets regning synes jeg er en selvfølge. Som brud hadde jeg vært flau dersom jeg ikke hadde gjort dette. At folk skal flekke opp sixpack og hvitvin til biff selv tar seg ikke ut. 

Og det med at "brudeparet bestemmer", "det er brudeparets dag" er bare dårlig unnskyldning for å være gjerrig. Ja faktisk. Serverer man ikke drikke til gjestene under maten ER man gjerrig. At man evt kjører at folk skal ha med medbragt til festen er nå så. Men da BØR ikke brudens kjole koste 100 k heller. Jeg kjøpte meg kjole til 3000, brudgommen hadde dress fra Dressmann. Vi leide et billig samfunnshus og hadde bekjente som serverte under middagen gratis som vennetjeneste. Jeg hjalp til gratis i deres bryllup tilbake. Begynte året før å ta jevnlige turer til Sverige og kjøpte inn rødvin og øl. Hadde masse. Åpen bar med barkart etterpå, vin, øl og noen utvalgte drinker. Selvfølgelig på vår regning. 

Sju år siden, folk snakker om dette bryllupet fremdeles. 

Anonymkode: 20265...1e0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

O.G. skrev (På 10.6.2022 den 16.01):

Ingenting av det der er normalt.

Jo, for ikke-alkoholikere er det normalt å begrense seg i selskap. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.6.2022 den 16.39):

Vi serverte kun alkoholfritt i vårt bryllup og det var noen sure gjester, men det var våft bryllup og vi bestemte hvordan vi ville ha festen.

Anonymkode: 8f81b...ccd

Var samme opplegg her. Vi er begge avholds, så det var helt unaturlig å servere masse sprit til gjestene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...