Gå til innhold

Jeg vil så gjerne ha et barn til, men med planene går Det ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Slik verden og safunnet er nå så er to barn mer enn nok. At vi kvinner blir babysyke innimellom er helt naturlig, ofte er disse følelsene sterkest i tiden rundt eggløsning. I takt med at de barna man har blir eldre og mer selvstendig blir ofte ønsket om å starte på nytt mindre. 

Anonymkode: ba225...796

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Oj 😐 det var jo ganske direkte. Det å få barn er jo et valg man tar utifra hva man selv vil. Det er menneskelig å være egoistisk på noen områder i livet, særlig når det kommer til instinkter og biologi. Det betyr dog ikke at alle bør få barn 😅

Før i tiden, og nå i andre kulturer er det vanlig å få mange barn, og de aller fleste har det helt fint. 

Men for å svare deg, jeg har tenkt tanken. Vi har det jo fint. Jeg elsker barna mine og ja, jeg er livredd for at det å få et tredje barn skal være noe som gjør ting vanskelig i hjemmet. Jeg er redd barna skal føle seg nedprioritert. Jeg er redd for å ikke strekke til. Tenk om det tredje barnet er sykt? Å få barn nr to, tre, fire og fem er jo en risiko mødre tar hver eneste dag. Som oftest går det bra, men noen ganger gjør det ikke det. 

Selvsagt har jeg tenkt tanken.. Jeg er fullt oppegående, bruker all min fritid på barna (nå sover yngste og eldste er hos fetteren sin). Vi har det bra nå, så hvorfor pelle på det.. Men klarer ikke legge det fra meg 😢

Anonymkode: 2ef1d...057

Den tanken kan man jo egentlig ha enten man går fra ett til to, to til tre, og så videre...

Akkurat det ville vært min minste bekymring. Moderne foreldre bruker så mye tid og ressurser på barna sine at for lite oppmerksomhet sjelden er en problemstilling. Barn fra større søskenflokker har fordelen at de er vant med å dele oppmerksomhet og tid med andre. Jeg tror overgangen til både barnehage og skole blir lettere for disse barna.

Anonymkode: 4dcd4...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så du er uten jobb nå? Du bør i hvert fall være i jobb.

Du kan fint ta utdanning senere mens barna er større, det er flere som gjør det. Da må du bare være forberedt på at mye av tredveårene går meg til småbarnstid og du ikke kommer ordentlig igang med jobb før om noen år. 

Anonymkode: 4dcd4...884

Ja har vært Uten jobb lenge, men det har vært det som er best for familien nå som de har vært små.. 

At jeg bruker mesteparten av tredveårene på barna mine, altså, jaa ❤️ det er derfor jeg lever 😊❤️

Jeg har plan b og plan c dersom studiet plutselig skulle bli uoppnåelig for meg (barnehagelærer). Men gledet meg veldig til å komme i gang og opp og frem.. 

Anonymkode: 2ef1d...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Slik verden og safunnet er nå så er to barn mer enn nok. At vi kvinner blir babysyke innimellom er helt naturlig, ofte er disse følelsene sterkest i tiden rundt eggløsning. I takt med at de barna man har blir eldre og mer selvstendig blir ofte ønsket om å starte på nytt mindre. 

Anonymkode: ba225...796

Ja, jeg har menstruasjon nå så det blir spennende om en uke, to... Jeg elsker babytiden. Hver alder har sin sjarm og bare det å kunne se barna vokse opp er helt fantastisk i seg selv 😊

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Den tanken kan man jo egentlig ha enten man går fra ett til to, to til tre, og så videre...

Akkurat det ville vært min minste bekymring. Moderne foreldre bruker så mye tid og ressurser på barna sine at for lite oppmerksomhet sjelden er en problemstilling. Barn fra større søskenflokker har fordelen at de er vant med å dele oppmerksomhet og tid med andre. Jeg tror overgangen til både barnehage og skole blir lettere for disse barna.

Anonymkode: 4dcd4...884

Ja du sier noe, føler ikke at det er et reelt problem det å få søsken. Det er ikke noe negativt å få søsken og dele på oppmerksomheten, men hvordan man gjør dette i hjemmet har selvsagt en del å si.. 

Men ja, det er en del praktisk rundt som jeg tenker mye på.. 

Anonymkode: 2ef1d...057

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det passer aldri å bli gravid uansett. Så bare å starte nå.

Anonymkode: 58e54...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...