Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Finst det eldre menn som liker kvinner på sin egen alder?

Anonymkode: a9152...c10

Jeg gjør.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har et personlig inntrykk av at veldig mange damer 30-60 år (og spesielt etter dem er ferdig med unger) får stor mage der brystene og magen går i ett. I tillegg så får dem en bilring valke over fitte. Dette i kombo med kortklipt hår er 🤢

Så lenge damene kan se normal ut og være passe slank og ikke ha bodd i soloarium i ungdommen slik at dem ser ut som skrukketroll, har alder lite å si.

Anonymkode: 08bdf...23b

Folk som ikke tar vare på seg selv er usexy uansett kjønn og alder.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
John McClane skrev (9 timer siden):

Joda alder setter spor men at mange menn ikke har skikkelig draget på damer både egen alder og yngre når de er 50+ er fullstendig miss fra din side. Hvis du tror at ung alder er det vakreste så tar du veldig feil. Men dette finner du ut av når du selv blir eldre, da får du nok en liten aha-opplevelse😉

Mange eldre kvinner og har skikkelig draget. Hvor godt man holder seg er inviduelt har ikke med kjønn å gjøre lol. Hår har mye å si på utseende men dere menn begynner å få redusert hår linje når dere er 25. Jeg tok bare den same tonen til han jeg svarte😉

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mine tanker er at siden kvinner stort sett har mer selvinnsikt, er mer reflekterte og empatiske enn menn, er det etterhvert ikke så attraktivt for kvinner å være i forhold, fordi menn i seg selv ikke er attraktive å leve med. Det kommer en tid hvor kvinner stort sett alltid finner ut at de har det best uten menn.  Jo eldre kvinnen er, jo mindre interessert er hun i å være et objekt for en mann som er eldre, dummere og styggere enn henne.

Anonymkode: d8f02...c00

Det er trist og sant. Og hvis de jo.mer trekkende med sånne teite macho/"alfa"-greier, får jeg brekninger.

Anonymkode: a4f89...54d

• Nyttig 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er trist og sant. Og hvis de jo.mer trekkende med sånne teite macho/"alfa"-greier, får jeg brekninger.

Det ironiske er jo at det du sa deg så enig i var den kvinnelige versjonen av det du får brekninger av.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg var der for noen år siden, traff en jevnaldrende dame jeg var i forhold med i 4 år. Deretter var det en (kort) tur innom igjen , så et par år av og nå har jeg begynt å kikke der igjen. Det kan selvfølgelig hende at disse damene jeg nevnte har vært på og av akkurat samtidig som meg, men det tviler jeg på. Aldersgruppen de søker i sier nok mer om hvorfor de fortsatt er på sukker.

Er nok nøyaktig det samme som er problemet for alle gjengangerne blant menn på disse datingsidene. De har urealistiske forventninger til å få tak i noen som er yngre og penere enn seg selv. De søker primært mye yngre damer, men det blir ikke noe på de.

Jeg har da ikke nektet for at menn ser på yngre damer. Det har de alltid gjort og det gjør de sannsynligvis i langt større grad enn damer som ser etter yngre menn. Samtidig ser de nok i større grad etter jevnaldrende også. Dvs de har et større aldersspekter på ønskelisten. En mann er fornøyd med ei som kanskje ikke er øverst på lista. En dame vil heller går singel enn å senke kravene for mye. Ang det du sier om status så er menn opptatt av det fordi det virker. Damer tiltrekkes av status. Det er jo så opplest og vedtatt at det ikke bør være kontroversielt for noen.

Alt dette pratet om status. Skulle ikke tro du var opptatt av annet. Mitt inntrykk er at kvinner er mest opptatt av personlighet og utseende. Status gjelder kanskje for kvinner som selv mangler utdanning og penger. Men de fleste kvinner har idag høyere utdanning og tjener godt med penger selv. Det er vel mer det at menn som ikke har personlighet eller utseende med seg, klarer i noen tilfeller å kjøpe seg usikre damer. Og så har dette blitt en livsløgn blant endel menn, at status på et eller annen redde de fra ensomheten.

Det var da et veldig fokus på utseende. For min egen del betyr ikke utseende all verden. Det er utrolig mye mer som teller i en relasjon. Humor, intelligens, innstilling til livet, etc etc. Du prater jo bare om utseende. Hvis det er bare det som teller for kvinner så kan jeg forstår ønsket om å se ned i alder... men jeg tror du tar feil her så jeg kan bare si "snakk for deg selv".

Og du prater jo bare om status. 

Igjen dette utseendefokuset. Mener du at et forhold er likeverdig kun om man objektivt sett er like attraktiv som partneren? Og fruktbarhet... da burde jo dere damer ikke være så nøye på alder. Riktignok faller fertiliteten hos menn etter hvert, men temmelig gamle menn kan få friske og sunne barn. Derimot er det vi menn som må se ned i alder om det er fruktbarhet som er poenget.

Anonymkode: f41cf...2e7

Menn er stadig mindre fruktbare. Og fruktbarheten faller endel hos menn også. Menn over 40 har mye større sjans for å slite med å gjøre ei dame gravid, og det er økt sjanse for abort. Det er økt sjanse for misdannelser hos barnet når far er over 40. Menn over 40 år får i større grad enn yngre menn barn med ulike psykiske lidelser. Derfor er ikke menn over 40 like attraktive som yngre menn, for kvinner som ønsker barn. Og menn lever ikke like lenge som kvinner. Lite poeng i å få barn med en gammel mann, for det er jo barnemishandling å bevisst sette barn til verden med en far som ikke har krefter til å følge opp barnet for han dør. Skal dere menn ha barn, så bør dere få barn når dere er unge, ellers er det bare risikosport ovenfor ungen. Og unge fertile kvinner har det best med å få barn med unge menn med godt genetisk materiale. Dette er naturens gang, for menn og kvinner. 

En attraktiv mann med normal psyke får uansett de barna han vil ha mens han er ung, og har ikke ønske om å sette barn til verden når han blir eldre, nettopp fordi han innser at dette ikke blir rettferdig ovenfor verken partner eller barn. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva tenker du om din egen fruktbarhet, da? Som en mann i 40årene er du ikke akkurat førstevalget for ei yngre dame som ønsker å få barn. Du bærer jo i større grad enn yngre menn preg av aldring, og yngre kvinner vil nok finne jevnaldrende eller yngre menn langt mer fysisk tiltrekkende enn deg. Så yngre menn har mange fordeler som du ikke har. Dette bør du nok ta med i regnestykket ditt der du sitter og fantaserer om dine sjanser på sjekkemarkedet dersom ekteskapet går opp i liminga ;) 

Hehe, du trenger ikke å bekymre deg. Jeg er dritkjekk, ser minst 10 år yngre ut, har fått 3 friske barn etter 40, og har høystatusjobb. Jeg ser faktisk så ung ut at den typiske jevngamle dama ikke ville vært sammen med meg da hun ville risikert kommentarer på at jeg så ut som sønnen hennes. 

Men, dette er uansett en hypotetisk problemstilling. Som de fleste andre i høystatusjobb har jeg brukt hodet ved valg av partner, er fornøyd, og har ikke planer om å skille meg.

Anonymkode: 4af98...0dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
nisselue skrev (20 minutter siden):

Det ironiske er jo at det du sa deg så enig i var den kvinnelige versjonen av det du får brekninger av.

Hæ? Skjønte ikke hva du mente med det. Det er et hav av forskjell på å være reflektert og empatisk og å være kjepphøy og innbilsk? Vil mene det er en slags motsetning? Typisk for en del menn av den konservative sorten er jo at de er stokk dumme, gjerne for sikkerhets skyld også lavt utdanna, men så vil de liksom være lederen i relasjonen? Vi kvinner kjenner vel i større grad våre begrensninger.

Skal det være noe vits i med en mann må han være hyggelig, omtrent jevnaldrende, ha selvinnsikt og se skapelig ut. Han kan være smartere eller dummere, det spiller liten rolle, men han bør ikke være dummere og oppføre seg som han er smartere.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hehe, du trenger ikke å bekymre deg. Jeg er dritkjekk, ser minst 10 år yngre ut, har fått 3 friske barn etter 40, og har høystatusjobb. Jeg ser faktisk så ung ut at den typiske jevngamle dama ikke ville vært sammen med meg da hun ville risikert kommentarer på at jeg så ut som sønnen hennes. 

Men, dette er uansett en hypotetisk problemstilling. Som de fleste andre i høystatusjobb har jeg brukt hodet ved valg av partner, er fornøyd, og har ikke planer om å skille meg.

Sure you do. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Mange menn beskriver seg som dritkjekke og ungdommelige, men sannheten er ganske annerledes. De pene og psykologisk velfungerende mennene får alltid barn innen de er såvidt passert tretti. Jeg tipper du har et høyst ordinært utseende, men at du har fokusert på karriere og derfor først fått draget etter at du ble godt voksen. Derfor hadde du ikke noe annet valg enn å få barn i 40-åra. Mange menn som har det slik. Men de er ikke førstevalget for attraktive kvinner. 

Attraktive, normale kvinner og menn får barn når de er unge, og så holder de sammen hele livet igjennom, og sitter ikke på KG og snakker om at de har høystatusjobb og ser 10 år yngre ut enn de gjør. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Hæ? Skjønte ikke hva du mente med det. Det er et hav av forskjell på å være reflektert og empatisk og å være kjepphøy og innbilsk?

Det er også et hav av forskjell på om noen kaller deg reflektert og empatisk eller om du kaller deg det selv.

Det samme kan sies om kjepphøy og innbilsk.

Vil mene det er en slags motsetning? Typisk for en del menn av den konservative sorten er jo at de er stokk dumme, gjerne for sikkerhets skyld også lavt utdanna, men så vil de liksom være lederen i relasjonen? Vi kvinner kjenner vel i større grad våre begrensninger.

Vel... Når folk kaller seg selv reflektert og empatisk er sjansen stor for at de tror de kjenner seg selv bedre enn de egentlig gjør. Ikke ulikt menn som tror de har sjans på unge damer eller idioter som tror de er smarte..?
Det er jo ikke nødvendigvis feil, men om det er så mye bedre enn idiotiske konservative som vil være lederen som du omtaler, det vet jeg nå ikke helt.

Skal det være noe vits i med en mann må han være hyggelig, omtrent jevnaldrende, ha selvinnsikt og se skapelig ut. Han kan være smartere eller dummere, det spiller liten rolle, men han bør ikke være dummere og oppføre seg som han er smartere.

Skal det være noen vits med en kvinne må hun være reflektert og empatisk. Om dette er egenskaper hun mener hun må fortelle meg om så betyr det da at de egenskapene ikke er sterke nok hos henne til at jeg oppdager dem selv?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Alt dette pratet om status. Skulle ikke tro du var opptatt av annet. Mitt inntrykk er at kvinner er mest opptatt av personlighet og utseende. Status gjelder kanskje for kvinner som selv mangler utdanning og penger. Men de fleste kvinner har idag høyere utdanning og tjener godt med penger selv. Det er vel mer det at menn som ikke har personlighet eller utseende med seg, klarer i noen tilfeller å kjøpe seg usikre damer. Og så har dette blitt en livsløgn blant endel menn, at status på et eller annen redde de fra ensomheten.

Og du prater jo bare om status. 

Hehe, det var jo du som tok opp status! Jeg må få lov til å kommentere det. Men siden du fokuserer på det så kan vi godt fortsette å snakke litt om det. Altså... kvinner tiltrekkes av status. Det er bevist mange ganger. Det betyr ikke at kvinner bevisst går etter statusmenn (dvs noen gjør det også), men en mann med status(sosial, økonomisk, etc) blir automatisk mer tiltrekkende. Siden vi ikke har forandret oss genetisk stort siden steinalderen så er det helt logisk å bli tiltrukket av en som har midler til å tilby sikkerhet og trygghet for både damen og barnet.

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Menn er stadig mindre fruktbare. Og fruktbarheten faller endel hos menn også. Menn over 40 har mye større sjans for å slite med å gjøre ei dame gravid, og det er økt sjanse for abort. Det er økt sjanse for misdannelser hos barnet når far er over 40. Menn over 40 år får i større grad enn yngre menn barn med ulike psykiske lidelser. Derfor er ikke menn over 40 like attraktive som yngre menn, for kvinner som ønsker barn. Og menn lever ikke like lenge som kvinner. Lite poeng i å få barn med en gammel mann, for det er jo barnemishandling å bevisst sette barn til verden med en far som ikke har krefter til å følge opp barnet for han dør. Skal dere menn ha barn, så bør dere få barn når dere er unge, ellers er det bare risikosport ovenfor ungen.

Du har helt rett i det du skriver om menn, men siden det var du som tok opp fruktbarhet så ville jeg bare påpeke at akkurat den delen er mye vanskeligere for dere kvinner. Nå gjetter jeg, men jeg vil tro at de aller fleste barn av eldre fedre vokser opp uten medisinske problemer. Det er likevel en god del argumenter mot å få barn når man er gammel.

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Og unge fertile kvinner har det best med å få barn med unge menn med godt genetisk materiale. Dette er naturens gang, for menn og kvinner. 

En attraktiv mann med normal psyke får uansett de barna han vil ha mens han er ung, og har ikke ønske om å sette barn til verden når han blir eldre, nettopp fordi han innser at dette ikke blir rettferdig ovenfor verken partner eller barn. 

Her er vi heldigvis 100% enige. Så bra! ;)

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Attraktive, normale kvinner og menn får barn når de er unge, og så holder de sammen hele livet igjennom, og sitter ikke på KG og snakker om at de har høystatusjobb og ser 10 år yngre ut enn de gjør. 

Da cirka 50% av alle eksteskap ryker så stemmer ikke dette lengre. Det er like normalt å ikke holde sammen som å holde sammen. Dette innebærer at barn kan komme i første ekteskap eller andre eller tredje. Det går fort mot 40 for mange da.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hehe, det var jo du som tok opp status! Jeg må få lov til å kommentere det. Men siden du fokuserer på det så kan vi godt fortsette å snakke litt om det. Altså... kvinner tiltrekkes av status. Det er bevist mange ganger. Det betyr ikke at kvinner bevisst går etter statusmenn (dvs noen gjør det også), men en mann med status(sosial, økonomisk, etc) blir automatisk mer tiltrekkende. Siden vi ikke har forandret oss genetisk stort siden steinalderen så er det helt logisk å bli tiltrukket av en som har midler til å tilby sikkerhet og trygghet for både damen og barnet.

Du har helt rett i det du skriver om menn, men siden det var du som tok opp fruktbarhet så ville jeg bare påpeke at akkurat den delen er mye vanskeligere for dere kvinner. Nå gjetter jeg, men jeg vil tro at de aller fleste barn av eldre fedre vokser opp uten medisinske problemer. Det er likevel en god del argumenter mot å få barn når man er gammel.

Det hun skrev er jo forskning. Dere menn hører bare på forskning om det tilfredsstiller deres ego. Jeg er ung, og jeg har aldri brydd meg om status/penger det jeg har brydd meg om er å finne en lojal og godhjertet mann i min aldersgruppe. Synest det er skikkelig ubehagelig når menn på alder med faren min prøver seg på meg.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min er 15 år eldre enn meg, vi har vært sammen i mange år. Hadde det blitt slutt mellom oss hadde han ikke hatt problem med å blitt sammen med ei på sin egen alder så lenge det er en dame som tar vare på helse og utseende. Han føler at veldig mange, både kvinner og menn lar seg forfalle veldig fort når de bikker 50. Mange har en «Du får ta meg som jeg er» mentalitet. 

