Maleficenta Skrevet 3. mai 2022 #61 Skrevet 3. mai 2022 Honey Dew skrev (5 timer siden): Hjelper ikke. En selvmedisinerer seg ikke med rusmidler. Det vil bare gjøre ting verre. Jeg har sosial angst jeg også, så jeg vet hva jeg snakker om. Jeg bruker ikke rusmidler, men kjører igjennom ting med krum hals fordi hvis jeg rygger, har jeg tapt. Jeg har fått sobril av legen, men velger å ikke bruke dem. lett å si at sånt gjør man ikke når hjelpeapparatet er for dårlug og vekdig mange ikke ser en annen utvei
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #62 Skrevet 3. mai 2022 Jeg har selv vært den som måtte drikke meg til mot på et lignende familiearrangement, på bakgrunn av sosial angst. Jeg var ikke tydelig beruset, men hadde drukket til det punktet at jeg turte å delta. Det var ikke noe enkelt å være der på tross av at jeg hadde drukket. Jeg ønsket ikke å skuffe familie ved å ikke komme. Ytret et ønske om å få slippe å delta lang tid i forveien, men det ble på en måte forventet at jeg skulle dukke opp. Noen har mer enn nok med seg selv, og det er for mange veldig langt utenfor sin egen komfortsone å delta på slike ting når man sliter med angst. Vet selv at jeg ikke hadde presset noen med sosial angst til å komme om jeg skulle ha arrangert noe. Det er et veldig stort krav fra "arrangøren" sin side, å forvente at noen med angst skal dukke opp. Det er omtrent ego å forvente. Og det kan gjøre vondt værre for den med angst. Vær heller glad for at han dukket opp, det krevde ekstremt mye, det vet jeg. Og som andre har sagt - ingen skade skjedd. Han følte nok som meg at han måtte komme, og han var langt utenfor sin egen komfortsone ved å gjøre det. Gi han en klem fra meg! Anonymkode: 4797a...f0a 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #63 Skrevet 3. mai 2022 Jeg føler med deg, for jeg har opplevd lignende. Det er normalt og naturlig og føle både sinne, svik og forståelse for hans situasjon. Man har ikke bare en følelse, det har heller ikke din bror. Hadde vært bedre og ta beroligende og lagt opp dagen sin litt bedre. Han trenger hjelp. Ta en skikkelig prat ned han. Klem Anonymkode: b0645...9a1 1
Honey Dew Skrevet 4. mai 2022 #64 Skrevet 4. mai 2022 Maleficenta skrev (11 timer siden): da bør kanskje ts prøve å hjelpe han istedet for å kjefte Nei, han ødela jo festen.
Entern Skrevet 4. mai 2022 #65 Skrevet 4. mai 2022 Honey Dew skrev (6 minutter siden): Nei, han ødela jo festen. Det gjorde han da ikke. 1
Entern Skrevet 4. mai 2022 #66 Skrevet 4. mai 2022 Maleficenta skrev (12 timer siden): lett å si at sånt gjør man ikke når hjelpeapparatet er for dårlug og vekdig mange ikke ser en annen utvei Sant, men det er særdeles lite lurt å selvmedisinere.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #67 Skrevet 4. mai 2022 Honey Dew skrev (17 timer siden): Hjelper ikke. En selvmedisinerer seg ikke med rusmidler. Det vil bare gjøre ting verre. Jeg har sosial angst jeg også, så jeg vet hva jeg snakker om. Jeg bruker ikke rusmidler, men kjører igjennom ting med krum hals fordi hvis jeg rygger, har jeg tapt. Jeg har fått sobril av legen, men velger å ikke bruke dem. Gratulerer med å være perfekt da! Må være deilig å sitte der på sin høye hest. Anonymkode: fba9d...22e 3
Mt3 Skrevet 4. mai 2022 #68 Skrevet 4. mai 2022 1. Han kom brisen, ikke full 2. Synes din mann, konfirmanten, de andre gjestene at din bror ødela dagen? 3. Du skriver at din bror lider av sosial angst, hvordan skal dobbelkjefting over en og samme sak hjelpe? 4. Hva ville egentlig skuffet deg mest? At han ikke kom i selskapet eller at han faktisk dukket opp og var selvdisiplinert nok til å ikke bli full men holde seg på ett stabilt godt humør. Alkohol bør så klart ikke benyttes til selvmedisinering, men har han prøvd annen medisinering? Terapi? Vil ikke mer sure tilbakemeldinger fra deg heller forsterke angsten til senere anledninger? 3
Maleficenta Skrevet 5. mai 2022 #69 Skrevet 5. mai 2022 Entern skrev (23 timer siden): Sant, men det er særdeles lite lurt å selvmedisinere. det er han sikkert klar over
Maleficenta Skrevet 5. mai 2022 #70 Skrevet 5. mai 2022 Honey Dew skrev (23 timer siden): Nei, han ødela jo festen. han gjorde ikke det. Han oppførte seg ikke ufint
Ugresset Skrevet 5. mai 2022 #71 Skrevet 5. mai 2022 Han er garantert ikke den første som har møtt opp brisen/tatt et par drammer i et familieselskap/konfirmasjon for å "holde ut dagen". Tror det er mer vanlig enn mange kan tenke seg.. For mange med sosialangst er familieselskaper noe av det mest utfordrende man kan gjøre mot angsten og det er overhode ikke alle som er like komfortable rundt familie, selvom man er familie, men man stiller opp.. 2
Entern Skrevet 5. mai 2022 #72 Skrevet 5. mai 2022 Maleficenta skrev (11 minutter siden): det er han sikkert klar over Ja det var jo viktig for han å komme og han så nok ikke noen annen løsning.
Entern Skrevet 5. mai 2022 #73 Skrevet 5. mai 2022 Maleficenta skrev (11 minutter siden): han gjorde ikke det. Han oppførte seg ikke ufint Nettopp. Han var jo ikke dritings akkurat heller.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2022 #74 Skrevet 5. mai 2022 Du sier han har lært å skjule det såpass at andre bare tror han er utadvendt, men at du og din mann ikke lar dere lure. Det du sier er altså at mest sannsynlig så oppdaget kun du og din mann at din bror hadde drukket. Hva er egentlig det store problemet her da? Jeg hadde skjønt deg om han var såpass full at alle skjønte det og hvis han var høylytt og tok fokuset bort fra konfirmanten. Men sånn har du ikke beskrevet det. Jeg tenker at her har du muligens en onkel som ønsket å stille opp og være der på sin nevø sin store dag, men ikke hadde greid å stille opp uten litt alkohol innabords. Anonymkode: 5453a...7cc 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå