Gå til innhold

Pandemien fortsatt ikkje over !


Acer

Anbefalte innlegg

Tirsdag denne  uken styrket misstanken om at eg var blitt smittert av det  agressive omikron viruset ettersom  Covid-19 hjemmetesten ga  positivt utslag

Symtomene begynte med feber, hodepine, tørrhoste, og etterhvert så hals, og smaksans forsvant.  Feberen herjer fortsatt på 4 dagen, og kroppen kjennes nokså sliten ut.

Ved det lokale legesenteret kunne de opplyse om at ein har fått eit oppbluss av pandemien igjenn, og mange er blitt syke.  Dette ein påminnelse om at pandemien slett i er over, og det finnes mange smitteberere som høyst troleg ikkje er klar over det sjølve.  Mang eldre med underliggende sykdomer har den siste tiden dødd av omikron som slett ikkje er så uskyldig som mange tror

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skybe skrev (Akkurat nå):

Tirsdag denne  uken styrket misstanken om at eg var blitt smittert av det  agressive omikron viruset ettersom  Covid-19 hjemmetesten ga  positivt utslag

Symtomene begynte med feber, hodepine, tørrhoste, og etterhvert så hals, og smaksans forsvant.  Feberen herjer fortsatt på 4 dagen, og kroppen kjennes nokså sliten ut.

Ved det lokale legesenteret kunne de opplyse om at ein har fått eit oppbluss av pandemien igjenn, og mange er blitt syke.  Dette ein påminnelse om at pandemien slett i er over, og det finnes mange smitteberere som høyst troleg ikkje er klar over det sjølve.  Mang eldre med underliggende sykdomer har den siste tiden dødd av omikron som slett ikkje er så uskyldig som mange tror

omikron varianten er den minst alvorlige da... eldre. Altså er du over 90 er det liksom tiden man pleier å dø da uansett

Endret av Maleficenta
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

omikron varianten er den minst alvorlige da...

Den råker høyst ulikt, og mange kan bli svert syke også av omikron 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybe skrev (Akkurat nå):

Den råker høyst ulikt, og mange kan bli svert syke også av omikron 

eldre...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (Akkurat nå):

eldre...

Ikkje bare eldre, men generelt sett personer med dårleg immunforsvar, og kroppen sin forsvarsevne til å bekjempe viruset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dei fleste takler nok omikron varianten greitt, men desv. så er det mange mennesker iblandt oss som ikkje gjør det.  Og utfordringen er at hverken eg eller du vet hvem de er uten vi kjenner dem personleg.

Har ein den minste misstanke om at ein er smittebærer så hold avstand, og helst unngå større  sosial arangemanger. Det kan vera eit av  ølglassene  i festivalteltet o.l  som hadde byttet eiger i forb. med inntak av alkohol.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men poenget er: dette er nå en sykdom som ikke er noe verre å få enn andre sykdommer som stadig florerer rundt oss. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teatrica skrev (3 minutter siden):

Men poenget er: dette er nå en sykdom som ikke er noe verre å få enn andre sykdommer som stadig florerer rundt oss. 

 Nemlig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybe skrev (2 timer siden):

det finnes mange smitteberere som høyst troleg ikkje er klar over det sjølve.  

Altså er ikke sykdommen verre enn en mild forkjølelse for de fleste 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skybe skrev (4 timer siden):

Tirsdag denne  uken styrket misstanken om at eg var blitt smittert av det  agressive omikron viruset ettersom  Covid-19 hjemmetesten ga  positivt utslag

Symtomene begynte med feber, hodepine, tørrhoste, og etterhvert så hals, og smaksans forsvant.  Feberen herjer fortsatt på 4 dagen, og kroppen kjennes nokså sliten ut.

Ved det lokale legesenteret kunne de opplyse om at ein har fått eit oppbluss av pandemien igjenn, og mange er blitt syke.  Dette ein påminnelse om at pandemien slett i er over, og det finnes mange smitteberere som høyst troleg ikkje er klar over det sjølve.  Mang eldre med underliggende sykdomer har den siste tiden dødd av omikron som slett ikkje er så uskyldig som mange tror

Hvor bor du?

Her hvor jeg bor hører jeg stadig om folk som er smittet for både første og andre gang.

Selv sliter jeg med fatigue over 4 måneder etter korona.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen

De skal visst tilby en 4.dose til de over 65, men vurderer også om yngre årskull bør få tilbudet.

Jeg følger med på daglige rapporter i vg, men smittetallene er jo ikke like troverdige nå som det er mindre testing.  Det er jo spådd en økning  på høsten, naturlig nok, men samtidig tror jeg ikke at det vil komme restriksjoner.  Jeg ser ingen med munnbind lenger, og det blir nok mange protester hvis det kommer nye påbud.  Vi trenger virkelig ikke flere virus og høye priser, krig og elendighet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hørt om noen som har hatt corona på mange måneder og kjenner heller ingen som har testet seg siden i vinter. Noen nyser litt og er småforkjøla men det er jo helt normalt Og mange sliter med allergi på denne tiden. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, covid-19 er fortsatt rundt oss men det er en sykdom på linje med influensa. De aller fleste får milde forkjølelsessymptomer og hangler litt i tiden etterpå, mens noen ytterst få dør. 

Eneste grunnen til at vi har åpnet opp igjen er at omikron varianten som nå florerer er så mild at de små fordelene ved en nedstengning (om vi i det heletatt kan påstå at de finnes) ikke kan forsvare alle de negative konsekvensene det får. (Folk ble jo smittet selv når vi hadde restriksjoner)

Det er fortsatt noen som bruker munnbind når de er ute på butikken, om det er fordi de er smittet, føler seg syke eller fordi de har nedsatt immunforsvar vet jeg ikke.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen som tester seg lenger i min omgangskrets. Folk er ferdig med korona. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at smittetallene tilsynelatende har gått ned er fordi folk ikke gidder å teste seg, og de som tester positivt rapporterer det ikke inn. Jeg selv er en av dem. Smitten er i samfunnet fortsatt, og kommer sikkert til å være det for all fremtid.

Det er nok hysteri nå, folk må få lov til å bli syke uten at det skal bli fullstendig sirkus.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Justlooking skrev (4 timer siden):

Har ikke hørt om noen som har hatt corona på mange måneder og kjenner heller ingen som har testet seg siden i vinter. Noen nyser litt og er småforkjøla men det er jo helt normalt Og mange sliter med allergi på denne tiden. 

Har to på jobben som er syke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Illuminatum skrev (9 minutter siden):

Har to på jobben som er syke nå.

Og så? Dattera til ei venninne er syk nå. Feber som ikke gir seg, veldig tett og tungpustet. Det er ikke covid. Vi har alltid levd med sykdom rundt oss uten å være helt hysteriske.

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mange syke rundt om kring i Norge pga mye annet enn covid sykdom også. Noen ganger blir folk syke. Det er helt normalt. Nå har flesteparten I Norge levd sterilt i 2 år, samt mange sliter med bivirkninger av V. Så tror ikke vi skal hause opp korona for mye.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

zemer skrev (30 minutter siden):

Og så? Dattera til ei venninne er syk nå. Feber som ikke gir seg, veldig tett og tungpustet. Det er ikke covid. Vi har alltid levd med sykdom rundt oss uten å være helt hysteriske.

Var bare en kommentar om at covid ikke er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...