Gå til innhold

Solkrem


tussi680

Anbefalte innlegg

La Roche Anthelius spf 50, veldig god,jansikt.

Anonymkode: 4095d...7ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vichy faktor 30 til kropp og 50 til ansiktet. Bruker også aftersun lotion fra samme merke. Produktene er bra og lukter magisk /sommer. 

Anonymkode: 5be44...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Cliniderm, Beauty of Joseon og Purito!

Har også den water gel fra Isntree, men det er visst noe i den min sensitive hud reagerer på, aner ikke hva, ble så skuffet, for konsistens- og fuktmessig er den såå god. Elsket den da jeg påførte den, men fikk utslett etter noen timer. Kjipt å ha kjip hud!

 

 

Anonymkode: d080c...5a0

Har begynt å bruke Beauty of Joseon nå og den er bare helt fantastisk! Har lyst å prøve Purito også, hvordan er den sammenlignet med Beauty of Joseon? 

Anonymkode: 1508c...1a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scherbatsky skrev (15 timer siden):

Brukte Cliniderm før (kjempegrei), og gleder meg til å prøve både Beauty of Joseon og Purito sine neste gang jeg må handle ny toner fra Skin Secret. Har også slitt med å finne solkrem som ikke gir kløe eller rød hud. :(  

Har nettopp kjøpt Ultra Violette sin, så jeg gleder meg til å prøve den siden så mange skryter av den (den er australsk tror jeg), men ellers bruker jeg EVY både til kropp og fjes og liker de VELDIG godt! Varer 6 timer også, som jo er veldig greit når man er ute. Men det er jo fint å prøve litt forskjellig, se hvilke man liker og tåler godt. Så lenge man bruker solkrem! :) 

Er den fra EVY uten parfyme?

 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har begynt å bruke Beauty of Joseon nå og den er bare helt fantastisk! Har lyst å prøve Purito også, hvordan er den sammenlignet med Beauty of Joseon? 

Anonymkode: 1508c...1a2

Den fra Purito er litt mer dewy. Jeg har kombinert hud og liker den godt, men den bruker litt lenger tid på å trekke inn i huden enn den fra BOJ. Føler ikke den er klissete. Føler både den fra BOJ og den fra Purito er trygg for min sensitive hud med rødhet iallfall. Jeg har brukt de litt om hverandre sammen med min solkrem gjennom mange år; Cliniderm ❤️

 

 

 

Anonymkode: d080c...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Er den fra EVY uten parfyme?

 

Anonymkode: d080c...5a0

Yep! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scherbatsky skrev (31 minutter siden):

Yep! :) 

Er det denne du har? https://www.kicks.no/evy-technology/hudpleie/solbeskyttelse/ansikt/spf-hoy/sunscreen-mousse-spf50-100-ml?count=15

Når jeg får høre om parfymefrie solkremer så får jeg veldig lyst til å prøve, selv om jeg har nok solkremer nå 😂 Altfor mange solkremer inneholder parfyme og da nytter det ikke for min hud.

Anonymkode: d080c...5a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Er det denne du har? https://www.kicks.no/evy-technology/hudpleie/solbeskyttelse/ansikt/spf-hoy/sunscreen-mousse-spf50-100-ml?count=15

Når jeg får høre om parfymefrie solkremer så får jeg veldig lyst til å prøve, selv om jeg har nok solkremer nå 😂 Altfor mange solkremer inneholder parfyme og da nytter det ikke for min hud.

Anonymkode: d080c...5a0

Ja, til kroppen bruker jeg den. Og til ansiktet har jeg brukt denne: https://www.kicks.no/evy-technology/hudpleie/solbeskyttelse/ansikt/spf-mellom/daily-uv-face-mousse-spf-30-75-ml (tror de var tom for 50* på Lyko når jeg kjøpte den, og jeg ville gjerne prøve). Skjønner deg så godt 😂, har egentlig nok selv og prøver å bruke opp produkter først, men dette er i alle fall ting man må bruke :) 

Håper den passer for huden din! (Den er litt billigere på Lyko, btw 😉https://lyko.com/no/evy

*SPF50 i samme: https://www.kicks.no/evy-technology/hudpleie/solbeskyttelse/ansikt/spf-hoy/daily-defence-face-mousse-spf50-75-ml 

 

Endret av Scherbatsky
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Capazitet said:

Nokon som har forsøkt solkrem frå Skinceuticals?

Ikke selv, men har lest mye bra (følger mange hudpleie relaterte kontoer på sosiale medier), så den er en jeg har lyst til å prøve. Den blir stadig nevnt som folk sin favoritt blant vestlige solkremer (folk begynner mer og mer å oppdage asiatiske, da spesielt koreanske og japanske, der filtrene er mer moderne en f.eks USA sine godkjente, men europeiske er fortsatt høy standard).

