Gå til innhold

Hva er det skumleste/mest ubehagelige uløste mysteriet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 måneder senere...
Djungelvrål skrev (På 10.6.2022 den 0.25):

Is-dal kvinnen ja, er nok en av de jeg har lurt mest på. 

Den saken trigger min nysgjerrighet voldsomt også, jeg har lest og sett alt jeg har kommet over av den saken og en sak kan vanskelig bli mer fascinerende og spennende om jeg ikke skal legge til skremmende.

Noen har svarene, men de holder tett og det er det jo grunner til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dan Cooper-mysteriet. Mest sannsynlig brakk han beinet eller kanskje ryggen på vei ned og ble tatt av et dyr, og det som var igjen av bevisene og levningene hans ødelagt i Mount St. Helens-utbruddet. Men det er så mye som skurrer likevel. Hvem var han egentlig? Hva gjorde de pengene i den sandbanken hvis han ikke overlevde hoppet? En såpass intelligent mann må ha visst at han aldri kunne bruke byttet før ranet. Jeg får en sånn rar, ekkel følelse av hele saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AmandaVI said:

Dan Cooper-mysteriet. Mest sannsynlig brakk han beinet eller kanskje ryggen på vei ned og ble tatt av et dyr, og det som var igjen av bevisene og levningene hans ødelagt i Mount St. Helens-utbruddet. Men det er så mye som skurrer likevel. Hvem var han egentlig? Hva gjorde de pengene i den sandbanken hvis han ikke overlevde hoppet? En såpass intelligent mann må ha visst at han aldri kunne bruke byttet før ranet. Jeg får en sånn rar, ekkel følelse av hele saken.

Da antar jeg at du har sett (og lastet ned) dokumentaren som NRK hadde for en tid siden ...?

https://tv.nrk.no/program/KOID23002618

Den samme dokumentaren er fortsatt tilgjengelig på YouTube:

Mitt eget inntrykk av denne saken er at det virker som om han hadde såpass erfaring at det er lite som tilsier at han ikke skulle ha overlevd hoppet - ikke til å undres over at en gentlemansforbryter som han er blitt en legende.

Anonymkode: fdf03...732

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Da antar jeg at du har sett (og lastet ned) dokumentaren som NRK hadde for en tid siden ...?

https://tv.nrk.no/program/KOID23002618

Den samme dokumentaren er fortsatt tilgjengelig på YouTube:

Mitt eget inntrykk av denne saken er at det virker som om han hadde såpass erfaring at det er lite som tilsier at han ikke skulle ha overlevd hoppet - ikke til å undres over at en gentlemansforbryter som han er blitt en legende.

Anonymkode: fdf03...732

Glemte å legge til: Kanskje er dette vanskelig å forstå på grunnlag av vanlig logikk, men formålet med et ran behøver ikke nødvendigvis å være penger. Det kan være noe så enkelt som å utfordre grensene for hva som i det hele tatt er mulig, og man behøver ikke nødvendigvis å bestige fjell for å utforske eventyrlysten sin. D.B. Cooper fremstår som en som nettopp kunne gjøre dette - å utfordre samfunnsnormer og seg selv.

Anonymkode: fdf03...732

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inverto
MissIndependent45 skrev (På 4.6.2022 den 20.55):

Nå har de vel funnet en løsning på Dyatlovpasset, i hvert fall en teori

Teorier har eksistert lenge, og teorier er ikke løsninger og bevis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...