Gå til innhold

Truende oppførsel av kjøper på finn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Stakkar deg, du får slutte å love bort ting til folk da vet du 🤷‍♂️

Anonymkode: ab604...49e

Ts har jo ikke lovet bort denne tingen til vedkommende i det hele tatt. Det leser du vel? 

Anonymkode: b96a2...907

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 21.13):

Noe må jo ha gjort han forbanna? Du fremstiller det som du er helt uskyldig?

Anonymkode: cf1b1...455

Ikke nødvendigvis. Noen er bare helt psyko.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 21.11):

Hei! Jeg hadde en vare som var ganske populær på Finn, og valgte å gå videre med en kjøper. Nå oppfører en annen potensiell kjøper seg truende på meldinger. Han ringer og skriker, fra flere nummer. Han sender tonnevis av meldinger hvor han skriver stygge ting og at han skal hente tingen i morgen. Jeg blir helt svett av det her. Hvilken muligheter har man mot truende oppførsel på Finn?

Anonymkode: 4e8f5...722

Man avtaler et møte et sted der det ikke er kamera og slår av en prat. Det blir veldig stille etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg legger aldri ut nummer eller adresse på Finn. Bruker bare kommunikasjon via Finn, og oppgir adresse bare til de som jeg har avtale om henting med. 

Anonymkode: 710c3...339

Dette er så viktig, for det finnes mange crazy tullinger som henger på Finn.

Anonymkode: 88d94...ea8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld, dette er jo trakassering!🙎‍♀️

Anonymkode: 7cddc...f77

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 21.46):

Med mindre du har skrevet; Du får kjøpe den

Så har han ikke så mye å kreve. Hvis du har lovet han varen kan han faktisk kreve kompensasjon til ny vare fra deg. Men truende atferd? Nei, det er ulovlig uansett. Svar på telefonen og gi èn advarsel om anmeldelse. Hvis han ikke gir seg; anmeld og send alt til Politiet

Anonymkode: 22e1b...781

Er dette sant? Jeg var nemlig i kontakt med en dame som skulle selge meg 4 samleobjekter, hun sendte meg nr å vippsentil, men så kom det fram at hun hadde 30-40 stk av disse figurene. Jeg sa jeg var interessert i alle, og lurte på om jeg kunne kjøpe dem, det var greit, men måtte vippse for de 4 først. Jeg syntes det var litt unødvendig å betale 2 omganger og sa vi kunne jo bare bli enige om en pris for alt, så skulle jeg forhåndsbetalte + frakt. Var hyggelige meldinger før det, med smileys og alt.

Plutselig ble hun stille, og dagen etter sto de 4 opprinnelige som solgt, og jeg prøvde å komme i kontakt noen ganger den dagen. Dagen etter det igjen svarer hun "beklager, alt solgt" jeg svarte bare det var jo overraskende, du sa jeg var først og jeg trodde jo vi var i handel.

Syntes dette var veldig rart, hvis det var så viktig å vippse for de 4 først, kunne hun gjerne kommunisert dette før hun skylte avtalen vår ned i dass!

TS jeg ble ordentlig irritert og nesten litt forbanna da jeg manglet disse til samlingen min og så på at det ble snappet bort foran øynene mine, men kunne ikke falt meg inn å faktisk true denne damen og ringe henne ned. Man kan ha lyst til mye og tenke at man gjør det, men det er ikke grei eller normal oppførsel, uansett hvordan du har oppført deg gjennom  et salg!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
AnonymBruker skrev (På 25.5.2022 den 0.25):

Dette er grunnen til at man aldri legger ut adresse, telefonnummer og avtaler henting av produkt på hjemmeadresse. All kommunikasjon og betaling kan foregå via finns egne løsninger.

Anonymkode: b5c7d...261

Man trenger ikke nødvendigvis å ha lagt ut det. Men han kan ha greid å finne det via navn. Noen har navn det er lett å søke opp. Særlig de som har ett sjeldent navn eller har dobbelt navn med ett sjeldent mellomnavn som veldig få har. Mens mange som har klassiske vanlige navn har kanskje mange som heter det samme. Og når man skal legge anonnse på finn må man legge inn postnummeret så da er det lett å finne folk på det navnet i det området postnummeret er fra 

Anonymkode: 6e059...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 21.40):

Jeg fremstiller meg ikke som uskyldig, men jeg spør om råd hva man gjør med truende atferd. Jeg snakket med flere og svarte på spørsmål om varen, og valgte så å gå videre med en annen. Det likte hen ikke. 

Anonymkode: 4e8f5...722

Hvorfor ble "han" til "hen" ila tråden?

Anonymkode: ea7be...5a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steingamal tråd igjen.. bah. Hvem er de idiotene som trekker de opp?

