Gå til innhold

Hva er det skumleste/mest ubehagelige uløste mysteriet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, den heter «Mannen som falt»

Anonymkode: f5776...904

Jo, det er vel det jeg har søkt etter, men ikke funnet. Vet du hvor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

visp skrev (Akkurat nå):

Vet du om det finnes en dokumentar om dette på et eller annet sted? Mente å huske noen nevnte det, men har ikke funnet det.

Dokumentaren heter nok Mannen som falt. 

Han skulle møte sin sønn i Danmark før avsløringen. I følge udugelig politi skal han ha hoppet gjennom lukket vindu, fyket gjennom vindu glasset og begått selvmord.  

Utrolig nok konkluderte politiet dette veldig raskt og avsluttet saken. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

De ble kidnappet, voldtatt og drept. Many such cases.

Anonymkode: f6e6a...451

 Joda, det er mange saker der jenter bare forsvinner og man finner levninger senere. Og det var nok saken her også mest sannsynlig. Men her vet man at de var i live i mange dager etter at de forsvant og de forsøkte å ringe etter hjelp utallige ganger over en lang periode, men pga dårlig dekning så gikk det ikke gjennom. Hunden de tok med på turen kom hjem uskadet, ryggsekken ble funnet langt unna helt tørr og fin med alle klærne pent brettet sammen med verdisakene, og ikke minst tok "de" 90 uforklarige bilder.

Mysteriet ligger nok mer i hva som skjedde den tiden de var i live, og hva som skjedde med dem etter såpass mange netter ute i jungelen.

Anonymkode: 56a66...54d

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Al «Oakley» Kite, mystisk og brutal sak, skulle gjerne visst hvem som var kapabel til å ta livet av en uskyldig og tilfeldig person på en så brutal måte.

Liberty German og Abigail Williams, merkelig drapssak med både foto og lydopptak av gjerningsmannen men som allikevel ikke har blitt løst på 5 år. 
 

Ellers er jeg enig i de tidligere nevnte sakene: Marianne saken, Trude Espås, Emilie Meng. 

Anonymkode: 4c19e...39e

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zodiac killer
Jeanette DePalma 
West Mesa Bone Collector 
Long Island serial killer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koh Tao dødsfallene.

Anonymkode: 17b7e...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Koh Tao dødsfallene.

Anonymkode: 17b7e...cf4

I følge lokale kilder som ikke tør stå fram med navn/bilde, så ble de første to drapene (de britiske back-packerne) drept av den lokale mafiaen. De hadde vært på en bar de aldri burde satt sine bein på. Det lokale politiet er visstnok kjøpt av mafiaen, og de to burmeserne som ble dømt for disse to drapene kan nok være uskyldig, og det har vært store protester. Men spennende sak!

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tina Jørgensen er en sak jeg har tenkt mye på

Abigail og Liberty som filmet drapsmannen sin

The stairs saken hvor Michael Peterson finner konen sin død i trappen. For de som ikke har sett dokumentaren anbefaler jeg denne på det sterkeste

Anonymkode: f2333...cd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Elisa Lam

Anonymkode: fb5a0...01f

Det er vel ikke akkurat et uløst mysterium? Kun en kvinne som ikke tok medisinene sine, og endte opp i vanntanken pga dette. Men folk syns selvsagt at spøkelser og slikt er mer spennende. 

 

Anonymkode: b1c56...384

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Therese-saken

Var på samme alder som Therese og husker saken godt fra aviser og Dagsrevyen.. 

 

Anonymkode: f9c10...69f

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

DB17B6CA-CE3D-428B-89AC-0EA954F1817D.png

Anonymkode: 9a127...d9b

TV2 eller andre nyhetsmedier kan likevel ikke konkurrere med informasjonen man finner i den 44 sider lange tråden om dette i Kvinneguiden, så det anbefales å ta en kikk på denne tråden om man er interessert i Panama-mysteriet - et emne som ble heftig debattert her i forumet sommeren for to år siden:

Og når man snakker om mystiske forsvinninger - her er "Uløste krim-mysterier: På innsiden av 25 uoppklarte saker" i PDF-format:

https://temabok.no/wp-content/uploads/2020/01/NO_Uloste-krimmysterier_20191115-low.pdf

En uløst forsvinningssak der innbyggerne i en hel landsby forsvant sporløst:

https://www.historicmysteries.com/lake-anjikuni/

Quote

Lake Anjikuni: How Did an Entire Village Disappear?

Joe Labelle, a Canadian fur trapper, was wandering near Anjikuni Lake in the

of Canada on a freezing November day in 1930. He entered the village in search of lodging after learning of an Inuit settlement nearby, only to find it utterly deserted.

Whatever had happened had taken the villagers completely unawares. During his search, he discovered incomplete garments with needles still in them, as well as food hung over fire pits, but no traces of violence or a conflict that would have explained the people’s absence.

Endret av - Brian
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Brueckner? 😅 Han er en "arguido". Det samme er foreldrene. Han har ikke samme nettverket blant eliten i Tysland, så politiet oppretter faktisk en reell etterforskning på anmodning fra portugisisk politi. Noe McCanns unngår.

Anonymkode: f6e6a...451

Nettverk eller ikke: Det er veldig liten tvil om at Brueckner er den skyldige. Jeg synes jeg formulerte meg vakkert om dette tidligere:

Nå har de også uoffisielt funnet fibre fra barnets pysj i bilen til drapsmannen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NRK TV – Mysteriet Holst

Sommeren 1945 blir motstandsmannen Kai Holst funnet død i Stockholm, under mystiske omstendigheter. Politiet konkluderte med selvmord.   

Men det kan godt hende at han ble myrdet, av en eller annen grunn...      

Anonymkode: b1fa8...95d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

De to nederlanske jentene som forsvant i Panama jungelen.

Merkelig sak.

Anonymkode: 56a66...54d

Urk skulle inn og skrive om det. Leste en tråd om det her i forfjor sommer da jeg satt alene hjemme, og jeg ble så mørkredd midt på lyse kvelden! Selv om jeg ikke sitter i Panama. Det var bare noe så ekkelt over de bildene de hadde funnet, ene så ut som ei av jentene død med masse hår i fjeset osv. Ikke repost, jeg blir mørkredd på høylys dag og har frysninger nå bare av å skrive om det. Så merkelig, det gikk skikkelig inn på meg i flere år det der.

Endret av mingus
Ikke repost nei, der var jo akkurat det bildet på side 2 🙈
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Staircase-saken. Se dokumentaren. Klarer ennå ikke bestemme meg for om jeg tror han er uskyldig eller ikke.

Anonymkode: e606e...e26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken med hun dama som ble funnet på Oslo Plaza. Var en lang sak om det på VG for en stund siden.

Og ikke minst Isdalskvinnen.

Anonymkode: 35ca2...294

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...