Gå til innhold

Pandemien fortsatt ikkje over !


Acer

Anbefalte innlegg

Skybe skrev (1 minutt siden):

Vet ikkje på hvilke grunnlag du fremsetter  med dine påstander ? 

Nå vet eg om flere (inkl. meg selv) som er blitt veldi syke på grunn av omikron, men ikkje så syke at det har vert behov for sykehus innleggelse. Mange har etterhvert hatt omikron, og  mange hevder at de knapt har vert syke, og de har høyst sansynleg da hatt en " mildere type omikron".

Poenget:  Din opplevelse av en sykdom treng slettes ikkje vera samanlignbar med hvordan andre opplever den.   

 

Det er da virkelig ikke "min opplevelse av en sykdom". Det er en grunn til at restriksjonene er blitt hevet. Jeg har heller aldri påstått alle bare opplever milde til ingen symptomer. 

Poenget: Covid-19 i omikronvarianten er ikke noe verre enn andre sykdommer som vi alltid har rundt oss i samfunnet!

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ryddet for brukerdebatt, brudd på rommets retningslinjer og vaksinedebatt. Lomvi, mod.

Endret av Lomvi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymus1986 skrev (På 3.6.2022 den 19.23):

Jepp, tiltak har konsekvenser. Tydeligvis fortsatt flere her inne som ikke gidder å ta det faktaet til seg.

Og KG bygger opp under dette ved å la dette underforumet leve videre.

Jeg kan tenke meg langt mer alvorlige, og svært aktuelle tema, de burde laget et underforum om. F eks de stadige rapportene om klimakriser og hvor mye det haster å gjøre noe. Men noe slikt krever jo noe av folk - man kan jo tenke seg at det betyr at folk føler at de må gjøre noe. Med Covid var (er det tydeligvis for noen) det motsatte - sitt inne, gjør minst mulig og gi myndighetene ansvaret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybe skrev (20 timer siden):

Vet ikkje på hvilke grunnlag du fremsetter  med dine påstander ? 

Nå vet eg om flere (inkl. meg selv) som er blitt veldi syke på grunn av omikron, men ikkje så syke at det har vert behov for sykehus innleggelse. Mange har etterhvert hatt omikron, og  mange hevder at de knapt har vert syke, og de har høyst sansynleg da hatt en " mildere type omikron".

Poenget:  Din opplevelse av en sykdom treng slettes ikkje vera samanlignbar med hvordan andre opplever den.   

 

Selvsagt er sykdomsopplevelsen ulik fra person til person. Men det kan virke som du kanskje ikke har vært så mye syk, siden du trekker frem det synspunktet som spesielt ifh til Covid.

De fleste sykdommer gir varierende sykdomsbilde. To personer med samme form for kreft, revmatisme, migrene, MS osv osv osv osv, vil oppleve sykdommen ulik. Både fordi det er forskjell på selve sykdommenes utvikling, men også fordi ulike kropper reagerer ulikt. Og ikke minst - det er en sannhet i "hvordan man tar det, avgjør hvordan man har det".

Det du legger i "veldig syk", kan for en annen være mer som "det var som forventet".

Hovedpoenget er at samfunnet som helhet anser ikke Covid som en kritisk sykdom som det trengs spesielle tiltak i forhold til. Og som en del av dette samfunnet, så fremt man er ved noenlunde normal helse, forventes det at man tar den informasjonen til seg og kommer ut av Covid-boblen.

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (47 minutter siden):

Vi har forsatt covid rundt oss, men som pandemi er den over.

Har den egentlig blitt ERKLÆRT som over? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gagaen skrev (1 time siden):

Har den egentlig blitt ERKLÆRT som over? 

Den har blitt nedgradert. Hvis dette er en pandemi nå så er det mange pandemier som går i samfunnet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil2 skrev (5 timer siden):

Selvsagt er sykdomsopplevelsen ulik fra person til person. Men det kan virke som du kanskje ikke har vært så mye syk, siden du trekker frem det synspunktet som spesielt ifh til Covid.

De fleste sykdommer gir varierende sykdomsbilde. To personer med samme form for kreft, revmatisme, migrene, MS osv osv osv osv, vil oppleve sykdommen ulik. Både fordi det er forskjell på selve sykdommenes utvikling, men også fordi ulike kropper reagerer ulikt. Og ikke minst - det er en sannhet i "hvordan man tar det, avgjør hvordan man har det".

Det du legger i "veldig syk", kan for en annen være mer som "det var som forventet".

Hovedpoenget er at samfunnet som helhet anser ikke Covid som en kritisk sykdom som det trengs spesielle tiltak i forhold til. Og som en del av dette samfunnet, så fremt man er ved noenlunde normal helse, forventes det at man tar den informasjonen til seg og kommer ut av Covid-boblen.

Da så !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (7 timer siden):

Den har blitt nedgradert. Hvis dette er en pandemi nå så er det mange pandemier som går i samfunnet. 

Av hvem? Slik offisielt? Pandemi er hele verden da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gagaen skrev (10 minutter siden):

Av hvem? Slik offisielt? Pandemi er hele verden da

Den influensaen som herjet i vinter var mye verre enn korona.  Folk var jo sykemeldt i flere uker. Ingen som ropte pandemi da...

Endret av Djungelvrål
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier det er ufarlig, har dere fått med dere at covid i graviditeten dobbler risikoen for utvikingsforsinkelser på språk og motorikk? https://fortune.com/2022/06/09/covid-during-pregnancy-doubles-babies-risk-of-developmental-delays-medical-study/
 

For ikke å snakke om alle studiene som viser skader på hjernen og det vaskulære systemet. Du dør ikke, men mer en dobbler risikoen for å få slag opptil 1 år etterpå. Sånn kan vi fortsette.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er iallefall ikke over for regjeringen, smittevernloven er forlenget til neste år, regjeringen har sagt ja til innenlands bruk av Koronapass og EU innfører Corona passa fra 1 juli 2022

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menchit skrev (10 timer siden):

Det er iallefall ikke over for regjeringen, smittevernloven er forlenget til neste år, regjeringen har sagt ja til innenlands bruk av Koronapass og EU innfører Corona passa fra 1 juli 2022

du kødder? Det har ikke jeg hørt et kvekk om. må jeg ta ny coronatest før jeg reiser innenlands? Jeg har jo coronapass men det er vel ikke gyldig lengre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skybe skrev (På 2.6.2022 den 21.29):

Tirsdag denne  uken styrket misstanken om at eg var blitt smittert av det  agressive omikron viruset ettersom  Covid-19 hjemmetesten ga  positivt utslag

Symtomene begynte med feber, hodepine, tørrhoste, og etterhvert så hals, og smaksans forsvant.  Feberen herjer fortsatt på 4 dagen, og kroppen kjennes nokså sliten ut.

Ved det lokale legesenteret kunne de opplyse om at ein har fått eit oppbluss av pandemien igjenn, og mange er blitt syke.  Dette ein påminnelse om at pandemien slett i er over, og det finnes mange smitteberere som høyst troleg ikkje er klar over det sjølve.  Mang eldre med underliggende sykdomer har den siste tiden dødd av omikron som slett ikkje er så uskyldig som mange tror

Det er blitt en epidemi. Dvs det vil vare i mange år... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kritisk
CAPS LOCK skrev (På 2.6.2022 den 23.57):

Altså er ikke sykdommen verre enn en mild forkjølelse for de fleste 

Det ER en mild influensa.Omikron-varianten beskrives nå mer som vanlig sesonginfluensa og med samme dødelighetsrate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maleficenta skrev (12 timer siden):

du kødder? Det har ikke jeg hørt et kvekk om. må jeg ta ny coronatest før jeg reiser innenlands? Jeg har jo coronapass men det er vel ikke gyldig lengre?

Det vet jeg ikke, jeg har bare en video av kjerkol i Stortinget der hun informerer, og EU presidenten som snakker om innføringen i EU.

Har fått den på messenger og vet ikke hvordan jeg leger den ut. Hvis du vil kan du sende meg en pm så kan jeg videresende i messenger om du ønsker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spencer Hastings

Nei, pandemien er ikke over. På sykehjemmet der min bestemor bor, er det mye smitte nå. Min bestemor er ikke smittet, men jeg er bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spencer Hastings skrev (6 timer siden):

Nei, pandemien er ikke over. På sykehjemmet der min bestemor bor, er det mye smitte nå. Min bestemor er ikke smittet, men jeg er bekymret.

Noronviruset kan fort ta livet av de eldre, ikke pandemi av den grunn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/5/2022 at 10:12 AM, gjest:) said:

Nei, og vi er heller ikke ferdig med f.eks  norovirus, rhinovirus, adenovirus eller de andre koronavirusene som sirkulerer..  ++++!

Ja, akkurat. Det jeg mene. Restriksjonene som er nå er ca de samme som mange fødeavdelingener hadde våren 2018 pga rs. Vi blir aldri kvitt korona, vi må leve med det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...