Maestro Skrevet 12. august 2022 #41 Del Skrevet 12. august 2022 Første årene, jeg var sykemeldt for så gikk over til aap. Besøkte en kompis når jeg orket. Tvang meg og bli med søsteren min ut på handel eller liten tur rundt på bygda. Lå mye hjemme i sengen og spilte på PC eller så film. Og sov 16 timer i døgnet. Så begynte jeg i en gruppe hos mestringsenheten der jeg traff andre syke. For så startet jeg i en organisasjon for mental helse blant unge og unge voksne. Fikk meg sykt stort nettverk der og fikk utfordre meg med hyttetur, klatring på vegg og kano. Vi har og teltet i lavvo. Og det ga meg så mestring at nå orker jeg mer, og savnet på fjellturer er stort så nå er jeg smått i gang med det. Og skal kjøpe telt og starte med det 2023. Ellers de vennene mine, vi har jentekvelder, treffer en annen på kryss og tvers av hverandre, ute og spiser, baker, tar en kaffe, går turer, svømmer, shopper litt, rusler rundt i byn, padler. Jeg skal ta kajakk kurs i 2023 😊 Ellers er jeg med familie. Og er fritidskontakt. Leser bøker, baker, lager mat, serier, rydder og vasker, drikker kaffe, handler på butikken. Ser jeg en plante som må pottes om, ordner jeg det. Og setter igang med typisk rydde prosjekt. Eller baker/lager noe jeg ikke har prøvd før. Og er selverklært hobby psykolog og personlig coach 😂✌🏻 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 12. august 2022 #42 Del Skrevet 12. august 2022 Ufør i 30 årene her, og før jeg ble syk hadde jeg et liv med mye innhold og sosialt. Vell det er vell noe innhold nå også, men det er mest hvile, trening, øvelser, tøying, og helseavtaler. Jeg kjeder meg dog ikke, men kan forstå at andre gjør det. Om du sliter psykisk så kan aktivitetshus i kommunen være noe. Ellers har f.eks turistforeningen, Blå kors, og ulike lokal organisasjoner en del tilbud også for de med redusert helse. Si turgruppe for funksjonshemmede. Ofte har de ulike kommunene en lang liste på sin hjemmeside med ulike tilbud. Oslo har f.eks enormt, for satt for en venn derfra og så over hva hen kunne finne på. Om du har krefter til å være besøksvenn er jo det fint. Per nå har jeg ikke det selv. Kan ikke binde meg når kroppen svinger sånn. Ellers tar f.eks slektsforskning en del tid, og det er også folk som møtes og får sosialt ut av det. Hadde et familiemedlem som drev med det i oppveksten, Skal ut på tur nå, men dette er en kjent utfordring for mange, så du er ikke alene 💚 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #43 Del Skrevet 12. august 2022 hva med å svare på spørreundersøkelser? for eksempel You Gov eller m3 panel. og så kan man tjene "poeng" som kan veksle inn til gavekort. Dermed kan man selvfølgelig kjøpe ting med gavekortene, eller selge gavekortene videre for å tjene noen kroner. Anonymkode: fc049...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2022 #44 Del Skrevet 12. august 2022 On 7/10/2022 at 9:06 PM, Helene said: Jeg er ufør. Leser masse. Legger puslespill. Type 3000 brikker, etterhvert. Startet ikke der. Spiller i korps. Da møter jeg mennesker. Åja så du har energi til å spille i korsp ja. Hva med en liten jobb? Anonymkode: cbef6...5a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå