Gå til innhold

Begynner KG å bli radikalisert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noe jeg har merket i mange av debattene her inne er at det er mye radikale meninger enten på den ene eller andre enden av spektrumet.

Debatter som, pride, feminisme, incels osv. Har noen andre lagt merke til dette? hva kan det skyldes? påvirker vi hverandre såpass negativt at mange brukere ender opp som radikalister?.

Noen tanker?

Anonymkode: f59b8...ee8

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Noe jeg har merket i mange av debattene her inne er at det er mye radikale meninger enten på den ene eller andre enden av spektrumet.

Debatter som, pride, feminisme, incels osv. Har noen andre lagt merke til dette? hva kan det skyldes? påvirker vi hverandre såpass negativt at mange brukere ender opp som radikalister?.

Noen tanker?Anonymkode: f59b8...ee8

Det er en ønsket og villet retning fra ateistene og liberalerne med deres ekstremistiske synspunkter og hat mot alle anerledestenkende, inkludert moderatorene som sensurerer vekk alt de ikke anser som politisk korrekt.

Anonymkode: b1671...985

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde liberalerne, feministene etc. vært villig til å finne og godta en mellomløsning slik vi hadde med partnerskapsloven fremfor å tvinge frem lgbt-ideologien, droppe selvbestemt abort og godtatt at abort ble begrenset til visse tilfeller, ikke tvunget frem indoktrinering av barnehagebarn (social-engineering), ikke tvunget frem avviklingen av kjernefamilien etc. kunne man funnet en løsning som begge sider i det minste kunnet leve med.

Men med stadig mer ekstrem politikk fra liberalerne, feministene etc. får man også mer ekstreme motsvar fra dem som vil beholde vårt land og vår kultur. Sensur av annerledestenkende og påstander om homofobi, kvinnehat fra alle som ikke støtter fri flyt av abort, likekjønnede ekteskap, skilsmisser legger opp til en hardere debatt med sterkere motsetninger, hvor det å finne politiske løsninger til slutt kan bli umulig.

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk for at du viste poenget mitt med persondebatt og usakligheter som legger opp til den polariseringen og hatet vi ser mer og mer av i samfunnet. Du kunne tydeligvis ikke komme med et eneste rasjonelt, vitenskaplig argument for hvorfor det er rett at kvinner skal kunne avlive foster de ikke gidder ta ansvaret for, at barn skal lide når familier splittes opp pga. skilsmisser, at barn skal indoktrineres med lgbt-ideologien. 

Jeg har ingen kommentar til de 2 siste punktene dine.

Men abort har jeg noen tanker rundt, la oss si en rusmisbruker blir gravid, burde ikke hun kunne ta abort? tenk deg hvordan levevilkår det barnet vil ha om det vokser opp i et sånt hjem. eller om du har sex med en tilfeldig dame på byen å hun blir gravid, skal hun måtte oppdra det barnet som en enslig mor?.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ingen kommentar til de 2 siste punktene dine.

Men abort har jeg noen tanker rundt, la oss si en rusmisbruker blir gravid, burde ikke hun kunne ta abort? tenk deg hvordan levevilkår det barnet vil ha om det vokser opp i et sånt hjem. eller om du har sex med en tilfeldig dame på byen å hun blir gravid, skal hun måtte oppdra det barnet som en enslig mor?.Anonymkode: f59b8...ee8

Her kommer du bare med de typiske svake, følsesbaserte argumentene alle aborttilhengere fremmer, med tenk om-dersom-vistomatte, uten å klare å argumentere ut i fra rasjonell vitenskap og moral som tilsier at alle liv er verdifulle og derfor bør beskyttes. Samfunnet har jo støtteordninger nettopp for å hjelpe slike og en tøff oppvekst betyr ikke at barnet får et dårlig liv, tvert imot kan det gi det et bedre utgangspunkt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Her kommer du bare med de typiske svake, følsesbaserte argumentene alle aborttilhengere fremmer, med tenk om-dersom-vistomatte, uten å klare å argumentere ut i fra rasjonell vitenskap og moral som tilsier at alle liv er verdifulle og derfor bør beskyttes. Samfunnet har jo støtteordninger nettopp for å hjelpe slike og en tøff oppvekst betyr ikke at barnet får et dårlig liv, tvert imot kan det gi det et bedre utgangspunkt.

Vil si det er mer basert på følelser det du kommer med, "jeg føler at alle liv er verdifulle".

At et barn som vokser opp i et kaotisk hjem øker risiko for at man faller utenfor senere i livet stemmer ikke, men det er en annen diskusjon.

Hva med en gravid mor som finner ut at barnet kommer til å bli født med en utviklingshemning, bør abort ikke være greit da eller?.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vil si det er mer basert på følelser det du kommer med, "jeg føler at alle liv er verdifulle".

At ikke et barn som vokser opp i et kaotisk hjem øker risiko for at man faller utenfor senere i livet stemmer ikke, men det er en annen diskusjon.

Hva med en gravid mor som finner ut at barnet kommer til å bli født med en utviklingshemning, bør abort ikke være greit da eller?.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

At et barn som vokser opp i et kaotisk hjem øker risiko for at man faller utenfor senere i livet stemmer ikke, men det er en annen diskusjon.

Hva med en gravid mor som finner ut at barnet kommer til å bli født med en utviklingshemning, bør abort ikke være greit da eller?.Anonymkode: f59b8...ee8

Nei, jeg bygger mine argumenter på rasjonelle, moralske og vitenskaplige argumenter.

Nei, barnet har ikke skyld i det og har like full rett til å leve uten å bli drept fordi moren ikke gidder ansvaret hun har påtatt seg, Det er ikke rasjonelt. Et barn som vokser opp i et dårlig hjem kan har fortsatt rett til å leve og kan få et godt liv senere, det forsvarer ikke drap (abort).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg bygger mine argumenter på rasjonelle, moralske og vitenskaplige argumenter.

Nei, barnet har ikke skyld i det og har like full rett til å leve uten å bli drept fordi moren ikke gidder ansvaret hun har påtatt seg, Det er ikke rasjonelt. Et barn som vokser opp i et dårlig hjem kan har fortsatt rett til å leve og kan få et godt liv senere, det forsvarer ikke drap (abort).

Jeg er uenig med deg, men jeg kan se hvor du kommer fra, abort kan virke litt brutalt det er jo en form for drap. Men om jeg hadde gjort en tilfeldig dame gravid, så skulle jeg heller sett hun ta abort en at jeg må betale bidrag i 18 år.

Kanskje jeg er kynisk, men alle liv er ikke like mye verdt frem til et viss punkt i graviditeten, eller til de faktisk er født. Jeg er ikke feminist eller noe sånt, bare syntes akkurat den abort debatten er ganske tåpelig da ofte den begrunner seg på religion og lignende.

Hvis du har valget mellom ta abort på et foster som er påvist kraftig utviklingshemning som vil koste samfunnet dyrt så tenker jeg abort er det rette i den situasjonen. Kan tenke meg mange andre scenarioer der abort er det riktige.

Om abort blir missbrukt idag i form av hvor liten terskel det er for og faktisk ta abort, det har jeg ikke satt meg inn i, men det er heller en diskusjon jeg kan være mer åpen for og ta.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er uenig med deg, men jeg kan se hvor du kommer fra, abort kan virke litt brutalt det er jo en form for drap. Men om jeg hadde gjort en tilfeldig dame gravid, så skulle jeg heller sett hun ta abort en at jeg må betale bidrag i 18 år.

Det sier mest om din egoistiske tankegang, som dessverre er alt for vanlig i samfunnet idag.

Kanskje jeg er kynisk, men alle liv er ikke like mye verdt frem til et viss punkt i graviditeten, eller til de faktisk er født. Jeg er ikke feminist eller noe sånt, bare syntes akkurat den abort debatten er ganske tåpelig da ofte den begrunner seg på religion og lignende.

Nei, den bygger på normal moral, som har vært det selvsagte frem til feministene presset frem selvbestemt abort på 70-tallet. 

Hvis du har valget mellom ta abort på et foster som er påvist kraftig utviklingshemning som vil koste samfunnet dyrt så tenker jeg abort er det rette i den situasjonen. Kan tenke meg mange andre scenarioer der abort er det riktige.

Du mener penger er viktigere enn utviklingshemmedes rett til å leve med andre ord.

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om abort blir missbrukt idag i form av hvor liten terskel det er for og faktisk ta abort, det har jeg ikke satt meg inn i, men det er heller en diskusjon jeg kan være mer åpen for og ta.

Det blir misbrukt, kun noen få prosent av alle aborter tas av gyldige, reelle grunner som fare for liv eller voldtekt, de fleste tas pga. eksemplene du kommer med, eller fordi kvinnen ikke gidder ansvaret for heller vil feste og prioritere karrieren.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Deilig å se at dere konservative ikke-liberalere også vender dere mot hverandre.

Det viser at det i det minste er håp.

Anonymkode: d55c4...4cd

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Deilig å se at dere konservative ikke-liberalere også vender dere mot hverandre.

Det viser at det i det minste er håp.Anonymkode: d55c4...4cd

Vi er da enige med hverandre. Hva babler du om?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi er da enige med hverandre. Hva babler du om?

Å, beklager.

Siden dere begynte så vennskapelig, men nå driver og angriper hverandre, så trodde dumme meg at dere var uenige.

Så feil kan man ta...

🙄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Det sier mest om din egoistiske tankegang, som dessverre er alt for vanlig i samfunnet idag.

Det kan nok stemme 🤷‍♂️

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei, den bygger på normal moral, som har vært det selvsagte frem til feministene presset frem selvbestemt abort på 70-tallet.

Det kan gå begge veier, jeg syntes at under visse forhold så er kanskje ikke å ha barnet er den riktige løsningen.

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du mener penger er viktigere enn utviklingshemmedes rett til å leve med andre ord.

Vel som skattebetaler så vil jeg heller at man kan ta abort tidlig i graviditeten, en at man skal lempe en byrde over på helsevesenet i Norge. En av motstanderne til legaliseringen av abort (en tidligere statsminister husker ikke navnet) endret sin mening om abort da han selv fikk en sønn med funksjonshemning.

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det blir misbrukt, kun noen få prosent av alle aborter tas av gyldige, reelle grunner som fare for liv eller voldtekt, de fleste tas pga. eksemplene du kommer med, eller fordi kvinnen ikke gidder ansvaret for heller vil feste og prioritere karrieren.

Ja, her kan jeg si meg enig, syntes terskelen bør være mye høyere for og faktisk ta abort en hva det er idag.

AnonymBruker
Skrevet

Vel som skattebetaler så vil jeg heller at man kan ta abort tidlig i graviditeten, en at man skal lempe en byrde over på helsevesenet i Norge. En av motstanderne til legaliseringen av abort (en tidligere statsminister husker ikke navnet) endret sin mening om abort da han selv fikk en sønn med funksjonshemning.

Hvilke andre grupper vil du drepe fordi du ikke vil betale for dem? Uføre? Sykmeldte? Eldre? Du legger opp til et grusomt samfunn med tankegangen din. Retten til liv gjelder også dem som ikke er i stand til å ta vare på seg selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilke andre grupper vil du drepe fordi du ikke vil betale for dem? Uføre? Sykmeldte? Eldre? Du legger opp til et grusomt samfunn med tankegangen din. Retten til liv gjelder også dem som ikke er i stand til å ta vare på seg selv.

Du vil fortsatt påstå at du og den du siterer er enige og jeg er rar som tror noe annet?

AnonymBruker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 4.6.2022 den 6.18):

Hvis du vil ta på deg ansvaret så selfølgelig skal du kunne beholde det utviklingshemmede barnet, sier bare at man skal få lov til og velge.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hadde liberalerne, feministene etc. vært villig til å finne og godta en mellomløsning slik vi hadde med partnerskapsloven fremfor å tvinge frem lgbt-ideologien, droppe selvbestemt abort og godtatt at abort ble begrenset til visse tilfeller, ikke tvunget frem indoktrinering av barnehagebarn (social-engineering), ikke tvunget frem avviklingen av kjernefamilien etc. kunne man funnet en løsning som begge sider i det minste kunnet leve med.

Men med stadig mer ekstrem politikk fra liberalerne, feministene etc. får man også mer ekstreme motsvar fra dem som vil beholde vårt land og vår kultur. Sensur av annerledestenkende og påstander om homofobi, kvinnehat fra alle som ikke støtter fri flyt av abort, likekjønnede ekteskap, skilsmisser legger opp til en hardere debatt med sterkere motsetninger, hvor det å finne politiske løsninger til slutt kan bli umulig.

Nysgjerrig på denne "løsningen som begge sider kan leve med", jeg. Kan du grovt skissere opp hvordan det skulle sett ut?

Anonymkode: 1f209...be8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 4.6.2022 den 6.43):

Hvis du vil ta på deg ansvaret så selfølgelig skal du kunne beholde det utviklingshemmede barnet, sier bare at man skal få lov til og velge.

Har man påtatt seg ansvaret ved å skape et barn, får man også ta ansvar for å oppdra det. Å drepe det fordi man ikke gidder er egoistisk.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker frihet til å gjøre det man vil om det er abort, røyke en joint, kjøpe seg en riffle same shit, trenger ikke en masse lover og en stat med masse makt for og passe på alt hva man kan og ikke gjøre.

Skjønner virkelig ikke hvorfor det er en big deal med abort, hvis du vil ha funksjonshemmede unger så værsågod. Sier ikke at man skal kaste eldre eller mongolide utenfor en klippe sånn vi gjorde i gamledager, men når det er snakk om et foster som er typ noen uker gammelt så er det vel en individuell avgjørelse om man mener det er etisk eller ikke med abort.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...