Gå til innhold

Forslag til endringer av KGs regelverk og annet


Hunter7

Anbefalte innlegg

Natron skrev (2 minutter siden):

Jo, det gjør det.

Hvorfor kan ikke jeg tagge min gamle slettede Winza bruker da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cid skrev (Akkurat nå):

Hvorfor kan ikke jeg tagge min gamle slettede Winza bruker da?

Det er jo derfor jeg spør. Det er flere brukere som har slettet egen profil,og det er flere som er permanent utestengte. Noen av disse kan tagges. Men som sagt, jeg spør mest av nysgjerrighet på grunn av de jeg vet har slettet profilen sin av egen vilje.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natron skrev (2 minutter siden):

Det er jo derfor jeg spør. Det er flere brukere som har slettet egen profil,og det er flere som er permanent utestengte. Noen av disse kan tagges. Men som sagt, jeg spør mest av nysgjerrighet på grunn av de jeg vet har slettet profilen sin av egen vilje.

Det er utrolig merkelig i så fall :klo: Jeg har ikke sett eksempler på det men hvis du sier det har skjedd så må det være en bug eller noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (2 minutter siden):

Det er utrolig merkelig i så fall :klo: Jeg har ikke sett eksempler på det men hvis du sier det har skjedd så må det være en bug eller noe

Ja du sier noe:klo:

Og da lurer jeg litt på hva årsaken er, og hva forskjellen er for permanent utestengte som jo ikke kan komme tilbake de neste tre årene (hvor står egentlig spesifiseringen om 3-års regelen i regelverket?), og for de (jeg finner for øyeblikket bare én som har status som medlem uten innlegg, men det er sikkert flere) som har slettet seg selv?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adobyen
Cid skrev (51 minutter siden):

Hvis man fortsatt har brukernavnet så er det nok ikke det greit nei

Edit: Fikk vite nettopp at det er ikke noe regel mot dette 

Dumt, da kan man fritt opprette konto Anglofill, Cid1,  Adobyene osv.?  Det sier mest om de som plagierer, de kan ikke være gode i toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (5 minutter siden):

Dumt, da kan man fritt opprette konto Anglofill, Cid1,  Adobyene osv.?  Det sier mest om de som plagierer, de kan ikke være gode i toppen.

Ikke gi folk ideer nå da 😝

Men ja er visst så enkelt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke mulig å tagge slettede brukere. Slettede brukere står som Gjest_Brukernavn, og disse kan ikke tagges. Når en bruker slettes så frigjøres brukernavnet automatisk, slik at evt. nye brukere kan opprette brukere med samme brukernavn. Det vil da være evt. ny bruker som tagges, ikke den gamle slettede. Utestengte brukere kan tagges på akkurat samme måte som alle andre brukere, uavhengig om de er aktive brukere, ikke vært innlogget på flere år, eller er utestengt.

Edie, adm.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Jeg lurer på noe, om en bruker ikke har hvert aktiv på flere år (5 år eller mer) hvorfor slettes ikke disse automatisk for å frigjør plass og det samme med permanent utestengt brukere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AthenaRavenLuna skrev (30 minutter siden):

Jeg lurer på noe, om en bruker ikke har hvert aktiv på flere år (5 år eller mer) hvorfor slettes ikke disse automatisk for å frigjør plass og det samme med permanent utestengt brukere? 

Det synes jeg de burde gjort, etter 5 år år så er det svært lite sannsynlig at man kommer tilbake og om man gjør det kan man bare lage en ny bruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AthenaRavenLuna skrev (40 minutter siden):

Jeg lurer på noe, om en bruker ikke har hvert aktiv på flere år (5 år eller mer) hvorfor slettes ikke disse automatisk for å frigjør plass og det samme med permanent utestengt brukere? 

Hei, og takk for godt forslag!

Per i dag så kan vi frigjøre brukernavn ved å slette brukere som har vært inaktive i over to år, jamfør regelverket. Dette gjøres evt. etter spesifikke forespørsler da vi må manuelt må gå inn og sjekke brukeren for evt. aktivitet som AnonymBruker som ikke vises automatisk. Jeg sjekker opp om dette er mulig å gjøre slik sletting av brukere automatisk etter inaktivitet over en viss periode. 

Edie, adm.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man blir utestengt på livstid, kan man da be om å få slette brukeren sin?

Man får jo ikke slette brukeren sin hvis man bare er utestengt for en periode i den perioden man er utestengt, da må man vente i feks 3mnd til straffen er over før man får tilgang til forumet og får bedt om utestengelse. 

Er man utestengt på livstid så er det jo ikke noe poeng med å ha en bruker som står som aktiv og ikke «gjest-brukernavn», man får jo ikke brukt kontoen sin likevel. Husker brukeren Asti skrev noe om dette, at hun fikk ikke slettet brukeren sin pga hun var utestengt. 

Forøvrig så finner jeg det merksnodig og finurlig at kvinneguiden kjører på med strengere straff en det norske rettsvesen. Norge har ikke livstidsdom, høyeste dom her til lands er vel 21 år, men man kan få strafferabatt. Kvinneguiden derimot kjører på med livstidsdom for å bryte noen regler og ikke respektere moderatorer. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (13 minutter siden):

Hvis man blir utestengt på livstid, kan man da be om å få slette brukeren sin?

Man får jo ikke slette brukeren sin hvis man bare er utestengt for en periode i den perioden man er utestengt, da må man vente i feks 3mnd til straffen er over før man får tilgang til forumet og får bedt om utestengelse. 

Er man utestengt på livstid så er det jo ikke noe poeng med å ha en bruker som står som aktiv og ikke «gjest-brukernavn», man får jo ikke brukt kontoen sin likevel. Husker brukeren Asti skrev noe om dette, at hun fikk ikke slettet brukeren sin pga hun var utestengt. 

Forøvrig så finner jeg det merksnodig og finurlig at kvinneguiden kjører på med strengere straff en det norske rettsvesen. Norge har ikke livstidsdom, høyeste dom her til lands er vel 21 år, men man kan få strafferabatt. Kvinneguiden derimot kjører på med livstidsdom for å bryte noen regler og ikke respektere moderatorer. 

Kan ikke man bruke den slett meg nettsiden i verste fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie65 skrev (På 28.4.2022 den 7.53):

Jeg mener at ingen skal ha anledning til å ha flere enn en bruker. Jeg mener også at en ikke skal begrense moderators rett til bruk av Anonym Bruker, men at ved mistanke om at de er støttespiller for egen avgjørelse, eller modererer bort meningsmotstandere så skal det uoppfordret kontrolleres om moderatoren har misbrukt AB funksjonen.

Jeg trenger å få høre et veldig godt argument for grunnen til at noen som helst her inne skal ha krav på å ha flere enn en bruker.

Jeg har selvsagt ikke krav på, men jeg har behov for to brukere. Med denne brukeren poster jeg tegninger og malerier. Min første tegning postet jeg i 

og der er det ikke mulig å poste som AB. Senere er jeg blitt mest aktiv i denne tråden

Her er det mulig å være AB. Men det er så fryktelig upersonlig. Det er mye hyggeligere når man kan følge utviklingen til de andre deltagerne. Mine malerier og tegninger er så lett gjenkjennelige at alle som kjenner meg straks vil vite hvem jeg er som denne brukeren.

Derfor buker jeg min andre bruker til alle andre innlegg. Jeg er ganske aktiv med den brukeren, og ønsker å fortsatt kunne være anonym. Jeg poster omtrent ikke som AB. Så hvis det blir forbudt å ha to brukere, så ville jeg måtte slette denne brukeren, og slutte å poste kunsten min her på KG. Noe som ville være synd, siden jeg har stor glede av tilbakemeldingene jeg får her.

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruf skrev (1 time siden):

Forøvrig så finner jeg det merksnodig og finurlig at kvinneguiden kjører på med strengere straff en det norske rettsvesen. Norge har ikke livstidsdom, høyeste dom her til lands er vel 21 år, men man kan få strafferabatt. Kvinneguiden derimot kjører på med livstidsdom for å bryte noen regler og ikke respektere moderatorer. 

Tror det ble konkludert med at livstid = 3 år, fordi KG ikke kan lagre brukeres sanksjoner og info i mer enn tre år på grunn av GDPR. Mener å huske at det står i en eller annen tråd her på Rus og ros fra i år, men ikke i retningslinjene. Det er slik tydelighet vi trenger når det gjelder retningslinjene og hva vi samtykker til når vi lager oss en bruker på forumet.

Edit: Nå har jeg lett i trådene her, og finner selvfølgelig ikke igjen uttalelsen om at 3-årsregelen også gjelder for permanente utestengelser.

Endret av Natron
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...