Gå til innhold

Min bror kom full i konfirmasjon.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så sint og skuffet. Min bror har sosial angstlidelse, og også dessverre et alkoholproblem. ikke sånn at han er dritings, men at han plutselig blir "snakkesalig" og ekstra blid. Selv rører jeg ikke alkohol, og jeg sa på forhånd at jeg helst så at han kom uten alkohol. I dag har han småflirt i hele dag, og bablet og skravlet med alle gjestene. Altså ikke på et sånt nivå at han stinket alkohol, men han lo ekstra høyt og var "litt brisen" gjennom hele dagen, så han har gjemt unna alkohol et sted for å holde humøret sitt. Men det er ikke "han", det er alkoholen som får han ekstra sosial. Dessuten kan man se det litt i øynene hans når han har drukket. Jeg er sint fordi jeg føler han ikke respekterte mitt ønske om at han skulle stille edru på min sønns store dag. Jeg sa helt kort til ham da vi avsluttet i sted at jeg var skuffet, han sa til meg at han ikke hadde greid å komme uten å drikke alkohol i dag. Min mann synes jeg er urimelig som er sint på ham, men jeg sa klart og tydelig at vi ikke skal ha alkohol på en slik dag. Jeg lurer nå på å sende en sms der jeg skriver at jeg føler han sviktet meg og mitt ønske i dag. Hva synes dere?

Anonymkode: 4f8a0...5cd

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La det være. 

Anonymkode: 9226c...3b4

• Liker 40
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Jeg ville sendt han en sms, helt klart. 

Skrevet

Hvis det bare var du som merket det synes jeg du skal la det fare! Virker jo ikke som han ødela for konfirmanten? Klart at du som kjenner din bror best er den første som merker det!!

Eller ville du heller at han skulle la være å komme ?

• Liker 21
Skrevet

Bedre at han drikker litt innimellom en å bruke anti depressive 

• Liker 4
Skrevet

Skjønner skuffelsen din. På samme tid tenker jeg at din bror trenger hjelp, ikke å bli fortalt hvor skuffet du er. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ødela dette dagen for konfirmanten, mener du? 

Eller mener du, helt oppriktig, at din opplevelse er noe som skal være av betydning på en dag som feirer et barn..? For det er ikke en helt god mening.

Anonymkode: 0bf21...091

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært bedre at han ikke kom? 

Anonymkode: b8ae5...f04

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Du er urimelig. Han kom og det er nok mye viktigere for komfirmanten. Synes du burde vise mer forståelse for din bror. 

Anonymkode: 8794c...fea

• Liker 17
Skrevet (endret)

Han vet nok hvor skuffet du er, men han har jo et stort alkoholproblem.

Men jeg ville tatt en prat med ham igjen.

Han må oppsøke og få medikamentell vurdering - og få hjelp. 

Nå drakk han så mye at han ble brisen, pg dette i en konfirmasjon

Hadde lett droppet å invitere folk som ruser seg i slike sammenhenger. Ungenes beste er min første pri. 

Endret av Fløff
  • Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Han var sikkert utrolig stresset og engstelig og drakk litt for å greie dagen stakkar 😔

Han blir bare mer stresset og drikker mer hvis du kjefter på han er jeg redd 😔

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
Trimmeren skrev (9 minutter siden):

Bedre at han drikker litt innimellom en å bruke anti depressive 

Der må jeg si meg totalt uenig. Selvmedisinering ødelegger liv.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
Hverdagsfrue skrev (12 minutter siden):

Ikke send sms, ikke utrykk skuffelse!

Mannen har som du vet en sosial angst, og burde få skryt som klarte stille. Det krevde utrolig mye mot og anstrengelse. Og det viser hvor viktig det var for ham å stille.

Hvis han har så sterk sosial angst at han ikke klarer å komme i selskap uten å være beruset (med barn tilstede!) så burde han ha avstått fra selskapet pga sykdom. For barn, og også ungdom, kan det oppleves svært utrygt og skremmende at en voksen endrer atferd slik som en ruset person gjør. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi inviterer ikke en onkel av mannen til selskaper hvor det er barn tilstede. Og er åpne om at det er fordi han drikker.

En ting er at vi voksne klarer å håndtere brisne folk, men barn skal ikke! 

Anonymkode: 46f85...b4c

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi inviterer ikke en onkel av mannen til selskaper hvor det er barn tilstede. Og er åpne om at det er fordi han drikker.

En ting er at vi voksne klarer å håndtere brisne folk, men barn skal ikke! 

Anonymkode: 46f85...b4c

Jeg synes det er helt utrolig at folk forsvarer dette. Det virker ikke som folk skjønner hvor utrygt og traumatisk det kan være å se et familiemedlem ruset når man er mindreårig. All medlidenhet for sosial angst, men han burde avstått fra selskapet om han var for syk til å komme uten alkohol. Angst er ingen unnskyldning for å skremme barn, og særlig ikke på en dag som en konfirmasjon.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du har allerede sagt til ham at du er skuffet, hva i alle dager skal en sms hvor du gjentar noe du allerede har uttrykt være godt for?

Anonymkode: 8a785...8ba

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan ødela dette dagen for konfirmanten, mener du? 

Eller mener du, helt oppriktig, at din opplevelse er noe som skal være av betydning på en dag som feirer et barn..? For det er ikke en helt god mening.

Anonymkode: 0bf21...091

Han prøver liksom å "skjule" det litt, men øynene hans avslører ham hver gang. han har trening i å få det til å virke som han bare er utadvent, men han lurer ikke meg og mannen min. 

Anonymkode: 4f8a0...5cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er urimelig. Han gjorde ingen skade.

Anonymkode: 963bb...0ca

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...