Gå til innhold

Hva synes du om ukrainske flagg i 17.mai-toget?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Da må man også akseptere alle andre lands sitt flagg også. Der er flere land som er i krig og interne konflikter. 
 

Kanskje man skulle tatt med Yemen sitt flagg i toget også når man er i gang? Kanskje de syriske naboene også kan ta med flagget sitt. 

Anonymkode: 7ec30...07b

  • Liker 9
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det syntes jeg ikke noe om. Norske flagg på Norges nasjonaldag. Det er den eneste dagen at det er Norges flaggdag. Andre flaggdager skal det flagget, men hvilket flagg er ikke presisert. Da blir det noe annet. 

Skal alle flagg tillates så får vi droppe å kalle det en nasjonaldag og heller kalle det festdag. 

Anonymkode: 0f59c...574

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis noen faktisk ønsker å "markere" ett eller annet i forbindelse med Ukraina, så finnes det selvfølgelig hundrevis av andre dager som folk kan gjøre dette på. 

i steden for akkurat 17. mai....          

Anonymkode: 3e360...bd0

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Det er Norges nasjonaldag, og da blir det helt feil med andre flagg enn det norske. 

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg personlig ser ikke poenget med andre flagg på 17. mai. Men er likevel sterkt imot et forbud. Vil andre ha med andre flagg, er det helt greit for meg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an å vise sin støtte på andre måter. Dette er Norges nasjonaldag! Det norske flagget er for alle som bor i Norge.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del så blir det feil, det er Norge sin dag og som en over sa så kan man ikke bare si ja til en og nei til andre, da må alle få lov og til slutt er det et tog av forskjellige flagg. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har full sympati med det ukrainske folk, i likhet med folk fra andre områder som blir invadert. Jeg mener det blir feil å inkludere ukrainske flagg i 17. mai-toget all den tid vi "til vanlig" ikke ønsker andre flagg enn norske, samiske og fn på denne dagen.

Anonymkode: 17af7...ac4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir som å gratulere Ola når det er Per som har bursdag.

Anonymkode: 082a1...7e6

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke! Ingen andre flagg en norske på NORGES NASJONALDAG! Det blir det samme som om vi skulle dratt til Afghanistan med norske flagg på deres nasjonaldag, vi hadde sikkert blitt skutt. Vet at det var snakk om ukrainske flagg her men det blir det samme. I 17.mai-toget før pandemien kan jeg huske jeg så andre flagg, sendte de lange blikk.

Anonymkode: a87ba...f95

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er svært upassende, da 17. mai-feiringen er en feiring av Norges grunnlovsdag. Om man velger å gjøre dette må man være forberedt på å høre hva andre som ikke liker det mener om det.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er Norges nasjonaldag, og da flagges det med det norske flagget.

Krig er ikke noe nytt. Det har vært krig andre steder uten at det har vært noe skrik om at man må flagge med deres flagg for å støtte dem.

Jeg hadde ikke gått rundt å flagget med det Norske flagger den 4 juli om jeg bodde i USA.

Anonymkode: 23758...147

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er for mye av det flagget i det siste...

La oss også tenke på andre land som Syria, Palestina etc. 

Anonymkode: 09b62...806

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det blir som å gratulere Ola når det er Per som har bursdag.

Anonymkode: 082a1...7e6

Eldste vitsen av de alle. 

 

Synes det er hèlt greit om noen føler for det. Men dèt er ytterst få. 

Det er uansett ikke slik at det norske flagget, ikke vil dominere. 

I og med at fargene er så enkle å få tak i, finnes det masse alternativer til flagg :Nikke:

Heller flagg, enn hunder i bunad :Knegg:

 

Anonymkode: 5c847...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det Norges eller Ukraina sin nasjonaldag ?

Anonymkode: a2e6d...1f3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikle innafor. Vi feirer den norske grunnloven, og det markerer vi med norske flagg. Det er helt ulogisk å hedre den norske grunnlovsdagen ved å flagge med andre nasjoners flagg. Et 17.mai tog er ikke en arena for å ytre sine politiske synspunkt, som det jo er å bruke det ukrainske flagget. Da kan man heller gå i demonstrasjonstog andre dager i året.

I andre settinger er det helt greit. F.eks så jeg i går på Eurovisin at mange/alle deltakerne viftet med ukrainske flagg i greenroom. Helt greit.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hippokrates

På 17. mai feirer vi Norge. Som grunnlovsnasjon, land og selvstendig rike. Man trenger ikke lage seg andre grunner å feire eller markere akkurat denne dagen. Det er kun det norske flagget som skal bæres frem og opp og vaie. Flagg fra andre nasjonalitet har selvfølgelig ingenting å gjøre i en slik sammenheng. 

Synes det er respektløst ovenfor Norge å dra fram andre nasjonale flagg i den norske markeringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid syntes at barn burde få bære det flagget de selv vil i toget, alene eller i kombinasjon med det norske. Det ville virkelig vist frem friheten og mangfoldet i landet vårt.

Anonymkode: a657d...e97

  • Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...