AnonymBruker Skrevet 6. juli 2022 #161 Skrevet 6. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Fikk nytt intervjutilbud fra ny jobb i dag! Denne gangen er det en IT-jobb. Ble utrolig glad. Jeg har slitt med å få jobbtilbud fra IT-sektoren og det er tragisk nårr jeg n leser i avisene at etterspørselen etter folk som kan programmere er så sterk at førsteårsstudenter og folk med korte kurs får jobber kastet etter seg. At det å kunne programmere garanterer at man får godt betalt jobb. Så denne jobben virker super, både fordi jeg får brukt IT-ferdighetene mine, og fordi jeg kommer inn i en sektor hvor det er arbeidstakers marked(om jeg først får jobb). Kunen Kunne godt tenkt at det var arbeidssøkerne arbeidsgiverne som kom og spurte om jeg ville jobbe for dem i stedet for at det er jeg må stå med lua i hånda. TS Anonymkode: 06f65...826 Edit: Så at innlegget hadde drøssveis av skrivfeil. TS Anonymkode: 06f65...826
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2022 #162 Skrevet 11. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 6.7.2022 den 17.03): Fikk nytt intervjutilbud fra ny jobb i dag! Denne gangen er det en IT-jobb. Ble utrolig glad. Jeg har slitt med å få jobbtilbud fra IT-sektoren og det er tragisk nårr jeg n leser i avisene at etterspørselen etter folk som kan programmere er så sterk at førsteårsstudenter og folk med korte kurs får jobber kastet etter seg. At det å kunne programmere garanterer at man får godt betalt jobb. Så denne jobben virker super, både fordi jeg får brukt IT-ferdighetene mine, og fordi jeg kommer inn i en sektor hvor det er arbeidstakers marked(om jeg først får jobb). Kunen godt tenkt at det var arbeidssøkerne som kom og spurte om jeg ville jobbe for dem i stedet for at det er jeg må stå med lua i hånda. TS Anonymkode: 06f65...826 Hadde jobbintervjuet i dag. Det gikk helt greit. Kommer jeg videre til andregangsintervju skal det bli en test hvor de sjekker ferdighetene mine. Så jeg har startet å friske litt opp i programmeringsferdighetene. TS Anonymkode: 06f65...826 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #163 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 11.7.2022 den 20.57): Hadde jobbintervjuet i dag. Det gikk helt greit. Kommer jeg videre til andregangsintervju skal det bli en test hvor de sjekker ferdighetene mine. Så jeg har startet å friske litt opp i programmeringsferdighetene. TS Anonymkode: 06f65...826 Lurt! Hvilke språk kan du? Anonymkode: 82622...c9f
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2022 #164 Skrevet 14. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lurt! Hvilke språk kan du? Anonymkode: 82622...c9f Jeg kan Python og C++. TS Anonymkode: 06f65...826 1
AnonymBruker Skrevet 4. august 2022 #165 Skrevet 4. august 2022 Hei Ts, hvordan går det? Anonymkode: 82622...c9f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #166 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (På 4.8.2022 den 8.04): Hei Ts, hvordan går det? Anonymkode: 82622...c9f Takk for interessen. Fikk dessverre ingen av jobbene, men har to jobbuntervjuer i uka som kommer og begge er relevant for utdannelsen min. Har ikke hatt noen intervjuer de siste ukene, men det tror jeg delvis er pga ferieavviklingen ar mange ikke tar intervjuene i den perioden. TS Anonymkode: 06f65...826 2
Marye Skrevet 14. august 2022 #167 Skrevet 14. august 2022 Han hadde det bare i kjeften og så sluttet han
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #168 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for interessen. Fikk dessverre ingen av jobbene, men har to jobbuntervjuer i uka som kommer og begge er relevant for utdannelsen min. Har ikke hatt noen intervjuer de siste ukene, men det tror jeg delvis er pga ferieavviklingen ar mange ikke tar intervjuene i den perioden. TS Anonymkode: 06f65...826 Edit: Ene av jobbene jeg skal på intervju på hadde over 200 søkere så positivt overrasket over at jeg kom til intervju der og tror det kan bli tøft å gå videre. Den andre jobben jeg skal på intervju hadde få søkere så der tror jeg at jeg har god mulighet til å i det minste få et andregangsintervju. Ts Anonymkode: 06f65...826 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #169 Skrevet 14. august 2022 Marye skrev (10 minutter siden): Han hadde det bare i kjeften og så sluttet han Kan du gi litt mer detaljer? ts Anonymkode: 06f65...826
Marye Skrevet 14. august 2022 #170 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kan du gi litt mer detaljer? ts Anonymkode: 06f65...826 Var så entusiastisk alltid og ga uttrykk for at jeg hadde sjans til jobb på f.eks Lindex men ingenting skjedde og så sluttet han
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #171 Skrevet 14. august 2022 Marye skrev (5 minutter siden): Var så entusiastisk alltid og ga uttrykk for at jeg hadde sjans til jobb på f.eks Lindex men ingenting skjedde og så sluttet han Takk! Jeg også føler at jobbspesialisten min ofte snakker piss. Håper det ordnet seg for deg! Ts Anonymkode: 06f65...826
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #172 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Edit: Ene av jobbene jeg skal på intervju på hadde over 200 søkere så positivt overrasket over at jeg kom til intervju der og tror det kan bli tøft å gå videre. Den andre jobben jeg skal på intervju hadde få søkere så der tror jeg at jeg har god mulighet til å i det minste få et andregangsintervju. Ts Anonymkode: 06f65...826 Så kult, det bør du jo ta som et godt tegn. Altså å bli valgt ut blant så mange. Spennende 😁 Anonymkode: 82622...c9f
AnonymBruker Skrevet 14. august 2022 #173 Skrevet 14. august 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Så kult, det bør du jo ta som et godt tegn. Altså å bli valgt ut blant så mange. Spennende 😁 Anonymkode: 82622...c9f Takk! Tar det absolutt som et godt tegn. I all beskjedenhet så har jeg en god utdannelse og jeg er veldig glad at det finnes arbeidsgivere som ser det og ikke kun ser hullet i CVen min. Jeg håper også at en del arbeidsgivere ser at det at jeg har hull i CVen gir meg ekstra motivasjon til å gjøre det bra i jobber som er relevant for utdannelsen min. TS Anonymkode: 06f65...826
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #174 Skrevet 19. august 2022 Ferdig med begge jobbintervjuene jeg skulle ha denne uka. Intervjuet med mange søkere tror jeg ikke jeg går videre på. Ikke bare var det over 200 søkere, men de hadde helst lyst på en med relevant arbeidserfaring og det har jo ikke jeg. Nå ble jeg innkalt til intervju så jeg har jo en viss mulighet, men tror absolutt det blir tøft. Tror jeg har gode muligheter i jobben som hadde få søkere. Ikke bare hadde de færre søkere, men de virket mindre opptatt av arbeidserfaring. TS Anonymkode: 06f65...826
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #175 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ferdig med begge jobbintervjuene jeg skulle ha denne uka. Intervjuet med mange søkere tror jeg ikke jeg går videre på. Ikke bare var det over 200 søkere, men de hadde helst lyst på en med relevant arbeidserfaring og det har jo ikke jeg. Nå ble jeg innkalt til intervju så jeg har jo en viss mulighet, men tror absolutt det blir tøft. Tror jeg har gode muligheter i jobben som hadde få søkere. Ikke bare hadde de færre søkere, men de virket mindre opptatt av arbeidserfaring. TS Anonymkode: 06f65...826 Bra å høre at du får intervjuer. Jeg er også IT utdannet, men også slitt med å få jobber. Og har som regel overlevd på ikke relevante jobber her og der + AAP (slet en periode med angst ). Hadde arbeidstrening hos en IT bedrift jeg ikke trivdes hos et halvt års tid (denne bedriften overlevde nærmest på folk fra NAV og den gikk konkurs i april i år). Så kom pandemien og jeg fikk meg faktisk jobb som innkalling hos et vaksinesenter, egentlig nokså flaks, men de trengte folk asap (de ringte meg samme ettermiddag som jeg sendte søknaden og uten et formelt intervju fikk jeg jobben). Som så alle andre pandemirelaterte jobber så var jo det midlertidig. Uansett det som er litt av problemet i arbeidslivet er at du helst ikke skal ha noe skavanker og man skal helst ha en perfekt CV. Jeg har som deg heller ikke opplevd denne såkalte store etterspørselen etter IT folk (nå er min grad mer driftsrelatert enn utviklingsrelatert så kanskje derfor). Og ja jeg har også fått en ny midlertidig jobb. Søker jo masse fast og hadde et intervju i går som jeg følte gikk til helvete. Jeg har min jobbspesialist hos NAV og , men hun har ikke vært mye til hjelp egentlig. Alle jobbene jeg har hatt har jeg skaffet meg på egen hånd. Anonymkode: 51f34...d3d 1
