Gå til innhold

Bryllupsdagboken min


Erya

Anbefalte innlegg

Vi skal forresten også ordne invitasjonar i helga, tenkte vi. Når skal de sende dei ut?

Hei hei :danse:

Skal sende dei ut i midten av februar tenkte vi.. Med svarfrist i mai. Litt tidlig kanskje å sende dei ut, men 10.juni e jo i begynnelsen av sommaren og kanskje folk har planer om ferie, så best å være ute i god tid tror jeg..!!

Min kjære skal skrive på data det som skal inni invitasjonene..Litt spent.. :)

Endret av eneri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Skal på bryllupsmesse i mårra....i ålesund..gler meg..nokon andre som skal dit?

Det går ikkje fremover her..invitasjonan e ikkje ferdig!! og ingenting anna e ferdig... :forvirret:

Liste over ting som SKAL gjerast innan 1 mnd:

-invitasjonan skal bli ferdig og sendast ut

-ordne med brudebukett

-ordne med bryllupskake

-prøve kjoler

-bestemme meg for kossn kjole eg skal ha

-bestille prøvetime hos frisør

-kjøpe ringer

Ellers noko som er bestemt( men ikkje bestilt) e at vi vil til Praha på bryllupsreise!! Det blir bra!! :) Skal begynne i ny jobb i mai så litt usikkert kossn det blir med ferie og slikt, så kan ikkje bestille no... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå har jeg funnet meg kjole!!! :-D Har ikke bilde av den, men den var kjempefiin.. Skal leie, og det ble litt dyrt, men må man så må man..

Kjøpte brudepikekjole til tantebarnet mitt og.. var på salg, bare 5oo kr..hun blir såå fiin!

Så har jeg og min forlover vært flinke og lagd 70 invitasjoner... men de er ikke helt ferdig for teksten som skal stå inni er ikke skrevet ut enda.. :sprettoy:

Menyen til bryllupet begynner å komme i orden også..Til forrett skal vi ha fiskegryte m breiflabb, kalkun med tilbehør til hovedrett og kanskje sjokolademousse til dessert..mmmm

Bilder av invitasjon og brudepikekjolen:

Endret av eneri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Lenge siden jeg har skrevet noe her nå... Liksom ikke hatt helt ork eller tid..Mye å gjøre...Aldri vært så flink til å skrive dagbok heller..blir helst til at jeg leser det som andre har skrevet her, og synes dere er kjmpeflinke!!

Litt oppgitt...Så mye tull med gjestelisten vår...Har et lokale som tar 120 personer, men har 150 på listen, prøver å styrke noen men d går liksom ikke( har veldig stor slekt begge to, og en del venner som vi også vil be)!!! :hår: :hår: Også har skriveren klikka, og har ca 40 kaffi invitasjoner igejn å skrive ut..

Men ting som er i boks nå:

- kjolen min

- brudepikekjolen

- fotograf

- Prøvingsattesten sendt til kirkekontoret

- Band som spiller utover kvelden

- bestilt frisør til Dagen

- laget ønskeliste hos Tilbords(og det ver gøy)

- laget side på bryllupsdagen.no

-

Delvis bestemt:

- Meny: skal ha fiskesuppe til forrett, skulle egentlig ha kalkun til hovedrett,men mamma mente vi burde revurdere det pga fugleinfluensan...:( ,og satser på karamellpudding til dessert...Skal lage mesteparten av maten på forhånd, så trenger bare noen til å kokkelere på Dagen, men ikke fått svar enda fra de som vi har spurt..

Ikke gjort enda:

- undertøy

- sko

- slør eller sjal?

- bestillt kake

- dress til han

- bestilt ringer

- bestilt rom til bryllupsnatta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dumt med skriver som ikke oppfører seg pent da. Får snakke hardt til'n! :ler:

Syns menyen deres hørtes kjempegod ut jeg. Vi skal ha and til hovedrett, slutter ikke å spise tamme fugler selv om noen få villfugler er syke jeg... Falt meg egentlig ikke inn å revurdere valget heller... kanskje det er jeg som er naiv, men det smitter jo ikke gjennom mat da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nee, tror ikke d smitter gjennom mat jeg heller.....mamma er litt super redd av seg tror jeg...:icon_lol: Jeg spøkte litt med at vi kanskje fikk den til dropp pris hvis den var smitta!! :forvirret:

Var heller det at det kanskje ble vanskelig å få tak i og kanskje litt dyrere hun mente med at vi skulle revurdere d...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også bestemt meg for å ha calla til brudebukett. Litt inspirert av alle andre her inne! ;) Men skal ha vinrøde, 3-4 stykker, litt store, med noe grønt sammen, og sølvbånd rundt stilkene.. Har ikke snakket med noen blomster forretning enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hva kjolen heter.. skal stikke innom kjolebutikken i mårra og høre med dama der... :)

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Vet ikke hva kjolen heter.. skal stikke innom kjolebutikken i mårra og høre med dama der... :)

God helg!!

Spennande!!!

Og elles er du i rute med tanke på planlegginga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nevèsta

Jeg har også oppdaget at calla er fint, så kanskje jeg ender opp med det og roser i buketten. Intet er bestemt, da.

Tror ikke du skal være redd for å ha fugl til middag. Såvidt jeg vet dør fugleviruset når du tilbereder maten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fant endelig et bilde av kjolen min.. :icon_razz: :rosasmil: :smilbla:

Endret av vimse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å få litt orden i planlegginga her...Mye å holde orden på

INVITASJONER ferdige og sendt ut..venter spent på svar

KJOLE: leid, betalt dep.

SLØR,SKO,SMYKKE:ser litt på sko på internett, usikker på om jeg skal ha vanlig perle smykke eller noe mer fancy som glittrer!?

STRØMPE,STRØMPEBAND: strømpebånd har jeg kjøpt på e-bay, men ikke strømper

UNDERTØY:Ikke i boks

DRESS: ikke funnet enda..prøve å få til i løpet av mnd.

KYRKJE: er bestilt. kl 1500 skal vielsen stå...usikkert hvem som skal være prest

RESERVE FORLOVER: I tilfelle Marg nedkommer før tiden

MARSJ INN:

MARSJ UT:

TRANSPORT:litt usikkert...kanskje det blir amazonen til svigerbror??

SJÅFØR:

BILDER UTFOR KYRKJA: Svigerbror

BILDER I KYRKJA:

KAMERA I KYRKJA:

PYNTING AV KYRKJA:

FOTOGRAF: Har bestilt

LOKALET: OK. Har huset fra torsdag til søndag...

PYNTING AV LOKALET:Dagen før

BORD DEKKING:

BORD KORT: Kim har sagt han vil lage..venter i spenning

SERVIETTER,LYS,LYSESTAKER:Vinrøde lys og sevietter, men ikke kjøpt enda..Låne lysestaker av familien??

DEKORASJONER: Kjøpe blomster og ordne selv dagen før...

SKJENKELØYVE: Litt usikkert om vi trenger

VELKOMST DRINK:

MIDDAG: Kalkun!

KOKK:Svigermor og noen venninner av henne lager maten dagen før, pluss at en av venninnene skal være der den dagen og ordne til maten

SERVITØRER: skal spør venninner av anne lise trenger 2-3 stk.

VIN: prøvesmaking i påska..

DRIKKEVARER: Spørsmålet er vel :HVOR MYE?? Skal bare ha øl og vin, og cognac og baileys til kaffien av alkohol..

BLANDEVANN: Brus. Kjøpe på coopen.

TOASTMASTER: Har ikke spurt enda..

GAVEANSVARLIGE:

NOEN TIL Å PASSE BARNA OM DE BLIR UROLIGE UNDER MIDDAGEN:Trude( venninne til anne lise)

KAKEBORD: regner med det blir mange, men ikke hørt med noen enda..mamma sier i fra til slekt og slikt..

BRUDEVALS: Dansekurs eller lære oss selv??

GJESTEBOK:

OVERNATTING:Sjøhuset, men ikke bestillt rom enda..Høre om priser

RYDDING DAGEN ETTER:

VASKING:

FRAKT AV GAVER HJEM:

Endret av eneri
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Endelig er invitasjonene ferdige og sendt ut! Phu.. :danse: allerede fått svar på en òg .. Veldig spent på kven som vil komme og ikkje... Håpe alle kjem, men blir sikkert nokken som ikkje kan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...