Skinceuticals generelt virker som et spennende (ofte dyrt, men ikke alt) og kjempebra merke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg oppi årene i forhold til dere, men da jeg var lita var det kun nivea å få på boks en brukte som solkrem. Men det brukes ikke nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ACO og Korres akkurat nå. 
Korres til kropp som jeg har igjen fra i fjor. Er nesten ikke ute i sola så jeg har ikke brukt av den enda i år. Det er den spray flasken i spf 50, og den lukter kjempe godt! Har også fått kommentarer fra folk hvilken parfyme jeg bruker, men så sier jeg at det er solkremen. I følge de så er det ikke kjemisk parfyme. Vet ikke hva det er som lukter slik naturlig da, men isåfall er lukta veldig god! Og den blir ikke hvit på kroppen. 
 

Jeg prøver forskjellig av nysgjerrighet. Så det neste tror jeg blir EVY. Prøvd den i butikk og den virket veldig god! Den har vunnet tester og den føltes ikke klissete på kroppen. Helt uten parfyme.

Til ansikt har jeg mer enn nok siden jeg kjøpte mange i fjor av nysgjerrighet. Korres, LRP, har fått prøveprodukt på ACO som jeg straks har brukt opp, Clarins sin også, som er veldig god. Ikke helt uten parfyme da, men veldig lett å smøre på og blir ikke hvit. 
Bondi Sans var jeg også og testet i butikk. Veldig god!

Endret av Avstand
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.5.2022 den 20.29):

Er det denne du har? https://www.kicks.no/evy-technology/hudpleie/solbeskyttelse/ansikt/spf-hoy/sunscreen-mousse-spf50-100-ml?count=15

Når jeg får høre om parfymefrie solkremer så får jeg veldig lyst til å prøve, selv om jeg har nok solkremer nå 😂 Altfor mange solkremer inneholder parfyme og da nytter det ikke for min hud.

Anonymkode: d080c...5a0

Hvorfor får du lyst? Jeg forstår uansett ikke vitsen med all parfymen i kremer. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tussi680 skrev (3 timer siden):

Nå er jeg oppi årene i forhold til dere, men da jeg var lita var det kun nivea å få på boks en brukte som solkrem. Men det brukes ikke nå! 

Nei 🙄

Anonymkode: 70283...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avstand skrev (18 minutter siden):

Hvorfor får du lyst? Jeg forstår uansett ikke vitsen med all parfymen i kremer. 
 

What? Jeg skrev parfymefrie solkremer, det er det vel ikke så rart at jeg ønsker å teste ut. Parfyme gjør ingenting godt for huden. Ingenting. Hvis huden kan velge, så velger den uten parfyme. Ønsker man å være snillest mot huden sin, så velger man uten parfyme.

Anonymkode: d080c...5a0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

What? Jeg skrev parfymefrie solkremer, det er det vel ikke så rart at jeg ønsker å teste ut. Parfyme gjør ingenting godt for huden. Ingenting. Hvis huden kan velge, så velger den uten parfyme. Ønsker man å være snillest mot huden sin, så velger man uten parfyme.

Anonymkode: d080c...5a0

Ja, men hvorfor har du kjøpt med parfyme? Og beklager om jeg virket spydig, det var ikke meningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstand skrev (3 minutter siden):

Ja, men hvorfor har du kjøpt med parfyme? Og beklager om jeg virket spydig, det var ikke meningen. 

Jeg har ikke kjøpt solkrem med parfyme? Hvor står det at jeg har det? 😅 Jeg har maaaange solkremer hjemme nå, ingen av de inneholder parfyme. Du må gjerne komme hjem til meg og kikke og se at jeg snakker sant 😄 Jeg skrev at altfor mange solkremer inneholder parfyme, og da nytter det ikke for meg. Med det mente jeg, at de solkremene som inneholder parfyme, de kjøper jeg aldri og er ikke interessert i å teste ut, fordi huden min tåler ikke det. Jeg blir rød. Jeg ser alltid på ingredienslisten før kjøp. Jeg vet av erfaring fra "gamle dager" at huden min ikke tåler parfyme, så har styrt unna i mange, mange år nå.

Anonymkode: d080c...5a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 22.5.2022 den 0.59):

Vichy faktor 30 til kropp og 50 til ansiktet. Bruker også aftersun lotion fra samme merke. Produktene er bra og lukter magisk /sommer. 

Anonymkode: 5be44...936

Brukte Vichy en gang og fikk soleksem av den, dritt solkrem.

Anonymkode: 535e0...dc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Cliniderm faktor 30, og har brukt den i mange år. Kjempefornøyd at jeg aldri vil bytte. 🌞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evy! Til både barn og voksne. 
Er også veldig glad i Hawaiian Tropic, liker lukta 😁

Anonymkode: e3894...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver Korres sin i år. 

Anonymkode: e1954...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...