AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #41 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Vi "gamle damer" er ofte godt mettet på oppmerksomhet fra menn, og synes det er deilig når det avtar. Dere menn som ikke har opplevd å bli jaktet på som byttedyr fra man knapt har begynt å utvikle pupper vet virkelig ikke hvor belastende den oppmerksomheten dere tror er noe bra faktisk er. Anonymkode: 479f7...187 Dette går ikke inn hos menn. De tror de er guds gave til kvinnen og innbiller seg at unge kvinner bør sette pris på at de gir dem oppmerksomhet selv om de er alt for gamle. De innbiller seg at voksne og gamle kvinner blir sjalu på den ubehagelige oppmerksomheten de gir unge kvinner, for de er tross alt guds gave til kvinnen. De vil ikke høre på det som blir sagt, de vil ikke høre når kvinner forteller om hvor ubehagelig dette oppleves som ung. De skjønner ikke at vi har vært unge selv. Anonymkode: c5606...107 5 1
nisselue Skrevet 10. april 2022 #42 Skrevet 10. april 2022 28 minutter siden, MacadamiaNut said: På samme måte som man nå beskytter unge under 16. Hvis sånt kommer ut, så blir det straff. Eller såklart, hvis noen tyster på gamlefar Herbert på 65 som har groomet til seg en 21 åring med traumatisk barndom. Jeg ville ringt på flekken. Så i praksis gjøre det ulovlig for en 26-åring å ha sex med en 25-åring. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #43 Skrevet 10. april 2022 Det der har vært min største seksuelle fantasi alltid da. At jeg som ung kvinne skulle ha et forhold, et hemmelig seksuelt forhold- til en eldre mektig mann. Gjerne en gift. Gjerne en med mye makt og som går i dress.. Men å være naken og bli «opplært» sammen han… Jeg hadde ikke klaget om jeg var henne, men det er meg og mine fantasier. Det skipet har seilt for meg, men søren og jeg ikke gjorde det da jeg var ung og pen og tynn og frisinnet😍 Anonymkode: d32ea...6eb 1
GammelKaktus Skrevet 10. april 2022 #44 Skrevet 10. april 2022 Må bare legge til at jeg synes at denne Enoksen saken som har vært opp nå har vært ganske så fantastisk og viser at man kan miste ganske så mye når man legger seg etter alt for unge mennesker og utnytter sin maktposisjon. Det er faktisk nødvendig med slike saker i offentligheten for å vise disse gamle grisene, både kvinner og menn , at å utnytte unge mennesker ikke er greit. Vi får jo bare håpe at disse som er i slike posisjoner klarer å bli tvungen til å ta bedre valg når de vet at man kan bli rævkjørt i framtiden når man velger å innlede seksuelle forhold med alt for unge mennesker og at dette igjen kan være med å påvirke holdningene folk har til det å utnytte unge sårbare mennesker. 4 1
Gjest Warrior Skrevet 10. april 2022 #45 Skrevet 10. april 2022 (endret) Jeg synes kvinner må få fortsette å bestemme selv hvem de vil ha sex med og hvem de ikke vil ha sex med når de er over 18 år. Mange i starten på 20 åra som til og med er mer moden enn enkelte i for eksempel 30 åra. Folk er forskjellig og bra er det. Så klart er det ikke fint å utnytte andre og folk som utnytter andre må slutte med det. Men det er de færreste som utnytter andre. Det er nok med den seksuelle lavalderen vi har synes jeg Og at alle har rett til å bestemme over seg selv når de er voksne. Endret 10. april 2022 av Warrior
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #46 Skrevet 10. april 2022 Jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til? Er det en aldersgrense som hindrer jenter og gutter under 25 år å være sammen/ha et forhold til kvinner og menn over en viss alder? Hvor gammel er for gammelt da? 30? 35? 40? Eller skal vi la folk få bestemme selv? I saken du viser til er det jo åpenbart to som er i et forhold hvor de utnytter hverandre. Hun blant annet for bekjentskaper i (for henne) et statusmiljø og ønske sommerjobb, han fordi hun er ung og vakker i hans øyne. Det som blir feil fra hans side, er at han gjentatte gang prøver å tvinge seg til sex/seksualisert adferd, noe hun ikke ønsker. Det er jo det som er sykt i denne saken. Og som vi allerede vet, er det en lov mot å tvinge seg til sex. Anonymkode: 40d73...643 3
Callisto83 Skrevet 10. april 2022 #47 Skrevet 10. april 2022 Gjelder dette bare seksualitet, eller f.eks politiske meninger også? Kan vi bare droppe å høre på Greta Thunberg og andre unge i politikken, fordi de ikke er helt ferdig utviklet i hjernen? Nå er ikke jeg spesielt begeistret for godt voksne i maktposisjoner, som holder på med det jeg vil nærmest kalle barn (selv om den seksuelle lavalderen er 16 år), men hvis man skal bruke 18 åringers mangel på modenhet som argument, så må man nesten ta det i betraktning i andre sammenhenger også. 6
Raven.Writingdesk Skrevet 10. april 2022 #48 Skrevet 10. april 2022 (endret) MacadamiaNut skrev (44 minutter siden): Nei, ikke nødvendigvis umyndiggjøres, men at det burde absolutt vært en øvre grense for å gå etter unge under 25. Jeg synes dette blir helt feil, og jeg er redd at denne typen hysteri hvisker ut skille mellom reelle alvorlige lovbrudd (overgrep mot barn) og hva man bare ikke liker moralsk sett (eldre mann er sammen med yngre kvinne) Jeg synes saken vedrørende politikeren og hun på 19 er i grenseland i forhold til at han blir offentlig hengt ut for noe som i utgangspunktet er fullt lovlig og hun har selv deltatt i. Jeg synes at det å fraskrive henne fra alt ansvar selv om hun har vært aktiv i dette, og gjøre han til et slags monster, er å fordumme kvinner generelt, dette var henne valg! At hun angrer i ettertid får så være. At han utviste dårlig moralsk dømmekraft kan vi alle enes i. Men derifra til at han og hans handling omtales og behandles som noe kriminelt, er faktisk potensielt skadelig med tanke på at man «tynner ut» begreper som «overgrep». Hvis vi vil at kvinner skal gjøre bedre valg må vi faktisk begynne i andre enden: fremfor å behandle godt voksne kvinner som hjelpesløse idioter som ikke kan stå ansvarlig for egne livsvalg; må man jobbe med sårbare kvinner og hvordan man styrker disse. Nummer 1 : Sårbare kvinner må slutte å seksualisere seg selv. Det bør jobbes med at sårbare kvinner finner annen type egenverdi enn sin seksualitet og behov for seksuell bekreftelse fra en (upassende) mann. At sårbare kvinner må selv jobbe med grensesetting. Sårbare kvinner må selv finne en måte å løse dette på uten å behandle menn som synderen her. I slike tilfeller har kvinnen all mulighet for å si nei og gå. Hun er ikke under urimelig makt eller tvang. Men hun har tydeligvis en sårbarhet som gjør at hun trekkes inn i en destruktiv relasjon. At sårbare kvinner trekkes inn i destruktive relasjoner trenger ikke å ha noe med alder på mannen å gjøre. Det går an å ha to tanker i hodet på samme tid; menn bør også jobbe med å identifisere sårbare kvinner som ikke bør utnyttes. (Ikke utnytt kvinner!) - men igjen så kan man ikke kriminalisere umoralske handlinger simpelthen fordi man ikke liker dem. Kvinner må selv jobbe med hvordan vi løser dette via å styrke sårbare kvinner, ikke kriminalisere umoralske menn. Endret 10. april 2022 av Raven.Writingdesk 8 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #49 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det der har vært min største seksuelle fantasi alltid da. At jeg som ung kvinne skulle ha et forhold, et hemmelig seksuelt forhold- til en eldre mektig mann. Gjerne en gift. Gjerne en med mye makt og som går i dress.. Men å være naken og bli «opplært» sammen han… Jeg hadde ikke klaget om jeg var henne, men det er meg og mine fantasier. Det skipet har seilt for meg, men søren og jeg ikke gjorde det da jeg var ung og pen og tynn og frisinnet😍 Anonymkode: d32ea...6eb Dette er jo nøkkelordet her da: fantasi. De fleste av oss har mange rare fantasier, mesteparten av dem hadde ikke vært noe digg å realisere. Anonymkode: aa1a6...9da 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #50 Skrevet 10. april 2022 Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): At sårbare kvinner trekkes inn i destruktive relasjoner trenger ikke å ha noe med alder på mannen å gjøre. Nei, men det har da vitterlig ofte noe med alderen på kvinnen å gjøre. 18-19 år = hjernen er ikke ferdig modnet ennå = sårbar. Anonymkode: 7738d...8e9 1 2
Raven.Writingdesk Skrevet 10. april 2022 #51 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, men det har da vitterlig ofte noe med alderen på kvinnen å gjøre. 18-19 år = hjernen er ikke ferdig modnet ennå = sårbar. Anonymkode: 7738d...8e9 Og, ikke alle kvinner på 18-19 år havner i seksuelle relasjoner til menn på 50. Særdeles få faktisk. 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #52 Skrevet 10. april 2022 MacadamiaNut skrev (1 time siden): Det må bli en lov mot å utnytte unge, sårbare under 25. Og straff hvis man ikke følger dette. Menn har ingen grenser. Ingen hører på foreldre, halloooo…. Gjelder det tvangsekteskap også? Anonymkode: 1edcd...5e4
Silva Pluvialis Skrevet 10. april 2022 #53 Skrevet 10. april 2022 (endret) Jeg synes heller vi bør øke seksuell lavalder til 18 år. Endret 10. april 2022 av Tvillingsjel
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #54 Skrevet 10. april 2022 Raven.Writingdesk skrev (1 minutt siden): Og, ikke alle kvinner på 18-19 år havner i seksuelle relasjoner til menn på 50. Særdeles få faktisk. Men hvor mange kvinner kan si at de ikke ble lagt an på av en gamling og to i den alderen? Kanskje venner av pappa, sjefen på deltidsjobben osv. Eller han som skulle fikse hagen for nabodama så kom den gamle skrukkete nabodama ut med en øl til han mens hun tok tak i skrittet på stakkaren osv. Vi trenger holdningsarbeid her, når man er 18-19 så er man i en sårbar alder, "å jobbe med dette" vil ikke fungere da man trenger noen år på baken før man klarer å se ting klart. De som må arbeide med seg selv er disse gamle menneskene som legger an på tenåringer, legg nå skylda hvor den hører hjemme. Anonymkode: 190bc...817 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #55 Skrevet 10. april 2022 33 minutter siden, MacadamiaNut said: Hvordan vet vi at du ikke er mann? Hvordan vet vi at DU ikke er mann? lol. Jeg vet hvordan det skjennes når du får melkespreng rett før du amme og jævligheten å føde med en bakovervendt livmor- men men uansett, jeg vet hvordan det var når jeg var yngre. Første gang jeg hadde sex var så ekstremt skuffende at jeg nektet å være sammen med jevnalder gutter frem til jeg var nesten ferdig på universitet. Anonymkode: 95ed2...901 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #56 Skrevet 10. april 2022 Herregud, man er VOKSEN som 25 åring, burde være det. Anonymkode: 93f9e...cae 3
Gjest Velvia Skrevet 10. april 2022 #57 Skrevet 10. april 2022 Ser det ut som hun kunne vært datteren din så ligg unna. En så enkel regel at selv kåte Stortingsrepresentanter kan skjønne den.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #58 Skrevet 10. april 2022 Vil også si at jeg snakker om menn i 30-40 alder. 50 år - NOPE NOPE NOPE!! Anonymkode: 95ed2...901
Raven.Writingdesk Skrevet 10. april 2022 #59 Skrevet 10. april 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men hvor mange kvinner kan si at de ikke ble lagt an på av en gamling og to i den alderen? Kanskje venner av pappa, sjefen på deltidsjobben osv. Eller han som skulle fikse hagen for nabodama så kom den gamle skrukkete nabodama ut med en øl til han mens hun tok tak i skrittet på stakkaren osv. Vi trenger holdningsarbeid her, når man er 18-19 så er man i en sårbar alder, "å jobbe med dette" vil ikke fungere da man trenger noen år på baken før man klarer å se ting klart. De som må arbeide med seg selv er disse gamle menneskene som legger an på tenåringer, legg nå skylda hvor den hører hjemme. Anonymkode: 190bc...817 Helt enig i dette. Men holdningsarbeid er noe annet enn det TS skriver om i HI. Som sagt så må vi ha to tanker i hodet samtidig: også hvordan vi hjelper kvinner med å ikke havne i slike situasjoner, fordi dette kan faktisk forebygges, i motsetning til andre kriminelle handlinger utøvd mot kvinner. 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2022 #60 Skrevet 10. april 2022 6 hours ago, MacadamiaNut said: Hvis du er over 30 feks, så må du holde deg unna jenter under 25. Mest idiotiske jeg noen gang har lest. Nei. Jeg er 45 år og dater/knuller hvem jeg vil så lenge de er myndig. Og det er det ingen som kan gjøre noe med 😙 Anonymkode: ed600...d13 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå