Licorne Skrevet 21. april 2022 #81 Del Skrevet 21. april 2022 (endret) Kommentar til slettet innhold er fjernet. Sol, admin. Og ellers er det som vanlig ingenting som gjør at folk løper fortere for å tilgi, enn en hvit mann som har gjort noe galt. «Heksejakt» påstander er ute med en gang. Tenk så deilig det hadde vært å være en hvit mann som kunne gjøre så mange feil man bare vil, for det står jo alltid folk klare til å tilgi deg uansett. Endret 21. april 2022 av Sol Rampelyset 16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 21. april 2022 #82 Del Skrevet 21. april 2022 Licorne skrev (39 minutter siden): Og ellers er det som vanlig ingenting som gjør at folk løper fortere for å tilgi, enn en hvit mann som har gjort noe galt. «Heksejakt» påstander er ute med en gang. Tenk så deilig det hadde vært å være en hvit mann som kunne gjøre så mange feil man bare vil, for det står jo alltid folk klare til å tilgi deg uansett. Men slik er det jo ikke. Media, SoMe og arbeidsgivere gjør alt i sin makt for å bryte Hulsker ned nå. Jeg er bekymret for ham, og jeg er redd folk ikke gir seg før det går helt galt. 18 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Licorne Skrevet 21. april 2022 #83 Del Skrevet 21. april 2022 20 minutter siden, Petra75 said: Men slik er det jo ikke. Media, SoMe og arbeidsgivere gjør alt i sin makt for å bryte Hulsker ned nå. Jeg er bekymret for ham, og jeg er redd folk ikke gir seg før det går helt galt. Unnskyld meg, men hva i alle dager? Media har skrevet om saken. That’s it. Har du drevet med seksuell trakassering, vært voldelig og sagt rasistiske ting som medieperson må man da tåle at det kommer frem i lyset. Hva arbeidsgiveren hans gjør vet du ingenting om, og hvis man ser på hvordan VG som avis har håndtert det så virker det ganske greit, siden de ikke skriver noe spesifikt om det og lar andre aviser ta det. En halv dag med litt oppstyr var altså nok til at du drar «slutt å snakk om han fordi da tar han selvmord»? Er det det du prøver å si med den siste setningen? For der er en ganske klassisk hersketeknikk. Å tillegge andre ansvaret for hva som skjer om vi våger å diskutere en grenseoverskridende oppførsel av en kjendis. Ærlig talt. 41 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol Rampelyset Skrevet 21. april 2022 #84 Del Skrevet 21. april 2022 Tråden er ryddet for spekulasjoner og persondebatt. Edit: også ryddet for kommentarer til moderering. Dersom du har spørsmål eller kommentarer til moderering kan du lage tråd på Ris og Ros Rampelyset eller Private henvendelser Rampelyset. Sol, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 21. april 2022 #85 Del Skrevet 21. april 2022 Licorne skrev (8 minutter siden): Unnskyld meg, men hva i alle dager? Media har skrevet om saken. That’s it. Har du drevet med seksuell trakassering, vært voldelig og sagt rasistiske ting som medieperson må man da tåle at det kommer frem i lyset. Hva arbeidsgiveren hans gjør vet du ingenting om, og hvis man ser på hvordan VG som avis har håndtert det så virker det ganske greit, siden de ikke skriver noe spesifikt om det og lar andre aviser ta det. En halv dag med litt oppstyr var altså nok til at du drar «slutt å snakk om han fordi da tar han selvmord»? Er det det du prøver å si med den siste setningen? For der er en ganske klassisk hersketeknikk. Å tillegge andre ansvaret for hva som skjer om vi våger å diskutere en grenseoverskridende oppførsel av en kjendis. Ærlig talt. Han har mistet jobben som programleder i Fangene på Fortet, f.eks. Og ærlig talt: En som ikke er i offentligheten kan aldri sette seg inn i det voldsomme kjøret som offentligheten gir. Det er ikke rom for å gjøre feil. Vi vet ikke bakgrunnen for det som skjedde, men mye kan tyde på at psyken ikke var helt i vater i forkant. Vi har eksempler på at massivt mediekjør har drevet folk over kanten tidligere. Han har bedt om unnskyldning for hendelsen, han har blitt anmeldt og må forklare seg for politiet. Det får holde. Vi trenger ikke alle havne i blodtåka og angripe. 