Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et personlig inntrykk av at veldig mange damer 30-60 år (og spesielt etter dem er ferdig med unger) får stor mage der brystene og magen går i ett. I tillegg så får dem en bilring valke over fitte. Dette i kombo med kortklipt hår er 🤢

Så lenge damene kan se normal ut og være passe slank og ikke ha bodd i soloarium i ungdommen slik at dem ser ut som skrukketroll, har alder lite å si.

Anonymkode: 08bdf...23b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg har et personlig inntrykk av at veldig mange damer 30-60 år (og spesielt etter dem er ferdig med unger) får stor mage der brystene og magen går i ett. I tillegg så får dem en bilring valke over fitte. Dette i kombo med kortklipt hår er 🤢

Så lenge damene kan se normal ut og være passe slank og ikke ha bodd i soloarium i ungdommen slik at dem ser ut som skrukketroll, har alder lite å si.

Jeg har et inntrykk av at de fleste eldre menn mangler hår og har øl mage. Synd å si det men både menn og damer forfaller med alderen. Dere menn har lagt dere et bilde av at dere er deilige til dere er 90.

Anonymkode: a9152...c10

• Liker 18
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har et inntrykk av at de fleste eldre menn mangler hår og har øl mage. Synd å si det men både menn og damer forfaller med alderen. Dere menn har lagt dere et bilde av at dere er deilige til dere er 90.

Joda alder setter spor men at mange menn ikke har skikkelig draget på damer både egen alder og yngre når de er 50+ er fullstendig miss fra din side. Hvis du tror at ung alder er det vakreste så tar du veldig feil. Men dette finner du ut av når du selv blir eldre, da får du nok en liten aha-opplevelse😉

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg en gift mann i 40-årene, men dersom jeg hadde vært singel hadde ikke alder i seg selv vært viktig.

Det hadde imidlertid vært mye mer sannsynlig at jeg hadde falt for en litt yngre jente, da (synlige tegn til) fruktbarhet er attraktivt, og yngre kvinner derfor har en fordel i sjekkemarkedet i forhold til eldre

Anonymkode: 4af98...0dd

• Liker 1
Gjest Johan2021
Skrevet

Jeg er en mann på 51 og liker best damer rundt min egen alder. Har vært på date med damer ned til ca. 45 (min eks var 5 år yngre), og opp til 54. 

Greia i denne alderen slik jeg ser det, er at det er usannsynlig store forskjeller på hvordan både damene og mennene fremstår. Noen ser ut som om de er steingamle og helt oppbrukt, mens andre ser føkkings fantastic ut. Jeg finner hele skalaen. Får en god del likes i Happn, så der blir det veldig synlig. Noen ser ut som bestemor mens andre ser ut som barnebarnet. Det handler nok om levd liv og hvordan man ønsker å fremstå visuelt. 

Matcher med mange flotte kvinner på min egen alder, men de fleste stikker da de skjønner jeg har barn i barneskolealder 😆.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Mann på 45 her - masse fine damer på 45. Men damer på 45-50 søkjer nedover i alder så matchar ikkje meg.

Anonymkode: 210be...128

Helt rett. Jeg er litt eldre enn deg, men når jeg søker på jevnaldrende damer på sukker.no så viser det seg at svært mange søker til dels langt yngre menn. Dvs at etterspørselen etter voksne damer er nok stor, men det er ikke så mange av dem siden de helst vil ha yngre menn.

Anonymkode: f41cf...2e7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Johan2021 skrev (38 minutter siden):

Jeg er en mann på 51 og liker best damer rundt min egen alder. Har vært på date med damer ned til ca. 45 (min eks var 5 år yngre), og opp til 54. 

Greia i denne alderen slik jeg ser det, er at det er usannsynlig store forskjeller på hvordan både damene og mennene fremstår. Noen ser ut som om de er steingamle og helt oppbrukt, mens andre ser føkkings fantastic ut. Jeg finner hele skalaen. Får en god del likes i Happn, så der blir det veldig synlig. Noen ser ut som bestemor mens andre ser ut som barnebarnet. Det handler nok om levd liv og hvordan man ønsker å fremstå visuelt. 

Matcher med mange flotte kvinner på min egen alder, men de fleste stikker da de skjønner jeg har barn i barneskolealder 😆.

Jeg observerer mye av det samme.  I den alderen er indre alder og vitalitet like forskjellig som det ytre, men det gjelder å finne dem som føler seg unge, uten at de krampaktig skal overgå sin egen datter i livsstil. 

De du har sett, som ser ut som barnebarnet, det tilskriver jeg filterbruk. Men noen holder seg uforskammet bra. 

Anonymkode: 43664...8dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå er jeg en gift mann i 40-årene, men dersom jeg hadde vært singel hadde ikke alder i seg selv vært viktig.

Det hadde imidlertid vært mye mer sannsynlig at jeg hadde falt for en litt yngre jente, da (synlige tegn til) fruktbarhet er attraktivt, og yngre kvinner derfor har en fordel i sjekkemarkedet i forhold til eldre

Anonymkode: 4af98...0dd

Hva tenker du om din egen fruktbarhet, da? Som en mann i 40årene er du ikke akkurat førstevalget for ei yngre dame som ønsker å få barn. Du bærer jo i større grad enn yngre menn preg av aldring, og yngre kvinner vil nok finne jevnaldrende eller yngre menn langt mer fysisk tiltrekkende enn deg. Så yngre menn har mange fordeler som du ikke har. Dette bør du nok ta med i regnestykket ditt der du sitter og fantaserer om dine sjanser på sjekkemarkedet dersom ekteskapet går opp i liminga ;) 

Anonymkode: d8f02...c00

• Liker 4
  • Nyttig 2
Gjest Johan2021
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg observerer mye av det samme.  I den alderen er indre alder og vitalitet like forskjellig som det ytre, men det gjelder å finne dem som føler seg unge, uten at de krampaktig skal overgå sin egen datter i livsstil. 

De du har sett, som ser ut som barnebarnet, det tilskriver jeg filterbruk. Men noen holder seg uforskammet bra. 

Nei, nei, ikke filterbruk. De sveiper jeg bort. Jeg har vært på date med flere av disse damene :). Et par hadde ti-femten år gamle bilder, men de andre så helt smashing ut 🤩.

Nå høres jeg grunn og overfladisk ut merker jeg. Det  er ikke slik at alle er så innmari pene, men de "holder seg godt" som man sier. Jeg legger mest vekt på det indre, men for å komme dit i appverdenen må man jo gjerne gå via det ytre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Helt rett. Jeg er litt eldre enn deg, men når jeg søker på jevnaldrende damer på sukker.no så viser det seg at svært mange søker til dels langt yngre menn. Dvs at etterspørselen etter voksne damer er nok stor, men det er ikke så mange av dem siden de helst vil ha yngre menn.

Anonymkode: f41cf...2e7

Hva folk søker, og hva man ender opp med, er ikke nødvendigvis det samme da.

Jeg tror vi ser resultatet av en generasjon kvinner, som har passet helse, kosthold, trening hele livet, i langt større grad enn mannfolka. De har overskudd, reiselyst, sexlyst etc, og opplever at jevngamle menn ikke matcher dette.  

Siden du nevner Sukker, så synes jeg spredningen er ganske jevn. Det er mange kvinner nå, som søker 10 år nedover,  men fremdeles mange "tradisjonelle" som søker 10-15 år oppover. 

Hvis man tenker forhold inn mot pensjonsalder, så er jo stor aldersforskjell direkte upraktisk. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Finst det eldre menn som liker kvinner på sin egen alder?

Rart at det omtrent kun er svar som uttaler seg om det ytre her. Hva med å snakke med, vennskap, humor, matlaging og alt en kan prate om og gjøre sammen? Det kommer bare med i beregningen hvis sex`en først er bra? Veldig rart og ganske uverdig sett fra mitt ståsted. 

Anonymkode: 4ae6c...0d0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Finst det eldre menn som liker kvinner på sin egen alder?

Virkelig?

Anonymkode: 7ad5b...ef7

AnonymBruker
Skrevet

Mine tanker er at siden kvinner stort sett har mer selvinnsikt, er mer reflekterte og empatiske enn menn, er det etterhvert ikke så attraktivt for kvinner å være i forhold, fordi menn i seg selv ikke er attraktive å leve med. Det kommer en tid hvor kvinner stort sett alltid finner ut at de har det best uten menn.  Jo eldre kvinnen er, jo mindre interessert er hun i å være et objekt for en mann som er eldre, dummere og styggere enn henne.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det jeg mente med tråden er om det finst eldre menn som ikke vil ha damer på 18-25-ts

Jeg har en singel kompis på 44, og har skjønt på ham at målgruppen hans er +-10 år yngre. Midt i 30-årene altså. 

Selv er jeg i forhold med ei som er ett år eldre enn meg. Hadde jeg vært på leting hadde jenter på 18-25 vært uaktuelle for forhold da jeg ikke tror vi hadde hatt mye felles. 

Anonymkode: 32be3...979

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Johan2021
Skrevet (endret)
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Mine tanker er at siden kvinner stort sett har mer selvinnsikt, er mer reflekterte og empatiske enn menn, er det etterhvert ikke så attraktivt for kvinner å være i forhold, fordi menn i seg selv ikke er attraktive å leve med. Det kommer en tid hvor kvinner stort sett alltid finner ut at de har det best uten menn.  Jo eldre kvinnen er, jo mindre interessert er hun i å være et objekt for en mann som er eldre, dummere og styggere enn henne.

