Gå til innhold

Prorussisk demonstrasjon i Oslo: − Jeg mener det er en riktig krig


Gereon Rath

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gereon Rath skrev (4 minutter siden):

 

Er det riktig at en slik demonstrasjon tillates ?

Selvsagt. Vi kan ikke nekte folk ytringsfrihet, da synker vi ned på Putins nivå. 

  • Liker 40
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste den artikkelen, som også kritiserer Nistad og Steigan. Ganske grei artikkel bortsett fra at de kalte trekkfuglprosjektet til USA for konspirasjonsteori. Kanskje det er sant, men konklusjonen virker noe forhastet fordi USA hadde jo  et selvmordsmåke-prosjekt som nesten var klart til angrep (under 2. verdenskrig?) Måkeprosjektet var ledet av B.F. Skinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må få lov å demonstrere. De får ingen oppslutning og det er gledelig å se. Så intervjuene med flere av det. Totalt blåst gjeng.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gereon Rath skrev (3 timer siden):

Er det riktig at en slik demonstrasjon tillates ?

 

Det kalles demokrati. Selv de med meninger vi ikke liker har lov til å demonstrere fredelig til fordel for sitt syn. Men jeg må innrømme at jeg synes det er litt rart at enkelte nordmenn (bl.a. en historiker med doktorgrad i russisk historie) helt ukritisk pusher russisk propaganda.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gereon Rath skrev (4 timer siden):

Er det riktig at en slik demonstrasjon tillates ?

Ja. Soleklart! Alle må få ytre seg. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gereon Rath skrev (4 timer siden):

En liten gruppe russere demonstrerte søndag mot «russofobi», samtidig som det ble holdt en appell med støtte til Russlands invasjon av Ukraina.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/28x2Gy/prorussisk-demonstrasjon-i-oslo-jeg-mener-det-er-en-riktig-krig

Er det riktig at en slik demonstrasjon tillates ?

Det er riktig å tillate den, men det er også riktig å påpeke at disse fascist-elskerne i praksis støtter en nazist-stat.

Husk, vi er heldigvis ikke Russland.

Endret av jabx
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En del av de som demonstrerte, var ikke nødvendigvis for krigen, men mot utestengelse og diskriminering av russere. 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvist skrev (2 timer siden):

En del av de som demonstrerte, var ikke nødvendigvis for krigen, men mot utestengelse og diskriminering av russere. 

Russere bagatelliserer det som skjer i Ukraina, og syns det er viktigere at russere ikke blir rammet av sanksjoner enn hva deres regime gjør mot Ukraina og ukrainere. Å ta det standpunktet er en indirekte støtterklæring til det som skjer. Det er tross alt Europa, europeere og ukrainere som påtar seg de store kostnadene her, ved å få sine hjem ødelagt og det å måtte starte humanitære mobilisering for å forsøke å berge så mange som mulig. SÅnn sett bort i fra at flere av disse uttaler at de mener at krigen er riktig, så er selv de som ikke går så langt en del av krigsstøtten, da det for dem er viktigere at russere ikke rammes av konsekvensene av invasjonen, enn at ukrainere gjør det.

  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvist skrev (5 timer siden):

En del av de som demonstrerte, var ikke nødvendigvis for krigen, men mot utestengelse og diskriminering av russere. 

Det kan man ha en viss forståelse for når man ser helt isolert på det. Når man kjenner årsaken til utestengelse av russerne i for eksempel idretten blir det litt vanskeligere å akseptere at de demonstrerer. Diskriminering er aldri greit - heller ikke generelt mot russere, med unntak av de som startet krigen. De kan man godt diskriminere. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrossRoad skrev (4 timer siden):

Det kan man ha en viss forståelse for når man ser helt isolert på det. Når man kjenner årsaken til utestengelse av russerne i for eksempel idretten blir det litt vanskeligere å akseptere at de demonstrerer. Diskriminering er aldri greit - heller ikke generelt mot russere, med unntak av de som startet krigen. De kan man godt diskriminere. 

Enig, den russiske idretten er tett bundet opp mot styresmaktene og militære,  flere russiske idrettsutøvere har offiser rang. Skiløperen Bolsjunov er bla Kaptein i nasjonalgarden, direkte underlagt presidenten,  Putin

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvist skrev (11 timer siden):

En del av de som demonstrerte, var ikke nødvendigvis for krigen, men mot utestengelse og diskriminering av russere. 

Nettopp. Kjenner noen som var der for å demonstrere mot russofobi, for det er det en god del av. De ønsket å være der fordi det ikke skulle være en Z-markering, så de ble litt lurt egentlig. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (8 timer siden):

Russere bagatelliserer det som skjer i Ukraina, og syns det er viktigere at russere ikke blir rammet av sanksjoner enn hva deres regime gjør mot Ukraina og ukrainere. Å ta det standpunktet er en indirekte støtterklæring til det som skjer. Det er tross alt Europa, europeere og ukrainere som påtar seg de store kostnadene her, ved å få sine hjem ødelagt og det å måtte starte humanitære mobilisering for å forsøke å berge så mange som mulig. SÅnn sett bort i fra at flere av disse uttaler at de mener at krigen er riktig, så er selv de som ikke går så langt en del av krigsstøtten, da det for dem er viktigere at russere ikke rammes av konsekvensene av invasjonen, enn at ukrainere gjør det.

Selvfølgelig er de sinte for alt det hatet de blir utsatt for. Skal jeg som nordmann da tåle hets og jævelskap dersom den norske regjeringen finner på noe dritt mot en annen nasjon? Den slags finner jeg meg faktisk ikke i når jeg selv er imot vold. Hadde jeg blitt sanksjonert for noe som var utenfor min kontroll så ville jeg mildt sagt blitt forbannet. Så jeg forstår russerne veldig godt her! Og ikke sitt her på din høye hest og påstå at du aldri ville blitt opprørt dersom du hadde blitt straffet for noe andre personer har gjort. For det tror jeg ingenting på. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig er de sinte for alt det hatet de blir utsatt for. Skal jeg som nordmann da tåle hets og jævelskap dersom den norske regjeringen finner på noe dritt mot en annen nasjon? Den slags finner jeg meg faktisk ikke i når jeg selv er imot vold. Hadde jeg blitt sanksjonert for noe som var utenfor min kontroll så ville jeg mildt sagt blitt forbannet. Så jeg forstår russerne veldig godt her! Og ikke sitt her på din høye hest og påstå at du aldri ville blitt opprørt dersom du hadde blitt straffet for noe andre personer har gjort. For det tror jeg ingenting på. 

Nynazistene støtter putin og hans krig mot Ukraina. I den nynazkstiske gruppen "alternative story" på facebook skriver mange at russere at de har blitt undertrykt i lang tid, også før krigen. En annen nynazist endret sitt profilbilde på 24. februar til et bilde med russisk flagg. Flere skriver i gruppen at de vil støtte landet sitt (ved Stortinget). 

Det er hårreisende at noen stoler på det Russland sier. Det er land som løy i flere måneder før de gikk til angrep på Ukraina, det er et land land som hevder at de aldri skader sivile, men samtidig dreper barn.  Det er helt patetisk å stole på nynazistisk propaganda   

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Purple Basil skrev (1 time siden):

Selvfølgelig er de sinte for alt det hatet de blir utsatt for. Skal jeg som nordmann da tåle hets og jævelskap dersom den norske regjeringen finner på noe dritt mot en annen nasjon? Den slags finner jeg meg faktisk ikke i når jeg selv er imot vold. Hadde jeg blitt sanksjonert for noe som var utenfor min kontroll så ville jeg mildt sagt blitt forbannet. Så jeg forstår russerne veldig godt her! Og ikke sitt her på din høye hest og påstå at du aldri ville blitt opprørt dersom du hadde blitt straffet for noe andre personer har gjort. For det tror jeg ingenting på. 

Du har ikke skjønt noen ting. Russland blir sanksjonert for handlingene sine. At russiske borgere tar konsekvensene av det er ikke noe mer urimelig enn at Ukrainere og Europeere tar konsekvensene av det Russland gjør. De kan atpåtil bruke våre land til å bo trygt og fredelig og demonstrere og spre propagandavåset sitt i trygghet, mens resten av verden er opptatt av hvordan de skal hjelpe flyktninger i livsfare og ukrainere til å forsvare hjemmene sine. At du forstår russere veldig godt her, er noe du bør reflektere mer over.

Endret av kar90
  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (2 timer siden):

Selvfølgelig er de sinte for alt det hatet de blir utsatt for. Skal jeg som nordmann da tåle hets og jævelskap dersom den norske regjeringen finner på noe dritt mot en annen nasjon? Den slags finner jeg meg faktisk ikke i når jeg selv er imot vold. Hadde jeg blitt sanksjonert for noe som var utenfor min kontroll så ville jeg mildt sagt blitt forbannet. Så jeg forstår russerne veldig godt her! Og ikke sitt her på din høye hest og påstå at du aldri ville blitt opprørt dersom du hadde blitt straffet for noe andre personer har gjort. For det tror jeg ingenting på. 

Men da skulle du isåfall bli forbannet på den norske regjeringen. Ikke på de nasjonene som hadde prøvd å rydde opp i den jævelskapen som Norge hadde skapt.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvist skrev (13 timer siden):

En del av de som demonstrerte, var ikke nødvendigvis for krigen, men mot utestengelse og diskriminering av russere. 

Da burde de ikke spy ut løgner om krigen og invitere russo-nazister til å tale.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kågebruker skrev (2 timer siden):

Bjørn Nistad er ikke helt god. 

Holdt ikke han en tale om hvordan krigen var riktig og fin og Putin har helt rett?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...