21 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Licorne Skrevet 21. april 2022 Populært innlegg #86 Del Skrevet 21. april 2022 (endret) 3 hours ago, Petra75 said: Han har mistet jobben som programleder i Fangene på Fortet, f.eks. Og ærlig talt: En som ikke er i offentligheten kan aldri sette seg inn i det voldsomme kjøret som offentligheten gir. Det er ikke rom for å gjøre feil. Vi vet ikke bakgrunnen for det som skjedde, men mye kan tyde på at psyken ikke var helt i vater i forkant. Vi har eksempler på at massivt mediekjør har drevet folk over kanten tidligere. Han har bedt om unnskyldning for hendelsen, han har blitt anmeldt og må forklare seg for politiet. Det får holde. Vi trenger ikke alle havne i blodtåka og angripe. Ja, du synes han skulle belønnes med enda en tv-jobb i stedet? Det er faktisk ikke en menneskerett å være kjendis på tv, altså, og det burde ikke være overraskende at man som TV-personlighet ikke blir bedt tilbake når det kommer frem at du har trakassert kvinner, vært voldelig og sagt helt forferdelige rasistiske ting. Det er ene og alene en business-avgjørelse, hvor de ikke ønsker at fokuset skal bli på han og hans dårlige oppførsel. Kan jo være fint å tenke på de som skal jobbe med han også? Hvilken kvinne eller melaninrik person ønsker å jobbe med han akkurat nå, tror du? Og herregud, «rom for å gjøre feil»? Det skal IKKE VÆRE rom for å forgripe seg eller være en rasist? Jeg blir seriøst helt sjokkert over den uendelige trangen til å beskytte hvite menn som oppfører seg slik. Jeg kan ikke forstå det. Endret 21. april 2022 av Licorne Skrivefeil 78 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra75 Skrevet 21. april 2022 #87 Del Skrevet 21. april 2022 Licorne skrev (3 minutter siden): Ja, du synes han skulle belønnes med enda en tv-jobb i stedet? Det er faktisk ikke en menneskerett å være kjendis på tv, altså, og det burde ikke være overraskende at du som TV-personlighet ikke blir bedt tilbake når det kommer frem at du har trakassert kvinner, vært voldelig og sagt helt forferdelige rasistiske ting. Det er ene og alene en business-avgjørelse, hvor de ikke ønsker at fokuset skal bli på han og hans dårlige oppførsel. Kan jo være fint å tenke på de som skal jobbe med han også? Hvilken kvinne eller melanrik person ønsker å jobbe med han akkurat nå, tror du? Og herregud, «rom for å gjøre feil»? Det skal IKKE VÆRE rom for å forgripe seg eller være en rasist? Jeg blir seriøst helt sjokkert over den uendelige trangen til å beskytte hvite menn som oppfører seg slik. Jeg kan ikke forstå det. Slapp av. Det er ikke rom for å forgripe seg eller være rasist. Han er anmeldt og må gjøre opp for seg. For øvrig er han ikke dømt i noen rettssak, så da kan vi vente med å dømme ham til da. Jeg beskytter heller ingen, men jeg innser at jeg ikke trenger å dra dette lengre enn nødvendig. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest krisly Skrevet 21. april 2022 #88 Del Skrevet 21. april 2022 Ble veldig overrasket over at Bernt Hulsker er rasist. Nazihilsen, kalle noen neger og spørre hvorfor vekteren vil kaste ut "en hvit mann som han". Kan jo ikke bli mer rasist enn det. Fylla har ikke skylda her, dette sitter tydeligvis i ryggmargen hans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterpotta Skrevet 21. april 2022 #89 Del Skrevet 21. april 2022 Petra75 skrev (56 minutter siden): Han har mistet jobben som programleder i Fangene på Fortet, f.eks. Og ærlig talt: En som ikke er i offentligheten kan aldri sette seg inn i det voldsomme kjøret som offentligheten gir. Det er ikke rom for å gjøre feil. Vi vet ikke bakgrunnen for det som skjedde, men mye kan tyde på at psyken ikke var helt i vater i forkant. Vi har eksempler på at massivt mediekjør har drevet folk over kanten tidligere. Han har bedt om unnskyldning for hendelsen, han har blitt anmeldt og må forklare seg for politiet. Det får holde. Vi trenger ikke alle havne i blodtåka og angripe. En offentlig person har desto større ansvar for å klare oppføre seg. Disse personene vet at alt