Nå generaliserer du veldig her synes jeg. De fleste menn jeg omgåes har både selvinnsikt, er reflekterte og empatiske. Det er mulig det finnes mange menn der ute som ikke er det, men ikke i mine kretser. Jeg tenker det samme gjelder kvinner. Jeg legger også merke til at mange menn i min aldersgruppe (som jeg kjenner) også synes de har det best uten en kvinne. 

Det du sier om "eldre, dummere og styggere enn henne" gidder jeg ikke kommentere en gang. Vi eldes alle forskjellig, noen på en fin måte, andre kanskje ikke så bra. Det gjelder åpenbart både kvinner og menn. 

Endret av Johan2021
AnonymBruker
Skrevet
Johan2021 skrev (6 minutter siden):

Nå generaliserer du veldig her synes jeg. De fleste menn jeg omgåes har både selvinnsikt, er reflekterte og empatiske. Det er mulig det finnes mange menn der ute som ikke er det, men ikke i mine kretser. Jeg tenker det samme gjelder kvinner. Jeg legger også merke til at mange menn i min aldersgruppe (som jeg kjenner) også synes de har det best uten en kvinne. 

Det du sier om "eldre, dummere og styggere enn henne" gidder jeg ikke kommentere en gang. Vi eldes alle forskjellig, noen på en fin måte, andre kanskje ikke så bra. Det gjelder åpenbart både kvinner og menn. 

Nå er det jo sånn at det å være eldre ikke er attraktivt i seg selv. Å ha en partner som er eldre enn en selv, er ikke noe status. Å ha en eldre mann som partner er lav status. Jo eldre du er, jo nærmere er du sykdom og død. Eldre menn er svakere enn yngre menn. Så dersom en kvinne er sammen med en eldre mann, vil det pr definisjon handle om at hun har tatt til takke med noe. Hun vil garantert foretrukket en yngre eller jevngammel hvis hun hadde følt seg trygg på at det fungerte. Det er bare sånn virkeligheten fungerer. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det jo sånn at det å være eldre ikke er attraktivt i seg selv. Å ha en partner som er eldre enn en selv, er ikke noe status. Å ha en eldre mann som partner er lav status. Jo eldre du er, jo nærmere er du sykdom og død. Eldre menn er svakere enn yngre menn. Så dersom en kvinne er sammen med en eldre mann, vil det pr definisjon handle om at hun har tatt til takke med noe. Hun vil garantert foretrukket en yngre eller jevngammel hvis hun hadde følt seg trygg på at det fungerte. Det er bare sånn virkeligheten fungerer. 

Nå er det jo faktisk slik at man blir sammen med et individ, ikke et gjennomsnitt av en aldersgruppe. Det finnes flere flotte menn over 40, det samme gjelder kvinner. De som holder seg ganske godt vil ha det enklere for å finne seg en partner sammenlignet med de som ikke gjør det. 

Anonymkode: 11259...959

• Liker 1
Gjest Johan2021
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

....

Menn må nok ta innover seg at kvinner som er opptatt av eget utseende, trening OG har god selvtillit, IKKE synes det er greit lenger å ta til takke med jevngamle menn eller eldre som IKKE ser like bra ut som de selv. 

....

Og der har du essensen av det vi snakker om her. Dette gjelder altså begge veier, bytt bare ut ordet "kvinner" med "menn" - ref. bestemor/barnebarn analogien min lengre oppe her.

Jeg vil ikke ha en mye yngre dame, så markedet jeg vandrer rundt i er langt snevrere - men du verden så mye fint det er der likevel :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Rart at det omtrent kun er svar som uttaler seg om det ytre her. Hva med å snakke med, vennskap, humor, matlaging og alt en kan prate om og gjøre sammen? Det kommer bare med i beregningen hvis sex`en først er bra? Veldig rart og ganske uverdig sett fra mitt ståsted. 

Anonymkode: 4ae6c...0d0

Jeg tror du tolker ting inn i det slik du selv vil, for jeg ser ikke at folk beskriver sex som førstekriterie her. Sex er ikke spesielt en ytre ting, men ofte henger det vel sammen med vitalitet, overskudd og livslyst. Vi snakker om 40-50 årene her, og tiltrekningsmønsteret er ikke så grunnleggende forskjellig fra yngre år. Ingen liker å bli minnet om at de beste årene er bak oss, og vi har ikke lyst på en partner som virker eldre, enn det vi føler oss selv.  Jeg kjenner flere 45 år gamle kvinner, som sitter i strikkakofta si og zapper, og sykler en tur på elsykkelen sin hver søndag. Det finnes sikkert noen for dem også. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ok? Er det så mye verre enn den trillrunde bukfedmen mange menn begynner å anlegge fra 30-årsalderen?

Anonymkode: 66d40...dee

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...