Gå til innhold

Pandemien fortsatt ikkje over !


Acer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Adobyen

Korona er ikke borte ennå. Jeg har unngått det hittil, men har slett ikke lyst til å få det heller. Smitten øker rundt oss og vi leser om mulig smitteøkning tidlig høst. Tar det som det kommer.  Det skal så lite til for å slå meg ut. Om jeg hadde vært frisk så hadde jeg nok ikke brydd meg så mye.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk også korona helt ut av det blå her hele familien. Ukjent smittevei. Vi holdt oss selvsagt hjemme og unngikk folk så lenge vi hadde symptomer - og ble sett på som veldig rare av de fleste, med unntak av de ansatte i barnehagen som syntes det var raust av oss å holde oss hjemme så ingen andre ble syke (Faktisk ganske sikker på at det ikke kom fra. barnehagen). Trodde det var god, gammel folkeskikk å forsøke å smitte færrest mulig på sin vei jeg - og man vet jo aldri hvordan viruset påvirker de rundt oss selv om vi fikk milde forløp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært syk med utmattelse, men ikke feber. Snørrete og tett, sår hals. Klødde i ørene. For så hoste. Ingen korona, testet meg flere ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen testet positivt på lørdag, jeg på søndag. Han begynte med symptomer på onsdag, jeg på fredag.

Så nei, pandemien er ikke over, men jeg må innrømme at da han ble forkjølet, så var ikke "oi, nå må vi teste" det første jeg tenkte. Men så fikk jeg en magefølelse på lørdag da....

Men vi har selvfølgelig holdt oss unna folk. Formen for min del har ikke innbudt til noe annet heller! Nå er han i ok form, bare litt "restsymptomer", mens jeg fortsatt er i feber-land....

Vi har ikke vært alvorlig syke på noe vis, men plagsomt nok. Mer enn forkjølelse, ihvertfall! Begge er trippelvaksinert, men siste dose var i januar.

16-åringen har skygget banen og har enn så lenge ingen symptomer. Blir imponert hvis hun slipper unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulrikke skrev (30 minutter siden):

Mannen testet positivt på lørdag, jeg på søndag. Han begynte med symptomer på onsdag, jeg på fredag.

Så nei, pandemien er ikke over, men jeg må innrømme at da han ble forkjølet, så var ikke "oi, nå må vi teste" det første jeg tenkte. Men så fikk jeg en magefølelse på lørdag da....

Men vi har selvfølgelig holdt oss unna folk. Formen for min del har ikke innbudt til noe annet heller! Nå er han i ok form, bare litt "restsymptomer", mens jeg fortsatt er i feber-land....

Vi har ikke vært alvorlig syke på noe vis, men plagsomt nok. Mer enn forkjølelse, ihvertfall! Begge er trippelvaksinert, men siste dose var i januar.

16-åringen har skygget banen og har enn så lenge ingen symptomer. Blir imponert hvis hun slipper unna!

Selvfølgelig er det covid I samfunnet enda, akkurat som vi har andre sykdommer rundt oss. Ikke pandemi av den grunn.

God bedring og tvi tvi til 16 åringen. Uansett bedre å få det nå før ferien enn midt i.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

zemer skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig er det covid I samfunnet enda, akkurat som vi har andre sykdommer rundt oss. Ikke pandemi av den grunn.

God bedring og tvi tvi til 16 åringen. Uansett bedre å få det nå før ferien enn midt i.

Neida, du har rett i det, ordbruken min var sikkert ikke helt riktig. Covid er ikke over, da ;)

Og takk på vegne av 16-åringen! Hadde hun ikke hatt planer til helga som hun så nødig vil avlyse, så hadde hun nok bare tatt støyten og fått det nå! Men planene i helga gjør at vi bare har sett henne på avstand i noen dager ;) (og hun var syk for et par uker siden, men da tenkte jeg ikke på at hun kanskje burde tatt en test, så med litt flaks har hun hatt det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulrikke skrev (4 minutter siden):

Neida, du har rett i det, ordbruken min var sikkert ikke helt riktig. Covid er ikke over, da ;)

Og takk på vegne av 16-åringen! Hadde hun ikke hatt planer til helga som hun så nødig vil avlyse, så hadde hun nok bare tatt støyten og fått det nå! Men planene i helga gjør at vi bare har sett henne på avstand i noen dager ;) (og hun var syk for et par uker siden, men da tenkte jeg ikke på at hun kanskje burde tatt en test, så med litt flaks har hun hatt det ;)

Mye mulig hun har hatt det da og slipper nå🙂

Her fikk vi alle det, men gikk litt inn for det også da. Kun lillebror som stengte seg inn på rommet og gikk med genseren langt over nesa😅

Det hjalp ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på festivaltelt  for drøyt 3 uker sidan, og mange  vart smittet til tross for begrenset  fysiske kontakter.

  Det er grunn til å tro av det må har vert  "luftbåren ekstremt  smittesom  variant" av omikron ettersom mange blei smittet, og mange blei etterhvert nokså syke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/3/2022 at 2:12 AM, Tough cookie said:

Hvor bor du?

Her hvor jeg bor hører jeg stadig om folk som er smittet for både første og andre gang.

Selv sliter jeg med fatigue over 4 måneder etter korona.

Da burde du se om du ikke kan få EKG gjort på deg. 
Og få dem til å gjøre en blodtest der dem sjekker for hormonell ubalanse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (På 4.6.2022 den 19.01):

Det er et veldig vanskelig spørsmål og jeg tviler på at det finnes noe fasitsvar. 

 

Har ein feber, og føler seg syk så skal ein holde seg hjemme, og evntl oppsøke en lege.

Ein kan vera smitteberer uten selv å vera klar over, og god hygiene kan virke forbyggende på spredning av sykdomer.

Mange blei omikron smittet på en festival, og troleg luftbåren smitte i festlokalet sidan mange vart smittet samtidig, og grunn til å tru at dette er en smittsam variant. 

Blei selv nokså dårleg med feber 39.5  flere dager, og har slitt i over 14 dager før eg igjenn har komt tilbake i form

Symtomer:

Hodepine.

Ekstrem sår hals

Tørrhoste.

Mistet smaksans.

Feber

 

Endret av Skybe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...