Gå til innhold

Anniken Jørgensen

Aleksandraa

Anbefalte innlegg

Altså jeg klarer bare ikke å forstå logikken hennes. Det er flere av dere som har tatt opp ting som jeg er helt enig i, så det trenger jeg ikke å skrive om. Det jeg ikke forstår er hvordan hun kan snakke så utrolig mye stygt om H&M og legge ut et bilde på Instagram hvor hun viser fingeren til butikken og det hele osv osv, NÅR HUN LEGGER UT ANNONSE MED GINA TRICOT??? Er jo fast fashion det også, sammen med Zara som hun handler mye på...... 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TomineB
24 minutter siden, Mheihei skrev:

Altså jeg klarer bare ikke å forstå logikken hennes. Det er flere av dere som har tatt opp ting som jeg er helt enig i, så det trenger jeg ikke å skrive om. Det jeg ikke forstår er hvordan hun kan snakke så utrolig mye stygt om H&M og legge ut et bilde på Instagram hvor hun viser fingeren til butikken og det hele osv osv, NÅR HUN LEGGER UT ANNONSE MED GINA TRICOT??? Er jo fast fashion det også, sammen med Zara som hun handler mye på...... 

HM stammer fra da hun reiste med Sweatshop og så arbeidsforholdene til de fattige som syr klærne for HM. HM er eller var en av verstingene der folk blir utnyttet 

Endret av TomineB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, TomineB said:

HM stammer fra da hun reiste med Sweatshop og så arbeidsforholdene til de fattige som syr klærne for HM. HM er eller var en av verstingene der folk blir utnyttet 

Men å gå så hardt ut mot HM, mens hun samtidig reklamerer for Gina Tricot blir jo veldig dobbelmoralsk. 

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Solivagant skrev:

Men å gå så hardt ut mot HM, mens hun samtidig reklamerer for Gina Tricot blir jo veldig dobbelmoralsk. 

Enig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Solivagant skrev:

https://www.theguardian.com/fashion/2015/may/12/zara-owner-inditex-fines-brazil-working-conditions-claim

http://labourbehindthelabel.org/invisible-workers-report/

Jeg tror ikke noen av billigbutikkene har rent mel i posen 

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, orfeus said:

Sannsynligvis ikke. Det er vel grunnen til at de kan holde prisene så lave. At Anniken kun velger å gå ut mot én kjede, mens hun samtidig reklamerer og samarbeider med en annen og kjøper klær fra flere, sier meg bare at hun ikke er så opptatt av denne saken som hun utgir seg for å være. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, TomineB skrev:

Men Gina Tricot, Zara, Nelly o.l er jo helt i samme klasse? De produserer j oogså klær i Bangladesh, Kambodsha osv.. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som blogger bør man gjøre undersøkelser om firmaenes etiske linje før man sier ja til å få reklamepenger / spons. Dessverre er det ingen av rosabloggerne som gidder gjøre den lille researchen, denne bloggeren inkludert. Både Zara og Gina Tricot har fått smekk for både «slavearbeid» og elendige forhold, men H&M er de eneste som har blitt hengt ut. 

Miljøødeleggelsene til billigkjedene er enorme, helt ufattelig store, og kanskje så ille at det aldri kan reverseres. Store landbruksområder er forgiftet av kjemikalier, søppelbergene med klær som ikke blir solgt eller kastet etter kort tids bruk, etc. Rosabloggernes shoppe-livsstil er med på å ufarliggjøre det som kanskje til slutt tar livet av flere enn de som puster inn dritten på fabrikkene.

Endret av orfeus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Solivagant skrev:

Helt enig i at det er ugreit å dra inn Annikens foreldre og venner. Det er Anniken som har valgt å være en offentlig person, ikke de. Greit om man kan holde dem utenfor. 

Ellers synes jeg oppførselen hennes var langt fra ok. Jeg skjønner godt at hun hadde/har en veldig dårlig periode, men det er absolutt ingen unnskyldning til å behandle kjæresten sin slik hun gjorde. Trenger man alenetid eller er man irritabel, så er det faktisk ikke verre enn å kommunisere litt. Jeg har full forståelse for depresjon, angst, og andre psykiske lidelser, jeg har selv slitt med dette i store deler av livet, men det kunne aldri falt meg inn å behandle kjæresten min på den måten. 

Deg om det. Jeg har slitt med det selv, og kjenner meg veldig igjen i hvordan hun behandlet kjæresten. angst og depresjon kan forsterke en følelse av at kjæresten kveler deg, selv om hen bare vil en godt.

det er så tydelig hvor vondt hun har det, og hun er så modig som setter ord på det og viser ansikt.

Dere klager over de som later som alt er perfekt, og dere kritiserer dem som viser baksiden av medaljen og kaller dem sutrete...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig at hun fremstår litt overgjennonsittet sytete og jeg begynte selv å bli lei av å høre om den j*vla kjærlighetssorgen hennes, men de klippene på Bloggerne med Anders var ikke SÅ ille som noen skal ha det til på denne tråden. 

Verre er det, som også nevt ofte her, hvordan hun kan være så stolt over arbeidet sitt med Sweatshop og er åpen om å være anti-Hennes&Mauritz som utnytter fattige mennesker, når hun samtidig er modell og ambassadør for Nelly.com 

Potayto / potato, Anniken. You do not amaze me. 

Endret av ReinaSiete
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, TomineB skrev:

Jeg studerer mote, så jeg VET at ja HM er en av de verste, men det er fordi det er de man har ettersøkt. Tviler ikke et sekund på at Gina Tricot er særlig mye bedre. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Solivagant skrev:

Amen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er utrolig slemt å si at en person fortjener bedre på denne måten. Jeg har ikke sett bloggerne og disse episodene med Anders, men vi vet jo at det vi får se er utdrag og ikke alt som skjer. Samtidig er det fornærmende til begge. Det høres kanskje ut som det er snilt og komplimenterende å si at han fortjener bedre. 

Men han valgte henne. Han liker henne. Han vil ha henne. 

Å messe om at han fortjener bedre er kritisere både smaken og valget hans. Og det har vel ærlig talt ikke noe med å bli diskutert her inne?

Det er så tvetunget også. Dårlig skjult kritikk av henne. Kritiser henne da, og begrunn det. Ikke gå rundt grøten og dra ham ned i søla om det virkelig er sånn at dere synes han er så flott. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutes ago, Zoey said:

Jeg synes det er utrolig slemt å si at en person fortjener bedre på denne måten. Jeg har ikke sett bloggerne og disse episodene med Anders, men vi vet jo at det vi får se er utdrag og ikke alt som skjer. Samtidig er det fornærmende til begge. Det høres kanskje ut som det er snilt og komplimenterende å si at han fortjener bedre. 

Men han valgte henne. Han liker henne. Han vil ha henne. 

Å messe om at han fortjener bedre er kritisere både smaken og valget hans. Og det har vel ærlig talt ikke noe med å bli diskutert her inne?

Det er så tvetunget også. Dårlig skjult kritikk av henne. Kritiser henne da, og begrunn det. Ikke gå rundt grøten og dra ham ned i søla om det virkelig er sånn at dere synes han er så flott. 

De har selv valgt å være offentlige personer, så det er fritt frem å diskutere dem uten å måtte ta hensyn til selvrettferdige debattanter på KG, om jeg får lov til å være direkte. 

Kjærlighet gjør ofte blind, som vi ser på Bloggerne med KU og FR, og det samme later å være tilfellet med Anders. Man må jo mangle store mengder empati for ikke å se at Anders fortjener bedre enn behandlingen han får i Bloggerne, klipping eller ikke. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å møte deg med samme argument, så ytret du deg offentlig om dette og jeg er i min fulle rett til å synes det er en patetisk og banal form for kritikk. 

Men her er du jo saklig igjen og peker på at han fortjener bedre behandling enn det vi ser i programmet. Det er noe helt annet (og konkret) å si, heller enn at han fortjener bedre enn henne helt generelt.

Og klippene kan jeg ikke diskutere da jeg ikke har sett det. Kan godt være du har helt rett. 

Endret av Zoey
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår Anniken godt jeg. Kjenner mange deprimerte og dette er slik de kan være. Man må nesten ta valget om å elske personen på tross av dette. For de kan ikke noe for det. Det kan virke som om de ikke tar seg sammen, men jeg tror de prøver alt de kan. Depresjon og angst er en sykdom, det er enkelt å glemme.

Tviler på at hun selv synes det er så lett å se på disse klippene. Jeg tenker hun er både flau og føler seg skikkelig dritt selv. Hun skjønner nok selv at dette ikke er ok oppførsel. Men der og da klarte hun nok ikke å gjøre annet. Og mange skyver folk unna når de er deprimerte. Man ødelegger noe voldsomt for seg selv, uten å klare å endre handlingsmønsteret sitt. Uansett om man ser hva man gjør eller ikke. Depresjon kan være nådeløs. Det er grusomt!

Ikke lett å være pårørende til personer som ikke har det bra. Det krever enorm styrke, noe det virker som Anders har. Han hadde neppe vært sammen med Anniken om hun BARE var slik. Kan virke som han ser den ekte gode Anniken bak depresjonen som snakker og dytter han bort. Han ser åpenbart noe ikke vi får se i "Bloggerne", så jeg tror hun er god mot han ellers?

Det er ikke en selvfølge at hun er verre mot han når ikke kameraene er på. Er man deprimert gir man faen i mye. Anniken kan gi faen i kameraene og vi får se styggesidene hennes slik de er. Ekte og rå. Harde og jævelige.

Jeg fikk som de fleste andre vondt i hjertet av å se de siste klippene av paret. Jeg synes synd på Anders, men jeg synes også synd på Anniken. Hun har det tydelig veldig vondt.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Zoey said:

Som jeg ikke kan diskutere da jeg ikke har sett det

... og med den siste setningen raste hele det kvasi-intellektuelle korthuset sammen... 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke kvasi at jeg synes det er slemt å si at man fortjener noen bedre enn den man har valgt. 

Teskje? Ok. 

Jeg synes det er innafor at du synes han fortjener bedre behandling enn den bloggerne viser at han får. 

Jeg synes det er banalt og slemt å si at han fortjener en bedre dame, punktum. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Zoey said:

Det er da ikke kvasi at jeg synes det er slemt å si at man fortjener noen bedre enn den man har valgt. 

Teskje? Ok. 

Jeg synes det er innafor at du synes han fortjener bedre behandling enn den bloggerne viser at han får. 

Jeg synes det er banalt og slemt å si at han fortjener en bedre dame, punktum. 

Banalt og slemt? Hele utgangspunktet for tråden er jo det vi ser på Bloggerne. Sier seg selv at min opprinnelige påstand bygger på det. Du hopper jo bare inn i samtalen med fasit uten å vite hva oppgaven går ut på? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...