de gjør kan havne i media, BH jobber selv i media så dette er helt kjent for han. Hvis han skal ha lov til å skulle på fylla dagen etter, så må det få gjelde de som voldtar og dreper i fylla også. De angrer sikkert dagen etter de også når sannheten går opp for de. Stakkars 🙄 En ting jeg ikke klarer å kjøpe er dørvakta som nå sliter psykisk. Han bør virkelig skaffe seg annen jobb. Jeg har jobbet på flyplass og blitt kalt både fitte, hore, trusler om saksøking fordi jeg forholder meg til lovverket og må nekte passasjerer ting og tang. Aldri en eneste gang tok jeg dette personlig. Det er uniformen og autoritet de kjefter på. Har også blitt kalt rasist fordi ett mørkhudet par kom som de siste passasjerene og måtte sitte hver for seg. Det gjorde jeg bare for å være jævlig visstnok, det var kun 2 seter ledig og de var flere rader fra hverandre. Har også diskriminert homofile av samme årsak visstnok 🙄 Jeg brydde meg ikke og sånt snakket vi om i pausen og lo godt. 24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonyv Skrevet 21. april 2022 #90 Del Skrevet 21. april 2022 krisly skrev (35 minutter siden): Ble veldig overrasket over at Bernt Hulsker er rasist. Nazihilsen, kalle noen neger og spørre hvorfor vekteren vil kaste ut "en hvit mann som han". Kan jo ikke bli mer rasist enn det. Fylla har ikke skylda her, dette sitter tydeligvis i ryggmargen hans. Dette medfører ikke akkurat riktighet.. Du har nok aldri hatt problemer med alkohol, men jeg kan love deg at i perioder kan virkelig alt som kommet ut av en ikke være i nærheten av sant eller representativt for hva man mener. 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Licorne Skrevet 21. april 2022 #91 Del Skrevet 21. april 2022 42 minutter siden, Petra75 said: Slapp av. Det er ikke rom for å forgripe seg eller være rasist. Han er anmeldt og må gjøre opp for seg. For øvrig er han ikke dømt i noen rettssak, så da kan vi vente med å dømme ham til da. Jeg beskytter heller ingen, men jeg innser at jeg ikke trenger å dra dette lengre enn nødvendig. Ikke fortell meg at jeg skal «slappe av», vær så snill. Ellers kan jeg dømme han så mye jeg vil uten at han er dømt i et rettssak. Han er ikke kastet i fengsel her, han får kritikk, reaksjoner og opplever konsekvenser av sin egen oppførsel. Spar meg med dette «han er uskyldig inntil det motsatte er bevist». Han gikk selv ut og fortalte om oppførselen sin her, og han erkjenner det i mediesakene. Da kan «vi» dømme det så mye vi vil. 22 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest krisly Skrevet 21. april 2022 #92 Del Skrevet 21. april 2022 tonyv skrev (8 minutter siden): Dette medfører ikke akkurat riktighet.. Du har nok aldri hatt problemer med alkohol, men jeg kan love deg at i perioder kan virkelig alt som kommet ut av en ikke være i nærheten av sant eller representativt for hva man mener. Nei, jeg er ikke alkoholiker hvis det er det du mener. Men jeg mener fortsatt at om han klarer å lire fra seg så mye rasistisk så er det noe galt med hans grunnleggende holdning til folk med en annen hudfarge. Blir for enkelt å skylde det på alkohol. Men det er jo alltids greit å legge skylden på noe annet enn eget sinn når man angrer på at det man gjorde ble gjort kjent for offentligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
totti_1 Skrevet 21. april 2022 #93 Del Skrevet 21. april 2022 (endret) Licorne skrev (1 time siden): Ja, du synes han skulle belønnes med enda en tv-jobb i stedet? Det er faktisk ikke en menneskerett å være kjendis på tv, altså, og det burde ikke være overraskende at du som TV-personlighet ikke blir bedt tilbake når det kommer frem at du har trakassert kvinner, vært voldelig og sagt helt forferdelige rasistiske ting. Det er ene og alene en business-avgjørelse, hvor de ikke ønsker at fokuset skal bli på han og hans dårlige oppførsel. Kan jo være fint å tenke på de som skal jobbe med han også? Hvilken kvinne eller melanrik person ønsker å jobbe med han akkurat nå, tror du? Og herregud, «rom for å gjøre feil»? Det skal IKKE VÆRE rom for å forgripe seg eller være en rasist? Jeg blir seriøst helt sjokkert over den uendelige trangen til å beskytte hvite menn som oppfører seg slik. Jeg kan ikke forstå det. Har noen sagt det er rom for å forgripe seg eller være rasist? Du virket som en uredelig type på jakt etter likes. Det må være lov å diskutere åpent hvordan man skal reagere. Hva som er forholdsmessig som reaksjon, istedenfor at du skal "rage baite" alt som skrives. Disse menneskene skal leve videre med oss og skal ikke skytes på festningen. Det er desverre slik at mange hundre tusen nordmenn har brukt "n-ordet" uten at de skal kanselleres. P. S. Jeg mener BH burde få sparken fra VGTV, men han fortjener en ny sjanse et annet sted. Endret 21. april 2022 av totti_1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonyv Skrevet 21. april 2022 #94 Del Skrevet 21. april 2022 krisly skrev (19 minutter siden): Nei, jeg er ikke alkoholiker hvis det er det du mener. Men jeg mener fortsatt at om han klarer å lire fra seg så mye rasistisk så er det noe galt med hans grunnleggende holdning til folk med en annen hudfarge. Blir for enkelt å skylde det på alkohol. Men det er jo alltids greit å legge skylden på noe annet enn eget sinn når man angrer på at det man gjorde ble gjort kjent for offentligheten. Nei, du misforstår. Alkoholisme kan ikke sammenlignes med «å drite seg ut på fylla» en gang i blant! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 21. april 2022 #95 Del Skrevet 21. april 2022 Jeg synes det ligger en viktig forskjell i hvordan den offentlige personen håndterer det i etterkant. BH har, i motsetning til en god del andre kjendiser, lagt seg flat. Han har ikke prøvd å sno seg unna og har også forsøkt å få til møte med dem han har trakassert (noe som ble avvist). Han har tatt pause fra offentligheten og søkt hjelp. Mer kan ingen kreve. Det er opp til politiet å følge opp dette nå og gi konsekvenser. Hadde han latt som ingenting, eller prøvd å minimerer det han har gjort så ville det fremstått som at han følt seg hevet over reglene og da ville man kunne spurt seg om han egentlig hadde lært noe eller forstått hvor alvorlig saken er. Da bør man legge mer press på, men ikke slik det fremstår nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thaila Skrevet 21. april 2022 #96 Del Skrevet 21. april 2022 Jeg tenker at når sånne ting skjer på en jobbfest, da har man totalt mista bakkekontakten! Jeg synes det er bra det får konsekvenser. Folk i underholdningsbransjen er ikke overmennesker, selv om de liker å tro det av og til. 🤨 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BuffyTheVampire Skrevet 21. april 2022 #97 Del Skrevet 21. april 2022 CecilieX skrev (1 time siden): Jeg synes det ligger en viktig forskjell i hvordan den offentlige personen håndterer det i etterkant. BH har, i motsetning til en god del andre kjendiser, lagt seg flat. Han har ikke prøvd å sno seg unna og har også forsøkt å få til møte med dem han har trakassert (noe som ble avvist). Han har tatt pause fra offentligheten og søkt hjelp. Mer kan ingen kreve. Det er opp til politiet å følge opp dette nå og gi konsekvenser. Hadde han latt som ingenting, eller prøvd å minimerer det han har gjort så ville det fremstått som at han følt seg hevet over reglene og da ville man kunne spurt seg om han egentlig hadde lært noe eller forstått hvor alvorlig saken er. Da bør man legge mer press på, men ikke slik det fremstår nå. Tipper han har fått pålegg om å legge seg helt flat. Når man har vært vitne til andre kjente sine flauser i media, får de alltid tyn for å ikke unnskylde seg riktig eller ikke legge seg helt flat. Så tror det er derfor han legger seg helt flat. Det er smart. Om han F.eks hadde slått til noen som var frekk mot han, er det mer forståelig, noe en på sett og vis kan sette seg inn i og forstå reaksjonen. Men når en kaller en mann som ikke er etnisk norsk for neger, og spør hvordan han kan behandle han dårlig siden han er en hvit mann…det kommer fra et sted. Så jeg kjøper ikke at han legger seg flat. Han la ut unnskyldning på insta den 12.april. Som er ca da han ble anmeldt for rasisme. Den aktuelle hendelsen skjedde i ca midten av mars. Så ja..hadde han vært så forferdelig lei seg kunne han ha gått ut med det mye tidligere, nå virker det mer som om han ror for harde livet. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hanne Z Skrevet 21. april 2022 #98 Del Skrevet 21. april 2022 tonyv skrev (2 timer siden): Dette medfører ikke akkurat riktighet.. Du har nok aldri hatt problemer med alkohol, men jeg kan love deg at i perioder kan virkelig alt som kommet ut av en ikke være i nærheten av sant eller representativt for hva man mener. Du har rett i dette. Har erfaring i nære relasjoner. Skjønner at det er vanskelig for folk og forstå at det går an 4 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kattedama Skrevet 21. april 2022 #99 Del Skrevet 21. april 2022 BuffyTheVampire skrev (20 minutter siden): Tipper han har fått pålegg om å legge seg helt flat. Når man har vært vitne til andre kjente sine flauser i media, får de alltid tyn for å ikke unnskylde seg riktig eller ikke legge seg helt flat. Så tror det er derfor han legger seg helt flat. Det er smart. Om han F.eks hadde slått til noen som var frekk mot han, er det mer forståelig, noe en på sett og vis kan sette seg inn i og forstå reaksjonen. Men når en kaller en mann som ikke er etnisk norsk for neger, og spør hvordan han kan behandle han dårlig siden han er en hvit mann…det kommer fra et sted. Så jeg kjøper ikke at han legger seg flat. Han la ut unnskyldning på insta den 12.april. Som er ca da han ble anmeldt for rasisme. Den aktuelle hendelsen skjedde i ca midten av mars. Så ja..hadde han vært så forferdelig lei seg kunne han ha gått ut med det mye tidligere, nå virker det mer som om han ror for harde livet. Enig, man kan jo også spørre seg om det er brukere på KG eller personen(e) som ble offer for BH sin utagerende oppførsel, som skal legge lista på hvor alvorlig episoden var og hva som er riktig reaksjon i etterkant. Det begynner å ligne god gammeldags victim blaming! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Licorne Skrevet 21. april 2022 #100 Del Skrevet 21. april 2022 1 hour ago, totti_1 said: Har noen sagt det er rom for å forgripe seg eller være rasist? Du virket som en uredelig type på jakt etter likes. Det må være lov å diskutere åpent hvordan man skal reagere. Hva som er forholdsmessig som reaksjon, istedenfor at du skal "rage baite" alt som skrives. Disse menneskene skal leve videre med oss og skal ikke skytes på festningen. Det er desverre slik at mange hundre tusen nordmenn har brukt "n-ordet" uten at de skal kanselleres. P. S. Jeg mener BH burde få sparken fra VGTV, men han fortjener en ny sjanse et annet sted. 1. Personen jeg siterte sa at det skal være rom for å gjøre feil, og når «feilene» i denne konkrete saken er rasisme og potensielt overgrep/MeToo-oppførsel er det jo det personen sier. 2. Vi diskuterer jo nettopp hvordan folk reagerer, og det jeg svarte på var de som gikk rett i «heksejakt» og «ikke diskuter dette for da tar han selvmord». Man skulle tro det fantes en mellomting. 3. Ingen har sagt han skal «skytes på festningen». Er det noen som er uredelig her med slike kommentarer er det jo deg. Men du har et godt poeng. Han skal leve videre med oss. Så da er det kanskje greit at hensynet først og fremst er på de rundt han som kan bli utsatt for seksuelle overgrep eller rasisme og vold så fort han tar seg en øl. Jeg klarer for øvrig ikke å ta folk som bruker «kansellert» så veldig seriøst, for det er bare konsekvenser av egne handlinger. Jeg vet ikke hvorfor du legger frem en påstand om at flere hundre tusen nordmenn sier «neger» og ikke burde «kanselleres», for hva i alle dager. 4. Om han «fortjener en ny sjanse» er vel opp til hver enkelt person å vurdere, men han er en hvit kjendismann i Norge, så han er nok tilbake på TV-skjermen så fort han har lyst og så fort vi velger å se bort ifra hva han har drevet med. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå