Gå til innhold

Jeg sliter med og ha noe og gjøre om dagen/kvelden pga jeg er ufør


Rosagodis

Anbefalte innlegg

Kom med forslag til meg... Jeg er så lei av og gå hjemme og være rastløs. 

Har tenkt på innebandy, det syntes jeg er gøy... Får brukt kroppen litt å😀

Ellers trener jeg på helestudio når jeg føler for det... verken formen eller psyken henger ikke helt med... Dager hvor jeg er deprimert blir jeg fysisk dårlig i flere uker /mnd... Og bare ligger i senga å erheøt ferdig og bare griner. 

Jeg har lyst til og få meg i gang med noe som kanskje kan gjøre meg litt gladere og det også og ha en hobby eller noe og pusle med. 

Takker for svar ❤️

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bridge har hjulpet meg masse

Anonymkode: a1526...c4b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Rosaullteppe said:

Kom med forslag til meg... Jeg er så lei av og gå hjemme og være rastløs. 

Har tenkt på innebandy, det syntes jeg er gøy... Får brukt kroppen litt å😀

Ellers trener jeg på helestudio når jeg føler for det... verken formen eller psyken henger ikke helt med... Dager hvor jeg er deprimert blir jeg fysisk dårlig i flere uker /mnd... Og bare ligger i senga å erheøt ferdig og bare griner. 

Jeg har lyst til og få meg i gang med noe som kanskje kan gjøre meg litt gladere og det også og ha en hobby eller noe og pusle med. 

Takker for svar ❤️

Bli kjent med andre i din situasjon er nok det beste jeg kommer på i farten. Ble syk for et par år siden og havnet i samme situasjon. Ekstremt kjedelig til tider, spesielt når en ender opp med å sitte oppe om nettene.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fridiskusjon.no skrev (2 minutter siden):

Bli kjent med andre i din situasjon er nok det beste jeg kommer på i farten. Ble syk for et par år siden og havnet i samme situasjon. Ekstremt kjedelig til tider, spesielt når en ender opp med å sitte oppe om nettene.

Ja jeg kjenner på den å... Selvom jeg alltids har hvert b menneske... 

Er du ufør du også? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bridge har hjulpet meg masse

Anonymkode: a1526...c4b

Hva er det igjen? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rosaullteppe said:

Ja jeg kjenner på den å... Selvom jeg alltids har hvert b menneske... 

Er du ufør du også? 

Yep, ble det for et par år siden. Folk ser ned på deg med en gang du nevner det, det har liksom ikke noe å si at jeg har hatt jobber siden jeg var 15 til jeg ble nesten 40. Det eneste som betyr noe er at du plutselig snylter på andre sine penger, selv om jeg betalte skatt selv i åresivs :-).

  • Liker 2
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ufør pga sykdom og jeg kjeder meg ikke, jeg gjør dette:

Starter dagen med god frokost og nyheter. Gjør litt yoga og går meg en tur, eller drar på treningsenter. Jeg bruker laaaang tid på dusj og stell mens jeg hører lydbok eller podcast. 

Så gjør jeg litt administrative ting, som å bestille medisiner og pasientreise til de forskjellige timer, lager budsjett og regnskaper for privatøkomien min. Så spiser jeg lunsj. 

Så er det tid for andre ting. Chatte litt. Ta en tur til byen. Ta en telefon til noen andre som er hjemme på dagtid. Gjøre litt husarbeid. Og jeg har noen greier jeg fikler med på nett: jeg anmelder produkter mot en liten godgjørelse og jeg oppdaterer ei nettside for en organisasjon for å være grei (og å ha noe "viktig" å gjøre). 

Så er det middag. 

Resten av dagen er jeg sliten som alle andre og ser Netflix😅

Når jeg blir syk og liggende godtar jeg det på et vis. Jeg forsøker å ri det av og tenke at i morgen blir det en bedre dag. Det er jo drittøft og jeg må jobbe veldig med hodet. Jeg finner det nyttig å skrive ned en ting vær dag jeg er takknemlig for, og det hjelper litt å se på alt jeg har skrevet. 

Jeg jobba sikkert 200% da jeg var frisk (to jobber og flere verv). Nå gjør jeg alt det jeg ikke rakk de 30 åra jeg holdt på slik. Det er litt godt å bare tasse rundt og gjøre alle gjøremål veldig sakte. Jeg er også ekstremt introvert så litt chat og litt telefonprat holder for meg. 3-4 ganger i året drar jeg på byen å drikker meg dritings. Det gjør godt å blåse litt ut. 

Anonymkode: 90628...b79

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er ufør pga sykdom og jeg kjeder meg ikke, jeg gjør dette:

Starter dagen med god frokost og nyheter. Gjør litt yoga og går meg en tur, eller drar på treningsenter. Jeg bruker laaaang tid på dusj og stell mens jeg hører lydbok eller podcast. 

Så gjør jeg litt administrative ting, som å bestille medisiner og pasientreise til de forskjellige timer, lager budsjett og regnskaper for privatøkomien min. Så spiser jeg lunsj. 

Så er det tid for andre ting. Chatte litt. Ta en tur til byen. Ta en telefon til noen andre som er hjemme på dagtid. Gjøre litt husarbeid. Og jeg har noen greier jeg fikler med på nett: jeg anmelder produkter mot en liten godgjørelse og jeg oppdaterer ei nettside for en organisasjon for å være grei (og å ha noe "viktig" å gjøre). 

Så er det middag. 

Resten av dagen er jeg sliten som alle andre og ser Netflix😅

Når jeg blir syk og liggende godtar jeg det på et vis. Jeg forsøker å ri det av og tenke at i morgen blir det en bedre dag. Det er jo drittøft og jeg må jobbe veldig med hodet. Jeg finner det nyttig å skrive ned en ting vær dag jeg er takknemlig for, og det hjelper litt å se på alt jeg har skrevet. 

Jeg jobba sikkert 200% da jeg var frisk (to jobber og flere verv). Nå gjør jeg alt det jeg ikke rakk de 30 åra jeg holdt på slik. Det er litt godt å bare tasse rundt og gjøre alle gjøremål veldig sakte. Jeg er også ekstremt introvert så litt chat og litt telefonprat holder for meg. 3-4 ganger i året drar jeg på byen å drikker meg dritings. Det gjør godt å blåse litt ut. 

Anonymkode: 90628...b79

Hvor/hvordan anmelder du produkter for godtgjørelse? 

Anonymkode: f6a07...4fc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvor/hvordan anmelder du produkter for godtgjørelse? 

Anonymkode: f6a07...4fc

Jeg får varer sendt hjem i posten, tester de noen uker, skriver ei vurdering som firmaet kan legge ut på nettstedet sitt eller trykke i bladet sitt. Det blir 2-3000, - med ujevne mellomrom. 

Det er bare å spørre utvalgte firma, en kan teste alt fra fjelltelt og vadere til kosmetikk og sexleketøy. 

Anonymkode: 90628...b79

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går jo an å trene/gå en liten tur hver morgen relativt tidlig, så får man seg hvertfall opp. Det hjelper meg mye å ikke sitte oppe til langt på natt og så stå opp langt utpå dag, føler meg ofte bare verre og mer uttfor samfunnet om det gir mening. Sier det, men nå sitter jeg jo her midt på natta men haha. Ellers liker jeg å tegne og lignende, lese bøker, høre på musikk, alt det vanlige altså men det gjelder jo bare å finne noe du liker. Liker å gå ut bare for å se at det er liv i mennesker også, føler meg lett fanget i min egen "boble" om jeg bare sitter hjemme og ikke ser noen mennesker, selv om det bare har gått én dag eller noe

Anonymkode: 23e9c...8a1

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å sitte på Wikipedia? 

opprette nye artikler, eller skrive på artikler som allerede ligger der. Legge til fotografier, hvis det ikke finnes noen fotografier på enkelte artikler fra før.

er hele tiden noe som burde gjøre på den plattformen der. :phaedra: 

Anonymkode: fc049...613

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hva med quiz grupper? Jeg fikk høre nylig at det er veldig populært og mange som møtes og utvikler langvarige vennskap. Kan det finnes noe slikt der du bor?

Forøvrig så strever jeg med det samme som deg. Bortsett fra at jeg har en krevende jobb som ikke alltid er 8-4. Jeg leter også etter en hobby og så på tråden om 364 dager / 52 uker fotografering. Fotografering er en stor lidenskap som jeg ikke får utfylt. Da vil jeg også måtte komme meg ut hver dag etter jobb med noe som er litt avslappet for hodet og en ro rundt meg. Jeg har kjæreste men han har to barn fra før. Det er såpass ferskt mellom oss at jeg ikke har møtt dem enda. 

Anonymkode: 3479e...02f

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil ha noe meningsfullt å gjøre så er det å plukke søppel i nærområdet en super aktivitet! Så fremst fysisk aktivitet er aktuelt, som jeg forsto det på beskrivelsen din 😊 Det er veldig givende og kommunen hjelper deg garantert med å håndtere avfallet etterpå. Man er så avhengig av engasjerte mennesker 🥳

Anonymkode: a3af0...3fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du liker å gå tur vil jeg anbefale deg så prøve Geocaching. Går ut på å finne gps poster forskjellige steder. Det kan være alt fra midt i Oslo, til langt uti marka. Man gjør det man selv vil. Men felles er at du kommer ut og får utforsket nye steder

Anonymkode: 52edf...8db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at noe av det viktigste er å komme seg opp av senga og starte dagen. Gå en liten tur, finn på noen aktiviter som gjør at du får noe annet ut av dagen enn å ligge i godstolen.

Skaff deg en hobby der du treffer andre og kanskje du får deg en likesinnede venn; brettspillklubb, sy, strikke, turgruppe, gruppetrening osv.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er senge/husbunden.

Nå steller jeg litt med planter. Når jeg klarte strikke gjorde jeg det.

Om jeg hadde vært bedre hadde jeg nok drevet mye med trening jeg klarte, og type fange Pokémons eller noe sånt 😅

Kanskje en fast tur på bibliotek avogtil for å leie bøker? 

Anonymkode: 523fb...7b2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er mange frivillige organisasjoner som trenger folk, enten det er dager i uken eller bare noen timer

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Stolpejakten/pokemon go/ingress? Alle er aktiviteter du kan gjøre alene eller ilag med andre. 

Anonymkode: deca4...e83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ghostface

Sliter med det samme. Jeg leser og fargelegger. GJøre ikke så mye annet pga ME og energinivået lever sitt eget liv. Kjedelig å bo alene, også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du passe hund som trenger tur på dagtid? Da kommer du deg ut samtidig som du får deg en turvenn.

Anonymkode: 2ce30...aa9

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...