Gå til innhold

Truende oppførsel av kjøper på finn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hadde en vare som var ganske populær på Finn, og valgte å gå videre med en kjøper. Nå oppfører en annen potensiell kjøper seg truende på meldinger. Han ringer og skriker, fra flere nummer. Han sender tonnevis av meldinger hvor han skriver stygge ting og at han skal hente tingen i morgen. Jeg blir helt svett av det her. Hvilken muligheter har man mot truende oppførsel på Finn?

Anonymkode: 4e8f5...722

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe må jo ha gjort han forbanna? Du fremstiller det som du er helt uskyldig?

Anonymkode: cf1b1...455

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det rapporteres til finn.no?

Blokker han alle steder du kan. Håper han ikke vet hvor du bor. 

Anonymkode: b08b8...ff3

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noe må jo ha gjort han forbanna? Du fremstiller det som du er helt uskyldig?

Anonymkode: cf1b1...455

Hva har det å si? Truende atferd er ikke greit. 

Anonymkode: b08b8...ff3

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hei! Jeg hadde en vare som var ganske populær på Finn, og valgte å gå videre med en kjøper. Nå oppfører en annen potensiell kjøper seg truende på meldinger. Han ringer og skriker, fra flere nummer. Han sender tonnevis av meldinger hvor han skriver stygge ting og at han skal hente tingen i morgen. Jeg blir helt svett av det her. Hvilken muligheter har man mot truende oppførsel på Finn?

Anonymkode: 4e8f5...722

Men har du lovt han baren eller vært i kontakt med han på noen måte?

Anonymkode: 26aa3...ceb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men har du lovt han baren eller vært i kontakt med han på noen måte?

Anonymkode: 26aa3...ceb

Varen*

Anonymkode: 26aa3...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fremstiller meg ikke som uskyldig, men jeg spør om råd hva man gjør med truende atferd. Jeg snakket med flere og svarte på spørsmål om varen, og valgte så å gå videre med en annen. Det likte hen ikke. 

Anonymkode: 4e8f5...722

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre du har skrevet; Du får kjøpe den

Så har han ikke så mye å kreve. Hvis du har lovet han varen kan han faktisk kreve kompensasjon til ny vare fra deg. Men truende atferd? Nei, det er ulovlig uansett. Svar på telefonen og gi èn advarsel om anmeldelse. Hvis han ikke gir seg; anmeld og send alt til Politiet

Anonymkode: 22e1b...781

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lovet hen vare, men hen mener det ut fra samtalen vi hadde. At fordi vi ble menig om flere viktige ting (mente hen), så hadde jeg akseptert hen som kjøper. Men jeg svarte bare på spørsmål. Hen vet hvor jeg bor, så jeg er litt redd. Hen ringte tjue ganger i går med påfølgende meldinger, og jeg har fått en telefon fra ukjent nummer i dag også. 

Anonymkode: 4e8f5...722

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld vedkommende for trakassering.

Anonymkode: 93999...2d4

  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i fra hva du skriver så har hen tydeligvis trodd at varen var hans og er forbanna over at du valgte å gå videre med den andre. Gjorde du det klart i meldingene at du var i dialog med flere? 

Oppførselen er uansett ikke ok. Jeg ville rapportert han til Finn og eventuelt vurdert å politianmelde han for trusler eller trakassering.

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Noe må jo ha gjort han forbanna? Du fremstiller det som du er helt uskyldig?

Anonymkode: cf1b1...455

Er dette responsen din når noen får juling av partneren sin på hjemmebane også? Enkelte folk er fucka og blir sure og kjeftete for helt uskyldige ting, det kan da ikke være så vanskelig å se for seg.

Anonymkode: f72bf...6cc

  • Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette på Sunnmøre? Har vært bort i en lignende person, utrolig ubehagelig. Han var helt ustabil. 

Anonymkode: a0823...b7c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også opplevd ufine folk på finn. Husker en gang vi skulle gi bort kjøleskap og fryser, og i annonsen så sto det at de måtte sende mld via finn da vi sto midt oppi flytting og ikke hadde tid til å svare på masse tlf. Det sto også at første som kom fikk varene.

En mann ringte og ville ha varene. Han ville at vi skulle holde de av til han, men det nektet jeg på. Første som kom fikk tingene, og jeg sendte mld til han som var så på, og han blei fly forbanna og sendte meg flere ufine mld. Heldigvis ble det stopp på mld, men han var skikkelig ufin, og jeg unnet studentene som hentet tingene. 

Vet ikke om det har noe å si, men han var av utenlands opprinnelse. Min erfaring er at de er frekkere ang ting som gis bort eller selges billig. 

Anonymkode: 9614d...186

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld til politiet

Anonymkode: 47f32...519

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan kanskje være kulturforskjeller som gjør at hen er ubehagelig, men jeg tror folk kan være ubehagelige uavhengig av bakgrunn. Dette er på Østlandet. 

Jeg gjorde ikke klart i samtalen at jeg var i dialog med andre, er det normalt når folk stiller spørsmål om varen? «Forresten, det er andre folk som også stiller spørsmål»? Varen var nok lagt ut billigere enn nødvendig, så det var mange interesserte.

Jeg vet ikke om jeg vil anmelde. Vil bare at hen skal la meg være i fred, og ser for meg at hen blir provosert. Det er typ fem forskjellige nummere som har ringt meg..

Anonymkode: 4e8f5...722

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er grunnen til at man aldri legger ut adresse, telefonnummer og avtaler henting av produkt på hjemmeadresse. All kommunikasjon og betaling kan foregå via finns egne løsninger.

Anonymkode: b5c7d...261

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkar deg, du får slutte å love bort ting til folk da vet du 🤷‍♂️

Anonymkode: ab604...49e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du anmelder dette.

Jeg legger aldri ut nummer eller adresse på Finn. Bruker bare kommunikasjon via Finn, og oppgir adresse bare til de som jeg har avtale om henting med. Så det er et tips til neste gang i alle fall. 

Anonymkode: 710c3...339

  • Liker 8
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...