Gå til innhold

Solkrem


tussi680

Anbefalte innlegg

Scherbatsky skrev (13 timer siden):

Jeg tar litt mindre, men så tar jeg to runder. Det var et tips jeg hørte fra Lab Muffin (hun lager mange videoer om solkrem/hudpleie på Youtube og Instagram, kjempeflink). Fordi da er du liksom mer sikker på at du får tatt over alt. I tilfelle du har gått glipp av et lite område eller noe. Men det er jo det de har testet med, så det skal jo holde.

Jeg skviser ut den lille "golfballen", klasjer den mellom hendene, smører fort som fanken over hele (hals, ører etc), repeat and done. Jeg bruker en stick rundt øynene fordi jeg svir nesten alltid av solkrem, og den svei ikke.

bør man forresten bruke den ultraraske teknikken med innsmøring både med den blå og den brune varianten? Dvs de er like å påføre? Eller føler du en av de er lettere å påføre i ansiktet enn den andre? Jeg har bare den blå pr. nå.

Anonymkode: d080c...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15 hours ago, AnonymBruker said:

bør man forresten bruke den ultraraske teknikken med innsmøring både med den blå og den brune varianten? Dvs de er like å påføre? Eller føler du en av de er lettere å påføre i ansiktet enn den andre? Jeg har bare den blå pr. nå.

Anonymkode: d080c...5a0

De er så og si helt like i konsistens i min mening. Så, det er primært den til fjeset. Men jeg er nok ganske rask med den til kroppen også. Får den utover så fort som mulig, men uten å kleise hendene sammen. Litt mer chill der, særlig siden jeg sjelden sitter i sola anyway :)  Men den usikkerheten er sikkert grunnen til at jeg heller tar i to omganger, for å være sikker på å få den så godt over alt som mulig.

Det er litt vanskelig å bli vant til tanken på mousse. Man føler liksom at den ikke er på, for man er så vant til den litt klissete "vanlige" solkremen. Men jeg ble sittende med ene armen i direkte sol en god stund midt på 17 mai, og var ikke tendens til litt rød en gang (jeg er veeeeeldig lys!), så jeg tror den gjorde jobben sin.

 

Ah! Fant en video der noen påfører denne under UV kamera (ei som lager mye forskjellige hudpleie videoer, vet ikke hva utdanningen hennes er men hun kan i alle fall mye om ingredienser etc): 

Ser ut som om den sprer seg godt selv om hun lar den "smelte" litt i hånden. Interessant, og betryggende! :) 

Endret av Scherbatsky
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.5.2022 den 12.27):

Åh 😅 Jeg har bare ikke helt forstått hvordan jeg skal rekke å smøre ut en liten mousseklump før den tørker, for den tørker så raskt 😅 Jeg må bare øve på å være rask 😄

Anonymkode: d080c...5a0

Du gnir den først ut i hendene så den blir mer flytende, også smører på☺️

Anonymkode: f74a3...069

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scherbatsky skrev (14 timer siden):

De er så og si helt like i konsistens i min mening. Så, det er primært den til fjeset. Men jeg er nok ganske rask med den til kroppen også. Får den utover så fort som mulig, men uten å kleise hendene sammen. Litt mer chill der, særlig siden jeg sjelden sitter i sola anyway :)  Men den usikkerheten er sikkert grunnen til at jeg heller tar i to omganger, for å være sikker på å få den så godt over alt som mulig.

Det er litt vanskelig å bli vant til tanken på mousse. Man føler liksom at den ikke er på, for man er så vant til den litt klissete "vanlige" solkremen. Men jeg ble sittende med ene armen i direkte sol en god stund midt på 17 mai, og var ikke tendens til litt rød en gang (jeg er veeeeeldig lys!), så jeg tror den gjorde jobben sin.

 

Ah! Fant en video der noen påfører denne under UV kamera (ei som lager mye forskjellige hudpleie videoer, vet ikke hva utdanningen hennes er men hun kan i alle fall mye om ingredienser etc): 

Ser ut som om den sprer seg godt selv om hun lar den "smelte" litt i hånden. Interessant, og betryggende! :) 

Hei, ser det har prøvd Evy solkrem, er det forskjell på den brune spf 50 til ansiktet og den blå spf 50 til ansiktet i hvordan den føles ut på huden og hvor pleiende de er? Like lite klissete osv?

Takk😊

Anonymkode: f74a3...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scherbatsky skrev (14 timer siden):

De er så og si helt like i konsistens i min mening. Så, det er primært den til fjeset. Men jeg er nok ganske rask med den til kroppen også. Får den utover så fort som mulig, men uten å kleise hendene sammen. Litt mer chill der, særlig siden jeg sjelden sitter i sola anyway :)  Men den usikkerheten er sikkert grunnen til at jeg heller tar i to omganger, for å være sikker på å få den så godt over alt som mulig.

Det er litt vanskelig å bli vant til tanken på mousse. Man føler liksom at den ikke er på, for man er så vant til den litt klissete "vanlige" solkremen. Men jeg ble sittende med ene armen i direkte sol en god stund midt på 17 mai, og var ikke tendens til litt rød en gang (jeg er veeeeeldig lys!), så jeg tror den gjorde jobben sin.

 

Ah! Fant en video der noen påfører denne under UV kamera (ei som lager mye forskjellige hudpleie videoer, vet ikke hva utdanningen hennes er men hun kan i alle fall mye om ingredienser etc): 

Ser ut som om den sprer seg godt selv om hun lar den "smelte" litt i hånden. Interessant, og betryggende! :) 

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hei, ser det har prøvd Evy solkrem, er det forskjell på den brune spf 50 til ansiktet og den blå spf 50 til ansiktet i hvordan den føles ut på huden og hvor pleiende de er? Like lite klissete osv?

Takk😊

Anonymkode: f74a3...069

Kan jeg like gjerne kjøpe den blå? Ser den er større og rimeligere:)

Har du kun prøvd den til barn spf 50 og synes den er litt klebrig på huden og gir lite fukt til min tørre hud. 

Anonymkode: f74a3...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

 

Kan jeg like gjerne kjøpe den blå? Ser den er større og rimeligere:)

Har du kun prøvd den til barn spf 50 og synes den er litt klebrig på huden og gir lite fukt til min tørre hud. 

Anonymkode: f74a3...069

Har sett folk har sagt at de bare kjøper den blå og at det funker helt fint. Forskjellen er visstnok at den til ansikt er tenkt som en primer under sminke, så de har formulert den slik at den skal være fin under sminkeprodukter. Går sikkert fint med bare den blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...