Gå til innhold

REMA fjerner 10-på-10 i Æ, og folk er i harnisk på sosiale medier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har brukt lista bevisst når jeg handler, og for det meste vært fornøyd med hvordan den har fungert for meg. Jeg har også ofte fått personlige priskutt på enkelte varer jeg har på lista mi, og da blir det jo ekstra billig.

Dersom det stemmer at man får flere personlige priskutt og at disse faktisk vil være relevante, så kan det hende det ikke har så mye å si for mitt bruk at lista forsvinner.

Anonymkode: f8210...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor går jeg på sosiale medier for å se folk i harnisk? Liker ikke endringene selv, men trenger litt underholdning i hverdagen. At Rema gjør det for egen vinning er det ingen tvil om. Men de later selvsagt som de vet bedre enn deg selv hva du vil ha rabatter på. Noe lignende som coop, som tror jeg er overbegeistret for tørkerull og håndsprit.

Anonymkode: 3b7f7...d24

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor går jeg på sosiale medier for å se folk i harnisk? Liker ikke endringene selv, men trenger litt underholdning i hverdagen. At Rema gjør det for egen vinning er det ingen tvil om. Men de later selvsagt som de vet bedre enn deg selv hva du vil ha rabatter på. Noe lignende som coop, som tror jeg er overbegeistret for tørkerull og håndsprit.

Siden deres på facebook, du finner innleggene under «felleskap»

Anonymkode: 6ae5e...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser noen der spår at de kommer til å fjerne siden med hvor mye du har spart, og det tror kanskje jeg også. Siden vi sannsynligvis vil spare mindre. Faktisk trodde jeg de var i ferd med å gå i en annen retning, hos meg har personlige priskutt nesten forsvunnet. Bare en sjelden gang dukker det opp noe der. Så jeg trodde de ville gå over til kun 10 på 10. Men folk venner seg nok til dette også, som de fleste endringer. Jeg hadde selv lyst til å boikotte Rema da de fjernet direkte rabatt fra visakortet så man måtte frem med mobilen for å skanne en kode hver gang. Men ble en vane det også, riktig nok en brysom en. Når jeg tenker etter, lovet de ikke en bedre løsning på det en gang i tiden?

Et lite eksperiment, ut fra tallene Rema oppgir har jeg faktisk spart 23% på Æ. Noe jeg finner litt tvilsomt. Jeg har rett nok stort sett kjøpt produkter fra 10 på 10, og en del personlige kutt i tillegg. Men de kuttene er jo stort sett maks 30%, så selv med 10 ekstra virker det mye med 23% spart totalt. Så gjenstår det å se om de kommer til å gi meg like mye rabatter på alt jeg vil ha i fremtiden. Man skal visstnok få evaluere de tilbudene man får, så gjenstår det å se om det hjelper. Og hvorfor ikke like gjerne la folk beholde det de handler mest på listen da?  Nå blir det jo til at man legger turen til en annen butikk hvis man ikke liker ukens tilbud på Rema. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bruker Æ ganske bevisst 

BAC76000-046F-4E8D-B4B7-DEFFFD370195.thumb.jpeg.5b22cc9f3c0e4236398e8c0d33db313a.jpeg

Anonymkode: ee5f7...b53

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Ser noen der spår at de kommer til å fjerne siden med hvor mye du har spart, og det tror kanskje jeg også. Siden vi sannsynligvis vil spare mindre. Faktisk trodde jeg de var i ferd med å gå i en annen retning, hos meg har personlige priskutt nesten forsvunnet. Bare en sjelden gang dukker det opp noe der. Så jeg trodde de ville gå over til kun 10 på 10. Men folk venner seg nok til dette også, som de fleste endringer. Jeg hadde selv lyst til å boikotte Rema da de fjernet direkte rabatt fra visakortet så man måtte frem med mobilen for å skanne en kode hver gang. Men ble en vane det også, riktig nok en brysom en. Når jeg tenker etter, lovet de ikke en bedre løsning på det en gang i tiden?

Et lite eksperiment, ut fra tallene Rema oppgir har jeg faktisk spart 23% på Æ. Noe jeg finner litt tvilsomt. Jeg har rett nok stort sett kjøpt produkter fra 10 på 10, og en del personlige kutt i tillegg. Men de kuttene er jo stort sett maks 30%, så selv med 10 ekstra virker det mye med 23% spart totalt. Så gjenstår det å se om de kommer til å gi meg like mye rabatter på alt jeg vil ha i fremtiden. Man skal visstnok få evaluere de tilbudene man får, så gjenstår det å se om det hjelper. Og hvorfor ikke like gjerne la folk beholde det de handler mest på listen da?  Nå blir det jo til at man legger turen til en annen butikk hvis man ikke liker ukens tilbud på Rema. 

Spar-appen hadde sånn 30-40% på 3-4 produkter før(kun rabatt på et enkelt produkt). Men nå er det byttet ut med en kupong på en brus i ny og ne 😖

Hater at Æ nå må kobles til Vipps for å få rabatten, men jeg skanner kun koden. Ingen grunn til å koble Vipps til REMA… 

De endrer nok fordi at de selv skal tjene mer penger. Det skal jo gange dem mer enn kundene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 21.04):

Jeg bruker 10-på-topp lista bevisst, og der har vi smør, melk, pålegg, og andre ting som vi alltid kjøper. Svært, svært sjelden jeg har en handletur på Rema uten rabatt. Er helt sikker på at de nye tilbudene ikke er spesielt attraktive (nå får jeg mye kjeks, is, kaker o.l; ting jeg «aldri» handler). Skjønner jo at de må gjøre noe, det er mange som meg som handler strategisk. 

Hittil i år har vi betalt kr 13.787 på Rema, og har spart kr 1.871. Trumf og Coop kommer ikke i nærheten sammenlagt engang! 🤣

Anonymkode: 63d10...dc8

Samme her, de årene jeg har hatt Æ har jeg og familien min spart rundt 25.000 kroner, det kan ikke måle seg med noe tilbud i hytt og pine som jeg uansett aldri har bruk for. 

Anonymkode: d56f0...2ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

De endrer nok fordi at de selv skal tjene mer penger. Det skal jo gange dem mer enn kundene. 

For en utrolig banebrytende og klartenkt idé! Her har du virkelig gjennomskuet en dyp hemmelighet som dagligvarebransjen har klart å holde på i alle år: De driver for profitt, ikke veldedighet. 

Ellers synes jeg det bare er latterlig med voksne mennesker som går i fistel over at en butikk endrer kundeklubben sin. Så blir det som alltid en del (men samtidig svært få relativt sett, sammenlignet med hvor mange forbrukere som finnes) som roper høyt om boikott og hvor fælt dette er. Tviler på at Rema eller noen andre bryr seg. Rema skylder ikke noen noe, og det er frivillig å handle der. Hvis man er dypt emosjonelt påvirket av en slik endring, bør man nok forsøke å fylle livet med noe mer givende. 

Anonymkode: 291d2...b12

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

For en utrolig banebrytende og klartenkt idé! Her har du virkelig gjennomskuet en dyp hemmelighet som dagligvarebransjen har klart å holde på i alle år: De driver for profitt, ikke veldedighet. 

Anonymkode: 291d2...b12

Det morsomme er jo at de selv påstår dette blir bedre for kundene, noe det selvsagt ikke blir. Her er det heldigvis flere butikkjeder, så hvis en har dårligere priser totalt sett blir den valgt bort. Dessverre har ikke alle den samme muligheten. Men ser strengt tatt ikke så mange som går i fistel.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

rema 1000 sin Æ er for rike folk med nye smart telefoner. Handler bare spesifikke varer som jeg vet er billigere på Rema 1000, men tar min grønnsak, meieri og protein ukehandel blir gjort i andre butikker. Det samme gjør min foreldre, resten av slekta som er over 50 år 

Anonymkode: 00e4d...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Rema stort sett til innkjøp av de varene jeg vet jeg har rabatt på, enten personlig tilbud 30% eller aller mest av 10-på-10 rabatten. Ting vi spiser ofte til middag, for eksempel.