AnonymBruker Skrevet 19. august 2022 #176 Skrevet 19. august 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Bra å høre at du får intervjuer. Jeg er også IT utdannet, men også slitt med å få jobber. Og har som regel overlevd på ikke relevante jobber her og der + AAP (slet en periode med angst ). Hadde arbeidstrening hos en IT bedrift jeg ikke trivdes hos et halvt års tid (denne bedriften overlevde nærmest på folk fra NAV og den gikk konkurs i april i år). Så kom pandemien og jeg fikk meg faktisk jobb som innkalling hos et vaksinesenter, egentlig nokså flaks, men de trengte folk asap (de ringte meg samme ettermiddag som jeg sendte søknaden og uten et formelt intervju fikk jeg jobben). Som så alle andre pandemirelaterte jobber så var jo det midlertidig. Uansett det som er litt av problemet i arbeidslivet er at du helst ikke skal ha noe skavanker og man skal helst ha en perfekt CV. Jeg har som deg heller ikke opplevd denne såkalte store etterspørselen etter IT folk (nå er min grad mer driftsrelatert enn utviklingsrelatert så kanskje derfor). Og ja jeg har også fått en ny midlertidig jobb. Søker jo masse fast og hadde et intervju i går som jeg følte gikk til helvete. Jeg har min jobbspesialist hos NAV og , men hun har ikke vært mye til hjelp egentlig. Alle jobbene jeg har hatt har jeg skaffet meg på egen hånd. Anonymkode: 51f34...d3d Hei! Ja, jeg har kommet til noen intervjuer. Men i likhet med deg så opplever jeg at det er veldig vanskelig å være "best kvalifiser" når man har har hull på CVen. Og det er jo egentlig ikke så rart, det jeg håper på er at en av jobbene jeg søker på har svært få søkere slik at konkurransen ikke blir så hard. Enkelte arbeidsgivere må f.eks ta inn folk på svært kort tid slik som vaksinesenteret du jobbet hos. Gratulerer med å ha kommet inn til jobbintervjuet du hadde i går. Synd det gikk til helvete, selv om det for håpentligvis gikk bedre enn du trodde. Ikke alltid disse jobbintervjuene er så lette. Synd du har samme erfaring som meg angående jobbspesialist. Vet egentlig helt om jobbspesialist er riktig for meg. Men NAV og psykologen mener det er det beste opplegget for meg så derfor fortsetter jeg å ha det. Har egentlig ikke noe godt alternativ. TS Anonymkode: 06f65...826
AnonymBruker Skrevet 20. august 2022 #177 Skrevet 20. august 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Bra å høre at du får intervjuer. Jeg er også IT utdannet, men også slitt med å få jobber. Og har som regel overlevd på ikke relevante jobber her og der + AAP (slet en periode med angst ). Hadde arbeidstrening hos en IT bedrift jeg ikke trivdes hos et halvt års tid (denne bedriften overlevde nærmest på folk fra NAV og den gikk konkurs i april i år). Så kom pandemien og jeg fikk meg faktisk jobb som innkalling hos et vaksinesenter, egentlig nokså flaks, men de trengte folk asap (de ringte meg samme ettermiddag som jeg sendte søknaden og uten et formelt intervju fikk jeg jobben). Anonymkode: 51f34...d3d Var det du eller NAV som ville ha arbeidstrening. Min jobbspesialist sier han egentlig ikke ønsker at jeg skal ha arbeidspraksis fordi det er å jobbe gratis og det var jeg som pushet på for å få en praksisplass tidligere i sommer. Det var kun snakk om noen få uker. Holder nå på å avtale ny praksisplass hos en arbeidsgiver som jeg håper er seriøs. Denne ganger hos en arbeidsgiver hvor jeg får programmert. Om jeg ikke får fast jobb hos dem så får jeg for håpentligvis en referanse som kan fortelle at jeg har arbeidsvilje, fungerer sosialt og at jeg kan programmere. Og så vil det gjøre det lettere å få jobb hos noen andre. TS Anonymkode: 06f65...826 1
AnonymBruker Skrevet 21. august 2022 #178 Skrevet 21. august 2022 Søkte på 10 jobber denne uka. TS Anonymkode: 06f65...826 1
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #179 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (På 21.8.2022 den 12.48): Søkte på 10 jobber denne uka. TS Anonymkode: 06f65...826 I dag fikk jeg tilbud om jobbintervju til en av jobbene. TS Anonymkode: 06f65...826 2
AnonymBruker Skrevet 22. august 2022 #180 Skrevet 22. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I dag fikk jeg tilbud om jobbintervju til en av jobbene. TS Anonymkode: 06f65...826 Kult! Heier sånn på deg! Anonymkode: 82622...c9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå