Gå til innhold

Ville dere tilgitt meg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, ClausSaus said:

Kommer an på detaljene, og hvordan du har håndtert det.

Har du hold det skjult og løyet om det? I så fall hadde jeg nok ikke ansett deg som en seriøs kandidat for noe varig.

Men hvis det virkelig ikke var noe mellom dere, ut over en "stemning" på det aktuelle tidspunktet, og det aldri har dukket opp noen situasjon der det var unaturlig å fortsatt holde det skjult?

Ikke noe problem i seg selv.

Ikke holdt det skjult, hadde fortalt det til han om han hadde spurt om jeg hadde vært med andre, det har han ikke. Ville aldri løyet til han. TS

Anonymkode: 0ec04...3bc

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ikke holdt det skjult, hadde fortalt det til han om han hadde spurt om jeg hadde vært med andre, det har han ikke. Ville aldri løyet til han. TS

Å ikke fortelle er også en løgn. Han har krav på å vite dette, slik at han kan ta en vurdering på om han gidder å fortsette. Min ekskone gjorde det der, jeg glemte det aldri. Det red meg som en mare i 15 år. No more !

Anonymkode: 480b5...aae

AnonymBruker
Skrevet
Fridiskusjon.no skrev (9 timer siden):

Når jeg har begynt å date en person, så holder jeg meg til dem, samma om det er 1 eller 10 dater og om vi er offisielle eller ikke. Men jeg skjønner jo at dere er yngre og det er vanlig å holde på med flere, for meg er det derimot utenkelig å ha så lite respekt for den jeg har begynt å innlede noe med.

Du må være mann.

Jeg er også mann, av den gammeldagse typen. Man dater en til det  avtales att det ikke blir noe mer.

Man holder seg unna onenight stands og FWB.

Det er sikkert derfor jeg fortsatt er singel, etter svarene her finnes ikke den kvinnen som har samme syn som meg.

Anonymkode: 8e268...c73

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det der er en dealbreaker for meg. Det ville blitt liggende som en latent verkebyll i forholdet for all fremtid.

EN. AV. GANGEN!

Forstår ditt synspunkt, men på dette tidspunktet hadde vi vært på én date og kysset litt på fylla, men aldri gitt uttrykk for at det lå i kortene at det kunne bli noe mer mellom av oss. Vi hadde en god tone som utviklet seg etterhvert. 
Jeg er i utgangspunktet ikke i mot å date flere av gangen. Er det at jeg lå med en annen når jeg hadde et godt øye til han som gir meg dårlig samvittighet. 
Men innså etterhvert at jeg ønsket noe mer med han og har etter at ting ble fysisk mellom oss ikke rørt noen andre og kunne ikke tenkt meg å gjøre det heller.

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du må være mann.

Jeg er også mann, av den gammeldagse typen. Man dater en til det  avtales att det ikke blir noe mer.

Man holder seg unna onenight stands og FWB.

Det er sikkert derfor jeg fortsatt er singel, etter svarene her finnes ikke den kvinnen som har samme syn som meg.

Anonymkode: 8e268...c73

Jo, det er da flere som har svart at det er uaktuelt å holde på sånn. Og det er det alltid i slike tråder om "dater og ligger du med flere parallellt?"

Anonymkode: 68d7e...d79

AnonymBruker
Skrevet

Ja det vil jeg si du har, nei jeg hadde ikke tilgitt, men det er ikke bare på grunn av akten, jeg er ikke interessert i jenter som kan bare ligge rundt med noen de treffer på byen. Hadde sikkert ikke brydd meg når jeg var yngre, men nå er det helt uaktuelt.

Du bør fortelle det, er du heldig vil han enda ha deg, men start nå ikke et forhold med en slik løgn, det vil plage deg og han kan plutselig finne det ut en dag, ikke kjekt om dere innen da har barn/hus etc.

Normalt å date flere helt i startfasen, vel? 

Anonymkode: 76100...f78

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg har begynt å date en person, så holder jeg meg til dem, samma om det er 1 eller 10 dater og om vi er offisielle eller ikke. Men jeg skjønner jo at dere er yngre og det er vanlig å holde på med flere, for meg er det derimot utenkelig å ha så lite respekt for den jeg har begynt å innlede noe med.

Jeg er enig med deg. Jeg dumpet en fyr og ble såret da han fortalte meg at han forrige helg hadde hatt sex med ei jente han hadde møtt. Jeg sa til ham at når jeg takker ja til en date, så er det fordi dette er en person jeg vil bli kjent  med for å se om det kan bli et forhold av det, og da dater jeg ikke flere samtidig eller har sex med andre. 

Anonymkode: e781a...af1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ditt synspunkt, men på dette tidspunktet hadde vi vært på én date og kysset litt på fylla, men aldri gitt uttrykk for at det lå i kortene at det kunne bli noe mer mellom av oss. Vi hadde en god tone som utviklet seg etterhvert. 
Jeg er i utgangspunktet ikke i mot å date flere av gangen. Er det at jeg lå med en annen når jeg hadde et godt øye til han som gir meg dårlig samvittighet. 
Men innså etterhvert at jeg ønsket noe mer med han og har etter at ting ble fysisk mellom oss ikke rørt noen andre og kunne ikke tenkt meg å gjøre det heller.

TS

Overhodet ingenting å ha dårlig samvittighet for! Dette skjedde før dere overhodet tenkte på å date igjen. 

Anonymkode: 76100...f78

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

TS

Du argumenterer jo mot alle som sier at dette er en dealbreaker, jammen jammen atte fordi ditt og datt, er du bare interessert i innlegg som sier det er helt ok?

Nei, det er ikke utroskap, men jeg hadde blitt skuffet over oppførselen din. For meg er det en karakterbrist og vel mye oppmerksomhetsbehov. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Å som jeg angrer på dette innlegget nå. Gjør meg 1000 ganger mer forvirret med så vekslende tilbakemeldinger. Redd for å fortelle det blir jeg også, ønsker jo ikke at han skal gå fordi at jeg lå med noen lenge før det ble noe mellom oss. 🤔

TS

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du argumenterer jo mot alle som sier at dette er en dealbreaker, jammen jammen atte fordi ditt og datt, er du bare interessert i innlegg som sier det er helt ok?

Nei, det er ikke utroskap, men jeg hadde blitt skuffet over oppførselen din. For meg er det en karakterbrist og vel mye oppmerksomhetsbehov. 

Det gjør jeg ikke? Er min tråd, da må jeg vel få lov til å forklare tankene mine bak om jeg ønsker det. Er fullt klar over at det aldri skulle skjedd. TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

TS

Høres ut som om du selv føler det ble feil å ligge med én når du likte en annen. At du følte du sviktet deg selv på en måte? Hvis det gir mening. At du "syndet" mot følelsene dine. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det gjør jeg ikke? Er min tråd, da må jeg vel få lov til å forklare tankene mine bak om jeg ønsker det. Er fullt klar over at det aldri skulle skjedd. TS

Jo, hver gang noen sier noe som går mot  det du egentlig vil høre, så må du understreke alle dine argumenter for å endre den personens syn, du vil jo egentlig høre at dette ikke er noe og det går greit, men sannheten er at ikke alle synes det og vi aner ikke hvordan din type hadde reagert. Men utroskap er det ikke. 

Skrevet

Du har ikke vært utro og dette er ikke noe du skal eller trenger å fortelle kjæresten. Du bør heller ikke fortelle om andre sexpartnere, for det er mange menn som overhodet ikke takler at kjæresten har vært seksuelle med andre selv om de selv har vært bortpå flere.

Legg dette fra deg og gå videre i livet. Dette er ikke verdt så mange tanker og bekymringer som du har nå. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Høres ut som om du selv føler det ble feil å ligge med én når du likte en annen. At du følte du sviktet deg selv på en måte? Hvis det gir mening. At du "syndet" mot følelsene dine. 

Ja. Er nok det som er hovedproblemet. Kjæresten har sagt flere ganger at han ikke bryr seg om livet jeg har hatt før vi to ble sammen, mye fordi han selv har gjort mye han ikke er stolt av som han håper jeg ser forbi. 
jeg har med tiden blitt så utrolig glad i denne mannen, tanken på at jeg kunne gjøre noe sånn gjør meg fysisk uvel. Men så kjente jeg han ikke da, visste ikke hvor mye han kom til å bety for meg. 
TS

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Å ikke fortelle er også en løgn. Han har krav på å vite dette, slik at han kan ta en vurdering på om han gidder å fortsette. Min ekskone gjorde det der, jeg glemte det aldri. Det red meg som en mare i 15 år. No more !

Selvsagt har han ikke krav på å vite. Så latterlig. De var jo ikke engang eksklusive eller kjærester. 

• Nyttig 1
Skrevet

Stopp å tenke på det. Det var før dere ble sammen. Jeg hadde synes det var utrolig rart om min kjæreste skulle betro meg noe sånn som skjedde før det var et forhold mellom oss. Hva skal jeg med den infoen, liksom? Jeg hadde glemt det og gått videre med livet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo, hver gang noen sier noe som går mot  det du egentlig vil høre, så må du understreke alle dine argumenter for å endre den personens syn, du vil jo egentlig høre at dette ikke er noe og det går greit, men sannheten er at ikke alle synes det og vi aner ikke hvordan din type hadde reagert. Men utroskap er det ikke. 

Jeg vil ikke høre at dette går greit. Det var ikke greit, noe jeg er fullstendig klar over. Men slik så jeg ikke ting før jeg ble oppriktig glad i mannen og så for meg en fremtid med han. Jeg avviste alle som ga uttrykk for interesse etter å ha møtt han igjen, for da skjønte jeg at jeg ville satse alt på han. Spørsmålet mitt var heller om jeg skulle ta det med meg i graven eller fortelle han det.

hadde det vært min venninne i samme situasjon hadde jeg synes det var rart om hennes kjæreste gikk fra henne for at hun hadde ligget med noen andre etter at de hadde tatt en kopp kaffe sammen og skravlet litt. 
TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Enig i at det ikke var noe hyggelig gjort. Men jeg har tidligere ikke sett noe problem i å date flere før det lå i kortene at det kunne utvikle seg til noe seriøst/følelser fra begge eller en av partenes side. Først med min nåværende kjæreste at jeg har begynt å kjenne på at jeg angrer på dette, sikkert fordi jeg nå ikke kunne tenke meg å sett på andre menn enn han. 

Ville du satt pris på å få vite at noe slikt hadde skjedd, eller hadde du syntes det vært greit at det bare forble noe som aldri ble sagt?

TS

Nei, ville ikke likt å få vite om det, og hadde syntes det var litt spesielt hvis du kom for å fortelle det. Noen ville ikke brydd seg, men for dem som bryr seg ville det vært vanskelig å glemme. Du risikerer å ødelegge det dere har.

Du var ikke teknisk sett utro, så ingen grunn til at du skal fortelle det. Er bare det at for mange er "teknisk sett ikke utro" ikke godt nok. Hvorfor skal du fortelle det hvis alt det fører til er at det plager ham når han gjerne vil være sammen med deg? Noen ting er det faktisk best å ikke vite synes jeg.

Anonymkode: 5198b...9ee

AnonymBruker
Skrevet

Eneste rådet jeg har til deg er å la dette fare, det gnager deg tydeligvis, men det var ikke utroskap så hold kjeft og gå videre. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...