Gå til innhold

Ville dere tilgitt meg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har så utrolig dårlig samvittighet for noe jeg har gjort og trenger å få lettet hjertet. Tror oppriktig egentlig ikke jeg har noen grunn til å føle meg så ille til mote for dette som jeg gjør, men det kjennes likevel vanskelig

Etter at jeg hadde vært på en date med min nåværende kjæreste, hadde jeg et one night stand med en person på byen. Viktig er det kanskje å nevne at jeg og min kjære ikke hadde rukket å være spesielt intime på det tidspunktet heller.

Vi var ikke i nærheten av å bli eksklusive på den tiden, hadde kun møttes den ene gangen pluss en gang på fylla. Vi hadde likevel en utrolig god tone over melding og ringtes ofte. Jeg hadde et godt øye til han men det var usikkert om ting kom til å gå noen vei. Føler meg likevel så utrolig råtten for dette i dag, da jeg er så utrolig glad i denne mannen og ser for meg resten av livet med han. Er livredd for at han skal gå fra meg om han finner ut av dette. 

Har jeg vært utro? Hadde dere tilgitt meg dersom dere var kjæresten min og fant ut at jeg hadde hatt sex med noen andre uten å fortelle om det? Burde jeg fortelle han det nå, eller ta det med meg i graven som en megatabbe?

Anonymkode: 0ec04...3bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du har ikke vært utro. Det du gjør FØR dere er sammen, tilhører fortiden. 

Jeg hadde kanskje blitt litt såret om jeg likte en gutt og vi "holdt på" eller gikk på dates og snakket og jeg fikk vite at han var med en annen jente, men samtidig så er dere kjærester nå og dette var også FØR dere ble kjærester.

Han kan fint bli lei seg eller sint, men det er ikke utroskap, når dere ikke var ekslusive som du selv skriver.

Hvis du tenker mye på dette og har dårlig samvittighet for det ville jeg heller ha luftet det for han, bare fortell at du føler deg plaget av at du var sammen med en gutt en kveld mens du snakket med han, og at du føler deg råtten for det til tross for at dere ikke var sammen enda. 

Dere hadde også kun møttes EN gang, ingen kan forvente at en person du f.eks møter over tinder skal holde seg lojal til deg.

• Liker 11
Skrevet

Du hadde kun vært på én date med nåværende kjæreste, og lå med en annen? Hvis dere ikke definerte dere som kjærester på det tidpunktet ONS skjedde, så var det ikke utroskap. 

• Liker 5
Skrevet

Ja det vil jeg si du har, nei jeg hadde ikke tilgitt, men det er ikke bare på grunn av akten, jeg er ikke interessert i jenter som kan bare ligge rundt med noen de treffer på byen. Hadde sikkert ikke brydd meg når jeg var yngre, men nå er det helt uaktuelt.

Du bør fortelle det, er du heldig vil han enda ha deg, men start nå ikke et forhold med en slik løgn, det vil plage deg og han kan plutselig finne det ut en dag, ikke kjekt om dere innen da har barn/hus etc.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Fridiskusjon.no skrev (Akkurat nå):

Ja det vil jeg si du har, nei jeg hadde ikke tilgitt, men det er ikke bare på grunn av akten, jeg er ikke interessert i jenter som kan bare ligge rundt med noen de treffer på byen. Hadde sikkert ikke brydd meg når jeg var yngre, men nå er det helt uaktuelt.

Du bør fortelle det, er du heldig vil han enda ha deg, men start nå ikke et forhold med en slik løgn, det vil plage deg og han kan plutselig finne det ut en dag, ikke kjekt om dere innen da har barn/hus etc.

Hadde du forlatt din nåværende kjæreste om du f.eks hadde møtt han via tinder og gått ut med han EN gang, også hadde han vært med ei annen jente i mellomtiden? Det er jo ikke påkrevd å skulle fortelle om noe sånt, TS tenkte jo sikkert ikke over å skulle fortelle hva hun gjorde før de ble kjærester, spesielt når de ikke hadde satt et navn på hva de var engang. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, girlie93993 said:

Hadde du forlatt din nåværende kjæreste om du f.eks hadde møtt han via tinder og gått ut med han EN gang, også hadde han vært med ei annen jente i mellomtiden? Det er jo ikke påkrevd å skulle fortelle om noe sånt, TS tenkte jo sikkert ikke over å skulle fortelle hva hun gjorde før de ble kjærester, spesielt når de ikke hadde satt et navn på hva de var engang. 

Vi møttes via tinder, og fikk en god tone der over en periode før vi møttes. For alt jeg vet har han vært med andre i denne perioden selv, det bryr jeg meg ikke om og trenger ikke vite av det, så burde vel kanskje tenke det samme om livet jeg hadde før det ble seriøst mellom oss. Han sier også ofte helt tilfeldig til meg at han ikke bryr seg om ting jeg har gjort før, at han skjønner jeg har levd et liv før det ble oss, må vel bare ta han på ordet på det. 

Han hadde dog aldri tilgitt meg om jeg hadde vært utro, er derfor jeg er livredd for at han skal se på det som det om han finner ut av det en dag.. Men det er det jo ikke.. 

TS

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, girlie93993 said:

Når jeg har begynt å date en person, så holder jeg meg til dem, samma om det er 1 eller 10 dater og om vi er offisielle eller ikke. Men jeg skjønner jo at dere er yngre og det er vanlig å holde på med flere, for meg er det derimot utenkelig å ha så lite respekt for den jeg har begynt å innlede noe med.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Fridiskusjon.no said:

Når jeg har begynt å date en person, så holder jeg meg til dem, samma om det er 1 eller 10 dater og om vi er offisielle eller ikke. Men jeg skjønner jo at dere er yngre og det er vanlig å holde på med flere, for meg er det derimot utenkelig å ha så lite respekt for den jeg har begynt å innlede noe med.

Det skulle aldri ha skjedd, det er jeg enig i.

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde selvsagt ikke vært noe hyggelig om jeg fikk høre at noe sånt hadde skjedd, men jeg synes heller ikke at det er så grovt at jeg ikke ville gitt deg en sjanse. Forskjell på når man har blitt skikkelig seriøse og tiden da man ikke vet om det kommer til å bli noe ut av bekjentskapet. Det aller viktigste er at du har lært av det, og ikke synes det er greit det du gjorde.

Anonymkode: f6181...0a3

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det hadde selvsagt ikke vært noe hyggelig om jeg fikk høre at noe sånt hadde skjedd, men jeg synes heller ikke at det er så grovt at jeg ikke ville gitt deg en sjanse. Forskjell på når man har blitt skikkelig seriøse og tiden da man ikke vet om det kommer til å bli noe ut av bekjentskapet. Det aller viktigste er at du har lært av det, og ikke synes det er greit det du gjorde.

Enig i at det ikke var noe hyggelig gjort. Men jeg har tidligere ikke sett noe problem i å date flere før det lå i kortene at det kunne utvikle seg til noe seriøst/følelser fra begge eller en av partenes side. Først med min nåværende kjæreste at jeg har begynt å kjenne på at jeg angrer på dette, sikkert fordi jeg nå ikke kunne tenke meg å sett på andre menn enn han. 

Ville du satt pris på å få vite at noe slikt hadde skjedd, eller hadde du syntes det vært greit at det bare forble noe som aldri ble sagt?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Har du oversikt over hva han drev med da i samme perioden, om han gjorde tilsvarende.....?

Det der er ikke noe å tenke på, ikke lag deg problemer som ikke finnes 😊

Anonymkode: 6b9cb...a14

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du oversikt over hva han drev med da i samme perioden, om han gjorde tilsvarende.....?

Det der er ikke noe å tenke på, ikke lag deg problemer som ikke finnes 😊

Anonymkode: 6b9cb...a14

Har ikke oversikt over det nei, føler ikke jeg har behov for å vite. 

Tusen takk! Hjelper å lese dette :)TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, du har ikke vært utro. Du ante jo ikke at dere kom til å bli kjærester. Hadde du visst det, så hadde du sikkert ikke gjort det. Men hvor mange ganger har ikke vi damer blitt skuffet nettopp fordi vi tror det skal bli noe av, også går ha. og roter med andre samtidig eller tenkte helt annerledes om det hele? Det er sånn dating er. Det er ikke arrangerte ekteskap hvor man vet at man skal satse på nettopp denne personen, eller om de vil satse på deg. Noe lignende skjedde meg da jeg traff min nåværende kjæreste. Han var på vei ut av et brudd og vi var på ingen måte eksklusive. Han og eksen var heller ikke sikre på om de var ferdige med hverandre, så jeg ville ikke satse alt på ham. Derfor traff jeg en annen fyr i denne perioden og ting skjedde. Det tenker jeg er helt innafor så lenge vi ikke hadde snakket om å være eksklusive. Det kom opp i en samtale før vi ble skikkelig sammen og jeg sa hva som hadde skjedd. Men hadde han ikke spurt, hadde jeg ikke fortalt det heller. 

Anonymkode: 37ecf...faf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har vært utro, fortell han sannheten.

Anonymkode: c1ae8...0ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig i at det ikke var noe hyggelig gjort. Men jeg har tidligere ikke sett noe problem i å date flere før det lå i kortene at det kunne utvikle seg til noe seriøst/følelser fra begge eller en av partenes side. Først med min nåværende kjæreste at jeg har begynt å kjenne på at jeg angrer på dette, sikkert fordi jeg nå ikke kunne tenke meg å sett på andre menn enn han. 

Ville du satt pris på å få vite at noe slikt hadde skjedd, eller hadde du syntes det vært greit at det bare forble noe som aldri ble sagt?

TS

Jeg synes at det var på et så tidlig stadium at du bare skal sette en strek over det, og la det ligge. Det kommer ikke noe godt ut av å skulle fortelle om det. Kanskje har han gjort noe lignende, siden han ikke hadde noen forpliktelser overfor deg på det tidspunktet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok reagert ganske negativt ja. Mye verre selvsagt om vi hadde ligget sammen og den andre lå med noen andre etterpå. Jeg forventer at folk er åpne om hvorvidt de ligger med andre slik at vi begge kan teste oss før vi ligger sammen. 

Men ja, jeg hadde blitt skuffet over at vi ikke hadde det samme synet på sex og dating. Og tenkt at hvis du har ONS(!) mens du skriver med potensielle kjærester så er du egentlig ikke mottagelig for noe seriøst. 

Anonymkode: 68d7e...d79

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

det er ikke noe å tilgi, dere var ikke et par da.

Men mange kan reagere negativt på det at du er typen til å ha sex med en fremmed fra byen, så jeg ville latt være å si noe om det

Anonymkode: 92d3b...5d2

• Liker 1
Skrevet

Er det noen grunn til at du skal fortelle ham dette, da? Du har ikke vært utro – men det er sikkert ikke spesielt gøy for ham å få høre det? Som du sier: du vet ikke selv om han har vært med andre, og har ikke behov for å vite. Hvorfor skal han måtte vite at du lå med en annen? Tenker det er best for dere at dette bare får forbli usagt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Har så utrolig dårlig samvittighet for noe jeg har gjort og trenger å få lettet hjertet. Tror oppriktig egentlig ikke jeg har noen grunn til å føle meg så ille til mote for dette som jeg gjør, men det kjennes likevel vanskelig

Etter at jeg hadde vært på en date med min nåværende kjæreste, hadde jeg et one night stand med en person på byen. Viktig er det kanskje å nevne at jeg og min kjære ikke hadde rukket å være spesielt intime på det tidspunktet heller.

Vi var ikke i nærheten av å bli eksklusive på den tiden, hadde kun møttes den ene gangen pluss en gang på fylla. Vi hadde likevel en utrolig god tone over melding og ringtes ofte. Jeg hadde et godt øye til han men det var usikkert om ting kom til å gå noen vei. Føler meg likevel så utrolig råtten for dette i dag, da jeg er så utrolig glad i denne mannen og ser for meg resten av livet med han. Er livredd for at han skal gå fra meg om han finner ut av dette. 

Har jeg vært utro? Hadde dere tilgitt meg dersom dere var kjæresten min og fant ut at jeg hadde hatt sex med noen andre uten å fortelle om det? Burde jeg fortelle han det nå, eller ta det med meg i graven som en megatabbe?

Kommer an på detaljene, og hvordan du har håndtert det.

Har du hold det skjult og løyet om det? I så fall hadde jeg nok ikke ansett deg som en seriøs kandidat for noe varig.

Men hvis det virkelig ikke var noe mellom dere, ut over en "stemning" på det aktuelle tidspunktet, og det aldri har dukket opp noen situasjon der det var unaturlig å fortsatt holde det skjult?

Ikke noe problem i seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

Det der er en dealbreaker for meg. Det ville blitt liggende som en latent verkebyll i forholdet for all fremtid.

EN. AV. GANGEN!

Anonymkode: 480b5...aae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...