Gå til innhold

Gærn MDG-nabo og trær som har vokst for høye


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en gærn nabo av en dame som er til og med fanatisk MDG-velger som nærmest skjelte meg ut da jeg ba henne ta halvparten av høyden på et par trær hun har tett på min hage. Trærne har vokst ekstremt de siste par årene og mesteparten av hagen min er i skygge halve dagen. Det er trær som vokser som ugress og vil nå samme høyde om 2-3 år, men hun bryr seg mer om trærne sine enn om god naboskap. 

Trærne hennes er helt klart for høye i forhold til 1/3 regelen, så jeg kan fint få dem felt ned helt og jeg føler virkelig for å gjøre det. 

Hvordan går jeg frem? Det hjelper tydeligvis ikke å prate med henne, så jeg må gå den harde veien.

Anonymkode: 6cb29...af2

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonymisere litt mer ts, tenk om hun henger her 😮 

Anonymkode: 54b19...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper hun gjør det, så hun får vite at trærne kan forsvinne i sin helhet hvis hun ikke tar høyden slik hun må.

Spørsmålet er - kontakter jeg advokat først å sende henne et brev og forklare henne ting eller går vi til rettssak og får dem fjernet? Kommunen?

Anonymkode: 6cb29...af2

  • Liker 4
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sivil sak gjennom rettsvesenet eller ta saken i egne hender.

En løsning er tilføre masse salt i jorda, og på den måten ta knekken på treet uten at det gir spor. (som koppernagler, fjerne bark gjør)

Anonymkode: 19110...c44

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg har en gærn nabo av en dame som er til og med fanatisk MDG-velger som nærmest skjelte meg ut da jeg ba henne ta halvparten av høyden på et par trær hun har tett på min hage. Trærne har vokst ekstremt de siste par årene og mesteparten av hagen min er i skygge halve dagen. Det er trær som vokser som ugress og vil nå samme høyde om 2-3 år, men hun bryr seg mer om trærne sine enn om god naboskap. 

Trærne hennes er helt klart for høye i forhold til 1/3 regelen, så jeg kan fint få dem felt ned helt og jeg føler virkelig for å gjøre det. 

Hvordan går jeg frem? Det hjelper tydeligvis ikke å prate med henne, så jeg må gå den harde veien.

Anonymkode: 6cb29...af2

Stemmer MDG ved neste valg.

Anonymkode: 87aa8...e94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Stemmer MDG ved neste valg.

Anonymkode: 87aa8...e94

OK? Er du en gærn nabo, du også?

Anonymkode: 6cb29...af2

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forklar henne at mdg sekten har felt flere trær enn noen andre parti har, i Oslo, på lenge..og hils fra oss🖕

Anonymkode: d9c72...9c8

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

OK? Er du en gærn nabo, du også?

Anonymkode: 6cb29...af2

Ikke gærn nabo, men stemmer det riktige partiet ja. MDG

Anonymkode: 87aa8...e94

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høye trær ❤️

Anonymkode: 5e952...89f

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høye trær ❤️

Anonymkode: 5e952...89f

Ja, jeg forstår denne naboen veldig godt som vil dekke til denne naboen med høye trær. TS virker som en enkel FRP-velger.

Anonymkode: 87aa8...e94

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Forklar henne at mdg sekten har felt flere trær enn noen andre parti har, i Oslo, på lenge..og hils fra oss🖕

Anonymkode: d9c72...9c8

Oss? :ler: 

Anonymkode: a33c6...c4c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering. Jeg forklarte kjerringa i går om 1/3 regelen og sa til henne at hun kan velge mellom å ta høyden til akseptabelt nivå eller å fjerne de helt og med kort frist før hun får høre fra en advokat med pålegg om å fjerne de helt.

TS virker som en enkel Ap-velger, men skal selvfølgelig bytte parti etter Aps katastrofale opptreden siden oktober. Det blir ikke MDG for TS har ikke sansen for fanatikere. 

Anonymkode: 6cb29...af2

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Oppdatering. Jeg forklarte kjerringa i går om 1/3 regelen og sa til henne at hun kan velge mellom å ta høyden til akseptabelt nivå eller å fjerne de helt og med kort frist før hun får høre fra en advokat med pålegg om å fjerne de helt.

TS virker som en enkel Ap-velger, men skal selvfølgelig bytte parti etter Aps katastrofale opptreden siden oktober. Det blir ikke MDG for TS har ikke sansen for fanatikere. 

Anonymkode: 6cb29...af2

Hva sa hun? 

Anonymkode: 3588e...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Oppdatering. Jeg forklarte kjerringa i går om 1/3 regelen og sa til henne at hun kan velge mellom å ta høyden til akseptabelt nivå eller å fjerne de helt og med kort frist før hun får høre fra en advokat med pålegg om å fjerne de helt.

TS virker som en enkel Ap-velger, men skal selvfølgelig bytte parti etter Aps katastrofale opptreden siden oktober. Det blir ikke MDG for TS har ikke sansen for fanatikere. 

Anonymkode: 6cb29...af2

Hvorfor snakker du om deg selv i tredjeperson?

Anonymkode: a33c6...c4c

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor snakker du om deg selv i tredjeperson?

Anonymkode: a33c6...c4c

fordi vedkommende ikke er helt ******

Anonymkode: 87aa8...e94

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva sa hun? 

Anonymkode: 3588e...009

Hun virket litt skremt og lukket døra uten å si noe. Jeg gir henne en uke å bestemme seg og gjøre noe før jeg går videre med saken og kobler advokat. Hun skjønner ikke at hun taper ingenting ved å ta høyden fordi om få år har de vokst like mye om ikke mer. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor snakker du om deg selv i tredjeperson?

Anonymkode: a33c6...c4c

Det heter sarkasme. Sarkastisk svar til AB som prøvde å gjette mitt partitilhørighet og feilet miserabelt.

Anonymkode: 6cb29...af2

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde også en slik nabo.  Jeg ba dem så pent om å kutte. De gjorde det men plantet goliatpoppel med  lovlig lang nok avstand til nabogrense. Som gjorde min ulempe mye verre siden de var av den hurtigvoksende sorten som ble 40 -50 meter høye. Angrer nå bittert på at jeg spurte  for selv om trærne nå står lengre unna gjør den ekstra høyden følelse av å befinne seg i et skyggefull.

Anonymkode: 4d6b3...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.5.2022 den 12.08):

Hun virket litt skremt og lukket døra uten å si noe. Jeg gir henne en uke å bestemme seg og gjøre noe før jeg går videre med saken og kobler advokat. Hun skjønner ikke at hun taper ingenting ved å ta høyden fordi om få år har de vokst like mye om ikke mer. 

Det heter sarkasme. Sarkastisk svar til AB som prøvde å gjette mitt partitilhørighet og feilet miserabelt.

Anonymkode: 6cb29...af2

Hva slags type trær er det?

Anonymkode: 8130a...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/23/2022 at 12:08 PM, AnonymBruker said:

Hun virket litt skremt og lukket døra uten å si noe. Jeg gir henne en uke å bestemme seg og gjøre noe før jeg går videre med saken og kobler advokat. Hun skjønner ikke at hun taper ingenting ved å ta høyden fordi om få år har de vokst like mye om ikke mer. 

Det heter sarkasme. Sarkastisk svar til AB som prøvde å gjette mitt partitilhørighet og feilet miserabelt.

Anonymkode: 6cb29...af2

Dette her tjener du ingenting på. Det er ikke slik at man kan kreve og få fjernet treet selv om det står nærmere nabogrensen enn det som står i lovverket, jeg tror det beste for begge parter er at dere roer dere ned.

Anonymkode: 6d649...298

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette her tjener du ingenting på. Det er ikke slik at man kan kreve og få fjernet treet selv om det står nærmere nabogrensen enn det som står i lovverket, jeg tror det beste for begge parter er at dere roer dere ned.

Anonymkode: 6d649...298

Jeg tjener alt på dette, har allerede konferert med advokat som står klar til å skrive brev til henne. Det er ikke det beste for begge parter å ''roe oss ned'' for da forblir hagen min i skyggen av hennes ulovlig høye trær. Advokaten sa at hvis hun nekter å ta høyden ned til lovlig nivå, kan jeg kreve trærne fjernet helt. Så jeg har retten på min side og trærne sin skjebne er i hennes hender. 

Anonymkode: 6cb29...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...