AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #641 Skrevet 8. juni 2022 Noen her som kan svare på hvor lang tid etter dere fikk sms at passet kom? Anonymkode: 5a773...cf0
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #642 Skrevet 8. juni 2022 Føler med deg. Såå kjipt. Håper det kommet endringer og at det løser seg Anonymkode: 5a773...cf0 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #643 Skrevet 8. juni 2022 35 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg hadde time 30 mai, og skal reise 23 juni, så ferien er kjørt for min del. Hadde time samme dagen som ekspress muligheten utgikk. Og det er myye tyngre å godta enn jeg hadde trodd, at alle de andre skal få reist uten meg. Det eneste håpet jeg har er om de løsner på reglene for nødpass, følger med hver eneste dag. Det kjipe er ikke å ikke få reist på ferie men å bruke opp ferien sin fra jobb på å være alene hjemme. Anonymkode: dcc77...efe Ingen mulighet til å få booket om til et sted du ikke trenger pass? Anonymkode: bbc24...8e6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #644 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg hadde time 30 mai, og skal reise 23 juni, så ferien er kjørt for min del. Hadde time samme dagen som ekspress muligheten utgikk. Og det er myye tyngre å godta enn jeg hadde trodd, at alle de andre skal få reist uten meg. Det eneste håpet jeg har er om de løsner på reglene for nødpass, følger med hver eneste dag. Det kjipe er ikke å ikke få reist på ferie men å bruke opp ferien sin fra jobb på å være alene hjemme. Anonymkode: dcc77...efe Når bestilte dere reisen? Var det ingen ledige timer før 30. mai? Regner med at dere skjønte det ikke gikk allerede da? Det er knappe 4 uker fra 30. mai til 23. juni, det er ganske lite tid selv om det ikke var pass krise… Får håpe dere finner ut av det. Vi bestilte 30. mai vi også, men vi skal ikke reise før i slutten av juli og det kan hende vi får passene akkurat i tide (beregner ca 7 uker) Anonymkode: 5eddc...e04 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #645 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen mulighet til å få booket om til et sted du ikke trenger pass? Anonymkode: bbc24...8e6 Nei dessverre 🥺 Anonymkode: dcc77...efe
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #646 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når bestilte dere reisen? Var det ingen ledige timer før 30. mai? Regner med at dere skjønte det ikke gikk allerede da? Det er knappe 4 uker fra 30. mai til 23. juni, det er ganske lite tid selv om det ikke var pass krise… Får håpe dere finner ut av det. Vi bestilte 30. mai vi også, men vi skal ikke reise før i slutten av juli og det kan hende vi får passene akkurat i tide (beregner ca 7 uker) Anonymkode: 5eddc...e04 Det var første ledig ja, bestilte time i februar. Da var det snakk om at det var vanskelig å få time på grunn av politietskapasitet, ikke at det var lang leveringstid og mangel på materialer til passene. Anonymkode: dcc77...efe 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #647 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): At du i det hele tatt gidder å bruke tid på å takke ned mot folk som allerede er fortvilet. Vi bestilte passtime i februar . Da var ventetid 5-7 dager.. Anonymkode: 5a773...cf0 Synes det er pussig at Politiet ikke gikk tidlig ut og anbefalte folk om å velge ID- kort istedenfor pass ! Alle som skulle reise innen Schengen kunne ha valgt det, og resten kunne få Pass. Det hadde vært fornuftig . Politiet en ingen servicebedrift Anonymkode: bc6f1...c57 1 1
