Gå til innhold

Det verste med å være mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 hours ago, AnonymBruker said:

Vel, disse fordommene kommer jo fra møter med andre menn, så.....

Anonymkode: 81f48...f51

Stikkordet er "andre". Eller er det greit om jeg bruker deg som tømmestasjon, om det er slike fordommer jeg har fra andre kvinner?

Anonymkode: 75ae6...96c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 24.5.2022 den 11.18):

Og hva er grunnen for det? At menn ikke pleier (=les investere tid, også når man egentlig ikke har ork) vennskap. Mange er fornøyde med det sosiale liv kona skaffer, da er de sammen med mannen til konas venninne. Ryker samlivet avskjæres også kontakten til eksens venninnes mann.

På det private er mange menn ganske sløve å bygge nettverk og pleie det.

Anonymkode: b092c...cb4

Det har ikke noe med sløvhet å gjøre. Kvinner er stort sett mer sosiale og er flinkere til å pleie forhold. Menn er ofte ikke så gode. Det behøver ikke bety at de ikke setter pris på det.

Anonymkode: dbb84...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krevende spørsmål egentlig. Om det er det verste vet jeg sannelig ikke men det er uomtvistelig ganske ille, trist og uforståelig å observere/erfare/absorbere (også her på KG) hvor lite kvinner (flest?) faktisk bryr seg om menn. Tattforgittheten er til å ta og føle på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 6.40):

Damer får bruke alle deilige kjoler på varme sommerdager. Får også ta på fin kjole når en gifter seg.

Anonymkode: e097e...5f9

Er virkelig dette en drøm for menn? Så mye enklere å slippe og føle at man må ha forskjellige kjoler å skifte mellom. Menn kan gå med vide shortser og t skjorte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si det verste med å være mann er at en pga. av kjønn blir mistenkeliggjort og i verste fall forhåndsdømt i noen sammenhenger.

I tillegg blir en del av menns cooping-mekanismer beskrevet som toxic,mens de egentlig er helt rasjonelle. Fornuft > føleri.

Anonymkode: 75145...d2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vil si det verste med å være mann er at en pga. av kjønn blir mistenkeliggjort og i verste fall forhåndsdømt i noen sammenhenger.

I tillegg blir en del av menns cooping-mekanismer beskrevet som toxic,mens de egentlig er helt rasjonelle. Fornuft > føleri.

Anonymkode: 75145...d2c

*coping

Anonymkode: 75145...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vil si det verste med å være mann er at en pga. av kjønn blir mistenkeliggjort og i verste fall forhåndsdømt i noen sammenhenger.

I tillegg blir en del av menns cooping-mekanismer beskrevet som toxic,mens de egentlig er helt rasjonelle. Fornuft > føleri.

Anonymkode: 75145...d2c

Det kan jeg godt forstå. Å bli mistenkeliggjort kun fordi man er mann må være fælt for alle de mennene som faktisk aldri har noe ondt i sinne, eller aldri kunne tenke seg å gjøre en flue fortred.

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg mann selv da, så jeg skal vel egentlig ikke svare. Men, uansett, det verste for min del er at damer har en iboende forventning om at jeg skal kunne fikse alt mulig praktisk. Muring, snekring, flislegging, bilmekking. I det hele tatt alt det som håndverkere går på skole og tar fagbrev i, det skal jeg kunne ordne sånn noenlunde greit nok bare fordi jeg er mann. 

 

Anonymkode: f4529...e21

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten ingen mann kan sjarmere seg til noe som helst. Være tøff og arbeide hardt er alt som gjelder. Absolutt ingenting kommer gratis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå er jeg mann selv da, så jeg skal vel egentlig ikke svare. Men, uansett, det verste for min del er at damer har en iboende forventning om at jeg skal kunne fikse alt mulig praktisk. Muring, snekring, flislegging, bilmekking. I det hele tatt alt det som håndverkere går på skole og tar fagbrev i, det skal jeg kunne ordne sånn noenlunde greit nok bare fordi jeg er mann. 

 

Anonymkode: f4529...e21

Enig. Jeg kan ingenting praktisk og er helt uinteressert i det. Derfor man har fagfolk.

Hvorfor er det greit å ha stereotypier om menn, men ikke motsatt.

Hvis jeg hadde forventa at en kvinne kunne alt om matlaging, hadde jeg fått høre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm skrev (13 timer siden):

Er virkelig dette en drøm for menn? Så mye enklere å slippe og føle at man må ha forskjellige kjoler å skifte mellom. Menn kan gå med vide shortser og t skjorte. 

Jeg liker å skifte kjoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 20.36):

Stikkordet er "andre". Eller er det greit om jeg bruker deg som tømmestasjon, om det er slike fordommer jeg har fra andre kvinner?

Anonymkode: 75ae6...96c

Det er MANGE av de "andre". Og det er jo det de fleste av dere er ute etter og faktisk gjør...... Ser ikke poenget ditt her. 

Anonymkode: 81f48...f51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gorgonzola skrev (13 timer siden):

Krevende spørsmål egentlig. Om det er det verste vet jeg sannelig ikke men det er uomtvistelig ganske ille, trist og uforståelig å observere/erfare/absorbere (også her på KG) hvor lite kvinner (flest?) faktisk bryr seg om menn. Tattforgittheten er til å ta og føle på. 

Der tror jeg faktisk du tar feil. Og ikke hør på Kg-hønene. Kvinner holder ofte familien sammen fordi de elsker sine sønner, fedre, menn... Men menn må gå etter de familieorienterte kvinnene, og de er kanskje ikke bra nok (utseendemessig) for mange menn?

Anonymkode: e3faa...245

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hersketeknikker som at kvinner blir positivt overrasket i form av kommentarer over menn som gjør huslige sysler, f.eks. koppvasken eller rydding på jobb. 

Det er greit nok at de sikkert har skjemt bort gubben hjemme, men menn flest greier slike gjøremål like godt, og like bra, som kvinner.

Anonymkode: 75145...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er jeg mann selv da, så jeg skal vel egentlig ikke svare. Men, uansett, det verste for min del er at damer har en iboende forventning om at jeg skal kunne fikse alt mulig praktisk. Muring, snekring, flislegging, bilmekking. I det hele tatt alt det som håndverkere går på skole og tar fagbrev i, det skal jeg kunne ordne sånn noenlunde greit nok bare fordi jeg er mann. 

 

Anonymkode: f4529...e21

Forventningene til å kunne slike ting har nok blitt mindre, men ikke i samme grad som forventningene til å ta seg av barn og husarbeid har steget. Jeg kan ikke vise til tall her, men mitt inntrykk er at det forventes at menn skal beherske tradisjonelt kvinnelige oppgaver i større grad enn motsatt i dag. Altså, når en kvinne pusser opp eller jobber i brannvesenet er det kult og bra, når en mann lager mat og steller småbarn skulle det bare mangle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mye på at det må være tøft for mennene i Ukraina som ikke får lov å flykte men må bli igjen å sloss for landet. Det slipper kvinnene.

I tillegg har de større sjanse for å bli utsatt for vold av andre menn på byen og ellers.

Sist tenker jeg at det må være vanskelig at de gjerne ikke kan gå bak en kvinne sent på kvelden uten at kvinnen blir redd. Eller at folk ofte går ut fra at menn alltid kun er ute etter sex, og er griser som kun vil ha sex eller tenker seksuelt om alt.

Og at folk oftere er skeptisk til menn rundt barn mtp overgrep enn de er mot kvinner.

Anonymkode: 6a9d3...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 18.23):

Det verste er at det er så ufattelig mye vanskeligere å få oppmerksomhet fra det motsatte kjønn. At det er så veldig mye høyere krav til utseende og sosial status for i det hele tatt å bli vurdert av noen som helst

Anonymkode: 35484...f0c

Dette er det aller verste med å være mann. Damer kan få pikk any day uansett. Mens menn må jobbe så inderlig for det. Bare se på tinder. En vanlig dame, 1000 likes, en vanlig mann, 3. Hvorfor er det sånn. 

Anonymkode: 79c4e...10e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Dette er det aller verste med å være mann. Damer kan få pikk any day uansett. Mens menn må jobbe så inderlig for det. Bare se på tinder. En vanlig dame, 1000 likes, en vanlig mann, 3. Hvorfor er det sånn. 

Anonymkode: 79c4e...10e

Fordi det eneste dere tenker på er få pult. De fleste damer er ikke på jakt på samme måte. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 81f48...f51

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Menn blir ikke akseptert at dem vil bruke kjoler.

Anonymkode: e097e...5f9

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 26.5.2022 den 6.40):

Damer får bruke alle deilige kjoler på varme sommerdager. Får også ta på fin kjole når en gifter seg.

Anonymkode: e097e...5f9

Menn driter vel i kjoler 😂😂😂

Anonymkode: 80383...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...