Gå til innhold

Pandemien fortsatt ikkje over !


Acer

Anbefalte innlegg

Skybe skrev (13 timer siden):

Ikkje bare eldre, men generelt sett personer med dårleg immunforsvar, og kroppen sin forsvarsevne til å bekjempe viruset.

de med redusert immunforsvar kan dø av en vanlig forkjølelse. De beskytter seg allerede ekstra mot virus og uhumskheter som ikke er corona

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rosa Sitron skrev (8 timer siden):

Er vel ingen som tror at det er helt over?

Alle jeg kjenner og jeg tror at det er helt over. Nok med nedstenging og restriksjoner som gjorde at økonomien har kollapset og flere som har blitt permittert eller mistet jobben. Se på prisene på strøm, bensin og mat nå og tenk at folk kommer nok til å dø av sult eller fryse i hjel hvis det kommer mer nedstenging eller tiltak pga en sykdom som de fleste tåler veldig fint.  

Endret av Håp86
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Håp86 said:

Alle jeg kjenner og jeg tror at det er helt over. Nok med nedstenging og restriksjoner som gjorde at økonomien har kollapset og flere som har blitt permittert eller mistet jobben. Se på prisene på strøm, bensin og mat nå og tenk at folk kommer nok til å dø av sult eller fryse i hjel hvis det kommer mer nedstenging eller tiltak pga en sykdom som de fleste tåler veldig fint.  

Jepp, tiltak har konsekvenser. Tydeligvis fortsatt flere her inne som ikke gidder å ta det faktaet til seg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på eit arangemang sist helg der nermere 2000 tok del. 10 stk bare blandt våre bekjente vart smittet, og de er nok bare toppen av isfjellet ettersom de fleste nå  gjir  blaffen i å registerere til helsnorge / kommunen at de er blitt syke, og  omikron kan ein få igjenn flere ganger.

  Det er forøvri  "Jævla surt" å betale flere tusen for å ta del i eit arangemang, og så bli syk en hel  uke etterkant. 

Eg registererte meg på kommunens hjemmeside umiddelbart etter positiv hjemmetest. Neste dag fekk eg sms ifra kommunelegen om å forholde meg i ro hjemme til eg følte meg frisk.

Har ein feber, og føler seg syk så bør ein holde seg hjemme både for sin egen del, og andres del.

Endret av Skybe
  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde folk bare klart å sitte på ræva i sofaen når de var syke (uansett om det er corona eller omgangssyke) så hadde veldig mye vært gjort!

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (9 minutter siden):

Hadde folk bare klart å sitte på ræva i sofaen når de var syke (uansett om det er corona eller omgangssyke) så hadde veldig mye vært gjort!

  Her har du avgjordt eit viktig poeng ! 

 

 Etter mange år som yrkesaktiv har det ofte vert reist spørsmål .. Hvor syk bør man vera før man bør holde seg hjemme fra jobben, og  holde seg bort  fra ulike sosiale arangemanger. ? 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skybe skrev (18 timer siden):

  Her har du avgjordt eit viktig poeng ! 

 

 Etter mange år som yrkesaktiv har det ofte vert reist spørsmål .. Hvor syk bør man vera før man bør holde seg hjemme fra jobben, og  holde seg bort  fra ulike sosiale arangemanger. ? 

 

Det er et veldig vanskelig spørsmål og jeg tviler på at det finnes noe fasitsvar. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (4 minutter siden):

Det er et veldig vanskelig spørsmål og jeg tviler på at det finnes noe fasitsvar. 

 

For meg er det innlysende. Tester du positivt går du ikke på jobb de første dagene eller på sammenkomster med mindre kollegaer eller venner nettopp selv har hatt det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk får fortsatt covid, men det blir ikke regnet som en farligere sykdom enn influensa.  

Min mormor på 98 år, hadde det for noen uker siden. Hadde feber i noen dager, så gikk det over.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pandemien er over. Lenge leve covid-19. Bare fordi et virus sirkulerer betyr ikke at det er en pandemi.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (9 minutter siden):

For meg er det innlysende. Tester du positivt går du ikke på jobb de første dagene eller på sammenkomster med mindre kollegaer eller venner nettopp selv har hatt det. 