Anonymkode: 4eb39...36c

• Liker 2
Skrevet

Jeg er 49, og synes det er helt vanittig mange flotte damer i 40-åra, så dater gjerne (og helst) på min alder. Med det mener jeg i 40-åra opptil midt i 50-åra eller deromkring 😊

Masse flotte damer som vet å nyte livet - perfekt spør du meg ☺️

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da er det jo veldig merkelig da, at ingen av de kvinnene jeg kjenner, og vi er 100% kvinner, IKKE er sammen med menn med status. Og du henviser til genetikk. Vi mennesker er mer komplekse enn genene våre. Gener og miljø samvirker, og du har ingen forutsetninger for å hevde at det er genene i seg selv som trumfer preferansene til kvinner. Kvinner og menn påvirkes av så mye annet enn gener, hele tiden. De kvinnene jeg omgås med, som er høyt utdannet og vant til å reflektere over samfunnet vi lever i, har hatt fokus på helt andre ting enn menns status. Ja, mennene har utdanning og jobb. Men dette er ikke statusyrker eller yrker som bringer inn masse penger. 

Og du sier at status gjør MANNEN automatisk mer tiltrekkende. Men hvordan skal du bevise dette? Det er jo helt umulig å bevise at det er MANNEN som blir tiltrekkende. Det kan like gjerne være at han er stygg og fæl i hennes øyne, men at hun ser sitt snitt til å leve med han fordi hun kan få tilgang til det hun faktisk finner tiltrekkende (som ikke er han eller statusen hans), men penger og luksusliv. Money cant buy you love. 

Nei, det er ikke logisk å bli tiltrukket av en som har midler til å tilby sikkerhet osv. Så lenge mannen er stygg og fæl så blir man aldri tiltrukket av han. Man kan bli tiltrukket av tilgang på goder. Men man blir ikke tiltrukket av et stygt og fælt menneske bare fordi han har status og penger. Det er ikke slik det fungerer. 

Det er ikke mye vanskeligere for kvinner, nei. Nettopp fordi det fortsatt er slik at de fleste ufrivillig barnløse over 40 er menn. Så den statistikken taler sitt tydelige språk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
nisselue skrev (2 timer siden):

Da cirka 50% av alle eksteskap ryker så stemmer ikke dette lengre. Det er like normalt å ikke holde sammen som å holde sammen. Dette innebærer at barn kan komme i første ekteskap eller andre eller tredje. Det går fort mot 40 for mange da.

Ja og de som ikke klarer å holde sammen, klarer sjelden å holde sammen i neste forhold. Og da kan man undre seg hva det er de sliter med. Og hvor mange barnekull de skal pådra seg, og hvor mange halvsøsken som skal kjempe om oppfølging fra aldrende foreldre. Ikke særlig adaptivt. Så det er halvparten av befolkningen som er velfungerende og hvis de ønsker barn så får de barn i tidlig alder og klarer skape trygge rammer hvor barna har tilgang på to stabile foreldre hver dag, året rundt.

Den andre halvparten av befolkninga er de som bidrar til at den oppvoksende generasjonen utvikler psykiske lidelser, rusmisbruk, kriminalitet og annen helseskadelig atferd i samfunnet. 

• Liker 2
Gjest Lucius
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Mann 51 her. Jeg foretrekker unge duggfriske jenter i 20-årene. Kvinner på min alder ser ikke bra ut.  

Anonymkode: 3c0c7...17c

Flertall altså. En variant av Hugh Hefner noe du ønsker å være eller? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hyggelig at du ser deg tid til å beære oss, med et besøk her på singelforumet, og øser av din kunnskap.  

Anonymkode: 43664...8dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...