Synd de fjerner den. Da blir det sannsynligvis mindre handling på Rema og mer hos konkurrenten Kiwi fra de kutter Æ i juni.

appÆ.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok garantert for at de skal spare penger, ikke noe annet. Matvareprisene øker hele tiden, og økte kjempemye grunnet corona. Nå er det krigen, og 1 juli skal prisene økes enda mer. Selvsagt er det nødt til å spare mer penger, slik at Rema-Reitan kan bli enda rikere. Har også sett at kupongene jeg får fra Coop er blitt dårligere og færre de siste månedene. De kutter hele tiden i rabattordningene. Min lokale Rema butikk hadde før halv-pris disk, med varer som går ut av dato samme dag til halv pris. Nå er det kun 25% rabatt. Coop gir 40%, mens Spar og Kiwi har 50%. Men det er bare et tidsspørsmål før de Extra og Kiwi følger etter Rema her, og kun gir 25% på datovarer.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Cylon skrev (På 24.5.2022 den 21.12):

Helt siden Æ startet opp har jeg spart ca. 12% av totalsummen på 10-på-10, ekstrarabatter og andre tilbud gjennom Æ. :) 

At de må gjøre noe får så være. Men Rema må ikke late som om at det er fordelaktig for kundene, og at det blir enda mer å spare på det nye systemet. Det stemmer selvsagt ikke. Rema gjør endringene for egen vinning. Punktum. Så ærlige burde dem ha vært! Derfor provoseres jeg av dette. Det er et ansvarsfraskrivende markedsstunt med løgnaktig psykologi for å skape seg større vinning, i en bransje hvor eierne er milliardærer og kjøpemennene tar ut høy lønn + store bonuser alt utifra hvor mange kunder dem har. Å late som om at butikkdrift er stramt og tøft stemmer overhodet ikke i dag for butikker med medium omsetning eller oppover, samt stabile kundeforhold. Noe som gjelder for over 90% av bransjen, fordi butikkene på landet har blitt nedlagt/sentralisert for lenge siden.

90 % av butikkene går ikke i overskudd isolert sett ,men blir subsidiert så det er feil.  

Hva legger du i medium omsetning ? 
En Rema butikk under 65 mill er faktisk svært krevende å drive og man bruker all sin tid på en Okay lønn . Har du 100 mill så tjener du bra . Har du 40 mill er du konkurs . 

Anonymkode: 312b4...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
male32 skrev (3 timer siden):

Dette er nok garantert for at de skal spare penger, ikke noe annet. Matvareprisene øker hele tiden, og økte kjempemye grunnet corona. Nå er det krigen, og 1 juli skal prisene økes enda mer. Selvsagt er det nødt til å spare mer penger, slik at Rema-Reitan kan bli enda rikere. Har også sett at kupongene jeg får fra Coop er blitt dårligere og færre de siste månedene. De kutter hele tiden i rabattordningene. Min lokale Rema butikk hadde før halv-pris disk, med varer som går ut av dato samme dag til halv pris. Nå er det kun 25% rabatt. Coop gir 40%, mens Spar og Kiwi har 50%. Men det er bare et tidsspørsmål før de Extra og Kiwi følger etter Rema her, og kun gir 25% på datovarer.

