AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #41 Skrevet 5. mai 2022 SlemUlv skrev (4 timer siden): Hvordan er det utroskap? Hvem lyver og går bak ryggen på hvem her? De andre eksemplene og. Hvem lyver og går bak ryggen på hvem? Utroskap er ikke sex, for meg. Det er sviket ved å lykke og gå bak ryggen. Altså trenger ikke sex å være utroskap, om det er avtalt at det er lov med sex med andre. Enig. Utroskap trenger ikke å ha med sex å gjøre, men det har med løftebrudd og illojalitet å gjøre. Har du lovt å være monogam, er det et løftebrudd å ha sex med andre eller å være emosjonelt intim med andre. Har du lovt å aldri gi en klem til andre, så er det utroskap å klemme andre. Så rent semantisk kan man ikke si at man har fått tillatelse til å være utro. Har man fått tillatelse, er man per def ikke utro. Men man kan kanskje si at det er utroskap å plutselig stikke avgårde til Ibiza uten å gi beskjed, hvis man tidligere har lovt å aldri dra på ferie uten den andre. Litt utenfor det som vanligvis oppfattes som utroskap, kanskje, men likefullt et svik og løftebrudd. Anonymkode: bd72d...c8f 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #42 Skrevet 6. mai 2022 John McClane skrev (På 4.5.2022 den 2.46): Skjønner ikke helt hva du mener med denne uttalelsen? Er det fordi han tør og spørre? Han er nok veldig ung og føler at dette kan ødelegge for forholdet og leter etter en måte å redde det på så lenge han føler det slik. Det er ikke noe nytt at yngre menn i forhold kjenner at de får lyst på andre damer selv om de elsker sin kone. De fleste menn kjenner på denne trangen mange ganger i løpet av livet, ja de fleste kjenner den nok ganske så ofte også. Dette er noe som henger igjen fra urtider da menn måtte ta seg til rette for at menneskeheten skulle overleve.Slik er det selvsagt ikke lenger men følelsene er fortsatt sterkt tilstede hos menn selv om de er lykkelige med en kvinne. Eksempelvis kan vi se på utroskap og menns konsekvensløse valgmønster og hvor ofte de er utro. Nå er det nok en del kvinner som reagerer på dette og sitter klar til å argumentere i mot. De har kanskje snakket med mannen sin flere ganger om nettopp dette og er blitt beroliget med at dette ikke er noe han kjenner til. Det er dessverre ikke så enkelt for menn kan nemlig elske sin kvinne høyt og samtidig føle på sin seksuelle drift som gir trang og lyster til å ha sex med andre kvinner tross i at han er lykkelig ed sin utvalgte. De fleste menn vet at kona ikke har samme følelser og hvis det blir snakket om eller hun spør ham så serverer han henne raskt en 'hvit løgn' i frykt for å miste husfreden. Det handler ikke om å skjule noe han har gjort eller vil gjøre. Menn opplever å føle denne trangen selv om de elsker sin kvinne høyt og dette kan derfor ikke automatisk sammenlignes mellom kjønnene..Kvinner tror at dette viser hva han føler for henne men slik er det altså ikke nødvendigvis Med menn som lever ut trangen og faktisk er utro så blir det annerledes, de tar egoistiske avgjørelser som han vet rammer de han har nærmest uten at det stopper ham. Da er vi over på noe annet enn det jeg snakker om her. Jeg prøver ikke å lage en unnskyldningen for at menn kan gjøre som de vil, men det er sannheten er en forklaring til hvorfor TS spør slik han gjør. Så hvis han skal ha et lykkelig forhold til en kvinne så må han kunne kontrollere disse lystene og kanskje uten at hun aner at han har de. Ganske enig med deg, men å tro at dette er et en urgreie som kun gjelder for menn er en veldig utdatert holdning som ikke har rot i virkeligheten eller forskning. Det brukes bare for å forsvare at menn er utro, men kvinner har like mye lyst og og behov som menn. Jeg antar du er mann og du kan ikke snakke for et kjønn du ikke har peiling på. Jeg blir irritert over denne holdningen over at menn er beist fra urtiden mens kvinner er lojale husmødre som kun vil ha en mann hele sitt liv. Jeg er kvinne og og jeg kjenner meg igjen i det ts skriver. Anonymkode: b3719...9b2 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #43 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 11.22): Man trenger ikke pule alt man ser, men å pule samme dama i 10-20år er kjedelig. Anonymkode: 9af56...0aa Like kjedelig som det er å pule samme mann i 10-20 år. Anonymkode: b3719...9b2 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #44 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 5/3/2022 den 19.20): Åpent forhold høres vel dramatisk ut? Jeg er jo ikke ute etter flere forhold, kun sex og litt flørting. Dama er ikke egentlig typen som ville gjort noe slikt og er mye mer monogam enn meg, men hun er pen og ville nok fått tilbud hvis hun ville. Ts. Anonymkode: b3719...9b2 Det er ganske selvfølgelig at hun er monogam når det er avtalen mellom dere. Det er ikke sikkert hun er like "monogam av seg" dersom du hadde sex med andre kvinner. Jeg er også "monogam av meg", fordi jeg er lojal mot min partner, men jeg hadde ikke vært det dersom han ville ha sex med andre. Da skulle jeg også hatt lov, og hadde hatt det. AnonymBruker skrev (På 5/3/2022 den 20.48): Er det fordi jeg er mann at så mange er negative? Andre tråder på KG om det samme fra en kvinne ville jo blitt møtt med stor ståpåvilje og heiarop. Mulig det er jeg som er tett, men jeg ser ikke helt koblingen med å måtte gjøre det slutt pga mine seksuelle fantasier ? Jeg tenner rett og slett veldig på spenningen ved det nye, ukjente og tilfeldige, noe som er umulig å for henne å oppfylle etter 10 år i et forhold. Og vi har barn, til info. Ts. Anonymkode: b3719...9b2 Nei det hadde det ikke. Løgn og bedrag er ikke vel ansett uansett kjønn, og åpne forhold bør være åpne begge veier. Det er bare rett og rimelig. Hun har sikkert mange fantasier du ikke kan oppfylle hun også. Anonymkode: 9d337...63e 1
Gjest O.G. Skrevet 6. mai 2022 #45 Skrevet 6. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 3.5.2022 den 20.56): Er det greit å spørre kjæresten om å få tillatelse til å ha sex med andre kvinner? Ikke på jevnlig basis altså, men èn gang eller noen få ganger i ny og ne. Hva ville du svart? Jeg ønsker veldig gjerne å teste andre sexpartnere, uten noe mer forpliktelser rundt det enn sex, men ønsker ikke å gjøre det bak partneren min sin rygg. Samtidig vet jeg ikke hva jeg gjør hvis svaret blir "nei", om jeg da kommer til å gå bak ryggen på samboeren min likevel eller om jeg klarer å holde meg i tøylene.. Anonymkode: b3719...9b2 Hun vil sikkert ha tillatelse til å teste ut ny kuk hun også....
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #46 Skrevet 6. mai 2022 Jeg synes det er komplett avsporing å spekulere hvorvidt kona kunne tenke seg å ha sex med andre. Monogami er ikke et kompromiss. Det er ikke en våpenhvile. Ditt behov for sex med andre blir ikke bedre av at du "tilbyr" henne å ha sex med andre. Det gjør heller at hun lurer på om du i det hele tatt vet hva et forhold er. Du slipper "henne" ikke "fri". Med mindre du har en likesinnet kone i utgangspunktet. Og jeg tør vedde på at du allerede har gitt henne nok signaler til at du vil eksperimentere utenfor forholdet til at hun hadde gitt signal allerede dersom dette var noe som hun ønsket. Anonymkode: 59bcb...c02 1
Gjest lurven Skrevet 6. mai 2022 #47 Skrevet 6. mai 2022 Hvis du får tillatelse er det vel teknisk sett ikke utroskap
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2022 #48 Skrevet 6. mai 2022 SlemUlv skrev (På 5.5.2022 den 9.46): Hvordan er det utroskap? Hvem lyver og går bak ryggen på hvem her? De andre eksemplene og. Hvem lyver og går bak ryggen på hvem? Utroskap er ikke sex, for meg. Det er sviket ved å lykke og gå bak ryggen. Altså trenger ikke sex å være utroskap, om det er avtalt at det er lov med sex med andre. Helt riktig. Utroskap betyr løftebrudd. Anonymkode: 59ea5...a2a
John McClane Skrevet 15. mai 2022 #49 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 6.5.2022 den 6.00): Jeg blir irritert over denne holdningen over at menn er beist fra urtiden mens kvinner er lojale husmødre som kun vil ha en mann hele sitt liv. Jeg er kvinne og og jeg kjenner meg igjen i det ts skriver. Anonymkode: b3719...9b2 Vel, du har sikkert rett i at det er flere kvinner som føler på den samme trangen enn det de fleste(og jeg) kanskje tror, men å påstå som hovedregel at dette oppleves likt for begge kjønn mener jeg er å forenkle kjønnene ved å si at kvinnen er likeenkel som mannen. At stort sett alle mennesker kjenner på denne følelsen i løpet livet både en og flere ganger kan vi nok slå fast en gang for alle. Men der stopper egentlig sammenligningsgrunnlaget. For evnen til å takle følelser som truer forholdet er totalt ulike hvor feks styrken i kvinnens evne til å kontrollere slike angrep være mye sterkere enn mannens som er reglrett svakt. Over tid utvikler trangen seg også helt ulikt hvor mannen nesten alltid vil slite tidlig mens kvinner vil kunne temme følelsen så lenge visse elementer i forholdets balanse er intakt. Rollene i et forhold oppleves også veldig ulikt hvor kvinnen kvinnen har fått tildelt et ansvar de ikke engang har bedt om men som gjør at de automatisk er den eneste som er i stand til å sørge for at alt og alle i hele familien til enhver tid har det best mulig. Dette krever masse av henne fra tidlig morgen og til sent på kveld hver eneste dag. Dette er nok ganske ukjent for mange menn og de oppfatter egentlig hennes innsats som litt unødvendig irriterende uten å fatte hvor positivt det er for alle og hva det krever. Grunnen til at jeg nevner dette er for å vise hvor ulikt de oppfatter hjemmet og familien som de begge ser og befinner seg i hver eneste dag. På samme måte oppfatter de problemer i forholdet og en kan jo bare tenke hvor fullstendig ulikt dette bærer om forholdet slarker..... Kjønnene er utrolig ulike og følt trang til endring utvikles altså fra ulikt hold. En ser at tiden det tar å komme til det punktet hvor valg taes er ulikt og det er som oftest er mannen som har kortest tålmodighet. Kvinner og menn har ulike strategier hvor spesielt kvinnen nesten alltid har et mye mer sammensatt nettverk av følelser samt dypere innsikt i konsekvenser for familie og omkrets og trenger mer tid enn mannen. Når valget så taes vil det tilsynelatende samme valget ha helt ulike årsaker og de har utviklet seg fra helt ulike energier som dessverre fører til dårlige valg etter at forståelsen for hverandre bare vokste for hver dag som gikk. Og mye av dette fordi kjønnene er så forskjellige og i mange par blir manglende forståelse for disse ulikhetene som en ulmebrann en ikke ser eller oppdager før den har ødelagt alt og man gir opp å redde annet enn seg selv. Et solid punktum for dette forholdet. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #50 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 3.5.2022 den 20.56): Er det greit å spørre kjæresten om å få tillatelse til å ha sex med andre kvinner? Ikke på jevnlig basis altså, men èn gang eller noen få ganger i ny og ne. Hva ville du svart? Jeg ønsker veldig gjerne å teste andre sexpartnere, uten noe mer forpliktelser rundt det enn sex, men ønsker ikke å gjøre det bak partneren min sin rygg. Samtidig vet jeg ikke hva jeg gjør hvis svaret blir "nei", om jeg da kommer til å gå bak ryggen på samboeren min likevel eller om jeg klarer å holde meg i tøylene.. Anonymkode: b3719...9b2 Hva ville du svart om hun kom til deg og spurte om det var greit at hun fikk seg et knull her og der innimellom, bare fordi hun vil teste andre menn? Hvorfor føler du behov for å ha sex med andre? Hvorfor er det evt vanskelig å la være å være utro? Og til sist, hvorfor er du i et forhold når du ikke er klar for det? For å svare på spørsmålet ditt: hadde min mann kommet med noe slikt, så hadde jeg avsluttet forholdet. Anonymkode: cf4f2...89f 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #51 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 3.5.2022 den 21.14): Bare lause single damer gjør det, hvem vil ha hjem herpes, kjønnsvorter og det som verre er? Anonymkode: 38297...ae5 Og hvem har de evt fått all den dritten av?🙄 SlemUlv skrev (På 3.5.2022 den 22.58): Til et mer åpent sted, hvor folk blir akseptert for å leve livene sine som de vil. Og ikke sånn som "sammfunnet" mener at de bør? Det er ikke samfunnet som har "påvirket" meg til at jeg vil ha mannen min for meg selv, det er en helt grunnleggende følelse i meg. Heldigvis er mannen enig med meg om det. Jeg er helt åpen for at folk skal få leve og elske som de ønsker, bare for å ha sagt det. Men ts ønsker jo ikke egentlig et åpent forhold, han vil bare leve ut fantasien sin om å ligge med andre/flere, og han er ikke superkeen på at damen skal gjøre det samme. Anonymkode: cf4f2...89f 2
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2022 #52 Skrevet 15. mai 2022 John McClane skrev (På 4.5.2022 den 2.46): Skjønner ikke helt hva du mener med denne uttalelsen? Er det fordi han tør og spørre? Han er nok veldig ung og føler at dette kan ødelegge for forholdet og leter etter en måte å redde det på så lenge han føler det slik. Det er ikke noe nytt at yngre menn i forhold kjenner at de får lyst på andre damer selv om de elsker sin kone. De fleste menn kjenner på denne trangen mange ganger i løpet av livet, ja de fleste kjenner den nok ganske så ofte også. Dette er noe som henger igjen fra urtider da menn måtte ta seg til rette for at menneskeheten skulle overleve.Slik er det selvsagt ikke lenger men følelsene er fortsatt sterkt tilstede hos menn selv om de er lykkelige med en kvinne. Eksempelvis kan vi se på utroskap og menns konsekvensløse valgmønster og hvor ofte de er utro. Nå er det nok en del kvinner som reagerer på dette og sitter klar til å argumentere i mot. De har kanskje snakket med mannen sin flere ganger om nettopp dette og er blitt beroliget med at dette ikke er noe han kjenner til. Det er dessverre ikke så enkelt for menn kan nemlig elske sin kvinne høyt og samtidig føle på sin seksuelle drift som gir trang og lyster til å ha sex med andre kvinner tross i at han er lykkelig ed sin utvalgte. De fleste menn vet at kona ikke har samme følelser og hvis det blir snakket om eller hun spør ham så serverer han henne raskt en 'hvit løgn' i frykt for å miste husfreden. Det handler ikke om å skjule noe han har gjort eller vil gjøre. Menn opplever å føle denne trangen selv om de elsker sin kvinne høyt og dette kan derfor ikke automatisk sammenlignes mellom kjønnene..Kvinner tror at dette viser hva han føler for henne men slik er det altså ikke nødvendigvis Med menn som lever ut trangen og faktisk er utro så blir det annerledes, de tar egoistiske avgjørelser som han vet rammer de han har nærmest uten at det stopper ham. Da er vi over på noe annet enn det jeg snakker om her. Jeg prøver ikke å lage en unnskyldningen for at menn kan gjøre som de vil, men det er sannheten er en forklaring til hvorfor TS spør slik han gjør. Så hvis han skal ha et lykkelig forhold til en kvinne så må han kunne kontrollere disse lystene og kanskje uten at hun aner at han har de. Så du sitter på sannheten om alle menn? Jeg tenker vi sier at du snakker for deg selv. For dette du skriver er jo bare vås. AnonymBruker skrev (På 4.5.2022 den 11.22): Kanskje det er du som bør ta en runde med deg selv. Man trenger ikke pule alt man ser, men å pule samme dama i 10-20år er kjedelig. Anonymkode: 9af56...0aa Kanskje du også bør ta en runde med deg selv. Det passer ikke for alle å være i et forhold. Sex med en fast partner trenger absolutt ikke å bli kjedelig. Vi har det fremdeles fint, morsomt, spennende, vi er søkende og utfordrende osv i sengen (og andre plasser), etter 9 år. Anonymkode: cf4f2...89f 1
John McClane Skrevet 15. mai 2022 #53 Skrevet 15. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Så du sitter på sannheten om alle menn? Jeg tenker vi sier at du snakker for deg selv. For dette du skriver er jo bare vås. He he, artig😆 Synes du det bare var vås? Hvorfor det? Hva da? De som bare slenger med leppa og forteller at de vet bedre uten å forklare eller begrunne er de destruktives måte å uttale seg på. Svaret ditt bryr ingen seg ikke om, kun den tiden man kastet bort på å lese det......
SlemUlv Skrevet 16. mai 2022 #54 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Men ts ønsker jo ikke egentlig et åpent forhold, han vil bare leve ut fantasien sin om å ligge med andre/flere, og han er ikke superkeen på at damen skal gjøre det samme. Anonymkode: cf4f2...89f Monopoly er en ting, men seff må de involverte samtykke til det. Og til det andre, mange er monogame fordi det er sånn det liksom skal være. Det er sånn de er opplært til at livet er. Og det er trist. Derfor jeg er veldig for å få ut informasjon om alle relasjonaformer 🙂 Jeg var ei av de som var monogam, fordi det var sånn det skulle være. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #55 Skrevet 16. mai 2022 Ts her. Ønsker å gjenta at dama gjerne kan ligge med andre menn for min del. Det vil jeg syns er helt ok så lenge vi vet hvor vi har hverandre. Men hun er ikke typen til det og har sagt det. Derfor vurderer jeg også å gå siden jeg er lei av å ha sex med samme dama over så mange år. Anonymkode: b3719...9b2 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2022 #56 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ts her. Ønsker å gjenta at dama gjerne kan ligge med andre menn for min del. Det vil jeg syns er helt ok så lenge vi vet hvor vi har hverandre. Men hun er ikke typen til det og har sagt det. Derfor vurderer jeg også å gå siden jeg er lei av å ha sex med samme dama over så mange år. Anonymkode: b3719...9b2 Høres ut som en god ide, altså å avslutte forholdet. Anonymkode: cf4f2...89f 2
Blod Skrevet 16. mai 2022 #57 Skrevet 16. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ts her. Ønsker å gjenta at dama gjerne kan ligge med andre menn for min del. Det vil jeg syns er helt ok så lenge vi vet hvor vi har hverandre. Men hun er ikke typen til det og har sagt det. Derfor vurderer jeg også å gå siden jeg er lei av å ha sex med samme dama over så mange år. Anonymkode: b3719...9b2 Det er jo bare å spørre. Har du spurt hva hun i det hele tatt tenker om ikke-monogame forhold? Om ikke kan du jo starte der 😊
Tarzani Skrevet 16. mai 2022 #58 Skrevet 16. mai 2022 Totalt uakseptabelt. Bare å få spørsmålet hadde nok gjort at jeg innså at vi har altfor forskjellig syn på det der.. Det forholdet hadde nok tatt slutt ganske raskt her hos meg iallfall.
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #59 Skrevet 17. mai 2022 On 5/6/2022 at 6:02 AM, AnonymBruker said: Like kjedelig som det er å pule samme mann i 10-20 år. Anonymkode: b3719...9b2 Ifg damene her inne så stemmer jo ikke det Anonymkode: 9af56...0aa
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2022 #60 Skrevet 17. mai 2022 Hvis samboeren min hadde spurt om det, hadde jeg sagt ja. Jeg hadde også koblet ut av forholdet i samme slengen. I mitt hode er et godt forhold et monogamt forhold, og hvis vi skal begynne å bare være fuckfriends med åpne forhold gidder jeg ikke å bry meg om han på samme vis som jeg bryr meg om en kjæreste. Hadde storkoset meg med andre menn, men hadde ikke vært den samme gode, trofaste dama han er vant med. Anonymkode: 29a58...c01 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå