Gå til innhold

Vegasus prøver på et søsken :)


vegasus

Anbefalte innlegg

Hei! 
 

Da er jeg prøver igjen, og fant ut at jeg like så godt kan opprette en ny dagbok med en gang. ☺️ 
 

Jeg har helt siden fødsel kviet meg for å skulle gå gravid og føde igjen. Men så plutselig, rett før eggløsning denne mnd så PANG! Nå er jeg klar! Så nå har vi blitt enig om å prøve aktivt igjen, og aksjene ble lagt flere ganger i tiden rundt EL. 😃 

I dag er jeg 4 dpo i min første PP. Så går en spennende tid i møte! 😃 

Kjenner jeg har litt blandete følelser rundt det å skulle gå gravid igjen, siden jeg ble så isolert sist gang med sykemelding pga bekkenløsning, og masse restriksjoner under pandemien. Det førte også til at jeg hadde mild fødselsdepresjon en god stund etter gutten vår var kommet til verden.

Jeg håper dette svangerskapet, fødselen og barseltiden vil bli annerledes og lettere. Om ikke annet så vet jeg jo nå hva jeg begir meg ut på i det minste, så er uansett mye bedre forberedt denne gangen. ☺️ 
Og nå er ønsket om en lillebror/lillesøster så stort at det overskygger alt annet uansett, jeg er sikker på at det vil være verdt det uansett om jeg så får bekkenløsning fra uke 14 denne gangen også. 😋 

Så nå venter jeg i spenning, og tror nok jeg fort kan ryke på en test eller ti i løpet av helgen allerede 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må bare skrive det her, selv om det sikkert ikke er av betydning. Men jeg har vært veldig trett i går og i dag, og i dag har jeg kjent en metallsmak i munnen. Må nok bare komme meg i seng nå så jeg kan komme meg en dag videre inn i dpo-land 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette minner om den kjente symptomjakten det ja😅😁 Det er noen lange 14 dager (selvom de fleste av oss ikke klarer å holde seg sååå lenge😂) før man får vite hvordan det har gått. Krysser fingrene mine for deg🥰

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (På 3.6.2022 den 9.23):

Dette minner om den kjente symptomjakten det ja😅😁 Det er noen lange 14 dager (selvom de fleste av oss ikke klarer å holde seg sååå lenge😂) før man får vite hvordan det har gått. Krysser fingrene mine for deg🥰

Haha jeg er 6 dpo og har allerede testet, så tålmodig er jeg liksom 😂 

 

 

Symptomjakten fortsetter: 

- Ekstremt trøtt i dag

- Oppblåst

- Fysen, men dårlig matlyst 

- Metallsmak i munnen

- Mye rumling i magen i går og i dag 

- Litt slimete utflod 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 DPO 

Får jammen meg svak strek på tester i dag. Har bare vanlig test, og ikke tidligtest, så kan ikke forvente noe annet enn veeeldig svake streker 8 DPO da. 😅🙈 Legger ved bilde, men streken synes bedre i virkeligheten. 😛

56F74FE4-CFE9-49CD-B618-8F06164CC445.thumb.jpeg.5353f9fbf7ffc449b57475955756126d.jpeg

 

BFEBDE97-0E3B-428F-B01A-06742EB52961.thumb.jpeg.ae42f1dcec0991e6223acf5833243105.jpeg
 

Symptomer: 

- Kvalme 

- Metallsmak i munnen 

- Trøtt 

- Oppblåst

- Løs mage 

- Fysen men dårlig matlyst 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser strek jeg også!🤞🏼 Håper den blir sterkere de neste dagene🥰🤞🏼

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 DPO 

Der var det jammen meg svart på hvitt!

46ACD00F-9318-4EF2-923D-AB4B528389ED.thumb.jpeg.49b4f89a3986013586a4cb565c445c4b.jpeg

 

Skulle det virkelig klaffe med en gang altså? Blir det februarbaby på oss i 2023? 🥰 Håper den sitter nå da!! ❤️ 
 

Symptomer: 

- Kvalm 

- Trøtt

- Oppblåst 

- Fysen, men dårlig matlyst 

- Metallsmak i munnen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig fine tidlig streker!☺️ Noen ganger klaffer det med en gang og godt er det! Har du testet i dag? 🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuzsuZ skrev (11 timer siden):

Dette var veldig fine tidlig streker!☺️ Noen ganger klaffer det med en gang og godt er det! Har du testet i dag? 🤩 

Har vært på farten i hele dag, men tok en ny test nå i kveld ☺️ 
Synes stigningen er fin foreløpig! 🥰 

4984409C-02AA-4AF0-A6B3-A2BA726D3D98.thumb.jpeg.7cf35d29adbeff225f1ee1b86081f0a8.jpeg

 

10 DPO / 3+5 ❤️

I dag har jeg vært skikkelig emosjonell. Første reise borte fra gullgutten min på mer enn en natt. Og nå er det hele 4 netter borte!!! Det føles så lenge, men jeg er sikker på at han kommer til å ha det veldig fint sammen med pappaen sin og besteforeldrene sine, det er nok verst for meg tenker jeg. 🥲 

Har vært ganske kvalm i dag, så var veldig spent på hvordan det skulle gå å reise med bil+tog+fly+taxi sammen med kollegaer i dag, helst uten at noen merket noe. Men det har gått helt fint, og så lenge jeg har passet på å spise med jevne mellomrom og drikke vann eller en kombinasjon av eplejuice og farris, så har det gått helt fint å holde kvalmen såpass i sjakk at ingen har sett jeg er uvel. ☺️ 
Nå ligger jeg på hotellrommet og lander for kvelden, før jeg skal lukke øynene og sove (forhåpentligvis uten avbrekk til i morgen tidlig). 

Dagene resten av uken kommer til å være relativt hektiske, det blir fult kjør fra morgen til kveld. Tenkte kjøpe en pakke med digitale tester for å ta etterhvert, men usikker på om jeg får sjansen til å gjøre det før jeg er hjemme igjen siden jeg sjelden er alene denne jobbturen. 🙈 Det klør i testgale fingre her, så jeg kunne godt tenke meg å ta en ny digital i helgen egentlig. Får vel prøve å få tak i en uten at noen ser meg vel 😆 

Symptomer: 

- Kvalm

- Trøtt 

- Oppblåst 

- litt stikkinger i magen i dag 

- Emosjonell 

- Fysen og sulten, men dårlig matlyst 

- Metallsmak i munnen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noldi skrev (11 timer siden):

Gratulerer😍 Så deilig at det går på første forsøk💕

Takk! ❤️ Ja, overraskende men deilig! Og foreløpig er stigningen på testene og symptomene ganske betryggende. Så har troen på denne lille spiren ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så flink til å oppdatere her for tiden. Men foreløpig ser dette lovende ut ❤️ 
Er enten 4+4 (menstermin) eller 4+1 (EL-termin). 15 DPO, så 4+1 blir vel mest riktig å forholde seg til. I så fall er termin 22. februar. ☺️ 
 

4B86AAD4-7177-48B2-B3C7-E993E43BAA61.thumb.jpeg.24bf9fa566613ec7d35b614e7061cbec.jpeg
 

Hvis dette fortsetter å se lovende ut, så bestiller jeg en TUL i uke 7 eller 8 tenker jeg. ☺️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen, åh, seee😍 Gratulerer så mye, kjære @vegasus. Gøy å se at «gamle kjente» (🤪) er i gang med prøvingen igjen 😍 Og at det klaffer! Hoho

Endret av SUPERMIRI
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

SUPERMIRI skrev (På 14.6.2022 den 19.55):

Neimen, åh, seee😍 Gratulerer så mye, kjære @vegasus. Gøy å se at «gamle kjente» (🤪) er i gang med prøvingen igjen 😍 Og at det klaffer! Hoho

Tusen takk! 🥰 Morro med «gamle kjente fjes» her inne ja! Hvordan går det med deg? 🤩

Fikk disse i går, så dette blir jo bare mer og mer spennende! 🫢😃❤️
 

961666F6-13CD-48F1-BF58-EEC85BA205C6.thumb.jpeg.dd8ebbf957f204c3575a0ff032006ff6.jpeg

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vegasus skrev (11 timer siden):

Tusen takk! 🥰 Morro med «gamle kjente fjes» her inne ja! Hvordan går det med deg? 🤩

Fikk disse i går, så dette blir jo bare mer og mer spennende! 🫢😃❤️
 

961666F6-13CD-48F1-BF58-EEC85BA205C6.thumb.jpeg.dd8ebbf957f204c3575a0ff032006ff6.jpeg

Ååå, så gøy med testene🥳 Hurraa! Jeg kjenner nesten litt på savnet av den rusen der, når jeg ser bildene nå🥰

Det går bra med meg! Vi koser oss med jenta vår, og nyter å være oss tre sammen med hundene. Det blir nok ikke noe tilskudd riktig enda på oss, men synes det er hyggelig å følge med her inne likevel🤗 Blir nesten litt «vindu-prøver» vetdu, når jeg kan følge med litt isteden😂 

Blir spennende å følge deg fremover ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (54 minutter siden):

Ååå, så gøy med testene🥳 Hurraa! Jeg kjenner nesten litt på savnet av den rusen der, når jeg ser bildene nå🥰

Det går bra med meg! Vi koser oss med jenta vår, og nyter å være oss tre sammen med hundene. Det blir nok ikke noe tilskudd riktig enda på oss, men synes det er hyggelig å følge med her inne likevel🤗 Blir nesten litt «vindu-prøver» vetdu, når jeg kan følge med litt isteden😂 

Blir spennende å følge deg fremover ❤️

Veldig! Har ikke hatt så rask stigning på testene de gangene jeg har mistet, så da krysser jeg alt for at dette er en terminspire 🥰 

Vindu-prøver, den var fin da 😁😁 Så godt å høre at dere koser dere, og nyter å være en liten familie. 🥰 Om dere skal ha en til så er det jo bare dere som vet når dere er klar, og hva som er riktig for dere. ☺️ Her var jeg absolutt ikke klar før det bare sa pang noen dager før eggløsning og kroppen og hodet bare «NÅ! er jeg klar!» 😂 Ble egentlig veldig overrasket over hvor brått jeg ble klar, fikk litt sjokk når det kom positiv test allerede PP1 denne gangen, men det føles veldig riktig da! 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vegasus skrev (22 timer siden):

Veldig! Har ikke hatt så rask stigning på testene de gangene jeg har mistet, så da krysser jeg alt for at dette er en terminspire 🥰 

Vindu-prøver, den var fin da 😁😁 Så godt å høre at dere koser dere, og nyter å være en liten familie. 🥰 Om dere skal ha en til så er det jo bare dere som vet når dere er klar, og hva som er riktig for dere. ☺️ Her var jeg absolutt ikke klar før det bare sa pang noen dager før eggløsning og kroppen og hodet bare «NÅ! er jeg klar!» 😂 Ble egentlig veldig overrasket over hvor brått jeg ble klar, fikk litt sjokk når det kom positiv test allerede PP1 denne gangen, men det føles veldig riktig da! 🥰

Hehe, jeg kan se for meg at jeg kommer til å bli klar på samme måten 😂 Mannen kunne tenkt seg nr 2 så fort som mulig, så det er jeg som holder tilbake 🤪 Plutselig en dag sier jeg sikkert «NÅ!» jeg også 😂

Så herlig at det klaffet så fort! Tenk at dere er på vei til å bli tobarnsforeldre🤩

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...