Endret av BobbySocks
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (På 25.5.2022 den 10.05):

Er dette sant? Jeg var nemlig i kontakt med en dame som skulle selge meg 4 samleobjekter, hun sendte meg nr å vippsentil, men så kom det fram at hun hadde 30-40 stk av disse figurene. Jeg sa jeg var interessert i alle, og lurte på om jeg kunne kjøpe dem, det var greit, men måtte vippse for de 4 først. Jeg syntes det var litt unødvendig å betale 2 omganger og sa vi kunne jo bare bli enige om en pris for alt, så skulle jeg forhåndsbetalte + frakt. Var hyggelige meldinger før det, med smileys og alt.

Plutselig ble hun stille, og dagen etter sto de 4 opprinnelige som solgt, og jeg prøvde å komme i kontakt noen ganger den dagen. Dagen etter det igjen svarer hun "beklager, alt solgt" jeg svarte bare det var jo overraskende, du sa jeg var først og jeg trodde jo vi var i handel.

Syntes dette var veldig rart, hvis det var så viktig å vippse for de 4 først, kunne hun gjerne kommunisert dette før hun skylte avtalen vår ned i dass!

TS jeg ble ordentlig irritert og nesten litt forbanna da jeg manglet disse til samlingen min og så på at det ble snappet bort foran øynene mine, men kunne ikke falt meg inn å faktisk true denne damen og ringe henne ned. Man kan ha lyst til mye og tenke at man gjør det, men det er ikke grei eller normal oppførsel, uansett hvordan du har oppført deg gjennom  et salg!

Håper i det minste du fikk tilbake det du vippset?

Anonymkode: 6e059...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvorfor ble "han" til "hen" ila tråden?

Anonymkode: ea7be...5a3

Er det så himla viktig. Jeg vet det er søndag men du kan sikkert bruke den bedre enn å sitte å spikke fliser. 

Anonymkode: 3936a...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er det så himla viktig. Jeg vet det er søndag men du kan sikkert bruke den bedre enn å sitte å spikke fliser. 

Anonymkode: 3936a...932

Det kan sikkert du og.

Anonymkode: ea7be...5a3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

BobbySocks skrev (10 minutter siden):

Steingamal tråd igjen.. bah. Hvem er de idiotene som trekker de opp?

Er de like store idioter som trådpolitiet?

Anonymkode: ea7be...5a3

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit at useriøse selgere får seg en skyllebøtte. Så er de kanskje klarere i kommunikasjon neste gang 

Anonymkode: 6463d...25c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det så himla viktig. Jeg vet det er søndag men du kan sikkert bruke den bedre enn å sitte å spikke fliser. 

Anonymkode: 3936a...932

Ja 

Anonymkode: 12ccb...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Er de like store idioter som trådpolitiet?

Anonymkode: ea7be...5a3

Større 

Anonymkode: 12ccb...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan sikkert du og.

Anonymkode: ea7be...5a3

Jeg prøver ofte å roe ned litt kjipe kommentarer, jeg har vært moderator noen ganger i litt liv så det er automatisk. 

Men du har helt rett, nå skal jeg svømme og så skal jeg dra inn til landsbyen og være med på en av de  siste dagene med feiring for Carmen :)

Anonymkode: 3936a...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme da jeg skulle selge bilen min. Mange var interessert og jeg sa til alle at den som kommer først til mølla får kjøpe den. En mann sa han skulle prøve å komme dagen etter. Samtidig opplyste jeg at 2 skulle komme og se på den og at jeg lovet å gi beskjed om den ble solgt.

Bilen blir solgt samme kvelden annonsen legges ut. Jeg gir beskjed til han som skulle prøve å komme dagen etter om at bilen nå var solgt.

Da haglet det inn med meldinger om at jeg hadde stjålet den bilen fra han og han skulle ha hele summen jeg fikk for bilen. De laaaange meldingene om hvor idiot jeg var og at han skulle saksøke meg fordi bilen var hans. Siste melding han sender avsluttes med «Du din domming» helt ordrett.

Fikk aldr noe søksmål mot meg 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 21.11):

Hei! Jeg hadde en vare som var ganske populær på Finn, og valgte å gå videre med en kjøper. Nå oppfører en annen potensiell kjøper seg truende på meldinger. Han ringer og skriker, fra flere nummer. Han sender tonnevis av meldinger hvor han skriver stygge ting og at han skal hente tingen i morgen. Jeg blir helt svett av det her. Hvilken muligheter har man mot truende oppførsel på Finn?

Anonymkode: 4e8f5...722

Du må ikke finne på å gi folk nummeret ditt på Finn, ts. Bruk kun fornavn, sett annonser som anonyme og gi ikke fra deg nr for «spørsmål». 
Psykisk sykdom er utbredt.

Her og nå: 

1. send han en melding om at du anmelder forholdet
2. meld fra til Finn
3. blokker
4. anmeld - og snakk med politiet om at denne personen vet hvor du bor. Fortell at hen har truet med å møte opp og at du anser dette som en reell mulighet.
5. varsle folk rundt deg om at du er i en trusselsituasjon. Naboer, venner, arbeidsgiver, partner. Identifiser personen med navn og beskrivelse og be dem si de ikke vet hvem du er om hen kontakter dem, for så å ringe deg.

Anonymkode: 6d93f...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...