AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #41 Skrevet 2. mai 2022 Tvillingsjel skrev (13 timer siden): Jeg synes det er helt utrolig at folk forsvarer dette. Det virker ikke som folk skjønner hvor utrygt og traumatisk det kan være å se et familiemedlem ruset når man er mindreårig. All medlidenhet for sosial angst, men han burde avstått fra selskapet om han var for syk til å komme uten alkohol. Angst er ingen unnskyldning for å skremme barn, og særlig ikke på en dag som en konfirmasjon. Husk at det er ekstreme gradsforskjeller på rusede personer, og ikke minst oppførsel.. Stor forskjell på å f.eks ta noen glass vin eller være litt brisen og mer snakkesalig, og f.eks dette: For meg går grensen et sted der den rusede begynner å "ta rommet." hvis den rusede bare pratet litt ekstra med de rundt seg ved middag og kaffe, ville jeg nok ikke gjort noe. Anonymkode: beebf...dfe 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #42 Skrevet 2. mai 2022 Min svigerinne dukket visstnok opp full i konfirmasjonen til min mann for mange herrens år siden. Det var visst spikeren i kista for forholdet mellom min svigerfar og min svigerinne. Selv har jeg aldri møtt den dama, så det sier litt om hvordan ting kan bli. Anonymkode: c2d65...209 1
Honey Dew Skrevet 2. mai 2022 #43 Skrevet 2. mai 2022 Tvillingsjel skrev (14 timer siden): Hvis han har så sterk sosial angst at han ikke klarer å komme i selskap uten å være beruset (med barn tilstede!) så burde han ha avstått fra selskapet pga sykdom. For barn, og også ungdom, kan det oppleves svært utrygt og skremmende at en voksen endrer atferd slik som en ruset person gjør. Og alkohol hjelper heller ikke på angst. Den forsterker den i stedet. 2
mingus Skrevet 2. mai 2022 #44 Skrevet 2. mai 2022 Drizzt skrev (12 timer siden): Nei, han gjorde ikke det. Han drakk alkohol, det var en lett løsning. Han ville kjempet mye med seg selv hadde han kommet edru. At så mange i tråden synes det er greit at en gjest kommer etter å ha inntatt alkohol og med den atferden der, er symptomatisk for alkoholproblemet nordmenn generelt har. Enig, hadde ikke orket brisne onkler i noe familieselskap for barn her altså. Synes folk som er snydens er ekstremt ubehagelige å være i nærheten av. Er ikke avholds selv, men skal jeg nå en sjelden gang ha meg en drink eller to blir det hjemme med mannen.. ikke ut og være synlig full. Blir flau. 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #45 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 5/2/2022 den 9.13): Du tror en konfirmant blir skremt av å se onkel småbrisen? Jeg tror ungdommer er mer robuste enn som så. Anonymkode: b2c38...d5d Mulig det er andre barn der og som er mindre?? Og ungdommer trenger bedre forbilder enn fulle onkler i en så stor dag! Anonymkode: 5c592...2f1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #46 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 5/2/2022 den 9.13): Du tror en konfirmant blir skremt av å se onkel småbrisen? Jeg tror ungdommer er mer robuste enn som så. Anonymkode: b2c38...d5d Enig, flere av mine onkler var brisne i familieselskap gjennom hele min barndom. Mine foreldre serverte derfor ikke alkohol når de var invitert. Jeg ble aldri skremt av at en onkel var full. Det var bare sånn de var og jeg var glad i dem og glad for å se dem. Anonymkode: 3a295...dcf 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #47 Skrevet 3. mai 2022 Honey Dew skrev (22 timer siden): Og alkohol hjelper heller ikke på angst. Den forsterker den i stedet. Etterpå ja, men der og da fungerer den dempende. Anonymkode: 0f217...21d 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #48 Skrevet 3. mai 2022 mingus skrev (13 timer siden): Enig, hadde ikke orket brisne onkler i noe familieselskap for barn her altså. Synes folk som er snydens er ekstremt ubehagelige å være i nærheten av. Er ikke avholds selv, men skal jeg nå en sjelden gang ha meg en drink eller to blir det hjemme med mannen.. ikke ut og være synlig full. Blir flau. Skjønner du virkelig ikke forskjellen på «brisen» og «snydens»? Her var det jo knapt merkbart og han ødela ikke festen på noen måte. Anonymkode: 0f217...21d 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #49 Skrevet 3. mai 2022 Din bror har to sykdommer: Angst og alkoholavhengighet. Også skal du være skuffa? Hva skal man med fiender når man har slike "venner". Anonymkode: fba9d...22e 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #50 Skrevet 3. mai 2022 Du bør unne broren din en tynn en av og til. Angst er vanskelig. Vil du han skal ta selvmord? Anonymkode: 03323...8d0 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #51 Skrevet 3. mai 2022 Går denne broren, eller dere andre som svarer dere har sosial angst og må ty til alkohol for å tørre ting, til behandling? Hvis ikke får dere null sympati og respekt fra meg! Man kan ikke noe for at man har sosial angst, men man kan noe for at man velger å ikke oppsøke hjelp! Jeg kjenner flere med sosial angst, samt flere jeg antar har sosial angst, men som benekter det og ikke får behandling (dette er familiemedlemmer, eller så hadde jeg vel aldri sett dem). Sistnevnte gruppe svikter gang på gang, mens førstenevnte gruppe selvfølgelig ikke stiller på alt, men stiller på noe og er alltid åpne om hva som skjer når de ikke kan stille. Anonymkode: 55b70...e14 1 1
Honey Dew Skrevet 3. mai 2022 #52 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Etterpå ja, men der og da fungerer den dempende. Anonymkode: 0f217...21d Da bruker en ikke alkohol. En går heller i terapi. Alkohol og mentale problem passer ikke sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #53 Skrevet 3. mai 2022 Honey Dew skrev (2 minutter siden): Da bruker en ikke alkohol. En går heller i terapi. Alkohol og mentale problem passer ikke sammen. Må være lett å være deg hvis alt løses like bastant og enkelt. Har du tenkt på at man ikke kan dra med seg terapeuten i en konfirmasjon? Og har du noen gang kjent på sterk sosial angst? Anonymkode: 0f217...21d 1
Honey Dew Skrevet 3. mai 2022 #54 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Må være lett å være deg hvis alt løses like bastant og enkelt. Har du tenkt på at man ikke kan dra med seg terapeuten i en konfirmasjon? Og har du noen gang kjent på sterk sosial angst? Anonymkode: 0f217...21d Hjelper ikke. En selvmedisinerer seg ikke med rusmidler. Det vil bare gjøre ting verre. Jeg har sosial angst jeg også, så jeg vet hva jeg snakker om. Jeg bruker ikke rusmidler, men kjører igjennom ting med krum hals fordi hvis jeg rygger, har jeg tapt. Jeg har fått sobril av legen, men velger å ikke bruke dem. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #55 Skrevet 3. mai 2022 Honey Dew skrev (9 minutter siden): Da bruker en ikke alkohol. En går heller i terapi. Alkohol og mentale problem passer ikke sammen. Terapi? Haha. Mot sosial angst. Eneste som hjelper er å konfrontere angst litt etter litt. Alkohol hjelper bare der og da. Anonymkode: 03323...8d0
mingus Skrevet 3. mai 2022 #56 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skjønner du virkelig ikke forskjellen på «brisen» og «snydens»? Her var det jo knapt merkbart og han ødela ikke festen på noen måte. Anonymkode: 0f217...21d Har jeg sagt det da? Brisen og snydens er samma for meg, ubehagelige personligheter begge to
Rhodiola Skrevet 3. mai 2022 #57 Skrevet 3. mai 2022 Ryddet for diskriminerende ytringer, brukerdebatt og siteringer av det. - Rhodiola, mod.
Maleficenta Skrevet 3. mai 2022 #58 Skrevet 3. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 1.5.2022 den 21.57): Jeg er så sint og skuffet. Min bror har sosial angstlidelse, og også dessverre et alkoholproblem. ikke sånn at han er dritings, men at han plutselig blir "snakkesalig" og ekstra blid. Selv rører jeg ikke alkohol, og jeg sa på forhånd at jeg helst så at han kom uten alkohol. I dag har han småflirt i hele dag, og bablet og skravlet med alle gjestene. Altså ikke på et sånt nivå at han stinket alkohol, men han lo ekstra høyt og var "litt brisen" gjennom hele dagen, så han har gjemt unna alkohol et sted for å holde humøret sitt. Men det er ikke "han", det er alkoholen som får han ekstra sosial. Dessuten kan man se det litt i øynene hans når han har drukket. Jeg er sint fordi jeg føler han ikke respekterte mitt ønske om at han skulle stille edru på min sønns store dag. Jeg sa helt kort til ham da vi avsluttet i sted at jeg var skuffet, han sa til meg at han ikke hadde greid å komme uten å drikke alkohol i dag. Min mann synes jeg er urimelig som er sint på ham, men jeg sa klart og tydelig at vi ikke skal ha alkohol på en slik dag. Jeg lurer nm å på å sende en sms der jeg skriver at jeg føler han sviktet meg og mitt ønske i dag. Hva synes dere? Anonymkode: 4f8a0...5cd enig med mannen din. Broren din sliter. Ha litt empati heller 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #59 Skrevet 3. mai 2022 Hverdagsfrue skrev (På 1.5.2022 den 22.01): Ikke send sms, ikke utrykk skuffelse! Mannen har som du vet en sosial angst, og burde få skryt som klarte stille. Det krevde utrolig mye mot og anstrengelse. Og det viser hvor viktig det var for ham å stille. AnonymBruker skrev (På 1.5.2022 den 22.01): Her ville jeg heller ha vært bekymret for broren min heller enn å bli skuffet og lei meg. Anonymkode: c6b4f...01d Godt å se at det fortsatt finnes gode mennesker i verden. Anonymkode: bd699...f13 1
Maleficenta Skrevet 3. mai 2022 #60 Skrevet 3. mai 2022 Honey Dew skrev (5 timer siden): Da bruker en ikke alkohol. En går heller i terapi. Alkohol og mentale problem passer ikke sammen. da bør kanskje ts prøve å hjelpe han istedet for å kjefte 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå