Gå til innhold

Gjentatt hetsing av eldre menn inne på KG.


Arasan
Gå til løsning Løst av Elaine Marley,

Anbefalte innlegg

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1580816-har-gamle-griser-speil-hjemme/?_fromLogin=1#replyForm

Slike tråder som dette, som kun opprettes for å henge ut andre mennesker, med preferanser ulike sin egen, er vel ikke spesielt formålstjenlig? Det legges ikke opp til debatt, men kun hets og uthenging. Fint om dere kan følge litt med, og kanskje bli litt strengere på dette i regelverket deres. Jeg synes også dere bør ha en regel om disse spyansiktene folk bruker i disse trådene. Det ødelegger for diskusjon.

mvh

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Løsning

Hei, 

Tråden du linker flyttet jeg til skråblikk og generaliseringer siden den passer bedre der. Der er det lov med litt høyere temperatur i debatten og man må da tåle litt meninger selv om alt selvfølgelig ikke er lov der inne. 

Når det gjelder spy-emojis så er ikke dette noe vi har som en generell regel på forumet at vi ikke tillater, men det kan være et regelbrudd utfra sammenhengen det brukes. Dette er noe man må vurdere utfra sammenhengen det skrives i. Spesielt på seksualitetsrommet har vi nok vært strengere på det og fra retningslinjene på seksualitetsrommet:

Sitat

Forumrommet om handler seksualitet i mange former, og det vil alltid kunne dukke opp tråder og tema som virker fremmed for andre. Allikevel oppfordrer vi om at disse også skal få lufte sine tanker her hos oss, uten at dette møtes med spy-smileyer og lignende tilsvar.

Elaine Marley, mod. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere grupper av mennesker som gjentatt blir hetset her på forumet, det som er mest gjennomgående er uføre, alenemødre, kvinner, sykepleiere, overvektige… går ikke en dag uten at det opprettes flere tråder som legger opp til stygge innlegg  

Har ikke sett så mye hets av eldre menn, men mulig det er et oppheng under seksualitet, og det underforaet er jeg ikke noe særlig på. Men ellers på forumet så har jeg egentlig ikke sett hets av eldre menn 

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (48 minutter siden):

Det er flere grupper av mennesker som gjentatt blir hetset her på forumet, det som er mest gjennomgående er uføre, alenemødre, kvinner, sykepleiere, overvektige… går ikke en dag uten at det opprettes flere tråder som legger opp til stygge innlegg  

Har ikke sett så mye hets av eldre menn, men mulig det er et oppheng under seksualitet, og det underforaet er jeg ikke noe særlig på. Men ellers på forumet så har jeg egentlig ikke sett hets av eldre menn 

Hvite etnisk norske menn som pusher 50 er fritt vilt. De kan tillegges alle negative egenskaper, hetses og generelt gis skylden for det meste. Det finnes ingen negative karakteristikker som ikke kan brukes og som gruppe kan de tillegges alle tenkelig og utenkelige holdninger og egenskaper. De er ikke krenkbare. Når Zara Larsson forteller på Skavlan at "hun Hatar alla menn". Så skjønner vi hvilke menn hun egentlig mener og hun får applaus. 

Innen krenkelses hierarkiet finnes det en rangorden. På toppen av de som ikke kan kritiseres vil man f.eks finne: Ei kortvokst ung lesbisk dame, uføretrygdet, psykisk syk, adoptert fra sør Amerika, oppvokste i samisk kultur og konvertert til islam.

Da tror jeg vi har dekket de fleste særlig utsatte grupper.

Det er bare å tenke seg en straight kristen, hvit mann på 50 kritisere henne for en feilparkering.😊

Kvinner har sin "Karen" som tilsvarer hvite menn på 50. Trump ble kalt "Karen in Chief", Elon Musk kalles "Karen in Space" så det brer om seg.

Men kanskje er det naturlig? Menn som pusher 50 har tradisjonelt hatt mye mye makt i samfunnet og sparke oppover er lov. Og når folk som Putin, Trump, Orban og Boris Johnson oppfører seg idiotisk, som de ofte gjør, kan jeg godt forstå at vi som gruppe blir skyteskive. Selv om det kan føles noe urettferdig å bli plassert i samme bås som Trump....

Men som mann jeg kan ikke klage:ironi: 

 

Endret av Commander
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Commander skrev (14 minutter siden):

Hvite etnisk norske menn som pusher 50 er fritt vilt. De kan tillegges alle negative egenskaper, hetses og generelt gis skylden for det meste. Det finnes ingen negative karakteristikker som ikke kan brukes og som gruppe kan de tillegges alle tenkelig og utenkelige holdninger og egenskaper. De er ikke krenkbare. Når Zara Larsson forteller på Skavlan at "hun Hatar alla menn". Så skjønner vi hvilke menn hun egentlig mener og hun får applaus. 

Innen krenkelses hierarkiet finnes det en rangorden. På toppen av de som ikke kan kritiseres vil man f.eks finne: Ei kortvokst ung lesbisk dame, uføretrygdet, psykisk syk, adoptert fra sør Amerika, oppvokste i samisk kultur og konvertert til islam.

Da tror jeg vi har dekket de fleste særlig utsatte grupper.

Det er bare å tenke seg en straight kristen, hvit mann på 50 kritisere henne for en feilparkering.😊

Kvinner har sin "Karen" som tilsvarer hvite menn på 50. Trump ble kalt "Karen in Chief", Elon Musk kalles "Karen in Space" så det brer om seg.

Men kanskje er det naturlig? Menn som pusher 50 har tradisjonelt hatt mye mye makt i samfunnet og sparke oppover er lov. Og når folk som Putin, Trump, Orban og Boris Johnson oppfører seg idiotisk, som de ofte gjør, kan jeg godt forstå at vi som gruppe blir skyteskive. Selv om det kan føles noe urettferdig å bli plassert i samme bås som Trump....

Men som mann jeg kan ikke klage:ironi: 

 

Da jeg skrev at jeg ikke har sett mye hets av eldre menn så mente jeg her på forumet, siden det var hets av eldre menn på forumet det var snakk om i tråden jeg svarte på, ikke hets av eldre menn i samfunnet generelt. Det blir en annen diskusjon. 

Jeg feks reagerer på den uendelige mengden av uføre-tråder som jevnlig/daglig dukker opp. Hvor late uføre er, at de snylter på samfunnet, at de har sugerør i statskassa, at de er feite og sitter å trykker i seg pizza, at alle uføre kunne ha jobbet, at uføre får utbetalt høye summer, spørsmål om uføre har livets rett osv osv 

Grunnen til at jeg reagerer på det er pga jeg selv ble ufør i fjor da jeg fikk en alvorlig og uhelbredelig kreftsykdom, og sånne tråder som hetser uføre er sårt å lese. Jeg valgte ikke å bli ufør, jeg valgte ikke å få kreft for å slippe å jobbe. Jeg valgte heller ikke å få ca 65% av tidligere inntekt. Ikke er jeg feit heller. 

  • Liker 1
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...