Gå til innhold

Bernt Hulsker

Centimeteren

Anbefalte innlegg

Diamant20 skrev (4 timer siden):

Men har ikke også de ansatte på sånne steder taushetsplikt? Jeg kjenner en som jobber som dørvakt, og han sa at han har taushetsplikt og hadde aldri gått ut offentlig med noe sånt. 

Jeg vet ikke, men tipper at det handler om at forholdet er blitt anmeldt og at det da er en etterforskning og at han da har lov til å fortelle sin side av det. 
Det er alltid unntak ifht taushetsplikten. 

Endret av Jobbermedbarn
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vifte skrev (27 minutter siden):

Dette blir for dumt. Han har driti seg ut. Gi nå mannen en sjanse. Har aldri dere driti dere ut og våknet med fylleangst dagen etter? 

Jeg forsvarer ikke det han har gjort. Ikke i det hele tatt.  Men her mener jeg at dørvakten prøver å sko seg på at Bernt er kjendis. Hvis han har overlevd å flykte fra Syria, så tåler han å bli kalt neger. Dette blir for dumt. Alle skjønner at han kun vil ha sympati. 

Jeg synes også at Bernt blir straffet for hardt. Som noen skrev tidligere begynner dette å ligne en heksejakt. Ja, det han gjorde var dumt. Men han har bedt om unnskyldning og har tatt tak i problemene sine. Hadde denne oppførselen vært en gjenganger, så hadde det vært noe annet. Men her har mannen driti seg ut EN gang. Gi han en sjanse!!!

Herregud for et krenkesamfunn vi lever i. 

Haha du følger dårlig med når di skriver EN gang hahaha... 

Vær snill gjør en bakgrunnsjekk før du uttaler deg så skråsikkert neste gang. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vifte skrev (37 minutter siden):

Dette blir for dumt. Han har driti seg ut. Gi nå mannen en sjanse. Har aldri dere driti dere ut og våknet med fylleangst dagen etter? 

Jeg forsvarer ikke det han har gjort. Ikke i det hele tatt.  Men her mener jeg at dørvakten prøver å sko seg på at Bernt er kjendis. Hvis han har overlevd å flykte fra Syria, så tåler han å bli kalt neger. Dette blir for dumt. Alle skjønner at han kun vil ha sympati. 

Jeg synes også at Bernt blir straffet for hardt. Som noen skrev tidligere begynner dette å ligne en heksejakt. Ja, det han gjorde var dumt. Men han har bedt om unnskyldning og har tatt tak i problemene sine. Hadde denne oppførselen vært en gjenganger, så hadde det vært noe annet. Men her har mannen driti seg ut EN gang. Gi han en sjanse!!!

Herregud for et krenkesamfunn vi lever i. 

Du kan også med hell lese Straffelovens paragraf 185, siden du virker å være helt uten kunnskap. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lill :) skrev (På 21.4.2022 den 13.10):

Altfor mange falmende middelaldrende sportsutøvere som bruker service personell som en verbal boksesekk. 

Han omtaler vel fortsatt seg selv i tredjeperson (som Hulk). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som har fulgt ham som fotballspiller vet at det har vært litt ymse med ham tidligere, men mange som stort sett bare kjenner ham fra etter fotballkarrieren og blir mer overrasket. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest shalott

Det virker som om Hulsker har lært av Petter Northugs andre runde her. Kom media i forkant og unnskyld deg, legg fokuset nesten 100% på "stort rusproblem"/syk og tåler ikke alkohol. Skyv unna det egentlige problemet (villmannskjøring/rasisme og trakassering).

Northug er på alle måter inne i varmen igjen. Hulsker blir nok også "tilgitt" - det er noe med toppidrettsutøvere og "guttestreker" folk ikke helt klarer å stå for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thaila skrev (På 21.4.2022 den 17.53):

Jeg tenker at når sånne ting skjer på en jobbfest, da har man totalt mista bakkekontakten! Jeg synes det er bra det får konsekvenser. Folk i underholdningsbransjen er ikke overmennesker, selv om de liker å tro det av og til. 🤨 

For å balansere litt: dette er det jobbfester er ment for, det er hele poenget for at arbeidsgivere er tjent med å fylle opp sine ansatte. Nøkkelen er å styre det litt mer i riktig retning…

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting

1) Alkoholproblemer og/ eller psykisk sykdom KAN få folk til å endre personlighet, og gjøre ting man ellers aldri ville gjort. Dette er både faglig forankret, og noe jeg vet som pårørende.

2) Det er også en veldig beleilig unnskyldning for bare å ha vært en drittsekk. Jeg vet ikke hva som er hva i denne saken, men kjendiser står ofte fram med "den tunge tida" etter å ha oppført seg idiotisk. Det kan utvannet sykdomsbegrepet, og gjøre at man tar lett på det å *virkelig* slite med psyken og alkoholen. Vanlige mennesker slipper sjelden unna med å skylde på nerver eller rus.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

krisly skrev (På 21.4.2022 den 15.51):

Ble veldig overrasket over at Bernt Hulsker er rasist. Nazihilsen, kalle noen neger og spørre hvorfor vekteren vil kaste ut "en hvit mann som han".

Kan jo ikke bli mer rasist enn det.

Fylla har ikke skylda her, dette sitter tydeligvis i ryggmargen hans. 

Enig i dette. Denslags holdninger dukker ikke opp ut av ingenting. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leit og trist, men hva gjelder Hulsker finnes det ingen unnskyldning tenker jeg.

Hadde han gjort nazi-hilsen i et lukket rom som en slags ironisk teit gest. Greit nok, usmakelig. Men ikke noe å lage en stor sak ut av.

Men altså. Han har kalt en person av utenlandsk opprinnelse, hvis eneste forbindelse til Hulsker var at han tilfeldigvis var på jobb den kvelden, for en «jævla neger».

Ingen vei tilbake til offentligheten etter dette. 

Også usmakelig hvordan media har unnlatt å skrive om dette, før TV2 tok opp saken. Snakker om å beskytte sine egne.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (15 timer siden):

Men har ikke også de ansatte på sånne steder taushetsplikt? Jeg kjenner en som jobber som dørvakt, og han sa at han har taushetsplikt og hadde aldri gått ut offentlig med noe sånt. 

Det skal de ha, jo. Så synes det er litt rart at han har delt hendelsen med media. Han bryter jo med taushetsplikten som bare det, og skulle trodd det får konsekvenser det også?  At han anmelder saken og vil gå videre med den er helt forståelig og riktig av han. 

Og bare for å understreke det så er jeg på ingen måte ute etter å «beskytte» BH på noen slags måte. Hans oppførsel var forkastelig og jeg synes han fortjener at historien blir delt, selv om jeg likevel mener det er brudd på taushetsplikten.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AllahBallah skrev (1 time siden):

Leit og trist, men hva gjelder Hulsker finnes det ingen unnskyldning tenker jeg.

Hadde han gjort nazi-hilsen i et lukket rom som en slags ironisk teit gest. Greit nok, usmakelig. Men ikke noe å lage en stor sak ut av.

Men altså. Han har kalt en person av utenlandsk opprinnelse, hvis eneste forbindelse til Hulsker var at han tilfeldigvis var på jobb den kvelden, for en «jævla neger».

Ingen vei tilbake til offentligheten etter dette. 

Også usmakelig hvordan media har unnlatt å skrive om dette, før TV2 tok opp saken. Snakker om å beskytte sine egne.

Media beskytter sine, det er jo helt klart. Noe av det verste var vel da hele det offisielle medienorge beskyttet Karianne Solbrække og ikke skrev noe om hennes eskapader for en del år siden. Kun alternative medier skrev om det så det ble aldri «offentlig».

Endret av Justlooking
Tillegg
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AllahBallah said:

Ingen vei tilbake til offentligheten etter dette

Det får du lov til å mene, men det kommer til å skje. Hulsker kommer 100% tilbake

Endret av Centimeteren
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

krisly skrev (På 21.4.2022 den 15.51):

Fylla har ikke skylda her, dette sitter tydeligvis i ryggmargen hans. 

Tror egentlig ikke Hulsker er rasist. Tror han fikk for høy promille, og så havnet (i hodet sitt) tilbake på låvefest på bygda, hvor språket er mye røffere og mindre "sofistikert". Han hadde nok slengt dritt til dørvakten uansett etnisitet. Det er jo nesten obligatorisk for noen å bli slengt på rævva ut. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
ltfutt skrev (4 minutter siden):

Tror egentlig ikke Hulsker er rasist. Tror han fikk for høy promille, og så havnet (i hodet sitt) tilbake på låvefest på bygda, hvor språket er mye røffere og mindre "sofistikert". Han hadde nok slengt dritt til dørvakten uansett etnisitet. Det er jo nesten obligatorisk for noen å bli slengt på rævva ut. 

Enig. Jeg unnskylder overhodet ikke det som kommer fram at han har sagt, men om denne vakten har provosert han er dette noe han har slengt ut . Han har vel ikke forklart seg i noe avhør men er dømt i sosiale media og media. Er begynt å gå vel langt denne heksejakten?Tenker han kan få forklart seg først og ikke bare dømme ut i fra dørvaktens opplevelse  

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Hanne Z said:

Enig. Jeg unnskylder overhodet ikke det som kommer fram at han har sagt, men om denne vakten har provosert han er dette noe han har slengt ut . Han har vel ikke forklart seg i noe avhør men er dømt i sosiale media og media. Er begynt å gå vel langt denne heksejakten?Tenker han kan få forklart seg først og ikke bare dømme ut i fra dørvaktens opplevelse  

De fleste fulle folk blir provosert når de blir anmodet om å gå fra stedet. De færreste går i KKK-mode av den grunn. 

Han har jo forklart seg, sagt at han er lei seg og bla bla. Det er frivillig å oppsøke kjemdislivet. Når du da oppfører deg som en nazist på byen må du påregne en god dose sosial fordømmelse i etterkant. 

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

richbitch skrev (1 time siden):

Det skal de ha, jo. Så synes det er litt rart at han har delt hendelsen med media. Han bryter jo med taushetsplikten som bare det, og skulle trodd det får konsekvenser det også?  At han anmelder saken og vil gå videre med den er helt forståelig og riktig av han. 

Og bare for å understreke det så er jeg på ingen måte ute etter å «beskytte» BH på noen slags måte. Hans oppførsel var forkastelig og jeg synes han fortjener at historien blir delt, selv om jeg likevel mener det er brudd på taushetsplikten.

Er det av samfunnsmessig nytte for en mediasak kan man kanskje bruke ytringsfriheten før taushetsplikten. Pga rasisme osv.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne Z skrev (52 minutter siden):

Han har ifølge ryktene en litt annen versjon av kvelden.

Men for all del, tingene han har sagt kan ikke gjøres ugjort. 

Endret av totti_1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...