Ja om man snakker korona så absolutt! Tenkte på sykdom generelt. Dersom alle skal holde seg hjemme med bittelitt tett nese så stopper jo samfunnet opp. Samtidig bør man være hjemme om man er syk. Nå snakker jeg altså generelt og dersom korona er utelukket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sirah skrev (8 minutter siden):

Ja om man snakker korona så absolutt! Tenkte på sykdom generelt. Dersom alle skal holde seg hjemme med bittelitt tett nese så stopper jo samfunnet opp. Samtidig bør man være hjemme om man er syk. Nå snakker jeg altså generelt og dersom korona er utelukket.

Nei herregud, jeg snufsa i 3-4 uker i vinter.  Sykemeldte meg jo ikke av den grunn, alle var jo forkjøla. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Tesss said:

Vi blir jo ikke ferdig, Corona er kommet for å bli, dessverre. 

'cause you LET it! 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/3/2022 at 4:30 PM, Håp86 said:

Alle jeg kjenner og jeg tror at det er helt over. Nok med nedstenging og restriksjoner som gjorde at økonomien har kollapset og flere som har blitt permittert eller mistet jobben. Se på prisene på strøm, bensin og mat nå og tenk at folk kommer nok til å dø av sult eller fryse i hjel hvis det kommer mer nedstenging eller tiltak pga en sykdom som de fleste tåler veldig fint.  

Hva legger du i over da?  Det blir aldri helt over,  vi lever bare med det nå. Sykehusene har fortsatt restriksjoner på antall besøkende, andre land har fortsatt munnbindpåbud og andre restriksjoner, så det er definitivt ikke over,  selv om de fleste av oss er upåvirket.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa Sitron skrev (3 timer siden):

Hva legger du i over da?  Det blir aldri helt over,  vi lever bare med det nå. Sykehusene har fortsatt restriksjoner på antall besøkende, andre land har fortsatt munnbindpåbud og andre restriksjoner, så det er definitivt ikke over,  selv om de fleste av oss er upåvirket.

Det er forskjeller fra sykehus til sykehus. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 hours ago, zemer said:

Det er forskjeller fra sykehus til sykehus. 

Jeg sa ikke alle sykehusene, det ville jeg aldri kunne hatt oversikt over. :) men mange av de jeg jobber med har fortsatt begrensninger. Poenget mitt er uansett at selv om jeg lever tilnærmet slik jeg levde før mars 2020, så er jo livet fortsatt litt påvirket av at det er korona i verden. Så selv om det ikke lenger er en pandemi er vi ikke ferdig med korona.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (14 timer siden):

Nei herregud, jeg snufsa i 3-4 uker i vinter.  Sykemeldte meg jo ikke av den grunn, alle var jo forkjøla. 

Nemlig. Jeg tror egentlig at vi er helt enige :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Rosa Sitron said:

Jeg sa ikke alle sykehusene, det ville jeg aldri kunne hatt oversikt over. :) men mange av de jeg jobber med har fortsatt begrensninger. Poenget mitt er uansett at selv om jeg lever tilnærmet slik jeg levde før mars 2020, så er jo livet fortsatt litt påvirket av at det er korona i verden. Så selv om det ikke lenger er en pandemi er vi ikke ferdig med korona.

Nei, og vi er heller ikke ferdig med f.eks  norovirus, rhinovirus, adenovirus eller de andre koronavirusene som sirkulerer..  ++++!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (På 2.6.2022 den 22.30):

Men poenget er: dette er nå en sykdom som ikke er noe verre å få enn andre sykdommer som stadig florerer rundt oss. 

Vet ikkje på hvilke grunnlag du fremsetter  med dine påstander ? 

Nå vet eg om flere (inkl. meg selv) som er blitt veldi syke på grunn av omikron, men ikkje så syke at det har vert behov for sykehus innleggelse. Mange har etterhvert hatt omikron, og  mange hevder at de knapt har vert syke, og de har høyst sansynleg da hatt en " mildere type omikron".

Poenget:  Din opplevelse av en sykdom treng slettes ikkje vera samanlignbar med hvordan andre opplever den.   

 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...