Har merket dette i den lille byen jeg bor i. Før var datodisken fylt med varer som gikk ut på dato i dag, og opptil to dager frem i tid, og det var 50% avslag. Så kuttet meny rabatten til 30%, og  Kiwi/spar/rema fulgte etter, så nå er rabatten 25-30%, i tillegg så er  det mat som i beste fall går ut på dato i dag, men det er ofte ting som gikk ut på dato for en dag eller to siden.
I tillegg så har spesielt spar butikken her mye feil priser/ingen priser på hyllene så det begynner å bli vanskelig å vite hva ting koster…

Anonymkode: 45ea5...add

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår ikke hvorfor folk som knapt bruker Rema, og langt mindre Æ-appen svarer. Hva er poenget når tråden handler om hvordan endringen som Rema nå gjør evnt endrer dine handlevaner hos Rema? Handler du der ikke, så endrer det ingenting!

For min del bruker jeg Rema mye. I begynnelsen pga 10-på-10. Men etterhvert er det de personlige kuttene som har størst uttelling. Så om det blir flere slike, så er det helt ok for meg.

At noen kan påstå at Trumf, med sin 2% bonus er bedre, det forstår jeg ikke. Da kan man likså godt skaffe seg et Ikano kredittkort og få 2% rabatt på alle matbutikker.

Anonymkode: b70f1...13c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker said:

At noen kan påstå at Trumf, med sin 2% bonus er bedre, det forstår jeg ikke. Da kan man likså godt skaffe seg et Ikano kredittkort og få 2% rabatt på alle matbutikker.

Anonymkode: b70f1...13c

Det er vel 1% med Trumf, pluss 15% på frukt og grønt og fersk fisk.

Anonymkode: dad2d...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

90 % av butikkene går ikke i overskudd isolert sett ,men blir subsidiert så det er feil.  

Hva legger du i medium omsetning ? 
En Rema butikk under 65 mill er faktisk svært krevende å drive og man bruker all sin tid på en Okay lønn . Har du 100 mill så tjener du bra . Har du 40 mill er du konkurs . 

Anonymkode: 312b4...fcb

Hele 90% går i underskudd? Blir det som med norske flyplasser, at de store sponser de små? 🤔

Anonymkode: 1ad69...fa4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brukte kun Rema til å kjøpe det som var på 10-på-topp-listen min. Biff, 5 kg-pakker med reker etc.

Nå kommer jeg ikke til å handle mer hos Rema. Tviler på at de vil savne meg.

Anonymkode: 34d46...15c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nordmenns egen feil at vi har dagligvarehandel slik den er. Det er hele 20 år siden Lidl kom, en av europas største aktører. De fikk dårlig mediadekning før de hadde åpnet en eneste butikk. Rart at kjeden går så det suser overalt ellers, kun landet som har tollmurer nok fra før klarte de ikke etablere seg.

Jeg husker godt hvor billig grønnsakene var, fantastisk kvalitet var de og. Tok ikke lang tid etter Lidl ga at prisene økte sterk.

Nå at matvareprisene stiger mangler vi en større aktør som kunne korrigere men vi reiser heller til Sverige (de som kan).

Anonymkode: 9729b...e8c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 hours ago, AnonymBruker said:

Nordmenns egen feil at vi har dagligvarehandel slik den er. Det er hele 20 år siden Lidl kom, en av europas største aktører. De fikk dårlig mediadekning før de hadde åpnet en eneste butikk. Rart at kjeden går så det suser overalt ellers, kun landet som har tollmurer nok fra før klarte de ikke etablere seg.

Anonymkode: 9729b...e8c

Ja, akkurat det der er rart. Vi reiser gjerne utenlands for å handle billig, men ikke søren om noe utenlandsk skal få etablere seg her, da må det straks skvises ut av markedet. Dårlig reklame er ødeleggende. Husker godt den der kampanjen mot svensk is. De bruker margarin istedenfor fløøøde! Fysjom! Og han som prøvde å melke kua med halen. Vips, så slo nordmenn ring om norsk is og svenskene kunne pakke sammen. Det er typisk norsk å være god, som Gro sa en gang i tiden. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...