Gå til innhold

Ville dere tilgitt meg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Forstår ditt synspunkt, men på dette tidspunktet hadde vi vært på én date og kysset litt på fylla, men aldri gitt uttrykk for at det lå i kortene at det kunne bli noe mer mellom av oss. Vi hadde en god tone som utviklet seg etterhvert. 
Jeg er i utgangspunktet ikke i mot å date flere av gangen. Er det at jeg lå med en annen når jeg hadde et godt øye til han som gir meg dårlig samvittighet. 
Men innså etterhvert at jeg ønsket noe mer med han og har etter at ting ble fysisk mellom oss ikke rørt noen andre og kunne ikke tenkt meg å gjøre det heller.

TS

Anonymkode: 0ec04...3bc

Kjenner jeg er gammel når jeg leser sånt. Nå er jeg mann og det påvirker sikkert hvordan jeg tenker.

Altså, hvis jeg hadde datet en dame, vi hadde en god tone og hadde kysset. I min verden hadde vi noe på gang. Da hadde jeg jobbet for å komme nærmere denne personen. Samtaler, sette av tid, prøve å vise meg fra min beste side osv.

Hvis hun da hadde pult en annen samtidig som jeg prøvde å få til noe så hadde jeg tatt hintet og gått videre. Og dette har jeg gjort, datet en dame som 20 åring. Vi var ikke offisielt sammen, men hun klina med en annen i fylla og gikk umiddelbart videre. Har da litt ryggrad og stolthet.

Dere datet, hadde en gode tone og kysset. Så gikk du å pulte en annen. Så den mannen du endte opp med var plan B fordi han du pulte ikke ville noe mere?? Det hadde i hvert fall jeg tenkt, og ingen vil være plan B eller Sloppy seconds.

Prøv å overbevise han du er sammen med at du er hans førstevalg etter det stuntet. Lykke til.

Og jeg veit i moderne dating kan man pule rundt til man er gift omtrent. Det kan dere gjerne hevde og bruke jussen , vi hadde ikke en eksplisitt avtale om eksklusivitet osv. Bra for dere!! Dette er snakk om  følelser. Om å være andrevalget.

Anonymkode: 856ba...225

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg vil ikke høre at dette går greit. Det var ikke greit, noe jeg er fullstendig klar over. Men slik så jeg ikke ting før jeg ble oppriktig glad i mannen og så for meg en fremtid med han. Jeg avviste alle som ga uttrykk for interesse etter å ha møtt han igjen, for da skjønte jeg at jeg ville satse alt på han. Spørsmålet mitt var heller om jeg skulle ta det med meg i graven eller fortelle han det.

hadde det vært min venninne i samme situasjon hadde jeg synes det var rart om hennes kjæreste gikk fra henne for at hun hadde ligget med noen andre etter at de hadde tatt en kopp kaffe sammen og skravlet litt. 
TS

Det er nok ikke så aktuelt at han bare skal gå, det er mer at dette blir en ubehagelig tanke og noe han blir skuffet over deg for. Det kan bli noe han tenker på og synes litt mindre om deg for. Men samtidig ikke stort nok til å gå. Kan ikke se at du har noe å vinne på å fortelle, bare noe å tape.

For øvrig, det som bare er en prat over kaffe for deg kan være nok for en mann til å bli skikkelig forelsket. Vi trenger som regel ikke mye tid før vi vet om vi liker noen eller ikke. Og hvis man har følelser og så får vite at den man trodde man hadde noe spesielt med lå med en annen så er det sårende selv om man ikke har "definert forholdet" eller hva dere unge kaller det.

Anonymkode: 5198b...9ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kjenner jeg er gammel når jeg leser sånt. Nå er jeg mann og det påvirker sikkert hvordan jeg tenker.

Altså, hvis jeg hadde datet en dame, vi hadde en god tone og hadde kysset. I min verden hadde vi noe på gang. Da hadde jeg jobbet for å komme nærmere denne personen. Samtaler, sette av tid, prøve å vise meg fra min beste side osv.

Hvis hun da hadde pult en annen samtidig som jeg prøvde å få til noe så hadde jeg tatt hintet og gått videre. Og dette har jeg gjort, datet en dame som 20 åring. Vi var ikke offisielt sammen, men hun klina med en annen i fylla og gikk umiddelbart videre. Har da litt ryggrad og stolthet.

Dere datet, hadde en gode tone og kysset. Så gikk du å pulte en annen. Så den mannen du endte opp med var plan B fordi han du pulte ikke ville noe mere?? Det hadde i hvert fall jeg tenkt, og ingen vil være plan B eller Sloppy seconds.

Prøv å overbevise han du er sammen med at du er hans førstevalg etter det stuntet. Lykke til.

Og jeg veit i moderne dating kan man pule rundt til man er gift omtrent. Det kan dere gjerne hevde og bruke jussen , vi hadde ikke en eksplisitt avtale om eksklusivitet osv. Bra for dere!! Dette er snakk om  følelser. Om å være andrevalget.

Skjønner at mange nok ser slikt på det, iallefall når man har gjort seg noen erfaringer når det kommer til dating og hvordan man vil ha ting der. Jeg ser at jeg enda er ung i forhold til mange her (20) og har mye å lære av dumme feilgrep.

Men han er da ingen andre valg. Hadde jeg ønsket det kunne jeg møtt han jeg (desverre) lå med igjen flere ganger, da han har uttrykt et sterkt ønske om å møte meg igjen. Detter har jeg gjort tydlig at aldri kommer til å skje.

synd om han skulle sett på det sånn

TS 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er nok ikke så aktuelt at han bare skal gå, det er mer at dette blir en ubehagelig tanke og noe han blir skuffet over deg for. Det kan bli noe han tenker på og synes litt mindre om deg for. Men samtidig ikke stort nok til å gå. Kan ikke se at du har noe å vinne på å fortelle, bare noe å tape.

For øvrig, det som bare er en prat over kaffe for deg kan være nok for en mann til å bli skikkelig forelsket. Vi trenger som regel ikke mye tid før vi vet om vi liker noen eller ikke. Og hvis man har følelser og så får vite at den man trodde man hadde noe spesielt med lå med en annen så er det sårende selv om man ikke har "definert forholdet" eller hva dere unge kaller det.

Anonymkode: 5198b...9ee

Ja, jeg har ingen grunnlag for å vite hvor følelsene hans var på dette tidspunktet, og tanken på at han kanskje allerede var der da at han så for seg noe mer er ubehagelig. 

Jeg kommer nok ikke til å fortelle han om det og heller jobbe for å tilgi meg selv og legge det bak meg. 
TS

• Hjerte 1
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du må være mann.

Jeg er også mann, av den gammeldagse typen. Man dater en til det  avtales att det ikke blir noe mer.

Man holder seg unna onenight stands og FWB.

Det er sikkert derfor jeg fortsatt er singel, etter svarene her finnes ikke den kvinnen som har samme syn som meg.

Anonymkode: 8e268...c73

Det stemmer.

De finnes, men du finner dem neppe på et forum som KG :-).

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ditt synspunkt, men på dette tidspunktet hadde vi vært på én date og kysset litt på fylla, men aldri gitt uttrykk for at det lå i kortene at det kunne bli noe mer mellom av oss. Vi hadde en god tone som utviklet seg etterhvert. 
Jeg er i utgangspunktet ikke i mot å date flere av gangen. Er det at jeg lå med en annen når jeg hadde et godt øye til han som gir meg dårlig samvittighet. 
Men innså etterhvert at jeg ønsket noe mer med han og har etter at ting ble fysisk mellom oss ikke rørt noen andre og kunne ikke tenkt meg å gjøre det heller.

TS

Du, les det jeg skriver en gang til. Det handler ikke om at du har vært "formelt" utro som mange av disse trollene her på KG maser om, men det handler om at du har besudlet noe som kunne og kanskje også kan bli en fin ting !! Blir det en fin ting, vil dette tilfeldige knullet ditt ligge i bakgrunnen å murre i all evighet. Nemlig.

Jeg gjentar, en av gangen !

Anonymkode: 480b5...aae

• Liker 2
Skrevet

Normalt å date flere helt i startfasen, vel? 

Anonymkode: 76100...f78

Ikke veldig normalt i min generasjon, men jeg har jo forstått at det er mer vanlig blant den yngre garde. Ikke rart folk ikke greier holde sammen lengre sånn dere holder på, så fort ting går litt nedenom, så er det bare å finne en ny fremfor å jobbe seg ut av problemer.

Desto mer folk en har ligget med (da spesielt jenter) desto hardere er det for å jenta å binde seg skikkelig til en mann (finnes forskning på dette) det begynner visst å skje etter "bare" 5 partnere. Virker jo som mange i 20/30 åra nå har både 50 og 100+ kropper de har ligget med.

• Liker 2
Skrevet

Jeg er enig med deg. Jeg dumpet en fyr og ble såret da han fortalte meg at han forrige helg hadde hatt sex med ei jente han hadde møtt. Jeg sa til ham at når jeg takker ja til en date, så er det fordi dette er en person jeg vil bli kjent  med for å se om det kan bli et forhold av det, og da dater jeg ikke flere samtidig eller har sex med andre. 

Anonymkode: e781a...af1

Folk som kan ha sex så enkelt, er ikke gode kandidater for et seriøst forhold, enkelt å greit.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er greit.🙎‍♀️

Anonymkode: 27723...450

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tilgir meg selv og tar det med i graven. Skulle ikke skjedd og jeg har lært av det, men orker ikke ødelegge det fine forholdet vårt for dette. TS

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tilgir meg selv og tar det med i graven. Skulle ikke skjedd og jeg har lært av det, men orker ikke ødelegge det fine forholdet vårt for dette. TS

Får håpe for din del at det ikke gnagger for mye på samvittigheten din. Glad jeg slipper å date i 2022, finnes jo ikke snev av moral lengre, det er bare å finne på unnskjyldninger for egen vinning.

• Liker 1
Skrevet

Du hadde ingen forpliktelser. Spesielt ikke i dagens samfunn. For de som er <40 er det meget vanlig at man først er eksklusiv når man tar den praten.

Den dårlige samvittigheten din kan du spare til du faktisk gjør noe gæ'ærnt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Har så utrolig dårlig samvittighet for noe jeg har gjort og trenger å få lettet hjertet. Tror oppriktig egentlig ikke jeg har noen grunn til å føle meg så ille til mote for dette som jeg gjør, men det kjennes likevel vanskelig

Etter at jeg hadde vært på en date med min nåværende kjæreste, hadde jeg et one night stand med en person på byen. Viktig er det kanskje å nevne at jeg og min kjære ikke hadde rukket å være spesielt intime på det tidspunktet heller.

Vi var ikke i nærheten av å bli eksklusive på den tiden, hadde kun møttes den ene gangen pluss en gang på fylla. Vi hadde likevel en utrolig god tone over melding og ringtes ofte. Jeg hadde et godt øye til han men det var usikkert om ting kom til å gå noen vei. Føler meg likevel så utrolig råtten for dette i dag, da jeg er så utrolig glad i denne mannen og ser for meg resten av livet med han. Er livredd for at han skal gå fra meg om han finner ut av dette. 

Har jeg vært utro? Hadde dere tilgitt meg dersom dere var kjæresten min og fant ut at jeg hadde hatt sex med noen andre uten å fortelle om det? Burde jeg fortelle han det nå, eller ta det med meg i graven som en megatabbe?

Hvor lenge siden er dette? 

Nei, du har ikke vært utro, men det er heller ingen grunn til å fortelle dette til kjæresten din. Du sier selv at dere bare hadde møttes 2 ganger, så du vet jo at det ikke er utroskap? Regner ikke med at dette har skjedd ut i forholdet deres, så du har ingenting å ha dårlig samvittighet over, men du skal for all del få kjenne på det hvis det er slik du føler det. Jeg tenker dog at du må være forsiktig med å fortelle dette, det kan hende kjæresten din reagerer negativt og ender forholdet - man vet jo aldri! 

Anonymkode: 57057...e93

AnonymBruker
Skrevet

En teori: du har dårlig samvittighet fordi du gikk over DINE grenser og verdier. Og det kan være en bra ting, som du sier en erfaring å ta med seg. Hvis du skulle sagt noe til kjæresten er det viktig - du var ikke utro mot han, men fordi du var investert allerede gikk du på akkord med egen samvittighet. Så er det ditt valg da, om du vil korrigere - eller skylde på - verdier/samvittighet eller oppførsel. Bare min tanke, har opplevd det samme selv 

Anonymkode: aeada...998

AnonymBruker
Skrevet

Da kan jeg fortelle deg at jeg har gjort det samme, og det har nok veldig mange andre også. Ikke noe å tenke på😊

Anonymkode: 77b7c...661

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, Katten.2.0 said:

Du hadde ingen forpliktelser. Spesielt ikke i dagens samfunn. For de som er <40 er det meget vanlig at man først er eksklusiv når man tar den praten.

Den dårlige samvittigheten din kan du spare til du faktisk gjør noe gæ'ærnt.

Takk! Jeg sluttet å være med andre lenge før vi hadde praten om eksklusivitet, noe vi var en god stund før vi ble kjærester, men jeg forventet kun eksklusivitet fra han fra den dagen vi hadde praten selv om jeg tror vi lenge før kun ville ha hverandre. 
TS

AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor lenge siden er dette? 

Nei, du har ikke vært utro, men det er heller ingen grunn til å fortelle dette til kjæresten din. Du sier selv at dere bare hadde møttes 2 ganger, så du vet jo at det ikke er utroskap? Regner ikke med at dette har skjedd ut i forholdet deres, så du har ingenting å ha dårlig samvittighet over, men du skal for all del få kjenne på det hvis det er slik du føler det. Jeg tenker dog at du må være forsiktig med å fortelle dette, det kan hende kjæresten din reagerer negativt og ender forholdet - man vet jo aldri! 

Anonymkode: 57057...e93

Det er snart ett år siden. Kommer ikke til å fortelle det, sliter generelt med at jeg får dårlig samvittighet for det meste, men kjenner jeg har fått klarhet i hvordan jeg skal handtere dette nå. TS

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

En teori: du har dårlig samvittighet fordi du gikk over DINE grenser og verdier. Og det kan være en bra ting, som du sier en erfaring å ta med seg. Hvis du skulle sagt noe til kjæresten er det viktig - du var ikke utro mot han, men fordi du var investert allerede gikk du på akkord med egen samvittighet. Så er det ditt valg da, om du vil korrigere - eller skylde på - verdier/samvittighet eller oppførsel. Bare min tanke, har opplevd det samme selv 

Anonymkode: aeada...998

Uten tvil noe som jeg etterhvert har innsett at er handlinger jeg ikke står inne for. Jeg har aldri opplevd en skikkelig forelskelse eller en følelse av å kun ville ha en person før kjæresten min. Jeg dreit på draget og skal lære og bli et bedre menneske av det 😊 TS

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Du mener det forholdet som aldri hadde blitt noe av om han kjente sannheten?

Forholdet som har en hemmelighet som bare venter på å komme frem og torpedere hele greia.

Google: Wife/girlfriend cheated before exclusive reddit

Så kan du få et lite innblikk i hva som skjer den dagen dette kommer frem. Det er VELDIG mange som degf som ville holde tett for å beskytte seg selv. Skilsmisser etter 10 år. Forholdet basert på en løgn, ingen tillit til partneren, alt det fine som har skjedd blir sett i et annet lys, alle opplevelser, dater, bursdager osv. Dette lå der hele tiden. Følelsen av å bli lurt og hele forholdet sees i et nytt lys. Hva annet skjuler partneren?? Han vil ikke tro deg uansett hvor mye du krever å bli trodd at du har vært "snill" hele tiden etterpå. Du holdt dette skjult

Det holder at du forsnakker deg 1 gang, en venninne drikkers seg litt full, en ny kollega som med felles bekjente, et facebookforslag. 

Kommer du til å juge hvis spørsmålet kommer om partnere etter deres 1 date eller "hvordan kjenner du han". Det holder at han leser en tråd som dette og usikkerheten knager om den helga han ikke fikk tak ideg eller den festen du ikke snakker om 

Det er ingen åpenhet eller tillit i (det fine) forholdet ditt. Lykke til med de neste 25 årene.

Hvis du ikke gjorde noe galt, hvorfor plager samvittigheten deg, hvorfor ikke være åpen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du mener det forholdet som aldri hadde blitt noe av om han kjente sannheten?

Forholdet som har en hemmelighet som bare venter på å komme frem og torpedere hele greia.

Google: Wife/girlfriend cheated before exclusive reddit

Så kan du få et lite innblikk i hva som skjer den dagen dette kommer frem. Det er VELDIG mange som degf som ville holde tett for å beskytte seg selv. Skilsmisser etter 10 år. Forholdet basert på en løgn, ingen tillit til partneren, alt det fine som har skjedd blir sett i et annet lys, alle opplevelser, dater, bursdager osv. Dette lå der hele tiden. Følelsen av å bli lurt og hele forholdet sees i et nytt lys. Hva annet skjuler partneren?? Han vil ikke tro deg uansett hvor mye du krever å bli trodd at du har vært "snill" hele tiden etterpå. Du holdt dette skjult

Det holder at du forsnakker deg 1 gang, en venninne drikkers seg litt full, en ny kollega som med felles bekjente, et facebookforslag. 

Kommer du til å juge hvis spørsmålet kommer om partnere etter deres 1 date eller "hvordan kjenner du han". Det holder at han leser en tråd som dette og usikkerheten knager om den helga han ikke fikk tak ideg eller den festen du ikke snakker om 

Det er ingen åpenhet eller tillit i (det fine) forholdet ditt. Lykke til med de neste 25 årene.

Hvis du ikke gjorde noe galt, hvorfor plager samvittigheten deg, hvorfor ikke være åpen.

Hvis han føler at et 25 års forhold går i vasken  av at jeg rotet med noen andre når vi så vidt kjente hverandre er det en veldig rar ting synes jeg. Er forskjell på det å ha vært på flere dater og blitt godt kjent med hverandre for så å ligge med en annen enn å gjøre det før du i det hele tatt har rukket å bli spesielt kjent med personen. Fra vår andre date har det kun vært han for meg, men jeg forventer ikke at han har sett det likt, viktigste er der vi er nå.
Spør han om det, forteller jeg, hvis ikke lar jeg dette gå. 
TS

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...