Gå til innhold

Og derfor må samfunnet beskytte de under 25!

Fremhevede innlegg

Skrevet
kar90 skrev (5 minutter siden):

Det blir feil å kalle det overbeskyttelse av kvinner, da du riktig påpeker at en slik lov vil være kjønnsnøytral. Det er likevel ikke feil å påstå at motivet bak er overbeskyttelse av kvinner, da det er i all hovedsak det å unngå at menn drar nytte av den naturlige dragningen kvinner har mot menn med makt, penger og status.

Er det samtykkeloven du snakker mener her ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden):

Er det samtykkeloven du snakker mener her ? 

Jeg snakker om forslaget til hun jeg siterte

Skrevet
kar90 skrev (3 minutter siden):

Jeg snakker om forslaget til hun jeg siterte

Åja, jeg har ikke sett hvem du siterte kun at du svarte meg, og jeg snakket om en samtykkelov. 

Du snakker altså om en «trinnvis» aldersgrense/lov som skal regulere sex ?
Den finnes ikke en slik lov..

(så mitt spørsmål var da til påstanden om at dagens kvinner er «overbeskyttet», for hva er det som per dags dato «overbeskytter» dagens kvinner? )

Skrevet
4 hours ago, Raven.Writingdesk said:

Ja det er det. Å snakke om «trinnvis» seksuell lavalder er noe av det dummeste jeg har lest på lang tid. Det er å gå bakover i tid, ikke fremover.

Det finnes allerede lover, regler og normer, en ny samtykkelov er vel også på vei? 

Jeg er alt for meeto, men snart må folk begynne å skjønne at om det ikke settes et tydelig skille mellom direkte maktmisbruk og overgrep, og umoralske forhold, så vil hele greia backfire noe voldsomt.

Jeg klarer ikke se at denne jenta på 19 er et så stort offer som mange vil ha henne til å være. Hans karriere er nå rævkjørt, da bør de vel være skuls? 

Saker som dette undergraver det man har kjempet for i lang tid.

Dette er intet mindre enn skadelig for alle kvinner som opplever å ikke bli trodd i genuine saker med overgrep og ledere som utnytter sin makt. 

Skrevet
Katten.2.0 skrev (1 minutt siden):

Saker som dette undergraver det man har kjempet for i lang tid.

Dette er intet mindre enn skadelig for alle kvinner som opplever å ikke bli trodd i genuine saker med overgrep og ledere som utnytter sin makt. 

Jeg er enig. Jeg har store vansker med å skvise ut noe sympati for denne kvinnen.. hun var faktisk 19 da hun møtte ham og hun tok mange aktive grep selv for å opprettholde kontakt. Det at han har kjørt rundt i fancy bil og la henne delta på «viktige» møter er såklart ikke greit, men ærlig talt det hadde det egentlig ikke vært om hun var både 30,40,50 eller 60 for den saks skyld. Det handler jo om at han blander privatliv med jobb og er ugreit uansett. 
Ut ifra det jeg har lest virker hun utrolig aktiv i relasjonen mellom dem.

At hun også har «interesse i politikk» men ingen tidligere politisk karriere eller bakgrunn som viser til at han har påvirkningskraft i en livsretning hun allerede har påbegynt, synes jeg også gjør at det blir så tynt og meningsløst å vise til at han har hatt en «makt» over henne. 

Hun har faktisk gått frivillig inn i dette. Om hun angrer i ettertid fordi hun ikke hadde det så godt med seg selv, vel: akkurat det kan ikke han klandres for. Og akkurat det tror jeg har skjedd i mange forhold; en kanskje inngår en relasjon som ikke ville skjedd i andre livsfaser, uten at alder trenger å spille en rolle. 

Det er sjeldent jeg synes hvite menn som pusher femti liksom er i offerrollen, men i dette tilfeller synes jeg det vitner om at det er også andre grupperinger som har mye makt, og man skal ikke undervurderer makta som ligger i å spille offerrolle. 

• Liker 5
Skrevet

Håper TS er klar over de individuelle forskjellene på når hjernen er ferdig utviklet. Menn er oftere senere ute enn kvinner, f.eks. Og individuelle forskjeller innad i kjønnene.

Tenker det er viktig å gjøre dumme feil og lære av det mens man utvikler seg. Skal man liksom skjermes fra voksenverdenen til man er et "ferdig produkt" som 25-åring..? Og så kan man starte livet når man er ferdig med 1/3 av det?

Skal vi likegodt forby alkohol for alle under 25 da de pr. definisjon ikke er voksne enda? Eller vente med stemmerett til hjernen er ferdig utviklet? Kanskje lurt; mindre stemmer til FrP🤣

Personlig kan jeg ikke si at jeg er særlig annerledes nå som 36-åring kontra da jeg var 22. I alle fall ikke nok til å si at jeg ikke var voksen som 22-åring. Selvfølgelig er det en del ting jeg forstår nå som jeg ikke forstod da, men det er en del av livserfaringen og det var ikke nødvendigvis noe jeg helt plutselig forstod den dagen jeg ble 25.

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, Anonymburker said:

Personlig kan jeg ikke si at jeg er særlig annerledes nå som 36-åring kontra da jeg var 22. I alle fall ikke nok til å si at jeg ikke var voksen som 22-åring. Selvfølgelig er det en del ting jeg forstår nå som jeg ikke forstod da, men det er en del av livserfaringen og det var ikke nødvendigvis noe jeg helt plutselig forstod den dagen jeg ble 25.

Sånn vil det alltid være. TS finner det ut med litt mer alder. Når man blir 40 så tenker man slik om seg selv som 30-åring i stedet for 25. Det vil alltid være en alder hvor du ser tilbake på deg selv og ser at du var ganske grønn. Dette er ikke ved 25 år. Det er ny alder hele tiden.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde sex med et par damer over 30 år når jeg var 17-18 år. Det finnes damer som tenner på unge uerfarne "gutter" også, men det er mere tabu og prate om🤫 

Men ja, alle som er eldre har et ansvar for å ikke utnytte noen som er yngre. Ei på 23 kan være like moden som en mann på 33 foreksempel. Det finnes ingen fasit. 

Problemet er at mange kvinner i tidlig 20 årene søker menn som er eldre. Hvis det er stort maktforhold mellom partene er det feil uansett. Mange kvinner i tidlig 20 årene bruker sex for å oppnå fordeler også i livet. Her må det en holdningsendring til. Se på only fans og lignende der kvinner spiller bevisst på sex for å lure menn til å betale for å se bilder og lignenende. Verden er ikke sort/hvitt.. 

Anonymkode: 1024f...e95

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...