Gå til innhold

Sort hull i midten av Melkeveien avbildet for første gang


Gereon Rath

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 21.5.2022 den 3.56):

Her kan jeg hjelpe deg.

Det har seg nemlig slikt at matematikken som vi mennesker hovedsakelig bruker, er feil.

Så at noe ikke kan bevises matematisk betyr ikke at det ikke kan finnes, det betyr bare at vi har ikke matematikk til å komme fram til svaret. 
Ta Pi som eksempel. Vi vet at punktet eksisterer, det er ikke uendelig, men med dagens matematikk, så ender vi opp med en endeløs rekke med tall, rett og slett fordi vår matematikk er feil.

Men det er nå det beste vi har for øyeblikket.

Så at matematikken vi bruker i dag bryter ihop når det kommer til Pi, eller ett svart hull, betyr bare enkelt og greit at vår nåværende matematikk har feil i seg.

Anonymkode: 22dcb...370

Ang Pi. hva mener du? Pi er ikke et punkt, men en konstant definert som forholdet mellom omkretsen og diameteren til en sirkel.

Pi = Omkretsen/diameteren. 

Anonymkode: 37651...1e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 21.5.2022 den 3.56):

Her kan jeg hjelpe deg.

Det har seg nemlig slikt at matematikken som vi mennesker hovedsakelig bruker, er feil.

Så at noe ikke kan bevises matematisk betyr ikke at det ikke kan finnes, det betyr bare at vi har ikke matematikk til å komme fram til svaret. 
Ta Pi som eksempel. Vi vet at punktet eksisterer, det er ikke uendelig, men med dagens matematikk, så ender vi opp med en endeløs rekke med tall, rett og slett fordi vår matematikk er feil.

Men det er nå det beste vi har for øyeblikket.

Så at matematikken vi bruker i dag bryter ihop når det kommer til Pi, eller ett svart hull, betyr bare enkelt og greit at vår nåværende matematikk har feil i seg.

Anonymkode: 22dcb...370

Jeg ser ikke noen grunn til at Pi ikke skal kunne bestå av en uendelig rekke desimaler? Er bare logisk spør du meg.

Anonymkode: be6ee...e81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymburker skrev (På 25.5.2022 den 22.38):

Kan det sorte hullet sluke hele Melkeveien?

Nei. Radiusen på det svarte hullet i Melkeveiens sentrum er ca 6 millioner kilometer som tilsvarer ca Merkurs bane. Merkur er den planeten i solsystemet vårt som ligger nærmest solen. Radiusen til Melkeveien er ca 50 000 lysår. (Veldig omtrentlig)

Litt vrient å se for seg disse avstandene, men hvis vi regner ut hvor lang tid lyset bruker på å gå 6000000 km så blir det ca 20 lyssekunder. 20 lyssekunder vs 50 000 lysår. Om ikke annet forteller det oss at Melkeveien er svære greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

En natt våkner vi av at det lyder et kjempedigert SLURP og så er vi knust til ingenting hele gjengen. 

Frem til den tid tar jeg alt med stor ro på KG; vår ledestjerne i livet. :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...