BellaDonna1 Skrevet 8. juni 2022 #648 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Noen her som kan svare på hvor lang tid etter dere fikk sms at passet kom? Anonymkode: 5a773...cf0 Det tok 2 dager. Fikk sms mandagen også var passet her på onsdagen. Bor i Bergen.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #649 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg hadde time 30 mai, og skal reise 23 juni, så ferien er kjørt for min del. Hadde time samme dagen som ekspress muligheten utgikk. Og det er myye tyngre å godta enn jeg hadde trodd, at alle de andre skal få reist uten meg. Det eneste håpet jeg har er om de løsner på reglene for nødpass, følger med hver eneste dag. Det kjipe er ikke å ikke få reist på ferie men å bruke opp ferien sin fra jobb på å være alene hjemme. Anonymkode: dcc77...efe De kommer ikke til å løsne på de reglene, og takk og lov for det Anonymkode: b7ab8...bd3 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #650 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): De kommer ikke til å løsne på de reglene, og takk og lov for det Anonymkode: b7ab8...bd3 Følg politiets sider på face book. Der står det at de jobber med løsninger. Anonymkode: 5a773...cf0
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #651 Skrevet 8. juni 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Følg politiets sider på face book. Der står det at de jobber med løsninger. Anonymkode: 5a773...cf0 Jeg trenger ikke å følge politiets side da jeg bestilte pass i oktober og fikk det veldig raskt etterpå. Anonymkode: b7ab8...bd3 1
Queen94 Skrevet 8. juni 2022 #652 Skrevet 8. juni 2022 Vi bestilte til yngstemann 13 mai. Vi skal reise 14 juli. Tror dere vi rekker å få passet?
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #653 Skrevet 8. juni 2022 Nei! Det er 7 ukers leveringstid. Dere burde ha bestilt ID kort.. Anonymkode: 5a773...cf0 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #654 Skrevet 8. juni 2022 Det er syv ukers leveringstid så da burde passet komme i slutten av juni. Anonymkode: 39a79...a5c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #655 Skrevet 8. juni 2022 Akkurat hva er gangen i dette. Man må få fatt i en time hos politiet. De har ikke nok timer, og ikke nok bemanning. De har avhjulpet en del med oppbemanning og lørdagsavrsler. Så behandler politiet søknaden, og det tar mange uker? Her er det virkelig dårlig bemanning? Blir søknaden innvilget sendes det elektronisk til dette selskapet i Frankrike som produserer pass? Hvor lang tid tar det? Så produseres passene i papir form og sendes fysisk til er hovedkontor i Norge? Hvor lang tid tar dette? Så sender dette hovedkontoret passene ut til det lokale politikontor/passkontoret eller direkte til borgeren? Det sendes også her ut SMS, eller skjer det allerede når passet enda er i Frankrike? Dette går normalt raskt, ordinær postgang? De garanterer 10 dager. Har jeg forstått dette riktig? Anonymkode: fd163...248
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #656 Skrevet 8. juni 2022 Materiale blir produsert i utlandet Men sendt til Norge. Passene lages i Oslo fikk jeg beskjed om av passkontoret. Når du mottatt sms er passene allerede sendt og bør være fremme etter få dager men kan ta opptil 10. Anonymkode: 5a773...cf0 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #657 Skrevet 8. juni 2022 Dere vet at dere kan hente pass/id kort på politistasjonen? For å slippe postgangen liksom. Anonymkode: ccde2...383
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2022 #658 Skrevet 8. juni 2022 Det må man gjøre v bestilling. Kan ikke endres etter man har bestilt. I Oslo er det i tillegg så lange køer at man risikerer å måtte vente lengre v henting enn v posten.. Anonymkode: 5a773...cf0
Queen94 Skrevet 9. juni 2022 #659 Skrevet 9. juni 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei! Det er 7 ukers leveringstid. Dere burde ha bestilt ID kort.. Anonymkode: 5a773...cf0 Blir mer enn 7 uker. 8 uker og 4 dager. Vi skal hente fra politistasjonen
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2022 #660 Skrevet 9. juni 2022 Helt sykt at politiet/det offentlige blir kritisert fordi folk ikke gidder å skaffe seg nytt pass før utenlandsreise nærmer seg. Folk som skriver her er møkk late, og mener andre skal ordne opp for de. Anonymkode: 6ec3c...4a8 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå